Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
AKRAFT
2.3
115 verifiserte omtaler
AKRAFT har opphørt
Dersom du ønsker å lese omtaler eller dele egne erfaringer om andre strømselskaper, gå til strømselskaper på Bytt.no..

AKRAFT omtaler og erfaringer

Ingen trend

AKRAFT har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
115 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
AKRAFT trenger minimum 10 omtaler.
30%
Middels
30% anbefaler AKRAFT
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 115 omtaler om AKRAFT

FILTRER OMTALER
27
6
2
9
71
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Ekkel bedrift

Omtale av  Lars

Veldig dårlig kundebehandling, alt er svindel. De lurer deg rett og slett. Hold deg til noen andre.

Svar fra AKRAFT
20.11.2017 16:39

Hei Lars! Vi ønsker selvsagt at alle våre kunder skal ha en god opplevelse hos oss. Send gjerne en epost til [email protected] med mer informasjon. Ønsker deg en fin dag videre:) Mvh Akraft

Nyttig (1)

Spotpris

Omtale av  Joakim

Sparade penger gjenom at skifte fra Hafslund til Akraft spot, bruker ikke mye strøm så var deilig at bli av med fastegebyrer. Fikk rask hjelp av kundeservice da jeg inngikk en fastpris avtale som blev for dyr da mitt forbruk var alt før lavt. Anbefales varmt, og skjønner ikke svindelkommentarer.

Svar fra AKRAFT
20.11.2017 14:42

Hei Joakim! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ta kontakt på kundeservice om vi kan hjelpe deg med noe. Ønsker deg en fin dag videre:) Mvh Akraft

Nyttig (2)

Møkkabedrift

Omtale av  Line 2

Akraft burde ikke fått ei stjerne en gang. Flinke til å prate for seg, men ingenting stemmer. Bytta selskap i går. Kommer aldri til å bli kunde der igjen. Delt det på facebook siden min så mine venner vet hva de gjør hvis Akraft skulle ringe.

Svar fra AKRAFT
13.11.2017 15:49

Hei! Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse med AKRAFT, som din strømleverandør. Send oss gjerne en mer spesifikk mail til [email protected], slik at vi har mulighet til å forbedre oss. Ønsker deg en fin dag videre!

Nyttig (4)

Grenser til svindel pga overfakturering og dobbelt fakturering

Omtale av  John A

Et halvt år etter at regning er betalt sendes ny regning på samme beløp. Var kunde i en uke og måtte betale Kr. 2447,- for en ukes strømforbruk tiltross for at husstanden bestod av 4 personer. Dette var om sommeren. Kjøp ikke strøm fra A-kraft.

Svar fra AKRAFT
13.11.2017 15:49

Hei! Dette beklager vi selvsagt på det sterkeste. Feil kan forekomme i alle bedrifter og vi setter pris på tilbakemelding ang dette. Send oss gjerne en mer spesifikk mail til [email protected]. Ønsker deg en fin dag videre!

Nyttig (5)

Useriøst - farer med løgn

Omtale av  Thomas A

Vi har akkurat hatt deres strømselgere på døren. De påstod at styreleder gav sin anbefaling. Det syntes jeg var ganske overraskende informasjon, siden jeg de siste fem år har sittet i borettslagsstyret, og dette er noe som aldri har vært oppe til behandling. Styreformann har aldri vært i kontakt med noen av dere. I en annen oppgang påstod de at de måtte få komme inn for å se på strømmålerne, siden de snart skulle byttes. Dette trodde jeg var Hafslund Nett sin oppgave? Etter å ha gått igjennom tilbakemeldingene, så er dette noe som gjentar seg hele tiden. Akraft kan ikke si at dette er uakseptabelt og noe de tar på alvor. For det gjør dere ikke.

Svar fra AKRAFT
10.11.2017 21:15

Hei Thomas! Vi setter stor pris på tilbakemeldinger om våre selgere- på godt og vondt. Vi er avhengig av det for å utvikle og forbedre salgsavdelingen vår. Vi har god dialog med avdelingen og sender avsted både ros og ris, som vi på kundesenteret mottar. Samtidig er det viktig å hugse på at så lenge det eksisterer salg, vil det dessverre oppstå uønskede hendelser. Vi håper på å minimere de uønskede hendelsene ved å få inn tilstrekkelig med informasjon om disse hendelsene. Ta gjerne kontakt på [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT

Nyttig (5)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Useriøse selgere!

Omtale av  Svein

Selger lyer og sier styreleder i borettslaget anbefalte Akraft. Dette var ikke tilfelle; styreleder advarte sterkt mot selskapet og oppfordret til å bruke angrefristen. Alle har fått rundskriv med advarsel!

Svar fra AKRAFT
10.11.2017 21:12

Hei! Vi beklager om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi settter stor pris på om du sender en epost til [email protected], med mer informasjon om dette. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT

Nyttig (5)

Dørselgere som tygger tyggis med åpen munn

Omtale av  Elisabet

Kom på døra på kveldstid. To unge dørselgere som tygget tyggis med åpen munn. Mulig at de var under 18 år. Virket på ingen måte som seriøse selgere. ID kort var gjemt under klærne, den ble vist fram kun etter min oppfordring. Ingen presentasjon, kun at de var fra Akraft og ville vite mest mulig om den avtalen vi har fra før. Skulle ønske at man kunne reservere seg mot slike dørselgere. Veldig påtrengende salg etter min mening.

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17:08

Hei Elisabet! Vi beklager sterkt på vegne av selgerenes oppførsel og det er allerede tatt videre til salgsteamene det gjelder. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT

Nyttig (3)

Skjulte kostnader og holder ikke det dem lover!

Omtale av  Raymond K

Ble lovet strøm til innkjøpspris uten noe påslag av selger på telefon. Dette fikk jeg selvfølgelig ikke. Når jeg byttet tilbake ble jeg avkrevd for oppsigelsesgebyr på 160 kr. Det unnlot dem å informere om når jeg inngikk avtalen!

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17:08

Hei Raymond! Vi beklager om selgeren har feilinformert deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret, så kan vi finne en løsning på dette. Ønsker deg en strålende dag! Mvh AKRAFT

Nyttig (2)

Frekk og pågående selger

Omtale av  Ivar

Fikk en selger fra Akraft på døra. Han var frekk, pågående og veldig konfronterende. Uaktuelt å handle å kjøpe strøm fra dette selskapet. Styr unna folkens.

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17:07

Hei Ivar! Beklager veldig om du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Fint om du kan sende oss en epost med mer informasjon, slik at vi får tatt det opp med selgeren det gjelder. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT

Nyttig (2)

Forferdelig innpåslitne selgere

Omtale av  Jan T

Selgerene til Akraft er forferdelig innpåslitne, tar ikke et nei for er nei.

Svar fra AKRAFT
01.11.2017 17:07

Hei Jan! Beklager om du har hatt en uheldig opplevelse med en av våre selgere. Send oss gjerne en epost med mer informasjon, slik at vi får tatt det videre med selgeren det gjelder. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Forutsigbar

Omtale av  Ola

Veldig fornøyd med akraft, lave priser og 100% forutsigbarhet.

Svar fra AKRAFT
19.10.2017 12:45

Hei Ola! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag :) Mvh AKRAFT

Nyttig (1)

De juger om hva du må betale. Deres fast pris er bare tull

Omtale av  Jan

Skulle betale 600 i måneden men måtte betale det dobbelte allerede på første regning.

Svar fra AKRAFT
19.10.2017 12:45

Hei Jan! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det høres ut som du har hatt en Full Ctrl avtale. Kan det være at du har hatt en pakke som ikke passet ditt forbruk, og dermed måttet betalt for ekstra kraft? For at Full Ctrl avtalene skal fungere slik vi ønsker, er det en fordel at du har ett forbruk som passer en av pakkene vi har å tilby. Om ikke, vil det bli dyrere enn antatt med eksta kraft og/eller tilleggspakke. Ta gjerne kontakt om vi kan gjøre noe. Ønsker deg en fin dag :) Mvh AKRAFT

Nyttig (1)

Løgn og atter løgn!!

Omtale av  Aina M. L

Ble oppringt av selger fra Akraft idag, og har aldri opplevd makan! Han starter med å si at han ser jeg betaler aaaalt for mye og at jeg var lite smart som ikke hadde bytta til akraft for lenge siden da jeg med min nåværende strømavtale betaler masse. Og nedverdigende var han og. "Åja du er er bare ei ungjente ja, "sier han og mener det er derfor jeg har vært så dum og brukt feil leverandør. Og før han fikk høre hvilken jeg brukte snakket han ned om leverandøren min og påstod jeg hadde den dyreste. Han sa til og med at forbrukerrådet har gått ut med anbefaling av akraft! Men eneste jeg finner er at de må rydde opp i feil og avvik!! Å lyve sånn og snakke så nedverdigende til en kunde er rett og slett FLAUT! Og til slutt når han innså at jeg ikke bare er ei "dum ungjente" så bare la han på?

Svar fra AKRAFT
11.10.2017 09:44

Hei Aina! Dette må vi bare beklage. Slike tilfeller tar vi på kundesenteret svært alvorlig og det er allerede tatt opp med salgsteamene. Beklager på det sterkeste. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT

Nyttig (4)

Selgere som lyver

Omtale av  Thomas

Selgerne, på døra, påstod de hadde "kartlagt" strømforbruket mitt til xxx i måneden for noen måneder siden. Det stemmer ikke sier jeg, men det hopper selvsagt selgeren glatt over, før ham påstår at jeg bruker xxx kroner på strøm om vinteren. "Skal du selge meg strøm?" spør jeg, men selgeren bare fortsetter å påstå at jeg betaler for mye. Her har man tydeligvis en strategi om å utmatte potensielle kjøpere med masse ord og uttrykk ispedd reinspikka løgn. Hold deg og dine unna.

Svar fra AKRAFT
02.10.2017 14:10

Hei Thomas! Dette må jeg bare beklage. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger, da vi ønsker å ta slike hendelser opp med selgerene det gjelder. Fint om du sender en epost til [email protected] med mer informasjon. Ønsker deg en fin dag. Mvh AKRAFT

Nyttig (6)

SVINDEL styr unna

Omtale av  Bjørnar

Useriøst selskap som setter deg opp på abonnement du ikke engang har bestilt. Fikk tilogmed regning på en husstand som er frakobla strømnettet. Og nå etter jeg bytta strømselskap terroriserer de hver dag med telefonselgere. STYR UNNA.

Svar fra AKRAFT
02.10.2017 14:10

Hei Bjørnar! For å komme inn i våres systemer må du ha bestilt strøm på vår hjemmeside, eller svart OK på en SMS ifra selger. Om du ønsker at vi skal sjekke mer opp i dette, er det fint om du sender en epost til [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Mvh AKRAFT

Nyttig (6)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Pågående, useriøs selger

Omtale av  Sissel

Ble oppringt fra Akraft med spørsmål om å bytte strømleverandør. Selger var først helt uenig i mine beregninger over hvor mye strøm min familie bruker i året. Ellers var det lite info å få om jeg ikke spurte de riktige spørsmålene (bindingstid og brudd, hva om jeg bruker mer strøm, etc). Deretter ville han at jeg skulle sende svar på SMS umiddelbart FORDI HAN FIKK SÅ MYE PES FRA SJEFEN SIN OM HAN SENDTE UT EN MASSE SMS UTEN Å FÅ SVAR (!!!)... Hallo? Jeg sa jeg skulle tenke på det ila en time, selv om jeg allerede da visste at dette ble jeg ikke å ta i på. Etter en time fikk jeg ny sms, ny oppringing fra firma og et annet uregistrert nr. Begge nr er nå blokkert. Snakk om pågående og USERIØST opplegg. ☹

Svar fra AKRAFT
25.09.2017 10:34

Hei Sissel! Dette beklager jeg virkelig, det er ikke slik det skal være. Vi på kundesenteret setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Fint om du kan sende en epost til [email protected] med mer informasjon om hendelsen og selgeren. Ønsker deg en fin dag :)

Nyttig (4)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR