Meny

AKRAFT omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Middels
94
av 104 innen
strømselskap
31%
anbefaler
AKRAFT
Filtrer omtaler
27
6
2
9
70
Sorter omtaler etter
Viser av 114 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med AKRAFT?
Kenneth F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Akraft er alltid positive"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er lett å være kunde hos akraft. De sender bitte små fakturaer og er alltid behjelpelig og greie. Hver gang de tar kontakt, har de et positivt budskap, til og med på fakturaen. Jeg er sikker på at akraft har mye bedre strøm enn andre.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Hei Kenneth!

Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra til nå"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til Akraft og har enda til gode å få en faktura som er høyere enn forventet. Har artige små konkurranser og gjøremål som gjør at du kan spare penger på strømmen. Flott med kundelojalitets programmet deres som gjør at du sparer opp strøm også. Og lett å få kontakt med.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Hei!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strålende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nå benyttet oss av Akraft i ett halvt år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Vi har fått oversikt over regningene våre, og det er ikke noe tvil om hva de kommer på. Føler at dette selskapet har startet en utrolig bra og morsom ide som jeg håper de andre selskapene følger med på. Vi ble ringt opp av en utrolig hyggelig selger som ga oss 3 måneder til halv pris! Tusen takk! Superfornøyd kunde her! Håper dere når ut til enda flere der ute :)

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Hei!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Meeeget oppegående!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mange som tydeligvis ikke forstår hva de holder på med her. Har kjørt A-Kraft de 3 siste årene med standard variabel avtalene. Gjennomsnittsprisen har vært behagelig lav, godt under spotprisen. Om du har inngått en avtale med bindingstid, så vet de fleste oppegående at det ikke er gratis å bryte en slik avtale. Mitt råd er å være våken og følge med på prisene hos et utvalg av leverandørene og bytt med en gang du føler at du får billigere pris andre steder. Koster ikke noe. Jeg gir kun 4 stjerner av fem. Gir 5 stjerner når strømmen er gratis og leverandøren ordner alt for meg uten at jeg trenger å bry meg.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindler kundene ved å forlange høye gebyrer for å flytte over til annen leverandør"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna AKRAFT! De tjener tydeligvis ikke nok penger på salg av strøm så de har funnet på noe lurt! Skjul gebyr for å flytte til ny leverandør før 12 måneder har gått. Etter det har inntekstkurven i henhold til leverte regnskap gått rett opp. AKRAFT må være et dårlig selskap som må svindle kundene sine før de er fornøyd!
Når man gjør en avtale mellom en forbruker og en leverandør om strømleveranse, så må det vel kun være AKRAFT som tror de på ettertid kan sette vilkårene og endre inngått avtale!
AKRAFT er SVINDLERE med uetisk forretningsvirksomhet. Styr unna!

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.27
Hei!

Vi har ikke skjulte gebyrer, vi opplyser kunden om bindingstid og bruddgebyr i avtalevilkårene våre.
Vi har utrolig mange fornøyde kunder som synes vi yter god service og er et bra selskap å få strøm fra. Veldig synd du har denne oppfatningen av oss, uansett håper jeg at du har kontaktet oss og fått en forklaring på hva som har skjedd.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skjulte bindings/avtaleperioder"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bortsett fra at deres tlf. selgere ikke opplyser om avtaleperioder og bindingstid osv. Så er AKRAFT over middels grei kraftselskap.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.26
Takker for tilbakemelding :)
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Rask oppgang"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gikk over til Akraft da de lå på vel 10 øre kwt, så steg det til vel 13 øre. Små regninger hver måned, og veldig fornøyd. Men så får jeg varsel om 55 øre fra 1. Desember!
Da må en undersøke om det finnes noe rimeligere. Tror de egentlig har ligget for lavt over lengre tid og nå må legge kraftig på for å komme i balanse, selv om en selvfølgelig må regne med noe prisstigning på vinteren.
Men jeg har funnet et bedre alternativ!

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.26
Hei!

Grunnen til den økningen var ekstreme markedspriser, og vi må ta hensyn til markedsprisene. I prisvarslet du fikk fra oss stod det forklart hvorfor prisen måtte opp så mye.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utrolig lav og stabil variabel-pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Akraft har holdt lav og stabil strømpris i hele år. Mens spotprisen har lagt på mellom 24 og 40 øre pr Kwh, har jeg betalt kun litt over 10 - 12 øre, absolutt alt inkludert. Helt topp. I tillegg får jeg daglig bonus som kan innløses når som helst på MinSide, så jeg sparer litt der også.

Tro ikke på andre strømselgere, "eggsperter" og media som sier at Spotpris er den laveste prisen. Det er mer enn 3 år siden dette var sant i det norske strømmarkedet. I disse dager er strømprisene generelt på vei oppover overalt, men jaggu har jeg spart mye.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.26
Hei!

Så hyggelig tilbakemelding :)
Torfinn G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Norges beste kraftleverandør"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg byttet til AKRAFT har jeg skjønt hvor viktig det er å være bevist på pris, tilgjengelighet og service. Som kunde i AKRAFT får jeg strøm til landets laveste pris, jeg sparer kilowatt timer hver dag gjennom deres bonusprogram, noe som ingen andre strømleverandører kan skilte med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og bra!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med Akraft. Har variabel 16. Hatt billig strøm hele tiden. Anbefales på det sterkeste!

Kan ikke skjønne noe av kritikken her inne..

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.26
Hei!

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Att alltid ha ett lavt pris er greit og att jeg vet hva det er hele tiden er utmerket bra.
Spot og variabel skifter ju opp og ned og er helt umuligt å veta hva en ska betal, liker att det er fast!

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.26
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Ha en fin helg!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Selskap lurer folk til å bli kunder uten at de skjønner at de har samtykket til det"
9 syns denne omtalen er nyttig

For meg er det helt ufattelig at et strømselskap som ønsker å lykkes på et privatmarkedet oppfører seg på denne måten, både ift å lure folk til å ufrivillig bli kunde (overivrig dørselger), men ikke minst det helvete de setter igang når man prøver å komme seg ut av deres feil og rot. Der er totalt avhengig av et godt rykte og en god service for å tiltrekke dere kunder på sikt, og jeg kan garantere dere at det har en større verdi en de kronene de prøver å skvise ut av meg nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Så enkelt og forutsigbart!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble for 2 måneder siden kontaktet av en hyggelig dørselger som presenterte en avtale med fast månedspris. De ligger litt over min sommerpris men gud bedre som jeg sparer om vinteren!! Så får dere ett slikt tilbud, hiv dere på!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Prøver å lure kundene"
8 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Akraft. Etter under to uker fikk jeg beskjed om at de økte prisene. Bortkastet tid å blie kunde her, enten greier de lure deg eller så må man bytte igjen selv med en gang.

Jeg går ut i fra de ikke kunne øke priser eller flytte abonnement i det skjulte siden jeg hadde lagt til både efaktura og avtalegiro så da var de pålagt å sende email.

Jeg byttet kraftselskap med en gang og da begynte de å ringe med en gang for å prøve å få meg tilbake til noe annet som var myeee billigere og bedre. Billigere enn 0 kr som var det de fikk meg til å bli kunde pga? Ok....

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.26
Hei!

Da har du nok vært ytterst uheldig og byttet til oss akkurat når vi endret pris. Nå har vi endret rutinene der, slik at du får en gitt kampanje, uansett om prisen på det ordinære produktet endrer seg i mellomtiden.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Pass opp! De bytter avtale navn uten varsel og øker pris med x3"
11 syns denne omtalen er nyttig

De byttet avtale navnet Akraft 15 til Akraft 16 har ikke fått varsel om ny avtale navn og fått 3x høyere strømregning fra dem.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08.21
Hei!

Vi har aldri byttet navn fra Akraft 15 til Akraft 16. Men vi hadde et produkt som hette spot 15, så fikk vi en ny kampanje som fikk navnet spot 16. Ikke flyttet vi kunder over til et annet produkt enn det de selv hadde bestilt heller. Så det forstår jeg ikke helt. Samme gjelder Variabel 15 og variabel 16. Vi har endret litt på rutinene, slik at vi ikke gjør det slik lenger. Prisen økte pga høyere markedspriser, og vi hadde levert veldig billig strøm lenge og vært den billigste leverandøren utrolig lenge.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Ikke billig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fikk selger på døren som prøvde å selge fast pris. Stusset litt over at han ikke spurte hva jeg har som leverandør i dag.
Ser nå at tilbudet er dyrt.
I 2015 betalte jeg Norges Energi kr. 6721 for 20 000Kwh.
Akraft gir meg dette tilbudet: 20 000 Kwh for kr. 7908

Vanskelig å kontakte kundeservice for å takke nei til tilbudet.

Stein I. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig. Styr unna"
14 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av telefonselger med tilbud om å bytte til Akraft.
De skulle være billigst og gebyrfritt i 3 mnd. Etter 3 måneder var det sagt at jeg kunne gå tilbake til mitt nåværende kraftselskap og mulig forhandle meg til en bedre pris hos dem hvis jeg ønsket det. Kort tid etter ble jeg oppringt av mitt nåværende kraftselskap ang avslutning av mitt kundeforhold hos dem. Jeg er godt fornøyd med det Jeg har så valgte derfor å gå tilbake til Fjordkraft. Har nå i etterkant fått en e-mail faktura på ca 1500 kr for avslutning av kundeforhold før bindingstiden på 12 mnd var utløpt.
Det var ikke sagt noe om bindingstid fra selger så her har jeg blitt lurt og svindlet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"OBS. Viktig å sjekke hvilken avtale du faktisk har"
9 syns denne omtalen er nyttig

Har du Avtale om flytende variabel strømpris hos Akraft, er det ikke nødvendigvis slik at du har den Variabel-avtalen som du finner når du sjekker prisene på strømbarometerene og i reklamene på deres egen hjemmeside. Jeg tegnet avtale om variabel pris for over ett år siden, og har vært veldig fornøyd... Helt til jeg oppdaget at prisene mine ikke samsvarte med prisene de reklamerer med. Etterhvert fant jeg ut at den avtalen jeg kjøpte da, het Variabel 15, mens de nå heter Variabel 16... Altså bare ett tall som er skiftet ut. På nettsidene ser det ut som det bare er en type variabel, og jeg antok selvfølgelig at det var den avtalen jeg hadde, men neida. Så uten å varsle om endringen, eller å tilby å gå over til den nye avalen, har jeg altså betalt over dobbelt så mye som nødvendig i flere måneder.
Altså: Om du har hatt Variabel-avtale hos Akraft i lenger tid, må du sjekke om du har Variabel 15, eller Variabel 16, for det er sistnevnte som har prisene de annonserer med nå, mens Variabel 15 er dobbelt så dyr. Siden det ikke står noe på nettsidene om Variabel 15, og det flere steder står bare Variabel, uten tall bak, er det fort gjort å gå i samme fella som jeg gjorde.
Ingen forståelse for problemet når jeg kontaktet kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bonus og pris. Kan det bli bedre"
7 syns denne omtalen er nyttig

Akraft er eneste aktør i dag som belønner sine kunder for deres lojalitet. Dette belønner de sine kunder med bonusordning som resulterer i gratis strøm, mens du kjøper strøm.

Men det stopper ikke der. De er også en av landets billigste. Med bonusordningen så blir de landets billigste uten tvil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Blir påtvinge en dårlig avtale med bindingstid fordi eg ikkje har vidda å lese e-posten min."

Må vere våken når den første brukbare avtalen går ut... då skifter dei til en avtale frå helv...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Super"

Kundeservicen er kundevennlig og hyggelig. Gode priser.

Svar fra AKRAFT
09.10.2018 10.11
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)
Mvh AKRAFT
Gunnar A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig til Middels"

Vanskelig å få logget seg inn på min profil. min konto osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ulovlig markedsføring"

Ringer å plager på tlf til tross for reservasjon. Ufin selger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble bundet opp i mot egen vilje."

Helt forkastelig selskap og kundeservice. Styr langt unna disse. Aldri hatt så dyr strøm før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Masete selgere"

Blitt ringt flere ganger fra dere nå, har takket nei gjentatte ganger.. ta et hint.

Svar fra AKRAFT
22.05.2018 10.22
Hei Kim!
Dette beklager vi på det sterkeste, da vi ikke ønsker at våre selgere skal oppføre seg masete. Vi setter stor pris på om du kan sende oss en mail, med nummeret som du ble kontaktet med slik at vi har mulighet til å ta dette videre til selgeren det gjelder.
Ønsker deg en fin dag:)
Mvh AKRAFT
AKRAFT strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til AKRAFT
SJEKK OM AKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
AKRAFT leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Kan ikke vise strømpriser
Strømleverandøren har ikke oppgitt hvor de geografisk tilbyr sine strømavtaler og vi kan derfor ikke beregne pris.

Prøv heller en annen strømleverandør. Sammenlign alle strømpriser på markedet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR