AKRAFT har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Under en tur på Ski storsenter møtte jeg på en hyggelig selger fra Fjordkraft som viste meg at jeg kunne komme enda billigere ut enn i Akraft. Jeg gikk med på bytte, men da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle sjekke med Akraft om bindingstid. Da svaret kom fra dem om at jeg hadde 1 års bindingstid stoppet jeg overdragelsen hos fjordkraft umiddelbart. Jeg fikk en 2 telefoner fra selgere (akraft) Som så at jeg hadde vært kunde og lurte på om jeg ville tilbake, begge gangene svarte jeg at jeg var kunde hos dem ennå. Fikk også mail med spørsmål om jeg skulle bytte selskap. Helt tilfeldig var det at jeg gikk gjennom avtalegiroene mine og fikk se at det ikke var trukket strøm fra min konto for en periode. Da jeg kontaktet kunderådgiver fikk jeg beskjed om at jeg ville bli belastet for bruddgebyr for avtalen ble stoppet hos Akraft 16.11.16 Da kontaktet jeg Fjordkraft som kunne fortelle at de hadde trukket tilbake alt. Videre kontaktet jeg Hafslund som så at jeg fremdeles var kunde hos Akraft og det var ingen andre strømleverandører i fremtiden. Med andre ord Akraft stoppet avtalen selv. Da begynte mailene å gå mellom kunderådgiver og meg. Vi satte opp en betalingsplan for jeg har ikke mulighet til å betale for flere måneder om gangen. Jeg la inn disse tallene og datoene så de skulle betales til riktig tid hver måned. I går gikk jeg inn for å se på ”min Side” og hva ser jeg der?? Joda, regningen som jeg spesifikt har spurt om flere ganger, den er sendt til inkasso. Når jeg spør om dette får jeg et arrogant svar fra kunderådgiver om at jeg har brutt betalingsavtalen fordi jeg ikke har brukt riktig KID nummer, eller at betalingen er hos Akraft til rett tid. Jeg har sammenlignet KID jeg har brukt og det som står i avtalen og de stemmer. Nå har jeg sendt over kvitteringer på betalingene mine og der står altså saken for nå. Jeg vet jeg rotet det til i første omgang, men Akraft har virkelig ikke gjort ting bedre.
Hei! Beklager dette, her har det nok vært litt krøll i systemet også. Jeg vil tro du fant ut av det med kunderådgiveren? Håper i alle fall du er fornøyd nå! :) Ønsker deg en fin dag!
Ble kunde hos akraft for 2 uker siden, veldig fornøyd med prisen jeg fikk av dem. Fikk en pakke på 25 000 kwh timer. Lett å holde styr på regninga og vet alltid hva jeg betaler, kunne ikke bedt om noe bedre. Veldig fornøyd.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)
AKRAFT pålegger deg å motta masse spam mail fra de som kunde. Hver gang de sender en spam mail så får du den samme infoen på SMS. Det finnes ingen måte å reservere seg mot dette hos de, kundebehandleren informerte kontant at eneste måte er å sletter e-posten din og 'da må du få faktura på annet vis' mao i posten og betale gebyr for det. Og telefonnummeret har de jo uansett, så spammen vil jo fortsette. Jeg har rapportert de til forbrukerombudet. Forøvrig så starter leveransen av produktet kun tre dager før angreretten er over, i følge dem, og spammen - jo den kommer etter denne såkalte angreretten er over. Har rapportert om angrerett problemet til forbrukerrådet også, kan umulig være lov. De har også Facebook kampanje som strider mot Facebook sine retningslinjer om å kreve liking og deling - men har gjort det veldig 'sneeky', så man får ikke rapportert det til Facebook. Kan virke som jeg har tråkket i salaten og er tvunget til å bli spammet ned av de de neste 6 mnd. Har satt alarm i kalenderen så jeg husker å bytte så ny leverandør starter nøyaktig 6 mnd etter den dagen de begynte å trekke dager fra angreretten, og de kan prøve å si at jeg fremdeles er innenfor min bindingstid!
Hei Anita! Epostene og SMS'ene som går ut er kun informasjon til deg som kunde, for å holde deg oppdatert. Alle nyhetsbrev kan du melde deg av, men alt som har med din avtale å gjøre får du tilsendt, siden det er viktig informasjon om din leveranse. Leveransen starter opp så fort vi har mulighet, men det tar alltid minimum 7 virkedager fra bestilling til oppstart. Vi krever ikke liking og deling i våre konkurranser på Facebook. Avtalen din er bindende fra oppstartsdato av avtalen og 6 mnd. frem i tid.
Pågående dørselger, som presenterte tilbudet på en svært villedende måte, på grensen til rent lureri. Ubehagelig avslutning i det jeg takket nei til deres tilbud. Dørselgers opptreden utgjør strengt tatt en advarsel i seg selv, men synes dette firmaet fortjener kritikk for sine markedsføringsmetoder. Ser jo også av kommentarer her at om man velger å stole på selgers forsikringer, kan det være vanskelig å få benyttet seg av angreretten i etterkant. Styr langt unna!
Hei Kari! Beklager dette, håper du tok kontakt med oss på kundesenteret, slik at vi fikk ta det opp med den aktuelle selgeren. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, og vi melder alltid ifra til selger om en kunde har hatt en veldig dårlig opplevelse.
Fikk en selger på døra fra akraft, som kom med uriktige opplysninge, og som påstod han hadde informasjon om mitt forbruk og viste at jeg betalte for mye i dag.
Hei! Dette er selvsagt ikke greit, beklager denne hendelsen! Vi tar alle slike henvendelser alvorlig, og melder tilbake til selger når vi blir kontaktet på kundesenteret!
Jeg har nå fått fakturaen i posten, og det viser seg til å være sant det de sier.. Er greit fornøyd med den prisen gitt! Det er ikke så mye annet å si, for tiden vil vise. Hittil greit fornøyd :)
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)
Har vært kunde hos Akraft i litt over ett år nå, å må si jeg er meget fornøyd med dem. God kundeservice, og ganske forbød med den Full Ctrl pakken på 15000 kWh de ga meg. Det eneste jeg kan trekke dem på må være at bonusløsningen deres kunne vært litt bedre.
Tusen takk for god tilbakemelding! :) Dette med bonusprogrammet skal vi ta med oss!
Skjulte gebyr, rart at dette selskapet får holde på slik som dem gjør, det billigaste du kan gjere er og styre unna dette selskapet.
Hei Pål! Vi har ikke skjulte gebyr, vi er veldig åpne om at noen av avtalene er bindende, og at kunden blir belastet med et bruddgebyr om han sier opp før avtaleperioden er over. Det hadde vært fint å få en epost på dette, slik at vi kunne sett på det på en ordentlig måte.
Ensålenge er jeg fornøyd med Akraft. Ikke hatt noe problem i de 2 år som kunde, og alt fungerer perfekt. Kontakt via epost fungerer også OKAY (men gi dem 1 dag - ikke forvent svar umiddelbar). Prismessig var de i hvert fall en av de rimeligste tilbyder de siste åra. BONUS/Lojalitet programmet demmes kan spare deg for noen hundrelapper om du er kunde mer en et år. Byttet til Akraft for 2 år siden da jeg kjøpe hus. Tok da 1 år fastpris til 38øre da jeg trodde strømprisen skulle øke. Dessverre var det en bommert - så da tapte jeg nok litt. Dette året hadde jeg variabel og det var uslåelig billig... Fram til desember. Jeg fikk sjokk 55øre/kwh..... + nettleie blir det fort 1kr/KWH - da kan man fyre med ved! Klaget og fikk da tilbud på 3mnd til 20øre. Selvsagt slo jeg til - Des-Jan-Feb... Og da er jeg over den dyreste kneika ;) Fra mars sier de 40øre KWH.... Vi få se hvordan strømprisen utvikler seg. Jeg vurderer faktisk fastpris igjen. Hvorfor? Du vet hva du må betaler, og husk det er om vintern du bruker mest, at strømmen er dyrt! Så bruker du strøm til oppvarming/varmepumpe kan det lønne seg, har du leilighet med fjernvarme er nok variable bedre for deg.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Ønsker deg en god helg!
Godt fornøyd med fast månedspris hos Akraft, er en god stabil pris. Ringte inn til kundeservice og fikk kjapt svar på det jeg trengte svar på. Syntes de gjerne kunne lagt til en pakke mellom 15000 og 20000 kWt, men ellers greit fornøyd. Min opplevelse har vært grei hittil, så gir dem 4 stjerner.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Rolf! :)
Ser folk er irritert over at de bryter avtalen på fastpris, de får jo lese betingelsene før de bestiller. Jeg tok jo fastpris i 3 år i et annet selskap noe jeg angret på, det er jo min egen feil.
Hei Arne! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Ha en fin helg!
Det er lett å være kunde hos akraft. De sender bitte små fakturaer og er alltid behjelpelig og greie. Hver gang de tar kontakt, har de et positivt budskap, til og med på fakturaen. Jeg er sikker på at akraft har mye bedre strøm enn andre.
Hei Kenneth! Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding :)
Lurer kunder med stort flyttegebyr uten å tilby merverdi - Akraft's nye inntektskilde?
Skiftet til Akraft og har enda til gode å få en faktura som er høyere enn forventet. Har artige små konkurranser og gjøremål som gjør at du kan spare penger på strømmen. Flott med kundelojalitets programmet deres som gjør at du sparer opp strøm også. Og lett å få kontakt med.
Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)
Vi har nå benyttet oss av Akraft i ett halvt år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Vi har fått oversikt over regningene våre, og det er ikke noe tvil om hva de kommer på. Føler at dette selskapet har startet en utrolig bra og morsom ide som jeg håper de andre selskapene følger med på. Vi ble ringt opp av en utrolig hyggelig selger som ga oss 3 måneder til halv pris! Tusen takk! Superfornøyd kunde her! Håper dere når ut til enda flere der ute :)
Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)