Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
AKRAFT
2.3
115 verifiserte omtaler
AKRAFT har opphørt
Dersom du ønsker å lese omtaler eller dele egne erfaringer om andre strømselskaper, gå til strømselskaper på Bytt.no..

AKRAFT omtaler og erfaringer

Ingen trend

AKRAFT har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
115 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
AKRAFT trenger minimum 10 omtaler.
30%
Middels
30% anbefaler AKRAFT
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 115 omtaler om AKRAFT

FILTRER OMTALER
27
6
2
9
71
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Ikke alt på stell

Omtale av  Marie

Under en tur på Ski storsenter møtte jeg på en hyggelig selger fra Fjordkraft som viste meg at jeg kunne komme enda billigere ut enn i Akraft. Jeg gikk med på bytte, men da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle sjekke med Akraft om bindingstid. Da svaret kom fra dem om at jeg hadde 1 års bindingstid stoppet jeg overdragelsen hos fjordkraft umiddelbart. Jeg fikk en 2 telefoner fra selgere (akraft) Som så at jeg hadde vært kunde og lurte på om jeg ville tilbake, begge gangene svarte jeg at jeg var kunde hos dem ennå. Fikk også mail med spørsmål om jeg skulle bytte selskap. Helt tilfeldig var det at jeg gikk gjennom avtalegiroene mine og fikk se at det ikke var trukket strøm fra min konto for en periode. Da jeg kontaktet kunderådgiver fikk jeg beskjed om at jeg ville bli belastet for bruddgebyr for avtalen ble stoppet hos Akraft 16.11.16 Da kontaktet jeg Fjordkraft som kunne fortelle at de hadde trukket tilbake alt. Videre kontaktet jeg Hafslund som så at jeg fremdeles var kunde hos Akraft og det var ingen andre strømleverandører i fremtiden. Med andre ord Akraft stoppet avtalen selv. Da begynte mailene å gå mellom kunderådgiver og meg. Vi satte opp en betalingsplan for jeg har ikke mulighet til å betale for flere måneder om gangen. Jeg la inn disse tallene og datoene så de skulle betales til riktig tid hver måned. I går gikk jeg inn for å se på ”min Side” og hva ser jeg der?? Joda, regningen som jeg spesifikt har spurt om flere ganger, den er sendt til inkasso. Når jeg spør om dette får jeg et arrogant svar fra kunderådgiver om at jeg har brutt betalingsavtalen fordi jeg ikke har brukt riktig KID nummer, eller at betalingen er hos Akraft til rett tid. Jeg har sammenlignet KID jeg har brukt og det som står i avtalen og de stemmer. Nå har jeg sendt over kvitteringer på betalingene mine og der står altså saken for nå. Jeg vet jeg rotet det til i første omgang, men Akraft har virkelig ikke gjort ting bedre.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14:32

Hei! Beklager dette, her har det nok vært litt krøll i systemet også. Jeg vil tro du fant ut av det med kunderådgiveren? Håper i alle fall du er fornøyd nå! :) Ønsker deg en fin dag!

Nyttig (3)

Godt fornøyd

Omtale av  Arne

Ble kunde hos akraft for 2 uker siden, veldig fornøyd med prisen jeg fikk av dem. Fikk en pakke på 25 000 kwh timer. Lett å holde styr på regninga og vet alltid hva jeg betaler, kunne ikke bedt om noe bedre. Veldig fornøyd.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14:47

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Nyttig (2)

Useriøst - følger ingen retningslinjer fra noe hold

Omtale av  Anita

AKRAFT pålegger deg å motta masse spam mail fra de som kunde. Hver gang de sender en spam mail så får du den samme infoen på SMS. Det finnes ingen måte å reservere seg mot dette hos de, kundebehandleren informerte kontant at eneste måte er å sletter e-posten din og 'da må du få faktura på annet vis' mao i posten og betale gebyr for det. Og telefonnummeret har de jo uansett, så spammen vil jo fortsette. Jeg har rapportert de til forbrukerombudet. Forøvrig så starter leveransen av produktet kun tre dager før angreretten er over, i følge dem, og spammen - jo den kommer etter denne såkalte angreretten er over. Har rapportert om angrerett problemet til forbrukerrådet også, kan umulig være lov. De har også Facebook kampanje som strider mot Facebook sine retningslinjer om å kreve liking og deling - men har gjort det veldig 'sneeky', så man får ikke rapportert det til Facebook. Kan virke som jeg har tråkket i salaten og er tvunget til å bli spammet ned av de de neste 6 mnd. Har satt alarm i kalenderen så jeg husker å bytte så ny leverandør starter nøyaktig 6 mnd etter den dagen de begynte å trekke dager fra angreretten, og de kan prøve å si at jeg fremdeles er innenfor min bindingstid!

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14:48

Hei Anita! Epostene og SMS'ene som går ut er kun informasjon til deg som kunde, for å holde deg oppdatert. Alle nyhetsbrev kan du melde deg av, men alt som har med din avtale å gjøre får du tilsendt, siden det er viktig informasjon om din leveranse. Leveransen starter opp så fort vi har mulighet, men det tar alltid minimum 7 virkedager fra bestilling til oppstart. Vi krever ikke liking og deling i våre konkurranser på Facebook. Avtalen din er bindende fra oppstartsdato av avtalen og 6 mnd. frem i tid.

Nyttig (4)

Villedende og påtrengende markedsføring

Omtale av  Kari

Pågående dørselger, som presenterte tilbudet på en svært villedende måte, på grensen til rent lureri. Ubehagelig avslutning i det jeg takket nei til deres tilbud. Dørselgers opptreden utgjør strengt tatt en advarsel i seg selv, men synes dette firmaet fortjener kritikk for sine markedsføringsmetoder. Ser jo også av kommentarer her at om man velger å stole på selgers forsikringer, kan det være vanskelig å få benyttet seg av angreretten i etterkant. Styr langt unna!

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 14:49

Hei Kari! Beklager dette, håper du tok kontakt med oss på kundesenteret, slik at vi fikk ta det opp med den aktuelle selgeren. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, og vi melder alltid ifra til selger om en kunde har hatt en veldig dårlig opplevelse.

Nyttig (5)

Selger kom på døra med løgnhistorier

Omtale av  Lars

Fikk en selger på døra fra akraft, som kom med uriktige opplysninge, og som påstod han hadde informasjon om mitt forbruk og viste at jeg betalte for mye i dag.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 15:16

Hei! Dette er selvsagt ikke greit, beklager denne hendelsen! Vi tar alle slike henvendelser alvorlig, og melder tilbake til selger når vi blir kontaktet på kundesenteret!

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Strålende

Omtale av  Kjetil

Jeg har nå fått fakturaen i posten, og det viser seg til å være sant det de sier.. Er greit fornøyd med den prisen gitt! Det er ikke så mye annet å si, for tiden vil vise. Hittil greit fornøyd :)

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 15:16

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)

Nyttig (1)

Godt fornøyd

Omtale av  Geir-Magne P

Har vært kunde hos Akraft i litt over ett år nå, å må si jeg er meget fornøyd med dem. God kundeservice, og ganske forbød med den Full Ctrl pakken på 15000 kWh de ga meg. Det eneste jeg kan trekke dem på må være at bonusløsningen deres kunne vært litt bedre.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 15:16

Tusen takk for god tilbakemelding! :) Dette med bonusprogrammet skal vi ta med oss!

Nyttig (1)

Svindel!! Skjult bindingstid og bruddgebyr!!!

Omtale av  Pål

Skjulte gebyr, rart at dette selskapet får holde på slik som dem gjør, det billigaste du kan gjere er og styre unna dette selskapet.

Svar fra AKRAFT
24.08.2017 15:16

Hei Pål! Vi har ikke skjulte gebyr, vi er veldig åpne om at noen av avtalene er bindende, og at kunden blir belastet med et bruddgebyr om han sier opp før avtaleperioden er over. Det hadde vært fint å få en epost på dette, slik at vi kunne sett på det på en ordentlig måte.

Nyttig (10)

Rimlig nykommer (2015) - vi få se åssen prisen utvikler seg

Omtale av  Ca119

Ensålenge er jeg fornøyd med Akraft. Ikke hatt noe problem i de 2 år som kunde, og alt fungerer perfekt. Kontakt via epost fungerer også OKAY (men gi dem 1 dag - ikke forvent svar umiddelbar). Prismessig var de i hvert fall en av de rimeligste tilbyder de siste åra. BONUS/Lojalitet programmet demmes kan spare deg for noen hundrelapper om du er kunde mer en et år. Byttet til Akraft for 2 år siden da jeg kjøpe hus. Tok da 1 år fastpris til 38øre da jeg trodde strømprisen skulle øke. Dessverre var det en bommert - så da tapte jeg nok litt. Dette året hadde jeg variabel og det var uslåelig billig... Fram til desember. Jeg fikk sjokk 55øre/kwh..... + nettleie blir det fort 1kr/KWH - da kan man fyre med ved! Klaget og fikk da tilbud på 3mnd til 20øre. Selvsagt slo jeg til - Des-Jan-Feb... Og da er jeg over den dyreste kneika ;) Fra mars sier de 40øre KWH.... Vi få se hvordan strømprisen utvikler seg. Jeg vurderer faktisk fastpris igjen. Hvorfor? Du vet hva du må betaler, og husk det er om vintern du bruker mest, at strømmen er dyrt! Så bruker du strøm til oppvarming/varmepumpe kan det lønne seg, har du leilighet med fjernvarme er nok variable bedre for deg.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08:27

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Ønsker deg en god helg!

Nyttig (5)

Fornøyd

Omtale av  Rolf A

Godt fornøyd med fast månedspris hos Akraft, er en god stabil pris. Ringte inn til kundeservice og fikk kjapt svar på det jeg trengte svar på. Syntes de gjerne kunne lagt til en pakke mellom 15000 og 20000 kWt, men ellers greit fornøyd. Min opplevelse har vært grei hittil, så gir dem 4 stjerner.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08:27

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Rolf! :)

Nyttig (4)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Veldig bra

Omtale av  Anass

Bryr seg om sine kunder og fokuserer på enkelt personer.

Nyttig (2)

Har hatt Akraft i sikkert 2 år og er fornøyd

Omtale av  Arne H. W

Ser folk er irritert over at de bryter avtalen på fastpris, de får jo lese betingelsene før de bestiller. Jeg tok jo fastpris i 3 år i et annet selskap noe jeg angret på, det er jo min egen feil.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08:27

Hei Arne! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Ha en fin helg!

Nyttig (2)

Akraft er alltid positive

Omtale av  Kenneth F

Det er lett å være kunde hos akraft. De sender bitte små fakturaer og er alltid behjelpelig og greie. Hver gang de tar kontakt, har de et positivt budskap, til og med på fakturaen. Jeg er sikker på at akraft har mye bedre strøm enn andre.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08:27

Hei Kenneth! Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding :)

Nyttig (3)

Skjult flyttegebyr - Akraft's nye inntekskilde?

Omtale av  Johan

Lurer kunder med stort flyttegebyr uten å tilby merverdi - Akraft's nye inntektskilde?

Nyttig (2)

Bra til nå

Omtale av  Sverre

Skiftet til Akraft og har enda til gode å få en faktura som er høyere enn forventet. Har artige små konkurranser og gjøremål som gjør at du kan spare penger på strømmen. Flott med kundelojalitets programmet deres som gjør at du sparer opp strøm også. Og lett å få kontakt med.

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08:27

Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Nyttig (3)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Strålende

Omtale av  Tom

Vi har nå benyttet oss av Akraft i ett halvt år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Vi har fått oversikt over regningene våre, og det er ikke noe tvil om hva de kommer på. Føler at dette selskapet har startet en utrolig bra og morsom ide som jeg håper de andre selskapene følger med på. Vi ble ringt opp av en utrolig hyggelig selger som ga oss 3 måneder til halv pris! Tusen takk! Superfornøyd kunde her! Håper dere når ut til enda flere der ute :)

Svar fra AKRAFT
28.08.2017 08:27

Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Nyttig (3)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR