Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

God app, forståelig faktura - flott med spotpris

Omtale av  Tommy

Skjønner godt at de som har variabel avtale er misfornøyde etter sjokkregning. Selv har jeg spotpris og trives godt med det. God app hvor det er lett å følge med på forbruket fra dag til dag. Oversiktlig faktura når det gjelder forbruk, nettleie og fratrekk for strømstøtte. Dyrt denne uken, siden det er kaldt og har vært lite regn den siste tiden, men med appen så har jeg oversikten. De gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice, har de vært svært behjelpelige, sist da jeg flyttet i sommer og måtte bestille øverføring til ny adresse.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:24

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din Tommy. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Føler meg lurt! Hinsides dyrt

Omtale av  Heidi

De lovet meg å være topp 5 billigst. Jeg bruker mindre strøm enn naboen og betaler over dobbelt så mye. Regning på over 5000 i oktober i en liten leilighet. Elendig kundeservice - 1,5 time venting i telefon uten informasjon om køtid.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:24

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Løgn, løgn og atter løgn..

Omtale av  Erland S

Nekter å akseptere angrefrist, dyre, ikke trumf bonus på hele "beløpet på faktura" som de påstår.. Styr unna.. De er helt uten skrupler og kundeservice består av lystløgnere.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:24

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Lureri

Omtale av  Anne

Bruker strøm på absolutt minimum nivå - likevel blir strømregning 4 ganger høyere enn ved normalt forbruk tidligere. Nivå på kwt helt ekstremt høyt! Ser at jeg betaler over dobbelt så mye for under halvparten så lite forbruk, sammenliknet med andre rundt meg. Variabel avtale føles som lureri I tillegg, helt umulig å få snakke med kundeservice på Fjordkraft, kjempe lang ventetid på telefon. Dette er dårlig prioritering og elendig service i en vanskelig tid for mange kunder.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei Anne og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Det høres ut som du har en variabel strømavtale. Denne har kunder komt godt ut med over en lengre periode. Det stemmer at spotprisen nå i det siste har falt og at det nå lønner seg med en spotprisavtale. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke kontakte deg for en prat rundt dette og håper derfor at du har mulighet for å snakke med oss via Facebook eller kan ringe oss for en prat rundt avtalen din. Med vennlig hilsen Fjordkraft Kundeservice

høy regning

Omtale av  Svalis

De forandrer avtalen du allerede har, siden du ikke har binding.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Det ble for en stund siden gjort en opprydding i strømavtale sortimentet vårt. Dette ble gjort for å tilpasse avtalene våre til dagens strømmarked og for å forenkle valgene for kunder. Om du har fått endret avtalen din kan jeg anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svindler kundene sine

Omtale av  Andreas

Dette selskapet må man bare holde seg langt unna. De har et stort salgsapparat, men finnes knapt ansatte på kundeservice. Følger du ikke med på fakturaen kan jeg garantere du blir flådd. Når endelig strømprisen sank i høst, benyttet de anledningen til å fakturere for 5-ganger pris av spotprisen. Jeg hadde opprinnelig spotpris avtale, men denne endret de og ga kun informasjon angående dette, via en innboks på deres egen nettside.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Dyr strøm om man ikke er hjemme.

Omtale av  Siw K. S

Har bare oppvarming med radiatorer oppvarmet av strøm. De bruker like mye hele tiden når vannet sirkulerer. Undrer derfor på hvorfor mitt forbruk stiger når jeg skrur av alt annet som bruker strøm?? Det er ikke termostat på radiatorene( bare åpne/stenge funksjon), så da skulle det ikke øke pga kulden ute. Føler meg litt lurt😔

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Som strømleverandør mottar vi forbruket ditt fra netteier, som henter dette ut fra strømmåleren din. Om det kan være noe feil med strømmåleren anbefales det at du kontakter netteier. Du er også velkommen til å kontakte oss på kundeservice så kan vi ta en prat sammen og se på hvilke muligheter som finnes for å finne ut av dette. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Kundeservice middelmådig

Omtale av  Per A

Lang venting for å snakke med kundemottaker Middels hjemmeside Strømforbruket kommer ett til to døgn etter faktisk forbruk

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Veldig fornøyd

Omtale av  Espen

Veldig fornøyd. Konkurransedyktig på pris. Jeg har spotprisavtale, får strømmstøtten rett på regningen og det er oversiktlig og greit.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Kunne ha hvert bedre

Omtale av  Christopher

Jeg har egentlig gitt opp å snakke med kundeservice hos fjordkraft, siste gang jeg snakket med en rådgiver, gikk vi igjennom forbruk osv, og fant frem til en avtale som burde gagne meg.. Nor den ikke gjorde, å økte kostnadene med opptil 600kr mnd, etter det har jeg ikke snakket noe mer med di.. Eneste grunnen til at jeg har beholdt dem, er fordi jeg ikke er interessert i å legge ut for nettleie og strømstøtte, for så å få igjen.. Da en har 1 inntekt i huset, så er det vesentlig viktig å få pengene inn i begynnelsen på mnd, slik at en kan sette opp en budsjett for hele mnd... Det er det viktigste for meg akkurat nå.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig info

Omtale av  Roy

Lite eller ingen informasjon, arrogant svar på telefoner. Dårlig kommunikasjon. Føler seg lurt opp i stry. Kommer aldri til å gå tilbake til et så useriøst firma.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei Roy og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Umulig å få tak i. Dyre

Omtale av  Fredrikstad M

Strøm regningen min gikk fra 900kr til 6000 kr i måneden. Når jeg prøvde ringe dem måtte jeg sitte en time i telefonkø (jeg fikk ikke prate med noen uansett) De sender deg mailer hele tiden sånn at du tilslutt ikke gidder åpne dem. Regningen min i september var 2100kr så øket den til 6000 for oktober. Den eneste måten å snakke med noen i Fjordkraft er når du sier opp strømavtalen dems, først da ringer dem deg og sender meldinger. Jeg skal aldri bruke fjordkraft igjen fordi jeg føler meg lurt.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:23

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Strømmarked med minimal konkurranse

Omtale av  Trond

De har tydeligvis en bråte med avtaler med foreninger etc. Hvor «gunstig» er disse avtalen sammenlignet med vanlig spot pris, som sannsynligvis er det de fleste har?

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:22

Hei Trond og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Hvis du tenker på organisasjons avtaler så er de bedre med tanke på fastbeløp og påslag i forhold til standardavtaler. En annen ting som er fordelaktig med slike avtaler er at de holder seg i pris over tid, siden slike avtaler må reforhandles om vi skal endre på vilkårene. Hvis du er kunde hos oss og er medlem av en organisasjon anbefaler jeg deg å ta kontakt med vår kundeservice som kan ta en prat rundt hvilke vi kan tilby deg. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft Kundeservice

Billig og bra strømavtale

Omtale av  Christer

Billig og bra strømavtale, alt samlet på en faktura og en god app

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:22

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Dyrtids-strømleverandør

Omtale av  Sev

Har forsøkt å bytte leverandør, men Fjordkraft kom opp med et nytt tilbud m. spotpris som virket forlokkende. Etter to måneder m.spotprisavtale økte plutselig Fjordkraft krav om innbetaling m. over 3.500,- per måned og slik oppfattes Fj. som meget dyr og noe upålitelig.

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:22

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke ta kontakt for å se nærmere på denne saken og håper derfor at du har mulighet for å kontakte oss på Facebook eller ved å ringe oss på kundeservice. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bløff

Omtale av  Erik K

Forandrer avtalevilkår bak ryggen på kundene. Nekter for feil. Styr unna…..

Svar fra Fjordkraft
21.02.2023 14:22

Hei Erik og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR