Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 304 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 304 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
721
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lett å kontakte

Omtale av  Ingeborg

Hjelpsomme og vennlige. Jeg får forklaringer på mine spørsmål. Veldig grei nettside.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:38

Hei! Takk for din tilbakemeldig. Veldig kjekt å høre at du er fornøyd med oss :) Ønsker deg en god dag

Dyrt og dårlig service

Omtale av  Kristin B

Ventet på svar 1 time og 54 min 14 november. Ba om endring av avtalen til spot pris fra 1 november. Dette var ikke mulig. Har inntil da vært kunde i flere år. Ikke nå lenger.

Dårlig på forstålig informasjon

Omtale av  Jan

Tidligere Eidsiva nå Fjordkraft, jeg har hatt spotavtale m/prisgaranti, i hele mitt kundeforhold med Eidsiva, uten endring. Min avtale ble endret uten at jeg forstod det, den ble endret til "Variabel fastpris" Jeg fikk riktignok jevnlig varsel om økning av (noe jeg oppfattet) fastpristaket ihht spotavtalen. Jeg oppfattet det ved en tilfeldighet at jeg betalte 3,30 mer enn spotprisen, pga en avtale Fjordkraft automatisk endret , ved spot avtalens utgang, uten et forståelig varsel for en vanlig forbruker...... En dårlig og spekulativ kundebehandling fra FJORDKRAFT De sendte riktignok varsel om pris med jevne mellomrom, men ingen klar beskjed at dette ikke den opprinnelige avtalen.

Kontakt med Fjordkraft.

Omtale av  Hans

Jeg har hatt noen problemer med Fjordkraft, men de har alltid ordnet opp. Nå må jeg velge en ny strømavtale, da den gamle opphører. Blir anbefalt "Innkjøpsprisavtale til spotpris". Har forsøkt å komme i kontakt med Fjordkraft for å få nærmere informasjon, men har ikke lykkes ennå. Er usikker på hvilken ny avtale som er best for meg. Kanskje begynner jeg å forhøre meg om avtale hos et annet selskap.

Usedvanlig dårlig

Omtale av  Reidun H

VI er lurt! Skjønner ikke hvordan vi har fått variabel pris på strøm hjemme, mens vi har spotpris på hytta! Mye påslag. Aldri mer Fjordkraft!

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Elendig kundeservice

Omtale av  Randikari

Tenk ikkje på Fjordkraft om du ikkje er på nett, timer i venting på telefon og kjem man endelig I kontakt er det ei elendig oppfølging og ingen vilje for å forandre ein drittdyr avtale (Forvaltningskraft med tak)

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar den prisen de har lyst på. Dvs dårlig for din økonomi.

Omtale av  Peter83

I oktobber 2022 fikk jeg 4 ganger høyere strømregning enn vanlig. Hvorfor? Fordi Fjordkraft hadde kjøpt inn dyr strøm. Når Fjordkraft går på en blemme, så er det vi forbrukere som skal betale.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei Peter. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabel strømavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Aldri mer Fjordkraft

Omtale av  Anders

Fikk en sinnsyk faktura for oktober, pga. Spotprisen falt dramatisk, mens Garantistrøm-avtalen til Fjordkraft ble holdt på over 5 kr per kWh. Dermed forsvant nesten alt av strømstøtten relativt ift. Garantistrømmen. Hadde de hatt kundens interesse i fokus, så hadde de gitt beskjed om at man burde bytte avtale ila. oktober.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei Anders. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabel strømavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Styr unna

Omtale av  Seo

Vi kontaktet Fjordkraft for en tid siden for å forsikre oss om at vi hadde deres gunstigste strømavtale. Fjordkrafts rådgivere presenterte den aktuelle avtalen som den gunstigste. Nå tyder alt på at man har lurt oss med en avtale som bare er gunstig for Fjordkraft, eventuelt for kunderådgiverens egen bonus eller provisjon. . Faktura i oktober kr 10500 for 1600 kWh. Våre henvendelser om forklaring på misforhold mellom løfter og virkelighet avvises blankt med trussel om inkasso. Fjordkraft bruker uredelige metoder. Styr unna.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabel strømavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Ren svindel/ran av forbrukerne :-( Bytt leverandør asap hvis du har Fjordkraft!

Omtale av  Anne H. N

Fjordkraft har ikke gitt beskjed om at variabel strømavtale hos dem har vært svært uheldig å ha/mye dyrere enn spotpris. I tillegg er det vanskelig å tolke av fakturaen hva man egentlig betaler for. Som eksempel betalte jeg tredobbel pris pr KWH for oktober 2022 sammenlignet med en kollega som bor i samme område som meg.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei Anne. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabel strømavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Variabelavtale har lønt seg for meg tom sept, men ikke lenger

Omtale av  Luise

Jeg har hatt variabelavtale, og fram tom oktober lønte det seg. Opplever at informasjonen fra Fjordkraft har vært god, og ble ikke overrakset over høy strømregning i november. Men skifter nå til Spotpris, og sjekker hvem som er billigst. (ikke Fjordkraft)

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei Luise og takk for tilbakemeldingen. Vi setter pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin uke :) Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

Feil faktura, får ikke kontakt

Omtale av  Lina

Jeg har fått en faktura som er neste kr 4000 for høy, og får ikke kontakt med Fjordkraft for å rette opp i det. Har sendt mail som ikke besvares. Det svares ikke på telefon, og chat er stengt.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei Lina. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabel strømavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Kr10,- pluss 1,6øre . Smårusk for levering.

Omtale av  Kunde

Spotpris + fast beløp på kr10,- pr mnd og 1,6 øre pr kwt i påslag er super avtale for meg da jeg normalt har meget lavt forbruk.Årlig forbruk på ca 3500kwt etter sparetiltak.Appen kan jo alltids bli bedre. Feks. å kunne lese forbruk i nåtid. Avtalen gir mange gode avtaler for handel i nett og i live butikker. Meget hyggelige mennesker på kundesèrvice telefonen.Totalt sett meget fornøyd.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen. Vi setter pris på at du tar deg tid til å skrive til oss og komme med innspill rundt appen vår. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

Spotpris med forvaltning

Omtale av  Johnny

Spotpris med forvaltning er en Spotpris avtale som gir deg fordeler med at du får redusert strømregning. Avtale fungerer slik at fjorkraft selger strøm og det de klare å selge strømen dyrere for. Eller kjøpe den billigere vil du få 80% av det de klare å selge strøm dyrere en innkjøps pris. Og det kan da gi en reduksjon på strømregning med 300 kr eller mindre eller mer alt etter hva de får solgt den for. Og skulle den ikke bli solgt billigere vil du maks få 12 øre tillegg på strømpris. Men så lang har de kjente penger på salg. Så forge måned fikk jeg 88 kroner avslag. Men den sum variere med hvor mye de tjener på salg av strøm. Så til nå er jeg fornøyd. Og utfra det jeg har regnet ut vil min totale strømpris med nettleie vere ca 950 kr for november måned plus fratrekk for hva de selger strøm for med fortjeneste. Så jeg er fornøyd. Og det stemmer ikke at vib er billigere for min Spotpris nå ligger på 146 øre mot 166 øre hos vib. Og da er ikke den pris bedre. Den er 20 øre dyrere. Som gir økt reining. Så med Spotpris med forvaltning vil du få strømstøtte plus 80 % av fortjeneste av strøm salg som er solgt med fortjeneste. Så jeg er ikke enig i det bytt.no kommer med er den billigste strøm avtale som de foreslo jeg kunne bytte til. Som jeg ikke akter å gjøre.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:45

Hei Johnny, og takk tilbakemeldingen. Vi setter pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

Veldig skuffet og sint

Omtale av  Kristin

Har spart strøm og daglig fulgt med på spotpris i appen til Fjordkraft. Har brukt ca 1080 Kwt i oktober og fikk regning på over 4.000 MER enn min kjæreste som har spotpris-avtale samme sted (og har brukt 1300 kwt). Ingen info fra Fjordkraft om denne risikoen. Har skiftet leverandør i dag.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:44

Hei Kristin. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabel strømavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mafia!

Omtale av  Strill P. S

Dette er ekstremt skremmende at ett selskap driver mafia virksomhet her i landet!.. kundeservice er opplagt til å ikke ta imot samtaler. Ingen forklaring på hvordan den ene dagen jeg slår av alt, bokstavelig talt, så for jeg høyeste forbruk den måneden den dagen!!.. Holder dere langt unna dette selskapet

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR