Huskraft Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble oppringt av Huskraft da min leverandør sluttet med strøm, og snakket med en hyggelig kar, etter en måned får jeg strømregning som er 3 ganger så dyr som de jeg normalt har, forbanna møkka selskap, leste dessverre ikke om dette før nå :-(
Rapportert til forbrukertilsynet for villedende markedsføring. Dårlig presentasjon av bruk i faktura, villedende.
Jeg klaget, ettersom jeg efter noen måneder oppdaget at prisene lå langt over spotpris, smart spot kalte de avtalen, smart for hvem? Selvsagt byttet jeg leverandør, men det nyttet likevel å klage til Huskraft. De har nå refundert noen tusenlapper for overprising gjennom 5 måneder. Poenget er: Har du allerede blitt lurt, kan du faktisk få refundert. Lønnsomt å true med forbrukerrådet og den slags.
Fikk ikke med meg at det ikke var en ren spotpris, så jeg har betalt mange tusen mer enn nødvendig. Tilbyr bare autogiro, ikke E-faktura uten at du sender e-post og ber om det
Vi har nå hatt huskraft i vår lille leilighet i 2 år. Det er vår første strømleverandør, så vi har vært litt naive når det kommer til regningene. I sommer har spottprisen hos Huskraft vært på rundt 1.5 kr/kWh, som er 6 ganger dyrere enn andre firmaers spotpris, og tydeligvis 30 ganger så dyr nå i slutten av september ifølge hvakosterstrommen.no! Det er kvalmende overprising, og ikke svarer de på mail heller. Aldri igjen huskraft.
Huskraft Energi har lyckats att blåsa mig på många tusentals kronor. Det här företaget jobbar med att lura folk på pengar Konstigt att man ens tillåter sådana företag existera på marknaden Bytt så fort du kan så att de inte tar mer av dina hård förtjänade pengar.
De endret strømavtalen til noe de kaller SPOT etter endt prisgaranti på 12mnd, vi betalte 2,7ganger så høy strømpris som spot fra Norpool. Nu er det nok, gåtrrett til forbrukerrådet med dette.
Jeg byttet til Huskkraft før jul 2022, da de hadde en god spotpris avtale med ingen bindingstid og null kr i påslag og mndavgift. Strømprisen var lav de første mnd (sammenlignet med de høye prisen som var i vinter), men så i mars begynte jeg å merke at spotprisen var meget høy. Tenkte ikke så mye på det, men nå ser jeg at jeg har betalt mye høyere kWh en gjennomsnittet som har vært i min region. Fikk regning for juli nettopp, og gjennomsnitt var på 1,5 kr/ kWh, til sammenligning ligger den gjennomsnittsprisen på 35øre/kWh. Føler meg lurt, har nå byttet strømavtale.
Dårligere avtale finnes ikke. Frister med 0kr påslag og 0kr månedsgebyr. Det som ikke blir informert om er at de tar opptil 5x mer per kw/t enn andre tilbydere. Eksempelvis i Juli 2023 var snittprisen på strøm 0,46kr kw/t på min regning fra huskraft var snittprisen 1,60kr kw/t. Anbefales ikke. Styr unna
Smart spot avtale med pris garanti er en lureavtale! Den er kke en spotpris avtale selv om navnet innsinuerer det. Denne avtalen er innrappoertert til Forbrukerrådet som "annen prismodell! og er derfor ikke en ekte spotprisavtale. Forbrukerrådet fraråder på det sterkeste avtaler av denne typen og anbefaler at man bytter til en spotpris-avtale.
Oppdaget nå og bare helt tilfeldig at Huskraft oppererer med priser som er over 100% dyrere enn spotprisen på norpool, i utgangspunktet inngikk eg avtale om spottpris. Så bevisst lurer huskraft sine kunder.
Et drittselskap som lurer kundene sine for penger… Ikke inngå noen nye avtaler. Bytt selskap hvis du har mulighet. Finns dessverre ikke minusstjerner, for forferdelig er alt for god karakter for disse tyvene.
Forvaltingsavtale sier de.. og ja de har sendt et varsel på dette, som menigmann ikke får så mye ut av. Burde selvfølgelig byttet selskap tidligere, men lærte den harde veien. Snitt spot pris i mai var 98 øre, mitt snitt fra Huskraft er 200 øre, så over 100% mer enn spot. Vil aldri anbefale dette selskapet til noen og hold dere unna deres lureri avtaler for å komme høyt opp på pristester
Det skulle være 0% påslag på spotpris men påslaget er 100% altså en dobling av prisen det skulle vært. Ingen svar å få på mail. I tillegg sender de faktura via inkasso selskap så vanskelig å holde tilbake faktura. Så er du kunde her så sjekk prisen du får nøye og kom deg ut. Synd sånne aktører får holde på.
Ikke mye informasjon på "min side". Var bra avtale når timespotpris, men nå virker det som om det er gjennomsnitt per uke.
Du får en god avtale som dem endrer etter en tid uten å gi beskjed. Dem sier dem sender mail noe dem mulig gjør. Men jeg finner da ingen mail. Da setter dem deg på en forvaltingsavtale der dem tvinger deg å kjøpe strøm for 2-3 ganger spotpris. Forkastelig i disse tider!