Valgte på bakgrunn fra strømpris.no billig strømleverandør. Endte opp med å betale for strømpriser i Sør-Norge selv om vi bor i Nord-Norge . Skulle ikke vært lov…
Byttet fra Tibber til Huskraft og fikk mer enn dobbelt så dyre strømregninger som tidligere. Var snar å bytte tilbake. 👎👎
Ønsket å bytte til spot - time for time - ble anbefalt og bestille på nett noe som heter SmartSpot. Resultat - januar og februar - hytte og hus - burde vært - time for time beregnet ink mva 18.395 (KUN strøm) - og regningen endte på 31.263.- Huskraft var i desember også anbefalt av Forbrukerrådet. Jeg ba uttrykkelig om SPOT - time for time - og de sa at det var denne avtalen jeg burde ha. Jeg var bevisst på å ikke havne i noen "garanterte priser" - da jeg hadde sett hva dette innebar for folk med Fjordkraft i oktober. Så etter mon oppfatning er dette ett vellykket forsøk på å lure folk inn i en avtale som jeg overhodet ikke ba om.

Har i ca 1,5 år hatt en avtale jeg var godt fornøyd med, men fikk plutselig varsel om at denne avtalen skulle termineres og at jeg ville bli flyttet over på ny avtale. Huskraft kaller dette for "spot", men det er en forvaltningsbasert avtale, med lite forutsigbarhet for kunden. De markedsfører det som at man får del av overskuddet når Deres forvaltere kjør det bra, men i det ligger det også at man tar tapet når de bommer. Med det er bla. risikoen for Huskraft langt mindre når de gjør dårlige avtaler, siden det i hovedsak er kunden som dekker tapet. De har nå kun denne avtalen tilgjengelig og ingen spot-pris avtale. Har byttet til noe langt bedre og anbefaler også andre å styre unna Huskraft og generelt de firmaene som driver med slik "kreativ markedsføring". På folkemunne kalt tull og lureri.

Foreløpig ingen sjokkregninger, bare overraskende billig
Sjekker forbruk mot avtalen månedlig og det ser ut til å stemme.
Helt enkel og grei leverandør. Får svar de gangen jeg har ringt. Eneste jeg savner er en faktura, strøm og nett. Det er et virkemiddel for å holde prisen nede har jeg forstått.
Billig energi fra huskraft og veldig god kundeservice.
Kjempe fornøyd med mitt kundeforhold hos Huskraft. Kundeservice er alltid hyggelige og faktura stemmer alltid overens pris og forbruk. Har anbefalt de til venner og familie 😀
Gikk gjennom faktura og fant vesentlig overfakturering her! Sjekk faktura grundig. 😡😡
God Pris og god service! Jeg har en svært gunstig avtale i forhold til andre selskaper, samt svarer kundeservice grundig på mine spørsmål.
Jeg opplever at alt fungerer smertefritt og får den oppfølging/hjelpen jeg trenger. Godt fornøyd! Billigere faktura har jeg også fått.
Huskraft har ikke svart på mine e-poster om hvorfor de har høyere spotpriser enn det Nordpool opererer med. Dette gjelder Webspot avtalen. Det er også manglende informasjon om avtalen på Min Side. Det er ingen informasjon om avtalens starttid, løpetid, og evt betingelser. Det vil være naturlig at kundene kan finne all informasjon under Min Side. Det er også svært tungvint å finne eldre faktura iom at man må logge inn på ny side.
Overfakturerer kundene sine og så når de blir tatt i svindle kundene sine skylder de på "systemglipp". Hold dere langt unna. ...
Etter jeg las om Huskraft sin tvilsomme praksis skrev jeg til de og ba de gjøre ny beregning på mine to abonnementet, hus og hytte. Har hatt avtale hos de fra 10/1/22. fikk først tilbakemelding på husabonnementet der de kom med tilbakemelding om at jeg hadde betalt 134,16 kr for mye i januar. Jeg purret så på hytteabonnementet og fikk omsider en ny mail. Der hevder de at jeg har betalt 166,61kr for mye for hus og 23,90kr for mye for hytte, alt i januar. Februar skal være riktig, sier de…. Nå har skrevet tilbake og sagt at jeg vil ha hele avregningen time for time og kommer ikke til å betale fakturaene før jeg har fått dette. Så får jeg finne en annen leverandør, dette er ikke et seriøst firma.
Er veldig fornøyd med huskraft energi som leverandør av strøm både hjemme og på hytta. ingen gebyrer ,eller skjulte ekstrautgifter ingen forskuddsbetaling anbefales
Jeg har lest saken på E24, jeg har ikke opplevd noe feil fakturering hos Huskraft Energi er veldig fornøyd med dem så langt, Jeg vær kunde nå i 7 måneder, er speseilt fornøyd med kundeservicen demmes.
De har hatt systemfeil kun i nov, des og januar i følge de. Og hver gang jeg spør om utregningen slår de av noen hundre kr. Men ser her at de har holdt på slik lenge. Sier det er vanskelig for oss å forstå og at vi må ikke se på nordpool da det er gjennomsnitt priser. Men de fakturere jo også ukespriser? Hvor får de de fra og hvordan kom de fram til dem? Svindlere
Jeg ble overfakturert: - 150 kroner i nov 2021 - 242 kroner i des 2021 - 896 kroner i januar 2021 Dette gjelder flere. Styr unna! Se artikkel på e24
Nå er e24 og myndighetene på banen, mange har fått altfor mye i påslag fra denne eieren/selskapet. Skylder på "systemfeil" hehe. Men gjelder kun noen "få kunder", som har tatt kontakt med selskapet. Lite trolig... Har selv byttet idag og oppfordrer alle andre ril å gjøre det samme
Har nå hatt Huskraft Energi som strømleverandør over en lengre periode, og kan ikke annet enn å si jeg er mektig imponert over kundeservicen der! Til forskjell fra tidligere selskaper jeg har benyttet, opplever jeg alltid å få raskt svar og god hjelp. I tillegg til god service er avtalene konkurransedyktige.
Hyggelig kundebetjening, lett tilgjengelig. Bra service, billig og hjelpsom. Fikk god avtale i April, kjempe fornøyd hittil. Dette er noe jeg skal anbefale videre.
Jeg er kjempe fornøyd med Huskraft etter min nabo anbefalte meg til dem. De har et godt kundeservice og ingen fakturagebyr. Jeg liker at de ikke har noen fakturagebyr når de sender faktura på posten.
På spotpris avtale så tar dem 3 ganger mer en hva spotprisen faktisk ligger på. Man får samme spotpris hos andre til en tredjedel av prisen, groveste svindelen jeg har opplevd gjennom mitt lange liv. Styr unna om du vil ha billig spotpris.

Huskraft Energi har opprettholdt de prisene som dem lovet meg da jeg ble kunde. Kundeservice er 10/10 og de er veldig hyggelige. Det er veldig lett å kommunisere med de.