DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dnb har et helt forferdelig grensesnitt for kunder. Svært vanskelig å få god oversikt over lån i banken da man må logge inn på fullversjon av nettbank (ikke mobilversjon) for å få oversikt. En ren luksusfelle.
Hei! Takk for tilbakemeldingen. Mobilbank-appen er stadig under utvikling, så nye funksjoner kommer fortløpende. /Marthe
Ikke Apple Pay. Gammeldags nettbank. Føles som Nokia, IBM, Kodak. Den store gamle elefanten som henger rundt pga folks vaner og ikke pga hva de tilbyr.
Hei! Leit å lese at du ikke er fornøyd, men takker for tilbakemelding. Nettbanken er for tiden under oppussing, så nye funksjoner/sider dukker opp der jevnlig. Jobben gjøres gradvis for å venne kundene til nytt design. Del gjerne hvis det er noe konkret du savner eller syntes kunne vært bedre. /Marthe
Hva er det som gjør at DNB er Norges største bank med mer enn 2 mill. privatkunder? Banken ligger på bunn her på bytt.no, og det er nok ikke uten grunn for banken er ikke billig på lån, har lave innskuddsrenter og er dårlig på kundeservice. Søkte nylig om et moderat boliglån hos DNB. Hadde medlåntaker slik at sikkerheten skulle god nok mente vi.Tiden gikk og vi purret skriftlig flere ganger, men intet skjedde. Etter å ha ringt dem og fortalt at vi skulle på boligvisning om få dager skjedde det endelig noe. Etter noe om og men fikk vi endelig svar på søknaden : avslag. Dette brukte de hele 3 uker på å komme frem til! Anbefaler sterkt "vanlige" folk å styre unna denne banken da det finnes mange bedre og billigere banker.
Hei, Tord! Det er veldig leit å høre at du har en dårlig opplevelse. Slik ønsker vi ikke at det skal være, så vi setter pris på tilbakemeldingen din. Normalt tar det ikke så lang tid før du får en tilbakemelding på en lånesøknad, så det er bare til å beklage. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, så selve utfallet kan jeg ikke kommentere, men jeg har selvfølgelig forståelse for at dette var en kjedelig situasjon. /Even
Gjør alt for å få deg som kunde, men når de først har fått deg så bryr de seg lite om et bra kundeforhold. Jeg satt ned nedbetalingtiden min på lånet når det var bra tider, men nå når jeg vil ha den tilbake til det oppringlige da er alt vanskelig for de. Over en uke behandlingstid noe de klare å bruke noen minutter på andre veien. Når du snakker med kundebehandleren din så sier de at dette går fint, men hører ingenting etterpå. Forferdelig bank. Takk for meg, jeg tar pengene mine et annet sted!
Hei Jens, veldig leit å høre at dette har skjedd med deg. Vi har som normalt behandlingstid på innen 3 virkedager, og hvis det tar lengre tid enn som så bør dette bli sett på av en på dagen. Gjerne ta kontakt med vårt kontaktsenter på 915 04800 eller chat via nettbanken, så en rådgiver på Låneavdelingen vår kan ta dette med videre og få sett på dette /Vinjar
Jeg har/er dessverre en lojal kunde hos DNB og prøvde å forhandle meg til en bedre rente på sparekontoene. Henviste til Sbanken og deres renter, da DNB er eier av den banken også. Blankt avslag. Dette er for dårlig av Norges største bank. Skjerp dere.
Hei, det er leit å høre at du har denne oppfatningen av oss. Det stemmer at det ikke er mulig å få bedre renter på Sparekontoene våre enn hva som allerede er informert om, men vi tilbyr flere forskjellige sparekonto og andre løsninger som man kan være bedre tjent med å spare i, spesielt om man skal sette av penger på sikt. Hvis du ønsker at vi ser nærmere på en mer skreddersydd spareløsning som trolig vil passe for deg, er det bare å kontakte oss på 915 04800 eller chat via mobil- eller nettbanken vår på www.dnb.no så kan vi avtale tid med en av våre sparerådgivere som kan se på dette. /Vinjar
Jeg har hatt mange banker, og har aldri, aldri vært så misfornøyd med de tekniske platformene (både app og nettside). Det er så tullete at jeg må logge inn på PC for å kunne bruke postkasse (det er strengt tatt mulig på mobil, men da må man bruke det som om man er på PC, som vil si at siden hopper, oppfører seg ikke som den skal og er derfor kjempeslitsom å bruke på mobil.) Jeg skjønner ikke hvorfor man må ha en app og en nettside, det er så slitsomt! Men det er ikke det mest slitsomme. Hver eneste gang jeg skal inn å gjøre noe på DnB, har jeg hatt problemer. Det vanligste er at det er en eller annen teknisk feil som gjør at jeg som bruker ikke kan gjøre noe, som feks da vi skulle opprette felleskonto (som endte med at jeg måtte ringe DnB og de måtte fikse det manuelt fordi det var en bug i systemet deres). Noe annet typsik er at det er så lite intuitivt (som da jeg skulle overføre en BSU-konto fra en annen bank, og det endte med at jeg bare måtte sende melding i postkassen). Jeg har aldri gått inn i nettbanken og fått utført noe utover å måtte sende melding i postkassen og spørre hvorfor det ikke funker å gjøre sånn og sånn. Og jeg opplever også at det plutselig ikke funker å legge en regning til forfall feks (det skjedde faktisk rett før jeg skrev denne. Det kom bare "Det er ikke sikkert denne ble betalt, men det kan hende. Se i betalingshistorikken".. Ok.. Hvor lang tid kan det ta før det dukker opp? Løsningene er ikke stabile og heller ikke intuitive. Det er også lenker som bare lenker tilbake til hverandre, som gjør at man blir veldig frustrert! (Dete er under "innlogging til fullversjon") Og under punktet "Kontakt", hvorfor er det ikke vist til postkasse der? Jeg er så lei av alt styret, jeg skal bytte bank. I tillegg er de alltid først ute med å sette opp renten og jeg kjenner flere som bytta fra DnB fordi de ikke holdt det de lovte mtp renta, og satte opp selv om de hadde avtale på noe annet. (Dette var før de mange renteøkningnene, altså).
Hei, mange av problemene du bringer opp her er på vei til mobilbanken vår og skal bli tilgjengelige før nyåret begynner. Vi kan ikke helt svare på hvordan en rådgiver var i stand til å legge disponent til på konto, da rådgiverne våre ikke har muligheten til å gjøre dette på vegne av kunden. Flytting av BSU fra annen bank til oss kan enkelt gjøre ved bruk av vårt digitale bankbytteskjema. Det er ikke mulig å sende melding i nettbanken vår for å få dette ordnet...? Her er det mange tekniske problemer du beskriver som ikke er et kjent problem hos oss, vi vil gjerne se nærmere på dette. Kan du ta kontakt med oss på 915 04800 eller chat via www.dnb.no eller mobilbanken? /Vinjar
Satt meg helt hjelpesløs om få timer uten strøm mister bolig da sagt meg opp etter vært kunde I hele mitt $% år lange liv får ikke kontaktet gitt beskjed ikke logget inn poå nav ingen tilgang på noe...Rasert ødelagt liv uten sagt opp kundeforholde og tvinger meg til å bli kunde på nytt fy faen styggeste og helt uvirkelig behandlig fuck u dnb ikke får jeg ta ut overføre kr mine bare kastet ut som en skitten fille de har ikke tenk hva konsekvensene ble umulig å få hjelp snx 30 forskjellige ingen som bville hjelpe. Unntatt en person, tusen takk du er verdifull du tusen takk for at du hørte ppåp meg sjekket opp alt jeg sa og holdt meg I forsvar med dokumenterte bevis av tidligere samtale synd det for sent jeg mister strøm leiekontrakten min og dere sier kan ta 3-5 uker å bli kunde etter å bli sperret og sagt opp nitrist iskaldt kynisk og horrible
Hei Bente. Så leit å høre at du er så misfornøyd. Jeg er glad for at du fikk hjelp fra en hjelpsom rådgiver. Vi får dessverre ikke gått inn i detaljer på ditt kundeforhold her på bytt, ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800 så hjelper vi deg så godt vi kan videre. /Viktoria
Har hatt DNB i ca 20 år. Min komfyr kortsluttet og jeg måtte skifte den ut. Jeg tok kontakt og søkte om 10 000, i lån men fikk umiddelbart avslag. (jeg har kreditscore på Moderat risiko så det er ikke grunnen til avslag) Denne banken er ikke for meg og skal etterhvert flytte over til annen bank og vil for alltid -ikke anbefalle DNB for noen.
Hei Rune! Det var leit å høre at vi ikke kunne oppfylle ønsket ditt denne gangen. Ta gjerne kontakt med kredittavdeling hvis du har spørsmål rundt det. /Viktoria
Styr unna! Forferdelige renter og ingen høflig tone ved forespørsel Og enda verre med flere ukers behandlingstid på enkle forespørsler hvor alle fakta ligger på bordet. Og som om det var nok er det kunderådgivere som lyver og ikke overholder flere frister de skriftlig lover å overholde. En skandale av en bank. Skal bytte vekk fra DnB og aldri tilbake!
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med DNB. Vi ønsker gjerne en mulighet til å ordne opp, så fint om du kan ta kontakt med oss på chat i nettbanken eller på telefon 915 04800, så får vi sett på saken :-) /Frida
Fra jeg fikk min egen konto i lokal bank har jeg hatt denne banken. DNB kjøpte opp Sparebanken Nor. Er DNB greie..?? Vel de er grådige og lite medgjørlige. En kompis som også har hatt samme bank siden fødsel, nå 60 år trengte 500.000kr og banken visste jo hva han hadde av eiendom, en gård som har en verdi på ca 12 millioner. De forlangte full takst av gården, han byttet tvert og fikk spørsmål om hvor mange millioner han trengte... Da jeg dessverre er uføretrygdet, men i alle år har holdt mine forpliktelser hos DNB skulle søke om litt ekstra, nope. Sorry var svaret. Du tjener for lite. Ingen fast person å forholde seg til, upersonlig så det holder. Nei jeg anbefaler ikke DNB.
Hei, det er leit å høre at dette er måten dette ble formidlet på og det vil vi gjerne se nærmere på. Kan du kontakte vårt kundesenter på 915 04800 så vi kan formidle dette videre og få det undersøkt nærmere /Vinjar
DNB har stadig tekniske problemer. Da jeg bodde i innlandet forsvant det plutselig over 5000,- fra kontoen; men dette ble senere tilbake betalt av Banken. Appen fungerer ikke som den skal og slil har det vært de siste årene. Jeg vurderer og bytte bank, men vet ikke hvem jeg skal bytte til ennå.
Hei! Leit å høre at du vurderer å bytte bank. Det var dessverre litt tekniske problemer med nettbanken i forrige uke, men det skal være løst nå. Når det kommer til mobilbank-appen har det ikke vært meldt om noen problemer, så her anbefaler jeg at du tar kontakt med kundeservice slik at vi får undersøkt nærmere. /Marthe
Ikke tilgang på innboks eller siste transaksjoner i nettbanken med mobil. Å få logget seg inn på fullversjonen fra mobilen er utrolig krøkkete og dårlig merket. Ingen info om dette på kundeservicesiden. Alt i alt en dårlig og useriøs opplevelse fra en bank man forventer mer av. En nettbank som fungerer på mobil er tydeligvis for mye å forvente.
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med nettbank på mobil. Mobilbank-appen vår er stadig under utvikling og postkasse er en av tingene det jobbes med nå. Når det kommer til siste transaksjoner, så skal både det og andre betalinger kunne sjekkes i appen. Hvis ikke er det fint om du kan ta kontakt med kundeservice slik at vi får undersøkt nærmere. /Marthe
Betaling utland er stengt i helgene og kundeservice vet ingenting. Lang ventetid i tlf. Først må vi ringe kundeservice der du er nr. 12 i køen så setter de over til betaling utland, ny ventetid, vet ingenting må snakke med noen andre som kjenner til saken, ringer tilbake etter flere timer.
Hei! Først og fremst, beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Rådgiverne på kundeservice har begrenset innsyn når det kommer til internasjonale betalinger, så man blir derfor satt over til avdelingen som driver med det. Det er mulig man kommer til en rådgiver som ikke får løst saken med en gang (kanskje det var en nyansatt), men da vil vedkommende undersøke og komme tilbake til deg. Det er forresten også mulig å nå denne avdelingen ved å sende melding fra postkassen i nettbanken. /Marthe
Ikke Apple pay . Bytter bank . Hadde s banken og var fornøyd med den i 20 år og nå blir alt forandret og dyrere .
Hei! Så leit å høre at du byttet bank. Håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden, og at vi da vil kunne tilby det du ønsker i banken. /Frida
Dnb sperret kontoene mine uten å gi meg hverken en forvarsel eller å sende meg en melding i etterkant om hvorfor de har gjort det. Isteden presser de meg gjennom mange dager med kundeservice og prøving for å i det hele tatt finne ut årsaken til dette. Og dette førte til at jeg ble sittende i over 8 timer på en bensinstasjon uten å få fylt bensin eller kjøpt meg mat. Prøvde å forklare alt sammen til de over chat og telefon, men null empati eller hjelp å få. Isteden bare småfrekke kommentarer og dårlig hjelp
Hei! Så leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse. Håper det har ordnet seg nå. Siden vi ikke har innsyn i kundesystemer eller saker her på bytt får jeg ikke kommentert saken din her, men ta gjerne kontakt med oss på nytt på chatten om du fortsatt opplever problemer. /Frida
Etter å ha lidd gjennom DNBs frustrerende unnlatelse av å støtte Apple Pay på grunn av en tilsynelatende latterlig begrunnelse om NFC-chipen på iPhones, har jeg endelig sagt farvel til deres utdaterte tilnærming. Jeg har tatt det som kanskje er det beste valget jeg noensinne har tatt når det gjelder banktjenester: jeg har byttet til Bulder Bank. Det som forverrer denne allerede elendige situasjonen, er DNBs patetiske forsøk på å rettferdiggjøre deres manglende evne til å tilby Apple Pay. Jeg har gått gjennom deres bloggposter og har blitt møtt med ingenting annet enn svada og unnskyldninger som kun virker egnet til å irritere kundene ytterligere. Som om ikke deres manglende teknologiske oppdatering var nok, så blir vi også tvunget til å høre på deres useriøse bortforklaringer.
Hei! Så leit å høre at du har vært så misfornøyd at du har byttet bank. Håper vi vil kunne tilby det du ønsker i fremtiden, og at du vil vurdere oss på nytt :-) /Frida