Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 293 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
933
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Aldri mer dnb

Omtale av  Michelle

Frekke saksbehandlere, fikk ikke forklart saken da hun avbrøt hele tiden og snakkt frekt og respektløst!

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 22:59

Hei. Leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss. Sånn skal det ikke være! Vi ønsker gjerne å rette opp endre inntrykket, så ta gjerne kontakt med oss igjen, slik at vi får muligheten til å hjelpe deg. :) /Even

Meget dårlig kundebehandling, om du ikke er en honningkrukke da.

Omtale av  Dyre

Kortreklamasjoner behandles lukket og inhabilt. Langt og tro kundeforhold blir ikke verdsatt. DnB behandler henvendelser fra kunder som en offentlig instans; mekanisk, setter sammen ferdig formulerte politiker type svar, kan umulig hjelpe, og bestemmer når saken stoppes. Case closed.

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 23:02

Heisann! Dette var leit å høre om. Vi prøver alltid å behandle både kunder og saker med den største respekt, men uten å kjenne til den spesifikke saken er det litt vanskelig å si hva som har skjedd i dette tilfellet. Håper og tror at du får en bedre opplevelse hos oss neste gang :) /Even

Kynisk bank den grusomste

Omtale av  Kjell A

Får du problemer, sparker de deg mens du ligger nede. Kynisme til skyene. Har vært i dette systemet altfor lenge. Sist helg hadde de lutefiskfest for rikinger. På festen ønsket dnb å overraske en velledig organisasjon. 17000 kr. Det forteller alt om dnb

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 23:08

Hei, Kjell. Dette var da sterke karakteristikker! Jeg kan forsikre deg om at ingen som jobber hos oss har andre ønsker enn å hjelpe til i vanskelige situasjoner. Angående donasjonen til Kirkens Bymisjon: Utgangspunktet var at vi matchet summen som ble samlet inn, som da ble kr. 17 000. Etter reaksjoner på summen økte vi raskt til 100 000 kr. Det forteller vel også alt om DNB? :) /Even

DnB - En Bankopplevelse Preget av Sperrede Kontoer, Mangel på Kommunikasjon og Kundeservice

Omtale av  Chris

Jeg vil sterkt advare mot å benytte DnB som bank, da de har vist seg å være svært problematiske i min siste erfaring med dem. Etter å ha mottatt en utbetaling fra Stripe, valgte DnB uten forvarsel å sperre kontoen min. Til tross for at jeg har dokumentert alle transaksjonene og forsøkt å komme til en enighet, står jeg nå kun igjen med ønsket om å avslutte kundeforholdet og få tilbake pengene mine, noe som også virker vanskelig. De stjeler penger. Det mest frustrerende aspektet er den ekstremt vanskelige kommunikasjonen med DnB, da alt må gjøres gjennom e-post(DnB-UTV). Dette har ført til en ekstremt frustrerende opplevelse, og jeg håper at DnB kan forbedre sin kundeservice og hjelpe meg med å løse denne saken raskt og smidig. Jeg vil anbefale andre å være forsiktige med å velge DnB som sin bank.

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 10:33

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg får ikke sett saken det gjelder her, men ut fra det du skriver ser det ut til å gjelde spørsmål om transaksjoner. Banken er pålagt å innhente informasjon om innbetalinger og utbetalinger vi er usikre på. Om konto blir sperret vil denne åpnes igjen så snart vi har mottatt tilstrekkelig dokumentasjon på hva transaksjonen gjelder :-) Vi vil gjerne hjelpe deg med å løse problemet, så anbefaler å ta kontakt med kundesenteret på nytt for mer informasjon. /Frida

Flere år uten tilgang til egen bedriftskonto

Omtale av  Marie F

Elendig kundekontak. har i et par år forsøktt å løse problemer ved tilgang til vår bedriftkonto, men banken klarer ikke å løse det. Vi ønsker å skifte bank. Vi skulle helst ha byttet til en annen bank, men det er for kronglete. Jeg vil ikke anbefale noen å bruke denne banken for sin bedrift. Foreldet og ekstremt lite intuitiv nettside sammenlignet med andre banker.

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 10:28

Hei! Så leit å høre at du har hatt problemer med tilgang til bedriftskonto. Mulig det kan være manglende legitimering eller oppdatering av kundeopplysninger som kan være grunnen. Det får vi sjekket opp raskt dersom du ta kontakt med oss på telefon 915 04800, eller via chat i nettbanken. Vi har ingen kø for øyeblikket :-) /Frida

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

NORGES DÅRLIGSTE

Omtale av  Kjartan

Dette må være norges dårligste bank. Kundesenteret svarer ikke på det man spørr om. Tekniskhelt utdatert, ikke synk av f.eks. mottakere mellom mobilbank og nettbank. Nettbanken ser ut som det vi hadde for 30 år siden. Dårlige betingelser. Høye gebyrer. først til å sette opp rente på lån, sist til å sette ned

Svar fra DNB Bank
03.11.2023 12:36

Hei. Leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Vi ønsker gjerne å se om vi kan få til å endre inntrykket ditt, så ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du har videre spørsmål til en tidligere sak, produktene våre eller lignende, så skal vi gjøre det vi kan for å overbevise deg om at vi faktisk ikke er så verst :) /Even

Veldig bra bank.

Omtale av  Knut

Topp bank. Får lånet jeg ber om til supre betingelser.

Svar fra DNB Bank
30.10.2023 14:27

Hei. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi pris på :) /Elisabeth

Dårlig.

Omtale av  Moa

Dårligere kundeservice og bank tjenester skal du lete lenge etter.. Kan ikke anbefales. Eneste som kanskje var bra, var nettbanken de hadde.

Svar fra DNB Bank
30.10.2023 14:27

Hei. Leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Vi ønsker gjerne å se om vi kan få til å endre inntrykket ditt, så ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du har videre spørsmål til en tidligere sak, produktene våre eller lignende. /Elisabeth

Nedlatende og fraværende og leker overformynderiet! Tro ikke at du bestemmer over dine egne penger!

Omtale av  Inger L. E

Det hjelper ikke at di som tar telefonen er hyggelig og i møterommene når di du trenger å snakke med ikke prater i telefonen og det er umulig å få di i take og di har en nedlatende holdning til deg samtidig som di nekter å svare på beskjed lagt inn i nettbanken! Så jeg kan ikke anbefale denne banken til noen!

Svar fra DNB Bank
27.10.2023 15:18

Hei! Så leit å høre at du ikke er fornøyd. Du kan nå oss både på telefon og via chat i nettbanken mellom kl 07-23. Der kan vi hjelpe med det meste. Enkelte saker må sendes inn på melding via nettbanken, og det vil da normalt ta litt lenger tid å få svar. /Frida

Fryktelig dårlig på alt

Omtale av  Mr X

DNB anbelafes ikke. De er muligens banken fra A til Å, da de kan tilby mye/alt. Alt de tilbyr er fryktelig dårlig. Dårlig service, dårlig rente, dårlige eiendomsmeglere, dårlige betingelser. Alle bør boikotte DNB. D-i DNB for Dritt.

Svar fra DNB Bank
23.10.2023 13:50

Hei! Leit å lese at du er misfornøyd med våre tjenester. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger og ønsker alltid å forbedre oss, så oppfordrer til å ta kontakt med kundeservice hvis du har konkrete hendelser eller eksempler du ønsker at vi ser nærmere på. /Marthe

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Åpnet bankboks uten at alle arvingene var tilstede og ga innholdet til den ene!

Omtale av  Lisbeth H

Kort fortalt,…se tittel! Ga innholdet til den ene som møtte opp med falskt dokument!

Svar fra DNB Bank
19.10.2023 13:07

Hei, Lisbeth. Vi håper at du tar kontakt med kundeservice, så skal vi naturligvis ettergå hva som har skjedd her. /Even

Elendig!

Omtale av  Anonym

Fikk 500k på konto som DnB stoppet, greit nokk for viste ikke hvor disse kom fra. Dem sperrer hele konto og ber om opplysninger på hva og hvem dette kom fra, svarte med at det viste jeg ikke. Svarte på spørsmålene dem absolutt skulle ha "40" ganger.. hadde penger på konto som jeg trengte til å brødfø mine barn og utgifter, men det var ikke bare bare å få tak i.. etter mange dager med frem og tilbake sier dem at jeg kan få pengene til en annen konto, fikser da ett kontonr og dem svarer ikke før neste dag, da trenger dem navn til eier av konto også.. svarer med navn og dem fikser ikke før dagen etter.. umulig å kommunisere med utv avdelingen!! tar for dt første laang tid på å svare og for dt andre umulig å kommunisere med. Fikk Mail nå om at dem avslutter kundeforholdet på vakrun av svar til utv (altså at jeg IKKE VET hvor dt kommer fra?) så jeg skal straffes for noe jeg ikke vet hva er?! Elendig! Nå skal jeg ha lønn om 4 dager, men det ser dårlig ut, styr unna!!

Svar fra DNB Bank
17.10.2023 12:47

Hei. Jeg forstår at dette ikke har vært en grei opplevelse. Uten å kunne gå inn på enkeltsaker her så trenger vi i noen tilfeller mer informasjon når det kommer til større innbetalinger på konto og det kan være en omfattende jobb. Anbefaler å ta svare på melding du har mottatt tidligere for å se på alternativ, eller kontakte kundesenteret. /Elisabeth

Elendig kundeservice

Omtale av  Richard

Har vært kunde i mange år og har et AS med veldig god økonomi. I forbindelse med oppussing i hjemmet har jeg ønsket å ta opp et lån. Kunne betalt alt sammen uten lån, men ønsker ikke tappe bedriften for mye. Er SAGA kunde på privaten, og bedriften er også knyttet opp mot DNB med forsikring og pensjon. Har møtt en elendig kunderådgiver som av helt uforståelige grunner lager masse bråk. Kommer til å si opp kundeforholdet og bytte bank, både privat og for bedriften. Jeg trodde at en lojal kunde gjennom mange år betydde noe. Føler meg som en idiot. Men den største taperen her er jo DNB som kommer til å miste mye penger på dette. Har god erfaring med DNB fra tidligere, men ikke her i Skien. Aldri mer DNB!!

Svar fra DNB Bank
16.10.2023 10:43

Hei! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men gjerne ta kontakt med kundeservice eller send oss en melding fra postkassen via innlogget nettbank dersom du ønsker at vi skal se på saken din på nytt. /Lisa

Grådig bank!

Omtale av  Oddvar N

Elendig rente på sparepenger - alltid først å heve utlånsrenta . Vanskelig med fysisk tilgang i Sandnes --- låst dør , kun timeavtale !

Svar fra DNB Bank
13.10.2023 13:31

Hei Oddvar! Hvor mye innskuddsrentene øker, varierer fra produkt til produkt. Vi tilpasser oss konkurransen i markedet, og vi opplever at prisene våre står seg godt. Ring gjerne boliglånsavdelingen vår på telefon 91504800, så kan en lånerådgiver se på renten din sammen med deg. De fleste av kontorene våre behandler i all hovedsak forsikring- og boliglånssaker. Derfor er man nødt å avtale time på forhånd. /Tonje

Kynisk og dyrt

Omtale av  Wenche

Blir ikke verdsatt som kunde, selv om man har hatt konto her hele livet. Dyrt og lite utbytte.

Svar fra DNB Bank
09.10.2023 12:48

Hei. Det er veldig leit å lese at du har en dårlig opplevelse. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt for å se hvilke ulike alternativ vi har. Dersom det gjelder sparing, har vi forskjellige konti som er mulig å opprette og vi bistår gjerne med å forklare hvilke ulike betingelser som gjelder hver enkelt. /Elisabeth

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Drittbank

Omtale av  Randi

En bank som ikke holder skriftlige avtaler. Lånedokumenter var signert- brev sendt ut om at lånet skulle utbetales neste virkedag , men neida- to dager uten utbetaling etterlyste jeg det og da kom det: etter vurdering så ble det avslag! Etter at dokumenter var signert og godkjent med bekreftelse om utbetaling! Slå den! DNB = en bank som du ikke kan stole på!

Svar fra DNB Bank
09.10.2023 12:52

Hei. Takk for tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, så selve utfallet kan jeg ikke kommentere, men jeg har veldig forståelse for at dette var en kjedelig situasjon. /Elisabeth

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR