DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ett evindelig mas om at jeg har post i postkassen i nettbanken. Logger inn og skal finne dritten oppi hlyre hjørne. Trykker på ikonet og kommer det opp postkasse ? Neida, hvor vanskelig er det å skrive postkasse og legge inn der sammen med resten av mølet ? Skal ringe dem over helga og slette alt jeg har der.
Hei Knut. Merkelig at du ikke får opp postkassen i nettbanken din, den ligger som nevnt i høyre hjørnet på Startsiden av nettbanken. Du kan alternativt finne alternativ for postkasse under Dagligbank og lån. Dersom du mot formodning får feil ved å trykke på Dagligbank og lån - Postkasse, ville jeg anbefalt deg å forsøke fra en annen nettleser. Det er en kjent feil hos oss at man med eldre Firefox versjon vil få feilmelding ved bruk av postkasse. Hjelper det ikke med bytte av nettleser må du ta kontakt med oss direkte så vi får feilmeldt dette, da det er mulig at det skyldes en teknisk feil. Vi er tilgjengelig på chat og telefon ( 915 04800) alle dager mellom 07.00-23.00. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
umulig å få kontakt med kundeservice. ingen mailadresser eller kontaktskjema
Hei Audun og takk for din henvendelse. Leit å høre at du ikke har kommet i kontakt med oss enda, slik at vi får hjulpet deg. Vi er kjent med at det er stor pågang inn til oss for øyeblikket og at dette medfører lengre behandlingstid på linjene våre. Du kan komme i kontakt med oss ved å ringe 915 04800 eller starte en chat innlogget fra nettbank, alle dager mellom 07.00-23.00. Dersom det er stor pågang når du forsøker å kontakte oss, kan det være greit å forsøke tidligere eller senere på dagen. Behandlingstiden pleier som regel her å være lavere før stengetid eller rett etter åpningstid. Det er også mulig å sende oss en skriftlig henvendelse fra nettbanken din, så vil vi svare så snart en rådgiver mottar henvendelsen. Her foreligger det en lengre behandlingstid enn ved tlf/chat, så vi anbefaler at du kontakter oss via disse kanalene dersom det haster. Du kan sende oss en nettbankmelding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Stian
Her er alt er dyr og alt koster penger, fra boliglån gebyr som er på 65 kr per termin til og med bankkort. Banken har høyest rente sammenlignet med andre banker. Di holder ikke deres løfte og man må ringer og ringer flere ganger for å få takk i folk. Det ser ut at de nye ansatte i banken bryr seg ikke så mye om kundene. Det var mye mye bedre i gamle dager. Jeg har hvert kunde i denne banken over 15 år, men vurderer å bytte til en bedre bank.
Hei David og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du vurderer å bytte bank etter så mange år, vi setter stor pris på at du har valgt å være kunde i DNB hele denne tiden. Her ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med en kunderådgiver direkte på chat, dersom du opplever stor ventetid på telefon. Vi har som andre banker kortgebyr på kortene våre, men man får i DNB tilgang til kundeprogram med på kjøpet. Kundeprogrammet består av flere fordeler som vi anser som svært konkurransedyktig. En av disse fordelene er blant annet rabatt på forsikring. Rådgivere er tilgjengelig på chat i samme tidsrom (07.00-23.00) og vil kunne bistå deg med hva du behøver. Dersom henvendelsen ikke haster vil du også kunne sende en melding fra nettbanken din, så vil vi svare deg ved første anledning. Du kan sende oss en melding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Spør gjerne rådgiver om det finnes alternativer til tjenester som du i dag betaler gebyr for, så vil vi kunne nevne for deg hvilke selvbetjente løsninger vi har som kan gjøres kostnadsfritt. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Jeg har prøvde avslutte DnB brukskonto idag . Jeg er så lei av nettbank sier vent. Over 4 time idag . Jeg bruker ikke lengre være dnb
Hei Maybritt og takk for din tilbakemelding. Dersom du får feilmelding ved avslutning av brukskonto, kan det tyde på at denne må avsluttes av rådgiver. Det kan også være andre grunner som gjør at du ikke får avsluttet den helt enda. Her er det veldig fint om du tar kontakt med oss direkte, enten via telefon eller chat. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian
Etter 45 minutters venting på kundeservice valgte vi å chatte. Her kommer vi inn til en chat-robot som ikke kan hjelpe eller forstår hva som er spørsmålet. Utrolig fustrerende og kom ingen vei. Får prøve på nytt å ringe eller stå i kø på den eneste filialen i Bergen....som også har kø...
Hei! Leit å høre om en dårlig opplevelse med vår digitale kollega. Selv om roboten kan svare på mange av de enkleste spørsmålene og stadig lærer seg nye ting, er det fremdeles mange ting levende vesener må hjelpe til med. For å hoppe bukk over roboten kan du skrive "menneske", "rådgiver" og lignende, så kommer du kanskje til meg neste gang :-) /Hilsen Even
Høye renter og gebyrer. Lite fleksible rådgivere, som foretrekker å si nei for ikke å ta noen risiko på egen regning. Putter bare tall inn i serveren og svarer deretter det samme som denne uten å gjøre noen selvstendige vurderinger.
Hei, Jens! I følge tall fra Finansportalen ligger vi ikke noe særlig høyere eller lavere enn snittet blant norske banker når det gjelder renter og gebyrer. Når det gjelder konkrete lånesøknader med avslag kan jeg generelt si at vi ofte gjør individuelle vurderinger i tillegg til den digitale vurderingen. Hvis du ikke har fått en god tilbakemelding på et avslag er det beklagelig! /Hilsen Even
Umulig å komme gjennom på telefon, opplevd at kunderådgiver har brutt samtalen. Dårlig løsning på mobilbank. Høye gebyrer og 1. bank til å sette opp renten og siste til å sette den ned
Hei, Sonja! Vi skal ikke legge skjul på at ventetiden på kundeservice har vært uvanlig lang i det siste. Det er ikke godt nok, og vi jobber med tiltak hver eneste dag for å gjøre det lett å komme i kontakt med oss. /Hilsen Even
Veldig dårlig app, kundeservice :( Har byttet fra DNB til Sbanken, nå må jeg finne en annen bank :( det er bare utrolig trist at DNB klarte å kjøpe Sbanken :(
Det blir ingen endringer i bankhverdagen for kundene på en god stund. Den praktiske sammenslåingen av de to bankene ligger et stykke frem i tid, og frem til da vil vi fortsatt være to banker med ulike kunder, løsninger og produkter. Hvis det er lenge siden du har brukt DNB og velger å gi oss en sjanse, så tror jeg vi kan overraske deg positivt :) /Hilsen Even
Fremgangsmåtene er dårlig forklart. Tar som en selvfølge at alle er vant til bruk av app’er som bank-id og scanner. Tar som en selvfølge at alle har nyere smarttelefon med velfungerende funksjoner. Tar som en selvfølge at alle har smidige fingre for diverse tastetrykk. For de som ikke har alt dette finnes alternative metoder. Man kan bestille tid til assistanse av en bankansatt. I en stor by som Oslo finnes det svært få bankfilialer med publikumsbehandlere. Køene blir lange ute i kulda. Forutsetter at du er ung og frisk og kan stå lenge. En annen alternativ metode er å ringe banken. Her har svaret fra banken alltid vært at ventetiden er minst 30 minutter. Fom i dag kan man imidlertid trykke på 1 og få automatisk få skjema for utfylling i nettbankens mailboks. Fantastisk bortsett fra at alle vi som bare bruker mobilbank aldri ser snurten av en mailboks. Den ekststerer bare i nettbanken på PC. Og hvem bruker PC nå i dag? De som gamer….
Hei, Astrid. Vi setter pris på en fyldig tilbakemelding som denne! Vi er helt klar over at pågangen til kundesenteret har vært i overkant stor den siste tiden, og jobber med tiltak for å gjøre det enkelt å komme i kontakt med oss. Blant annet har vi åpnet opp bankkontorene for drop-in-legitimering og åpnet opp for flere forskjellige måter å legitimere seg på (BankID-app, Mobilbank, nettbank, brevpost og kontor). Noen kundegrupper er som du sier ekstra utsatte og derfor strekker vi oss langt for å finne gode løsninger sammen. /Hilsen Even
Styr unna for alt det er verdt. De tar med begge hender og føtter og putter det i egne lommer.
Hei Andre. Leit å høre at du tenker dette om oss. Håper du vil sende oss en melding via postkassen i nettbanken, eventuelt ta kontakt på telefon eller chat, så kan vi se nærmere på hva som har gjort at du føler det slik. /Betina
Forferderlig bank som er som behandler deg som kriminell. Dyre produkter og skadelig for markedet
Leit å høre at du føler vi behandlet deg på den måten. Send oss gjerne en klage i nettbanken under fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Klage eller reklamasjon / Maren
Hadde en konto i Posten, som Dnb overtok for noen år siden. I og med at den ikke benyttes lenger ville jeg rydde opp og si den opp, det lot seg ikke gjøre på nettbanken - kun ved direkte kontant pr tlf. Jeg ringte, satt i tlf kø i ca 30min. Leverte nytt konto nr som pengene skulle overføres til og alt virket iorden. Ca en uke senere mottar jeg et brev/utskrift fra Dnb, hvor de på fantasifult vis beskriver at summen jeg hadde på kontoen, var akkurat det de skulle ha for å avslutte kontoen. Hokus Pokus Filiokus så ble det tom peng pung... Fikk ingen info at det var en kostnad ved å si opp en konto hos de, men det lønte seg jo for Dnb at jeg brukte tid og energi for å rydde opp. Banditter🤬
Hei Lars, Beklager at vi ikke har informert om at det koster kr. 75 ved avslutning av konto mot konto i annen bank. /Maren
Altfor lang ventetid på telefon og chat, umulig å forholde seg til!!! Øk kapasiteten, ikke la kundene lide, det finnes andre banker, snart blir det bytte av bank. Det er kundene dere lever av, elendig service!!!
Hei, Lise. Jeg kan ikke si noe annet enn at vi er enig med deg. Ventetiden på telefon og chat er unormalt lang for tiden, mye på grunn av at mange kunder må relegitimere seg. Jeg kan forsikre deg om at vi jobber hardt med tiltak for å forbedre situasjonen, og forhåpentligvis ser vi effekter av det snart. /Even
Jeg tok kontakt med banken for å besille bank id. De var jo greit det, men nå har kontoene mine vært sperret i over en uke. Tok kontakt med kundeservice , der fikk jeg opplyst at de ikke kunne gjøre noe som helst med problemet mitt men fikk en e-post adresse som jeg kunne skrive til. Gjorde så men nå har det tatt over en uke og ingenting er blitt gjort, I mellomtiden så får jeg ikke overført penger mellom kontoer eller betalt regnigner. Har også kontaktet kunde service flere ganger men til ingen nytte . Får bare beskjed om å ta kontakt på den epost adressen. Takk for meg DNB
Hei, Torgeir! Det er leit å høre om opplevelsen din. Normalt skal dette gå ganske smidig for seg. Uten at jeg har inngående kjennskap om saken så kan jeg generelt si at det ikke er alle saker kundeservice har innsyn i, og da må vi henvise videre til e-post-adressen som betjenes av kolleger med riktig kompetanse. Om du har ventet lenge på svar er det beklagelig. /Even
De få gangene jeg har kommet inn på fullv. har vært flaks. Vet ikke hvordan
Hei. Dersom du går til www.dnb.no via mobilen kan du trykke "Logg inn" i høyre hjørne. Der skriver du inn fødsels- og personnummeret ditt og deretter kan du trykke på "Gå til fullversjon" før du velger videre innlogging. Et annet alternativ er å gå til www.dnb.no og bla deg nesten nederst på siden, der står det "Om oss". Om du trykker på den, vil du få opp innloggingssiden til fullversjonen. Håper dette var til hjelp. /Elisabeth
Etter 4 tlf. Fikk jeg endelig tak i en . 2 ganger ble tlf min avsluttet av banken. Jeg måtte bestille tid til banken for å vise at jeg ermeg. Så endelig tok en kundebehandler tlf. For en service.....tommel ned. Mø***bank
Hei Elisabeth! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du har forsøkt å kontakte oss per telefon. I forbindelse med relegitimeringsprosessen som foregår nå så har vi en del flere henvendelser på telefon enn normalt som gjør at køene og ventetiden er lengre enn ellers. Det er mulig å starte en chat med oss via innlogget nettbank i hele åpningstiden (07-23), da vil en rådgiver kunne sende deg en melding i postkassen i nettbanken som man kan svare på hvor man får lastet opp bilde av legitimasjon som vedlegg. Da slipper man å gjøre legitimeringen i filial :) /Lars