Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forferdelig

Omtale av  Halvard F

En helt forferdelig bank og være kunde i. Elendig kundeservice, skyhøye gebyrer, de siste som setter ned rente på lån hvis de i det hele tatt gjør det, men de første som øker den umiddelbart. Styr unna denne banken.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:20

Hei Halvard og takk for din tilbakemelding. Det stemmer som du sier at vi på lik linje med andre banker i Norge har vært nødt å heve lånerenten tidligere. Vi ønsker imidlertid varsle dette tidlig slik at kundene våre får tid til å forberede seg på justeringen. Det stemmer ikke at vi var de første som økte renten i siste omgang, men vi som alle andre banker så oss nødt til å justere etter at styringsrenten ble økt av Sentralbanken. Mange av gebyrene våre er knyttet opp mot prislagte tjenester som i hovedsak er valgfri, du finner en oversikt her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . For mange av disse tjenestene har vi alternativer som er kostnadsfri, men som gjerne er selvbetjente løsninger enten via mobilbank eller nettbank. Eksempelvis kan man som alternativ til SMS-tjenester rundt saldo benytte seg av Widget via Mobilbanken. Vi har registrert innspillet ditt på at vår kundeservice ikke er tilstrekkelig og vil jobbe kontinuerlig for å forbedre denne. Det er vårt mål at kundene våre skal være stolte av å være kunder i DNB og at de får den hjelpen de behøver. Ha en fin kveld videre. /Stian

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Profittjagende

Omtale av  Kurt

En bank som har flere milliarder i overskudd har en totalt annen strategi enn å være opptatt av betingelsene til private bruker- og lånekunder. Styr unna…

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:11

Hei Kurt og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke føler vår strategi innebærer fokus på betingelsene hos våre private kunder og her spesifikt lånekunder. Vi jobber kontinuerlig med å tilby bedre betingelser og løsninger for alle våre kunder, uavhengig om de har lån eller andre produkter hos oss. Vi ønsker å være en bank for flertallet og levere tjenester og produkter som bidrar til en enklere hverdag. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Høy rente

Omtale av  T

Høy rente, dårlig nettbank og dårlig mobilbank løsninger. Lite info om bytte lån med tanke på renter, men veldig flinke til å promotere dyre pakker m dårlige betingelser.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 19:29

Hei og takk for din tilbakemelding, vi setter pris på det. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbank, mobilbank og lånerente. Dersom du tar kontakt med en lånerådgiver direkte vil vi kunne undersøke om vi kan gjøre justeringer på renten din. Du kan komme i kontakt med en lånerådgiver ved å ringe 915 04800, eller sende en melding fra nettbanken din (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss). Har du forslag eller mulighet til å utdype hva du er misfornøyd med rundt mobil - og nettbanken vår, hører vi gjerne på deg. Send oss gjerne en nettbankmelding på dette, slik at vi får sørget for at det havner hos riktig instans. Det jobbes for øvrig løpende med endringer for både mobil og nettbank per i dag og vi lanserte eksempelvis nylig mulighet for transaksjonssøk i mobilbanken vår. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Brev fra DNB

Omtale av  Asbjørn V

Jeg er ikke kunde i DNB men i Sbanken. Jeg fikk brev i posten fra DNB om å oppdatere informasjonen min. Men ingen forklaring/info hvorfor. Har det med bankoppkjøpet å gjøre?. Da jeg sendte beskjed og sa jeg ikke er kunde fikk jeg beskjed tilbake "ok, da kan du bare se vekk i fra det". Greitt, mye styr for ingenting altså, hva er hensikten med dette DNB?

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:42

Hei Asbjørn og takk for at du tar kontakt med oss her, vi setter pris på dine tilbakemeldinger. Her kan det høres ut som du har fått en motstridende melding. Dersom du har mottatt beskjed fra DNB om at du vil måtte oppdatere din informasjon, skyldes dette at vi er lovpålagt til å innhente manglende informasjon fra deg. Årsak til at du har blitt kontaktet kan skyldes flere årsaker, eksempelvis en inaktiv konto, rolle eller tjeneste som ikke er blitt helt avsluttet enda. Fint om du tar kontakt med oss på nytt så vi får undersøkt dette nærmere, meldingen er ikke i forbindelse med oppkjøpet av Sbanken, dette gjelder spesifikt til DNB. Våre rådgivere er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00 og bistår deg gledelig via chat eller telefon (915 04800). Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Drittbank fra A til Å

Omtale av  Rune D

Alltid først med å øke renten når den går opp og sist med å senke den når den går ned! Gebyrer på all jobb man selv gjør i nettbanken! Millionlønninger til sjefer🤮

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 21:53

Hei Rune. Vi setter pris på din tilbakemelding. Det stemmer at vi er tidlig ute med å varsle om renteendringer, dette gjør vi for at kundene våre skal være informert i tilstrekkelig tid før endringen inntreffer. På lik linje med andre banker så vi oss nødt til å gjøre justeringer på renten etter Sentralbankens beslutning om å heve styringsrenten. Det var annen bank som var først ute å varsle om renteoppgang sist. Det er kjent praksis at det foreligger prislagte tjenester for banker i Norge, for våre prislagte tjenester finnes det her en prisliste med full oversikt over tjenester og produkter som medfører gebyr: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Flere av våre prislagte tjenester har kostnadsfrie alternativer, som tar utgangspunkt i selvbetjente løsninger i mobil eller nettbank. Om du er usikker på om vi har alternativer til en prislagt tjeneste du bruker hos oss, som vil være kostnadsfri, er det fint om du tar kontakt direkte med en av våre kunderådgivere. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Håpløs

Omtale av  Lei

Vanskelig å navigere på siden, dårlig kundeservice. Utrolig lang ventetid for å få kontakt på tlf

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:39

Hei og takk for tilbakemelding. Kjipt å høre at du synes det er vanskelig å navigere på siden vår, har du prøvd å søke etter det du ønsker å finne? Vi har et søkefelt med filtrering som vil gjøre det enklere for deg å finne direkte fram til informasjonen du behøver å finne. Vi er kjent med at det for øyeblikket er økt ventetid for å komme i kontakt med rådgiver. Dette er selvfølgelig utrolig beklagelig, da vi ønsker å få hjulpet alle våre kunder på en effektiv og god måte. Vi ser kontinuerlig på måter vi kan forenkle måten kunder kommer i kontakt med oss på og tilgjengeligheten vår. Vi setter imidlertid stor pris på din tålmodighet og oppfordrer deg til å forsøke å kontakte oss på chat neste gang du opplever stor ventetid på telefon. Vi har kunderådgivere på chat i samme tidsrom (07.00-23.00) som bistår deg gledelig. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Underlig at en bank kan være så dårlig

Omtale av  Martin

Kundefokus: katastrofe. Svært vanskelig å komme i kontakt med et menneske som kan hjelpe. Om man er så heldig til slutt, så er imøtekommenheten fraværende. Og hvorfor ikke ha en e-post man kan nå dem på? I mange tilfeller mye bedre enn endeløs telefonkø eller chat, for kunden (men det betyr visst ikke noe). Priser: Masse gebyrer, og først med å sette opp lånerenten, og dårlig innskuddsrente. Troverdighet/moral: Dømt for å ha svindlet privatkunder, og 400 mill i gebyr for manglende etterlevelse av hvitvaskingsloven. Det er helt utenfor min fatteevne at de overhode har privatkunder. Jeg ble kunde der pga. et "lokketilbud" for studenter, men kom meg raskt ut.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 22:00

Hei Martin. Vi er kjent med at det for øyeblikket er lengre ventetid enn ordinært for å komme i kontakt med rådgiver via telefon og chat. Vi ser kontinuerlig på løsninger for å forenkle måten kunder kan komme i kontakt med oss på. Vi ønsker naturligvis å hjelpe alle våre kunder på en effektiv og god måte. Årsaken til at vi ikke benytter e-post er for banken og kundens egen sikkerhet. E-post anses ikke som sikker kanal for deling av sensitive opplysninger, men kunder vil kunne sende skriftlig henvendelse fra nettbanken sin (Dagligbank og lån - postkasse - skriv til oss). Leit å høre at du opplever at våre produkter ikke er tilfredsstillende. Vi har masse produkter med ulike betingelser hos oss, men innskuddsrenten er felles for alle våre kunder. Ønsker man likevel høyere avkastning vil man på egen risiko kunne investere alternativt. Her har vi en rekke verktøy for å gjøre det enklere for kunden, blant annet vår egen Spare-app, nyhetsbrev fra DNB Markets og autoriserte sparerådgivere som tilbyr fondsrådgivning. Det stemmer at vi har vært tidlig ute med å sette opp lånerenten, men dette gjøres med utgangspunkt i at det skal komme kundene til fordel. Vi så oss nødt på lik linje med de fleste andre banker i Norge å øke lånerenten, etter Sentralbanken sin beslutning om å heve styringsrenten. Vår tanke var at en tidlig varsling av dette ville gi våre kunder lengre tid til å forberede seg til justeringen inntraff. Under siste økning stemmer det imidlertid ikke at DnB var først ute med varsling om dette. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR