DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Detter formålet er å gi mest mulig overskudd til aksjonærene. Kundene er overhode ikke i fokus. De blir utnyttet, misbrukt og oversett og stakkars S-Banken kunder som nå må finne seg en ny bankforbindelse.
Tungvind og elendig nettbank. Mange ting som ikke kan utføres i appen, kun på pc. Høye gebyrer både på bruk i innland og utland.
Hei Sonja. Leit at du har det inntrykket av vår nettbank og mobilbank. Vi jobber stadig med å forbedre våre tjenester og setter pris på tilbakemelding. /Thomas
Gjentatte ganger tatt for å villede forbrukere, dårlige (dyre) låne- og bruksbetingelser og skyhøyt kostnadsnivå.
Hei Ragnar! Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger :) Vi håper du gir oss en sjanse, da tror jeg du vil bli positivt overrasket!
Jeg rømte fra DNB etter at de hadde slukt Postbanken for mange år siden. Etter dette har jeg vært strålende fornøyd med Skandiabanken/Sbanken, men ble litt skeptisk da den ble børsnotert. Nå har mine verste anelser slått til. Om konkurransetilsynet godkjenner at Norges beste bank skal ødelegges av Norges verste, da er det slutt med mitt kundeforhold med Sbanken. Jeg er trist og rasende over at kundene ikke blir lyttet til, bare rent profittbegjær fra pengeflytterne som allerede har mer enn nok!
Hei Astrid! Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper du har tålmodighet til å gi oss en sjanse - jeg håper og tror du vil bli positivt overrasket. /Ann-Kristin
Utdatert, tungvint, sidrompa og elendig kundeservice. Dyre og tar gebyrer for alt
Hei Pål! Leit at du føler det slik. For oss er det viktig at våre kunder føler seg ivaretatt når de har behov for hjelp, og at vi alltid tilbyr de beste løsningene og produktene hos oss. Vi har utviklet oss mye på teknologisiden de siste årene, og det er det nok mange som ikke kjenner til. /Ann-Kristin
Har brukt DnB tidligere, men pga dårlig kundebehandling og masse gebyrer skiftet eg til Sbanken. Nå går DnB over lik for å ødelegge mulighetene for oss som hadde landets beste bank. Eg går aldri tilbake til banker som får bøter for kriminelle handlinger, og som driter i sine kunder så deres egne lederene skor seg godt på de.
Hei Rune. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement, der mange har ulike meninger. Vi håper derimot at du ønsker å gi oss en sjanse.
Min konto har blitt sparret av ute kontroll i over fem uker nå. Jeg har ikke spist på nesten 2 dager nå, jeg har ikke mat til meg selv, jeg har en sønn på ni år som jeg har 50% og han sporte meg om jeg kan lage matt pakke til han at han tar det på skolen, jeg kunne ikke svart han på. Jeg sendte mail til ute de svarer ikke, jeg vil avslutte konto min i dnb bank jeg har vært kunde hus dere siden jeg 15 år og jeg er 38 år i dag. Hva skal jeg gjøre når jeg kan ikke gi mat til en 9 åring? Tlf min har blitt sparet kanaller og internet og jeg har ikke betalt hus leie. Ute kontroll bryr seg ikke om menneskerettigheter og det er også brudd på menneskerettigheter.
Hei. Dette var ikke kjekt å lese. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du kan kontakte oss på telefon 915 04 800, så får vi undersøkt. Ønsker deg en fin dag. /Thomas
Det tar ekstremt lang tid å få komme til når man ringer, og når man blir sendt videre til en annen person havner man helt bakerst i køen igjen
Hei Ole! Jeg forstår at det er kjedelig å vente i kø når man ringer inn til oss. Vi har mange rådgivere på jobb hver dag som jobber så fort de kan for å hjelpe alle som tar kontakt. Vår talerobot vil forsøke å kartlegge hva henvendelsen gjelder før du blir satt videre, slik du skal komme i rett kø. Det er bare å beklage dersom du ikke kom rett denne gangen og dermed måtte sitte å vente i ny kø. Vanligvis har vi størst pågang på dagtid, mens på morgen, ettermiddag og kveld normalt har mindre/ingen kø. Vi har også rådgivere på chat via innlogget nettbank som kan hjelpe deg, her er det også vanligvis mindre kø. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse og ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Rask behandling av lån og hyggelige både når det gjelder bank og eiendomsformidling
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) /Ann
Dnb's tjenester og er til for å lure deg. Har tapt så utrolig mye på å stole på Dnb Bank og Dnb Eiendomsmeglere i Dnb. De er falske, avskriver seg ansvar og behandler deg kaldt og jævlig. De utnytter deg for hva du er verdt! Jeg og kona mi har blitt helt ødelagt. Det har vært helt katastrofalt økonomisk å stole på DNB for oss. Vær ytterst forsiktig!
Hei Even! Dette var ikke kjekt å lese. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken som forklarer nærmere hva som er skjedd, slik at vi kan ta tak i det. Du kan skrive en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Først før man automatisk beskjed om det du ringer om må du kunne ordne opp i selv! Bare gjør det sånn og sånn. Så ringer jeg igjen, og sannelig klarer de å registrere at jeg nylig har ringt og ber om bekreftelse på at det gjelder samme sak. Dermed tilbyr de seg å sende det automatiske svaret som sms. Banken må vel kunne tillate seg den service å tenke at kunden hadde en grunn for å ta kontakt igjen. Jeg gir ikke opp så lett og holder linjen. >>Sukk - som vanlig advarer de om at det kommer til å bli så lang ventetid (at det er like godt å gi opp). Og dette etter at DnB vil kjøpe opp den mest populære banken -tenk hva de tidligere fornøyde kunder skal gå til !!!
Hei Grete og takk for tilbakemelding. Det er trist å se at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Når man ringer inn til oss, vil man bli møtt av en talerobot som har hensikt i å hjelpe kunder før de kommer inn til en rådgiver. Tanken bak dette er at kunder skal få hjelp fort, eller mens de venter i kø. Noen ganger kan ikke robot hjelpe med det man ønsker og da skal man kunne vente og få hjelp av en rådgiver så fort det er din tur i køen. Vi tar likevel med oss dette videre for å forbedre våre tjenester slik at våre kunder skal bli fornøyd. Ventetidene på telefon varierer hos oss. Ofte er det mest kø på dagtid, mens på morgen og ettermiddag/kveld er det mindre/ingen kø. Vi har åpent 07-23 hver dag. I tillegg tilbyr vi hjelp via chat fra innlogget nettbank, her er det også normalt mindre kø enn på telefon når det er størst pågang. Vil igjen takke for innspill og ønsker deg en fin dag videre.
Oppleves først veldig imøtekommende. Jeg spør om jeg få en utgreiing om en faktura jeg er blitt tilsendt. Kunderådgiveren blir usikker og ber meg vente et øyeblikk mens hun snakker med noen kollegaer. i 29 minutter var jeg satt på vent. Har ikke svar på spørsmålet etter denne tiden heller. 100 kr for overføring av aksjer og for å bruke tid på dette. ALDRI MER DNB
Hei Mads! Leit å høre at du hadde en slik opplevelse hos oss og ble satt på vent i 29 minutter mens du ventet på svar. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men det høres ut som at rådgiver kanskje har vært nødt til å sjekke opp i saken din med annen avdeling. Men med tanke på tiden du satt på vent hadde det vært bedre om rådgiver heller ringte deg opp når svaret på spørsmålet ditt var klart. Det må vi bare beklage, og vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Jeg håper du ikke lar denne opplevelsen stoppe deg i å ringe oss en annen gang du trenger hjelp til noe, da vi har utrolig mange hyggelige rådgivere som ønsker å hjelpe alle som ringer inn. Man vil også kunne starte en chat med oss i nettbanken eller sende oss en nettbankmelding om man ønsker å kommunisere med oss skriftlig. /Lars
0 i rente på lønnskonto og tilnærmet 0 på sparekonto.! En bank som stadig gir store pengebeløp til venstre ekstremister. Virke som de er mere en politisk organisasjon enn en bank
Hei, Gunnar. Rentene på brukskonto og ordinær sparekonto er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi har andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære som . Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Din andre påstand medfører ikke riktighet. /Hilsen Even
Etter 30 års kundeforhold ønsket jeg å betale ned ugunstig billån og kredittkort. Søkte om å låne på boligen, som er gjeldsfri, for å få bedre renter og kvitte meg med gamle kredittkort. Lånet ville utgjort 12% av boligens verdi. Fikk beskjed om at jeg måtte betale all usikret gjeld først. De forstod ikke dette med refinansiering, og at et evt. lån skulle gå til å betale ut dette. Søkte da i 3 andre banker og fikk positivt svar fra alle tre. Valgte da den med best rente. Nå er alt vi lånte tilbakebetalt og vi er nå gjeldfri. Dette takket være bedre renter og mer midler til å betale ut lånet raskt. Å få oppleve at DNB ga oss avslag kom som et sjokk. Vi hadde tidligere huslån der med upåklagelig betalingevne.
Hei Wille! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss og at du opplevde avslaget som et sjokk. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på 915 04800, så kan vi se nærmere på dette. Da kan du også få en bedre begrunnelse på hvorfor dette ble avslått. /Lars
Tidligere har jeg vært fornøyd med DNB, men det er kanskje fordi jeg ikke har hatt behov for hjelp og at alt har gått sin vante gang. Nå med en endret familiesituasjon og virkelig behov for hjelp, opplever jeg ikke å få det i tilstrekkelig grad. Hyggelig og imøtekommende saksbehandler på telefon, er positiv, gir forventninger, men når skriftlige tilbud foreligger samsvarer dette ikke Jobber selv med forvaltning, og det er uklokt å skape forventninger på denne måten. Jeg opplever vurderinger som ligger til grunn for tilbud (i dette tilfellet lånebevis) svært firkantet. Jeg er kjent med bedre tilbud i andre banker, så vurderer å bytte bank - høyst sannsynlig hvis dette ikke løser seg. Det er kjedelig etter så mange år som stabil og god kunde. Og en slik situasjon jeg er i, er det mange andre bekymringer å ta hensyn til, dette med banken burde ikke være en av de. Med barn involvert er det svært viktig for meg å få dette på plass. Jeg har stabil inntekt, god egenkapital, god egenkapital i bolig som skal selges (megler fra DNB har satt verditakst på denne) kan få overført fritidsbolig til meg som sikkerhet, men det hadde visst ikke noe å si på belåningsgraden. Jeg vet at bankene har unntaksregel for belåningsgraden, men skjønner ikke hva som skal til for å komme under denne unntaksregelen. Jeg har også hørt at flere bytter saksbehandler og får bedre vilkår i samme bank. Et dette tilfelle, er det lurt å få en second opinion hos dere? Hvordan går man i så tilfelle frem. Jeg er allerede igang med å kontakte andre banker. Da vil hele familien bytte bank. Men det er kanskje større interesse å få nye kunder enn å beholde gamle?! Samtidig mister vi mulighet til å by på «drømmeboligen» i skolekretsen til barna. Vh Stabil kunde over mange mange år
Hei! Leit å høre at du opplever det slik. Vi setter pris på deg som kunde, og ønsker gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan se på saken din. Du skal i hvertfall få en forklaring på hvorfor det ble slik. Ring oss på 04800, så får du snakke med en lånerådgiver hos oss. Takker også for tilbakemelding. /Mariell
På Jessheim har dem bare en pølsebu igjen. En gang så stor og trivelig bank har krympet til en filial som aldri er åpen og som det ikke får og ringe til lenger. Alt må gå gjennom hovedkontoret med dertil vente i tre kvarter for og komme fram. Nei til og være hovedflyplass kommunen er dette alt for dårlig. Mange har sakt takk for seg til DNB