DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dårlige lånerente. Dårlig rente på høyrentekonto. Høye gebyrer. Dårlige service. Den eneste grunnen til at DNB fortsatt har kunder er fordi gamlingene ikke vet hvordan man bytter bank.
Hei Frank! Renten på ordinære sparekontoer er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi tilbyr også andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære. Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Vi er også konkurransedyktige på rentebetingelser for boliglån, og en lånerådgiver bistår gjerne med å se på betingelsene for ditt lån ved å kontakte vår låneavdeling. Det er leit å høre at du opplever vår service som dårlig. Vårt fokus er å være tilgjengelig store deler av døgnet for våre kunder, og vi er derfor tilgjengelig både via chat, nettbankmelding og telefon hver dag (inkl lørdager og søndager) mellom kl. 07-23. /Lars
Hei,Jeg ble lurt av dnb, lånte 200000 Snakket med kundeservice fikk beskjed att jeg skulle betale sikra 4000 i månen. Da førdte avdrag kom måtte jeg betale 12000.kundeservice spurte meg om jeg ville ha forsikring på låne hvis jeg blei arbeidsledige som jeg takket ja til. Etter som jeg ble arbeidsledige etter cirka 8 måner. Jeg kontakte kundeservice, men fikk beskjed att jeg ikke forsikring. Da klarte jeg ikke og betale lånet. Som jeg sliter med inkasso
Hei, Stein! Her håper jeg at du vil sende oss en reklamasjonssak fra nettbanken din slik at vi får undersøkt saken nærmere. /Even
Styr unna!! Etablerte billån i DNB. Det startet dårlig med at de utbetalte 4000,- mer enn kontrakt tilsa til selger, da de ikke hadde fått med seg avslag i pris!. Dette måtte JEG rydde opp, da det ikke var DNB sitt problem iflg kundebehandler, selv om kontrakten var tydelig på pris. I mobilbank får en ikke en dritt av info ad lånet. Kun tilbud om nye lån. I nettbank får en heller ikke en dritt, utover saldo. hva som er innbetalt, løpetid, nedbetalingsplan, effektiv rente etc glimer med sitt fravær. Snakket med tre kundebehandlere uten at de har klart å svare ut. Sitter i kø nå på 30minuttet uten å komme gjennom. Update fikk snakket med nok en kundebehandler som ikke viste, eller kunne hjelpe..
Hei, Anders! Takk for tilbakemeldingen, for slik skal det ikke være. Det er vanskelig å si hva som har skjedd uten innsyn i saken, men det er ikke bra om vi har gjort en feil uten å rydde opp. Send gjerne en mail til oss til [email protected] slik at vi kan sikre at du får hjelpen du trenger. /Even
Hvem kan vente på DNB's såkalte kundeservice når du får beskjed om " det er over 50 forran deg i køen", og hva betyr det? 51 eller kanskje 250? Og dette er IKKE en engangs hendelse det er normalen. KOKLUSJON; DNB hvet ikke hva kundeservice er eller mer sannsynlig-de bryr seg lite om kundene bortsett fra å tilegne seg kundens penger. Og kundeservice er kangt fra eneste dårlige erfaring med DNB. Så DNB takk for meg etter alt for mang år som kunde.
Hei, Svein! Det var leit å høre. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Husk at du også kan chatte med oss, hvor ventetiden normalt er kort, og at du også kan sende oss meldinger fra postkassen i nettbanken. /Even
Helt forferdelige kundebehandlere. Et par m***a dr*****ger som sitter der og behandler saker. De har ikke 1% menneskelighet i blodet. DNB burde skamme seg med den kundebehandlingen og kundeoppfølgingen. Jeg har vært bedriftskunde i 3år og privatkunde i 18år nå. Vi lager iphone apper og programvarer og våre inntekter kommer fra APPLE INC. For en stund siden DNB sendte oss en melding for å gjennomføre pålagt kundeoppfølging. De ba oss om å sende kontoutskrifter og dokumentasjon. Vi gjorde som de ba om men likevel sperret de kontoen vår uten grunn. (fordi vi ikke svarte fullstending som er helt tull) Jeg skrev at vi kan ettersende ytterligere dokumentasjon dersom det trengs. De ignorerte oss på mail og stengte kontoen vår uten å følge oss opp. Jeg har nå politianmeld kundebehandler og har sendt saken videre til Finansklagenemda for behandlig. Det er rasisme og vi må gjøre noe med det!
Hei, Roger! Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Som du sier, så er vi pliktig til å innhente dokumentasjon knyttet til alle kundeforhold og i blant spesifikke saker jfr. norsk lov, men vi jobber for at alle slike prosesser skal gå så smertefritt og kjapt som mulig. Jeg har dessverre ikke innsyn i deres sak, så det er vanskelig å si hvorfor det ikke har vært tilfellet her. Ta gjerne kontakt med vår bedriftsavdeling på telefon 915 04800 slik at vi får undersøkt hva som har skjedd og hjulpet dere. /Hilsen Even
Fått tekstmelding om ubetalt faktura uten beskrivelse av hva det gjelder. Prøver å komme gjennom meny med talemeldinger. Ingen alternativ passer. Får beskjed om 20 min ventetid.
Hei, Frode! Takk for tilbakemeldingen. Vi jobber med å spesifisere innholdet i SMS som sendes ut ytterligere. Om du opplever lang telefonkø på dagtid kan du også sende oss en melding i nettbanken eller chatte med oss, hvor ventetiden i snitt er noe lavere. Det er som oftest også kortere ventetid på telefon på ettermiddag og kveld. Vi er åpen til 23:00 hver dag :-) /Hilsen Even
Jeg har vært kunde hele livet, og som regel bare trengt hjelp av og til til småting. Jeg var ringt kundeservice kanskje en gang i året, når jeg har trengt å ordne noe men ikke har tid til å rote rundt i nettbanken uten å finne ut noen ting. Som regel har det gått fint, jeg har fått rask hjelp, og samtalene har vært korte. Men, nå har det skjedd noe nytt. Jeg hadde en time til rådighet, med sovende baby, men hele timen ble brukt på å prøve å komme forbi roboten i telefonen som stadig henviste meg til nettbanken som jeg allerede hadde brukt lang tid på å prøve å finne frem i. Da jeg til sist nådde et menneske, henviste også hun meg til nettbanken, hvorpå jeg måtte rettferdiggjøre hvorfor jeg ringte istedenfor å bruke nettet. Noe som er ganske på trynet, og ydmykende å måtte forklare og forsvare seg. Hun hørtes ekstremt oppgitt ut, sukker og viste tydelig irritasjon. Hun spurte hvilken konto det var snakk om, og jeg sa navnet mitt, men det var ikke det hun lurte på. Jeg prøvde å finne ut hva hun mente, om hun mente kontonummer, type konto, eller hva hun egentlig spurte om, og da stønnet hun og gjentok spørsmålet sint. Jeg følte meg så frustrert, og babyen begynte å våkne, og personen i andre enden nektet å presisere spørsmålet sitt, så jeg la på. Det var den timen. Jeg må si at hele dagen min ble ødelagt av denne samtalen, og jeg tør aldri å ringe kundeservice igjen. Det er tydelig at denne banken har lagt opp en ny linje der de ønsker å luke ut alle som ikke finner ut av nettbanken til en hver tid, og er tydeligvis plaget med for mange kunder. Jeg har aldri følt meg så i veien, så dum og så ydmyket i en sånn setting før, og jeg anbefaler virkelig alle som noen gang må ringe kundeservice å bruke en annen bank.
Hei Live og takk for meldingen din. Det er først og fremst utrolig trist å lese om hvordan du har opplevd vår kundeservice. Slik du beskriver det skal det absolutt ikke være, så her er det bare å beklage. Vi skal hjelpe alle kunder, både digitale og de som ikke er det. Vi prøver likevel å hjelpe/veilede i nettbank hvis det lar seg gjøre, for at man skal kunne finne det selv neste gang og slippe en telefon til kundeservice i en travel hverdag. Hvis man ikke har mulighet for dette når man ringer skal du likevel få hjelp, så det er igjen bare å beklage dersom du ikke fikk det. Jeg håper du ikke lar denne opplevelsen stoppe deg i å ringe oss en annen gang du trenger hjelp til noe, da vi har utrolig mange hyggelige rådgivere som ønsker å hjelpe alle som ringer inn. Hvis du ønsker at vi skal se enda nærmere på saken din, er det fint om du kan sende oss en nettbankmelding via postkassen i nettbanken, så skal vi sjekke opp i hva som er skjedd og ta tak i det. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse og ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Jeg har skrevet på melding på nettbanken og gidder ikke gjenta det her. Arrogansen og mangelen på service er ubeskrivesig
Hei, Anders! Det er leit å høre at du har hatt dårlige opplevelser hos oss. Håper at du får en god tilbakemelding via nettbanken. /Even
Dersom du tenker på å etablere bedriften din gjennom DnB så hold deg unna! Først er det en enorm ventetid, samarbeidspartner, crm systemer og regnskapsfører er alle tålmodige, men når det endelig kommer til en saksbehandler så er det en kort mail om avslag. Vi snakker om et bedrifts konto, som er null risiko for en bank, det er beregnet lønnsomhet fra første dag, kontrakter er på plass og 5 ansatte som venter på oppstart. Siden det er et krav om at private kontoer skal være på samme bank, så er man 100% låst. Nå starter en prosess med ny bank, og med behandlingstiden det medførermedfører så mister vi mest sannsynlig avtaler og 5 ansatte står uten jobb i korona pandemien. Dette for at de tar en avgjørelse som er katastrofal. Styr langt unna, jeg har vært kunde her her i 10 år, jeg bytter og skal gjøre det til min livs oppgave å få så mange med meg.
Hei Alex! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Ta gjerne kontakt med oss på 04800, så kan vi se på saken din. Da kan du også få en bedre begrunnelse på avslaget. /Mariell
Har bare gode erfaringer gjennom 50 år. Har hatt egen kontakt i banken og føler meg belkpmmen når jeg tar kontakt. Bruk av kredittkort kan skape problemer noen ganger, men baken har alltid hjulpet meg dersom ting har oppstått. En gang hadde uvedkommende brukt kontoen min i utlandet. Ca 50000 kr var trukket uten min vitende. Banken tilbakeførte pengene utwn problemer. Jeg vil påstå at jeg er en problemfri kunde og banken behandler meg deretter. Godt fornøyd med DNB!
Hei! Så koselig å høre at du opplever oss på denne måten! Ønsker deg en strålende dag /Erik
DNB er blitt en forferdelig bank,med lite og INGEN SERVICE for privat kunder,heller ikke lokal minibank.Her jeg bor finnes IKKE DNB minibank for kontantinnskudd i nærheten.Jeg bor i Eidsvoll/Minnesund . DNB er ingen bank for folk flest,nå kan heller ikke posten brukes til kontantuttak .Jeg må reise tur/retur minimum 14 MIL,Nærmeste minibank for innskudd i minibank er Jessheim. DNB har vokst seg selv over hodet,og vil miste MANGE privatkunder-deriblant meg!
Hei Dag! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med våre tjenester. Etter at vår avtale med posten ble avviklet, så er det Kontanttjenester i Butikk som kan benyttes. Du kan finne mer informasjon om tjenesten her: https://www.vipps.no/produkter-og-tjenester/privat/kontanter/kontanttjenester-i-butikk/ /Ann
Veldig fornøyd med både nettbank, mobilbanken og spare. Informative nettsider.
Hei Janne! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi jobber stadig for at våre løsninger skal bli bedre og setter stor pris at du liker våre tjenester. /Ann
Lytter ikke til hva du har å si ! Mener at du avbryter dem midt i samtalen når du prøver å få dialog med dem !? Krever idiotisk mye bevis fra deg som de har allerede !!! Kommer med påstander som de bygger på indikasjoner ??(ang. FATCA og CRS) - dersom du mener at du har rett kom og skriv egenerklæring og nytt dokumentasjon eller mener de vil sperre dine banktjenester.
Hei Peter og takk for tilbakemelding. Trist å se at du er misfornøyd med vår service. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen dersom du ikke mener du fikk hjelpen du skal ha sist. Håper du får en fin dag videre. /Betina
Umulig å komme i kontakt med. 30 foran deg i køen!! Chatroboten finner man ikke. Feilstavede ord i mobilbanken. Det skrives "Fortsett"..ikke "Forsett". (s 3 i mobilbanken)
Hei! Noen ganger er det mange som ønsker å prate med oss samtidig, og det kan medføre lengre ventetid enn normalt på telefon. Har du mulighet for å logge deg inn i nettbanken så kan du starte en chat med oss derfra :) Da vil du fort komme i kontakt med våre rådgivere. Når det gjelder feilstavelse i mobilbanken å setter vi pris på at du gjøre oss oppmerksomme på dette! Jeg skal ta det med videre :) /Ann-Kristin
Det tar evigheter å få tak i kundebehandlere. Jeg merker meg at telefonsvareren deres takker meg for tålmodigheten, men det er dessverre ikke det jeg ønsker fra banken min.
Hei. Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse når du forsøker å få tak i oss. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Husk at du også kan chatte med oss, hvor ventetiden normalt er kortere, og at du også kan sende oss meldinger fra postkassen i nettbanken. /Nina
Jeg er så lei DNB og kommer til å flytte hele kundeforholdet. Fikk anbefalt dnb når jeg startet bedrift og har holdt ut et helt år. Hver gang jeg åpner nettsiden eller appen holder jeg på å klikke. Brukergrensesnittet på alle deres plattformer må virkelig være noe av det minst intuitive og elendigste som finnes på hele internett. Appen for privatbank har jeg enda til gode å få logget meg inn på fordi «det kan være noe rusk i maskineriet»... det går rett å slett ikke an å logge seg inn😂 hysterisk egentlig. I tillegg må jeg alltid bruke 5-10 minutter på å lete etter de menyene jeg trenger når jeg bruker bedriftsappen. Halvparten av knappene fungerer ikke og sender deg bare til startsiden og på toppen av det hele så har jeg stort sett fått elendig behandling av kundeservice og rådgivere på finansavdelingen. Nå er det nok for meg, takk og farvel drittbank!