Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd kunde

Omtale av  Jens

Byttet nylig til DnB. De er raske til å svare på mine henvendelser og jeg føler meg godt ivaretatt som kunde. Liker nettbank appen og spare appen, de er gode og oversiktlige.

Svar fra DNB Bank
24.01.2024 13:38

Tusen takk for fin tilbakemelding. Så kjekt å lese :) Velkommen til oss. /Mariell

Dyrest og dårligst bank i Norge, er det nok?

Omtale av  Balazs B

Dyrest og dårligst bank i Norge, er det nok? Dyrest lån, senest a sette ned lanerentene men forst a sette opp

Svar fra DNB Bank
24.01.2024 13:43

Takk for tilbakemelding. Anbefaler deg å ta kontakt med vårt kundesenter på 04800, dersom du ønsker en prat angående dette. /Mariell

Burde vært beste bank

Omtale av  Thomas

Storbank som kun er ute etter å tjene penger på kundens bekostning. Oppererer også med gode luretilbud som gradvis blir dårligere om du ikke følger med i timen. Burde vært beste bank med alle sine storbanksfordeler, men kunden er desverre ikke i fokus…

Svar fra DNB Bank
24.01.2024 13:41

Takk for melding. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 04800, så kan vi undersøke saken. /Mariell

Ser ingen god grunn til å bruke denne banken

Omtale av  996cab

Overraskende dårlig betingelser på lån og en nettbank som er overmoden for oppgradering mtp. brukervennlighet. Irtiterende politisk korrekte reklamekampanjer der de ønsker å trekke bort fokus på eget innhold.

Svar fra DNB Bank
22.01.2024 13:09

Hei. Trist å høre at du synes det om oss. Vi mener vi er konkurransedyktig på de fleste områder. Nettbanken vil bli oppdatert snart, og vil få flere funksjoner. /Elisabeth

Verdens dårligste nettbank!

Omtale av  Magnus

Det finnes noe bra med DNB, og det er supertilbud 13 ganger i året. Men det er ikke lenger nok for meg for å bli som kunde. De skal ha for at i 2009 da jeg søkte om førstegangslån, tok de meg som kunde i motsetning til mange andre banker. Rådgiveren ble dog litt frustrert da jeg sa jeg heller ville ha lønnskonto i Sbanken siden nettsidene til DNB var så dårlige. Hun prøvde å spille inn at da kan jeg bidra med tilbakemelding og kunnskap. (Nettsidene er fortsatt dårlige) I en periode i ca 2012 lå jeg 16.000,- bak i gjeld på et annet kredittkort og ringte banken om råd. Rådet var å øke grensen på Mastercardet så jeg kunne bruke det til å nedbetale det andre kortet. Er dette vanlig praksis? Nå har DNB gjort det ultimate og kjøpt opp sin flinkeste konkurrent Sbanken for så å virkelig kjøre de gjennom kverna, og det er slike ting som gjør verden til et dårligere sted å leve for 500.000 kunder, men bedre for de få på toppen. Det er heller ikke så lett å finne "Avslutte kundeforhold" på nettsidene , av grunner man ikke trenger å forklare :D Om jeg får svar her er det vel "Ring kundestøtte så får du hjelp" Så da får jeg vel vente noen timer på svar der!

Svar fra DNB Bank
22.01.2024 13:06

Hei. Leit å lese at du ikke er fornøyd. Vi håper at de løsningene vi finner sammen med Sbanken vil føre til et godt resultat. Nå er vi helt i startfasen, men vi jobber for at kunder skal bli fornøyd. Avslutning av kundeforhold kan ikke gjøres selvbetjent. Dette med tanke på ulike avtaler (lån, depositumskonto, BankID etc) en kan ha hvor vi trenger ytterligere informasjon før avslutning. /Elisabeth

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Umyndiggjøring av gamle

Omtale av  Trude E. E. B

Min mor på 89 år er umyndiggjort av DnB. De stengte hennes id brikke fordi jeg betalte regninger for i nettbanken. Hun kommer ikke inn på nav helsenorge skatteetaten. Hun får ikke engang ut det hun har spart på trumf. Hvorfor i all verden skal dnb diskriminere henne? Holder det virkelig ikke at hun bekrefter at jeg kan styre på hennes konto? Vi sendte inn bekreftelse på at jeg kan disponere hennes konto og det gjør jeg nå for det ordna dnb. Men hun får ikke tilbake kode brikka hennes. Snakker om å diskriminere en gammel dame på 89 år. Har ikke ord

Svar fra DNB Bank
22.01.2024 13:15

Hei. Jeg har forståelse for at det er en frustrerende situasjon, men på grunn av sikkerhet så må vi sperre kodebrikke og BankID dersom dette benyttes av andre. BankID skal kun brukes av eier da dette er en personlig ID, signatur og innloggingsinstrument. Dette er svært sensitiv i forhold til omfang av bruksområder (skatt, helseopplysninger, NAV, søknad om lån og kreditter mm). BankID er like juridisk bindende som en skriftlig signatur. Alle offentlige portaler skal tilby alternativ innlogging for BankID dersom en selv ikke har mulighet til å logge inn. Som disponent skal en logge inn i ens egen nettbank for å utføre betalinger på vegne av andre. Dersom det er behov for tilgang til flere funksjoner til en annen person, så er en løsning å bli økonomisk verge via Statsforvalter. /Elisabeth

Patetisk og uverdig av DNB!

Omtale av  Trond R

Giganten DNB har nå skrellet vekk det meste av fordelene fra Sbankens fantastiske konsept, og er derav blitt helt verdiløs for oss etter 24år som lojal kunde. Trasig at DNB doser over med ugunstige vilkår ingen vil ha!

Svar fra DNB Bank
22.01.2024 12:48

Hei. Leit å lese at du ikke er fornøyd med oss og oppkjøpet av Sbanken. /Elisabeth

Værste service og bank

Omtale av  Trond M

Noen år siden . Værste bank og service jeg noensinne har vært borti . Måtte ha en depositum konto . Funket ikke opprette hjemmefra . Ringte og ble skjelt ut etter noter . Måtte komme fysisk i banken . Måtte be om hjelp . Uskjelling der også Jeg har 10 års erfaring på kundesupport . Hadde jeg sagt noe slikt til kundene, så hadde jeg fått sparken på dagen . De har kjøpt opp Sbanken , tatt fra oss Apple pay , og nu bytter de nettbank ut med en app. Så snart min situasjon tillater det er jeg ute av Sbanken . ALDRI DNB !!

Svar fra DNB Bank
22.01.2024 13:11

Hei. Det er trist å lese om denne kundeopplevelsen, og slik skal det ikke være! Her kan du gjerne sende inn en klage til oss via nettbanken slik at vi kan ta dette videre. Depositumskonto skal være mulig å opprette i nettbanken uten å møte i banken så lenge både utleier og leietaker er kunde i banken. Håper at det ordner seg på en mye bedre måte neste gang du evt. skulle ha behov for en slik type konto, eller annen konto. /Elisabeth

Elendig nettside

Omtale av  Endre B. S

Håpløst å få frem fullversjon. Fungerer ikke i hele tatt uansett hva man taster på

Svar fra DNB Bank
19.01.2024 14:00

Heisann Endre. Du kommer til fullversjonen ved å gå til www.dnb.no - logg inn - skriv inn fødsels-og personnummer - logg inn - gå til fullversjon - logg inn i fullversjon :) /Mariell

God kundeservice og bra mobil-/nettbank

Omtale av  Nina

Veldig fornøyd etter flere tiår med dagligbank her. Har hatt boliglån her men synes de har ligget høyt i rente, så har kun dagligbank og kredittkort i Dnb nå. Alltid god kundeservice og rask hjelp om det skulle være noe. Super mobil- og nettbank.

Svar fra DNB Bank
18.01.2024 19:59

Hei Nina. Takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en flott kveld :-) /Thomas

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

,service

Omtale av  Christian

DnB er den klart dyreste banken og uten service,med en total mangel på respekt for sine kunder.Kunne aldri finne på å anbefale dem

Svar fra DNB Bank
18.01.2024 20:02

Hei Christian. Trist å høre at du synes det om oss. Vi mener vi er konkurransedyktig på de fleste områder. /Thomas

Ubrukelig bank

Omtale av  Karoline S

Ufattelig dårlig kundebehandling, en bank som kun tenker på seg selv. Dårlig kommunikasjon. Kaster kunder ut av banken uten grunnlag, men lånet skal man få beholde uten rettigheter! Håper virkelig DnB er den første banken i Norge som går konkurs om det blir krise.

Svar fra DNB Bank
17.01.2024 10:35

Hei Karoline. Kjedelig å høre at du mener det om oss. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 915 04 800 hvis det er noe vi kan hjelpe med. /Thomas

DNB er mege Go bank

Omtale av  Paul M. H

Har meget god skussmål til DNB, men de må kunne finne en bedre måte å tilby renter på hus/ leilighet til folk som må ha lån for å bo.

Svar fra DNB Bank
09.01.2024 10:56

Hei Paul. Tusen takk for tilbakemelding :) /Mariell

Glad jeg er ferdig med DNB

Omtale av  Per Ø. H

Håpløst å logge seg inn i nettbanken eller på app. Får kun feilmelding. Laaaang ventetid på telefon.

Svar fra DNB Bank
09.01.2024 10:52

Heisann Per. Så leit å høre at du ikke får logget inn. Vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg :) Håper du kan ringe oss igjen på 04800, slik at vi kan undersøke. /Mariell

dyreste banken jeg har hatt

Omtale av  Morten

Skyhøy rente og den mest kunde fiendlige banken jeg har hatt. på nett kan en låne søknad bli godkjent, men alikevel bli avslått av lokal banken.

Svar fra DNB Bank
08.01.2024 11:16

Hei Morten. Vi har en konkurransedyktig rente og tilbyr gode vilkår. Vi setter alltid kunden først og jeg blir trist av å høre at du synes dette. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04 800, så får vi sett nærmere på lånesøknaden din. /Thomas

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Behandler sine kunder som dritt!

Omtale av  Knut

DnB er absolutt ikke en seriøs bank, blir lurt og kontrollert, de tar kontrollen over din økonomi og snur opp ned på livet!

Svar fra DNB Bank
08.01.2024 11:14

Hei Knut. Det er leit å høre du har denne oppfatningen av oss og våre ansatte. Vi hadde likt om du kunne være med presis på hva din misnøye er så vi kan ta det med videre til forbedring. /Thomas

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR