Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke hjelpsomme

Omtale av  Mohammad

Jeg opplever en dramatisk endring i flere av tilfellene når kundeserviceen deres og måten de behadler kundene sine på. De er svært lite hjelpsomme. Jeg anbefaler at man bytter banken rett og slett. Denne banken har skuffet flere kunder på forskjellige måter. Denne bankvirksomheten må stenges, slik at man ikke får et generelt feilbilde av at en bankkundeservice kan være så hensynsløst. Det går utover andre banker også. Man føler seg håpløs når man snakker med DNB. Jeg har byttet til Nordea og synes Nordea er mer hjelpsom enn DNB.

Svar fra DNB Bank
06.06.2022 14:03

Hei! Det er leit å høre at du har hatt slike opplevelser. Det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker å hjelpe alle våre kunder :) /Viktoria

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Helt utrolig!

Omtale av  Ronny

Legitimering... Jeg har sagt fra en gang ved oppmøte at jeg hadde time for nytt pass 27. mai. Dette skulle noteres så fristen for legitimering skulle økes. Personen jeg snakket med sa faktisk selv at det kunne ta opp mot 8 uker å faktisk få passet. I dag fikk jeg den "endelige" SMS'en om at kontoene mine blir stengt om 2 uker. Det er ikke mulig å ringe. Får beskjed om å legge på da for mange ringer samtidig... Jeg har ikke mulighet til å legitimere meg før jeg får nytt pass! Når dette marerittet er over så skal jeg bytte bank!

Svar fra DNB Bank
02.06.2022 14:02

Hei Ronny! I dette tilfellet så vil vårt kundesenter kunne bistå med å få utsatt fristen da du fortsatt venter på passet du har hatt time for. Det er svært mye trafikk inn til oss om dagen i forbindelse med relegitimeringsprosessen - spesielt på dagtid. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager (inkludert lørdager og søndager) både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars

Elendig kundeservice

Omtale av  Amanda

Over 50 minutter ventetid på telefon. Får tilbud om å bli ringt opp når det er min tur, taller ja til dette, og blir satt på vent når jeg svarer. Ikke mulig å få kontakt på chat, ikke mulig å snakke med noen på et kontor uten å ha time. Trenger du rask og hyggelig hjelp er ikke DnB banken for deg

Svar fra DNB Bank
02.06.2022 14:00

Hei! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars

Kontakt med banken

Omtale av  Dinala

Det virker som dere er uinteressert i kontakt med deres kunder: 20 minutters ventetid på telefon, ingen oppringingsmulighet, ingen e-post for kundeservice, over 1 times ventetid på kundebehandler på chat.

Svar fra DNB Bank
02.06.2022 13:59

Hei! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars

Fortsatt ikke Apple pay eller noe info om det..

Omtale av  Ole

Jeg henger meg på det Tonje har kommentert tidligere her. Jeg kan ikke per i dag se noen god grunn til ikke å støtte Apple Pay - i hvertfall ikke når det i artikkelen det vises til for å gi svar på hvorfor de avventer, så sier de at Google Pay og Garmin Pay tilbys: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/vipps-eller-apple-pay-derfor-velger-dnb-a-satse-pa-vipps Den artikkelen er oppdatert 25. mai, så DNB lener seg tilsynelatende fortsatt på den når det kommer til vurderingen av Apple Pay. Jeg benytter Apple Pay hos andre bankforbindelser jeg har i dag, og har sålangt ikke blitt avvist i noen butikk - da har jeg vanskelig for å se at kun 1/3 butikker "og ikke dagligvarer støtter" Apple Pay, som artikkelen uttaler. Det er feil. Eller at argumentet er "..Men, så lenge du fortsatt må ta med deg lommeboka og kun kan bruke Apple Pay i noen få butikker, blir det mer en morsom opplevelse enn noe som kan ta over for hvordan du betaler i dag, sier Golding" Grunnen til at jeg i dag må ta med meg lommebok på butikken er at jeg er kunde av DNB, ikke at Apple Pay ikke støttes. Det jeg savner er mer detaljert argumentasjon for hvorfor Apple Pay ikke innlemmes. Jeg kan ikke finne noe oppdatert uttalelse fra DNB på dette som forklarer deres ståsted. Finnes det? Det er meget mulig det finnes argumenter for det, men da må de deles med oss. Er ellers fornøyd med DNB, men akkurat dette punktet er ganske frustrerende - i hvertfall når man ikke får/finner noe godt svar. På bakgrunn av dette vurderer jeg bankbytte.

Svar fra DNB Bank
02.06.2022 16:00

Hei, Ole. Takk for en god og fyldig tilbakemelding. Det er ingen tvil om at betaling er rivende i utvikling, og Apple Pay er stadig oppe til vurdering hos oss (det er det faktisk!). De siste årene har vi satset på Vipps som betalingstjeneste i butikk, men det betyr ikke at vi utelukker andre alternativer. Det bevises ved at både Google Pay, Garmin Pay, FitBit Pay etc. kan benyttes gjennom DNB-kort. Innholdet i en del artikler på dnbnyheter.no er gammelt og delvis utdatert, så det er nok ikke alle påstander som var gjeldende den gang som tåler tidens tann i dag, som dette "1/3 av butikkene"-sitatet. Jeg har dessverre ikke mer inngående info om når Apple Pay blir lansert hos oss, men vi har etterspurt en oppdatering fra miljøene i banken som jobber med betaling. Håper at det vil komme en god forklaring på situasjonen på dnbnyheter etterhvert :-)

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Ingen kundeservice

Omtale av  Inge

Banken som ikke ønsker direkte kundekontakt. Når du har et spørsmål er det umulig å få kontakt med noen som faktisk kan svare.

Svar fra DNB Bank
31.05.2022 15:28

Hei. I dag har vi hatt ekstra stor pågang på telefon og chat, men gjerne forsøk igjen i ettermiddag/kveld. Vi er tilgjengelig frem til klokken 23:00. /Elisabeth

Jeg tror det er den dårligste service på telefon jeg har opplevd

Omtale av  Egil

Jeg hadde et enkelt spørsmål ang forsikring og det er umulig å få kontakt på telefon. Dvs 50 foran i køen Stemmestyring er i mine ørere nesten umulig.

Svar fra DNB Bank
31.05.2022 15:23

Hei. Vi jobber stadig med å redusere ventetiden inn til oss. Selv om 50 i kø foran kan høres mye ut, så kan jeg si at vi har langt flere enn 50 rådgivere som er klart for å ta inn samtaler. Dersom du ikke har mulighet til å vente i kø på telefon, kan du også sende en melding til oss ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR