Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert fredag 13. juni
DNB Bank
1.5
1 396 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 396 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#106
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#106 av 107 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 1 398 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
128
57
61
137
1 015
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 398 verifiserte omtaler på Bytt.no

Selvbetjening

Omtale av  Yens

høy rente uten service, bare selvbetjening hele veien og små skrift om betingelser

Svar fra DNB Bank
22.04.2025 14:47

Hei! Så leit å høre at du ikke er fornøyd. Håper du vil ta kontakt med kundesenteret vårt dersom det er noe du ønsker hjelp med. /Lisa

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

OM OG OM IGJEN …

Omtale av  Gunnar

Uløste problem i DNB beskrevet her på bytt.no «løser» DNB her ved å anbefale kunden å ringe 04800, selv når det er åpenbart at det er akkurat der problemet ligger. Saken stopper ved kundebehandler, som bare bryter samtalen, eller må kontakte kollega for hjelp, men ringer aldri tilbake. Det har skjedd meg 2 ganger i samme sak.

Svar fra DNB Bank
22.04.2025 10:42

Hei! Leit å høre at du har opplevd at samtalen brytes/ikke blir ringt tilbake - slik skal det ikke være. Håper du kan ta kontakt på nytt slik at vi kan hjelpe deg med det du trenger. Du kan også kontakte oss via innlogget chat i nett- og mobilbank, eller sende oss en melding i nettbanken ved å gå til "i" - Postkasse - Skriv til oss. /Lisa

SPERRET KONTO UTEN FORKLARING

Omtale av  Gunnar

Min Aksjesparekonto er blitt sperret av «tekniske» årsaker for ca 3 uker siden. Jeg har ringt DnB flere ganger. Kundebehandler bryter samtalen. Klageavdelingen sier nå jeg må vente 5 uker for å behandlet klagen; ikke løsning på saken. Utsikter for løsning er uviss.

Svar fra DNB Bank
14.04.2025 15:07

Hei! Overgang til ny spareløsning har medført noen tekniske feil. Det meste skal være rettet nå. Ta gjerne kontakt med oss på 91504800, via chat fra innlogget nettbank, eller send oss en melding fra postkassen i nettbanken, så skal vi få sett på det. /Tonje

Dårligste kundeservice i landet

Omtale av  Øystein S

Ekstrem ventetid i telefon. Dårlige svar. Håpløs hjemmeside der mye tilgang ikke finnes, f.eks årsrapporter for aksjer. Kundebehandler gjør store feil. Sender helt feil dokument i epost. Styr laaaangt unna DNB

Svar fra DNB Bank
08.04.2025 15:08

Hei! Etter å ha byttet over til nytt Spareunivers opplever vi at mange flere en vanlig tar kontakt med oss for veiledning og hjelp med de nye løsningene, grunnet dette har vi lengre kø en vi hadde håpet. Vi beklager for at du har mottatt feil dokumentasjon på epost, gjerne ta kontakt med oss på chat via nett-/mobilbanken vår eller ring oss på 915 04800 så vi kan se på dette og få tilsendt riktig dokumentasjon. Du kan også hente ut dokumenter selv via nettbanken vår under i-ikonet -> arkiv :) /Vinjar

Dårlig service

Omtale av  Lida

Dårlig kundeservice. Svært dårlig kunde service. Anbefaler ikke til noen. Aldri

Svar fra DNB Bank
12.03.2025 13:32

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter på nytt slik at vi kan vi se på saken din igjen/hjelpe deg med det du trenger. /Viktoria

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

DNB? Skulle gått til Specsavers

Omtale av  Damn N. B

DNB Finans leverer skuffende kundeservice. Jeg kom med et konkret forslag til kontantoppgjør i en forsikringssak, men fikk bare standardiserte avslag uten forklaring eller tegn til reell vurdering. Til tross for gode argumenter og en løsning som ville vært fordelaktig også for banken, møtte jeg en rigid og lite imøtekommende holdning. Hvis dette er standarden deres, finnes det langt bedre alternativer. Jeg har i hvert fall ingen interesse av å bli avfeid og ydmyket neste gang jeg kontakter kundeservice.

Svar fra DNB Bank
19.02.2025 10:21

Hei! Det var kjedelig å høre om opplevelsen din, vi ønsker gjerne tilbakemeldinger for å forbedre oss. Ta gjerne kontakt med oss igjen på kundesenteret så vi kan vurdere dette på nytt med deg. /Viktoria

Kontroll.UTV/Sperret konto.

Omtale av  Amir M

Aldri vært borti en såpass uprofesjonell bank. Fikk min konto sperret og fryst fordi jeg overførte et så lite beløp som 2.000,- til Revolut. Jeg fikk heller ikke beskjed om at kontoen min var sperret før jeg var i butikken og skulle betale. Ringer inn og blir bedt om å kontakte kontroll.utv - dette gjør jeg og nå har det gått 7 dager siden kontoen min ble sperret uten at de har avklart noe som helst. Løsningen her er at når det er snakk om noe såpass lite så kan dere kontakte kunden og avklare spørsmålene over telefon uten å midlertidig blokkere kontoen. Sitter uten midler/penger til å betale eller gjøre noe som helst og må mest sannsynlig vente i en uke til før det går i orden - her vil kundeforholdet bli avsluttet og jeg vil gå over til en av konkurrentene deres.

Svar fra DNB Bank
10.02.2025 15:26

Hei, Amir! Jeg har full forståelse for at dette er en kjedelig situasjon. Noen ganger er vi nødt til å be om noen tilleggsopplysninger rundt et kundeforhold eller spesifikke betalinger for å kunne være sikre på at det er i tråd med lovverket. Det betyr ikke nødvendigvis at vi mistenker at noe er galt. Vi prioriterer disse sakene fordi vi vet at det kan være vanskelig å stå uten tilgang til midler i en periode, så hvis det har tatt lang tid for deg er det beklagelig. Håper og tror at det ordner seg fort! /Hilsen Even

DNB Bank har 1 398 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR