Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 289 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 289 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 289 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
929
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundebeandling bedrift

Omtale av  Um

Har forsinket driften til selskapet pga knot med opprettelse og tilganger til konto. Har kostet meg regnskapskroner.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09:24

Hei Um! Takk for tilbakemeldingen! Opprettelse av kontoer eller kundeforhold skal selvfølgelig ikke ta lengre tid enn det som er nødvendig. Vanskelig å si her hva som var grunnen til at dette tok tid, men send oss gjerne en tilbakemelding fra postkassen i nettbanken din så får vi gått det opp skikkelig og gitt deg en ordentlig tilbakemelding. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge og håper at du ellers er fornøyd :) /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En ryddig bank

Omtale av  Turid

Ser mange dårlige omtaler her inne av DNB. Har vært kunde siden 2006, og er veldig fornøyd. Har aldri opplevd problemer med hverken nettbank eller service. Kan anbefales!" Er det kun når det er noe som går galt man skriver anbefalinger? Oppfordrer til at man også skriver når man er fornøyd.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09:24

Hei Turid! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Herlig å høre at du er fornøyd med oss. Skulle det være noe vi kan gjøre for deg så ikke nøl med å ta kontakt! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Lite tilgjengelig

Omtale av  Lyder F

Ønsket endring på eksisterende lån. Lot seg ikke gjøre med hverken egen Ipad eller PC prøvd utført fra bankkontoret i Sandvika. Da begynner det å bli vanskelig når også min egen rådgiver ikke er behjelpelig i det hele tatt og sier at dette må ordnes selv via systemet. Først da jeg truet med å avslutte hele kundeforholdet skjønte hun alvoret og tok kontakt. Elendig kundebehandling. Ser ut som DnB har blitt for store.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09:24

Hei! Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Litt vanskelig å si hva som er grunnen til at du ikke fikk gjort endringen slik du ønsket uten å vite mer om lånet og hvilken endring det var snakk om. Dersom du opplever utfordringer i nettbanken kan du starte en chat i margen til høyre så får du snakket med en av våre rådgivere som kan se på det sammen med deg. Takk for tilbakemeldingen! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! :) /Jørgen

Elendig service og nettbank

Omtale av  Szymon

Veldig lenge tid for å svare på chatten, så bryter de samtale og jeg må starte på nytt. Epost-boksen fungerer ikke! Fikk bare søppel og tilbud fra de men ikke viktige brevene er kommet aldri også ikke per vanlig post. skal bytte snart til Sbanken. Når Visa kort ble utløpt nå i oktober er jeg uten kort da ny er ikke kommer enda, så kan ikke hente pengene eller betale i butikken!

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09:24

Hei og takk for tilbakemeldingen! Det er synd å høre at du har opplevd lang ventetid på chat og at du har blitt brutt. Normalt er det lav eller ingen ventetid på chat, så da kan det høres ut som at det har vært noe spesielt som har gjort at ventetiden har vært lang. Vi prioriterer høyt å være tilgjengelig for kundene våre. Det er litt vanskelig å si hva som er grunnen til at du ikke har mottatt brev i postkassen eller nytt kort når dette har utløpt. Det sendes automatisk ut nytt kort en måned før eksisterende kort løper ut på dato. Gi oss gjerne en ny sjanse ved å ta kontakt på chat eller telefon så er jeg helt sikker på at vi finner ut av dette for deg! :) /Jørgen

Kundebehandling for bedrift

Omtale av  Bogdan

Lang og uansvarlig oppfølgning av saksbehandlere. Når de først tar i saken din så må du vente en uke for hvert svar via email. Og ikke nok med det, altfor lang tid for å få konto for å legge inn aksjekapital... Venter ennå. Skal skrive omtale rett etter jeg har fått konto og etter jeg får bekreftelse for å legge inn på altinn registeret.. Ventet i en mnd for konto. Til og med etter å ha sendt alt nødvendige.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 10:04

Hei Bogdan! Takk for tilbakemeldingen! Så lang tid skal det selvfølgelig ikke ta så her må det være noe som ikke har gått helt som det skal. Fint om du logger inn i nettbanken og starter en chat der, slår på tråden til oss på 915 04800 eller sender en melding fra postkassen i nettbanken slik at vi får gått dette opp! /Jørgen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Mellomfornøyd

Omtale av  Sessa S

DnB var min første bank og jeg har holdt meg til dem hele livet, også førte mine barn til denne banken. Men det DnB vi hadde på 80- og 90-tallet er milevis fra den banken vi har i dag. DnB i dag har distansert seg og fjernet seg så langt fra kundene at de har gjort seg utilgjengelige. Mobilappen deres måtte jeg avinstallere, for etter "forbedrende oppgradering" ble den ubrukelig. Forsikringstilbudet deres er et kapittel for seg selv, kort summert så fikk jeg flyttet alt jeg hadde av forsikringer over til et bedre selskap. Jeg skulle gjerne ha gjort det med bankkontoene også, men ut fra hva jeg leser av anmeldelser fra andre så er hver eneste bank her i landet ubrukelige. Så jeg ser liten vits i å flytte fra en dårlig bank til en som er like dårlig pr. i dag, men jeg holder øyne og ører åpne.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:27

Hei Sessa! Takk for tilbakemeldingen! Som du sier har det skjedd mye de siste førti årene. I løpet av denne tiden dukket de første bankkortene med magnetstripe og pin opp, internett ble allemannseie og smarttelefonen har de fleste med seg overalt i dag. De fleste har for lengst gått bort fra kontofon, kontanter og brevgiro. De siste årene har vi lansert tjenester som Vipps, en flunkende ny mobilbank med stadig økende funksjonalitet, Puls og du kan nå betale ved å tæppe kortet ditt på terminalen. Selv om disse tjenestene har gjort at behovet for bankkontor har minsket er våre rådgivere likevel mer tilgjengelig enn noen gang. Faktisk kan du snakke med oss akkurat når du vil. Vi er døgnåpne så dersom du slår på tråden til oss på 915 04800 eller starter en chat i nettbanken så treffer du alltid en rådgiver som er klar til å hjelpe deg med alt du måtte lure på! På forsikringsfronten skjer det også mye nytt. DNB forsikring har fusjonert med Sparebank1 forsikring og sammen skapt Fremtind. Er du interessert så ta gjerne kontakt så lover jeg at vi skal gi deg et godt tilbud! :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Lavmål av kundebehandling

Omtale av  Kv

Har vært kunde gjennom mange år. Fungerer greit på det jevne, men yter lite ekstra om man ikke utfordrer dem. Skuffende. En stor mastodon som viser lite individuell interesse.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:25

Hei! Takk for tilbakemeldingen! En av de tingene vi jobber med er nettopp det å se våre kunders behov og tilby de beste produktene på et individuelt nivå. Dersom du ikke har fått dette er det selvfølgelig veldig trist. Start gjerne en chat med oss eller slå på tråden til kundeservice dersom du føler at det er noe du mangler eller ønsker så skal vi selvfølgelig gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR