Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 293 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
933
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 293 verifiserte omtaler på Bytt.no

En god og allsidig bank for vanlig forbruker

Omtale av  Jon R. H

DnB har alltid vært en troverdig bank. Dessverre har filialene blitt borte, og alt går over nett og telefon, men ellers er det lett og navigere, raskt og få overført mellom konto, god oversikt over bruk, og lett og bruke dagligdags. Produktet DnB for barn er veldig bra, det er trygt og godt, og kortene de utsteder til barn er de tryggeste barnekortene man kan få. Dette er en bank som jeg absolutt vil fortsette og bruke i fremtiden.

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Jon! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og kjekt at vi når opp til forventinger du har av oss som bank :) /Ann-Kristin

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dnb nor i KARL JOHANS GT , HAR IKKE VELFUNGERENDE INNEDØRS MINIBANK

Omtale av  Krystyna S

Jeg brukte innskud automaten i Karl Johans gt kl 14 .30 - i bankens sin åpningstider for publikum . Den minbanksautomaten slukket in 30 000 NOK , men det ble registrert en innskud på bare 20 000 NOK . Et sak ble åpnet , etter at jeg hadde ringt KUNDESERVICE I DNB . De som jobbet den dagen , inni på kontoret har ikke reagert på mine henvndelser , da jeg ba om å få sjekket baksiden av minibanken , i samme øyeblikket pengene ble slukket . Venter fortsatt for de 10 000 NOK som.DNB nor i KARL JOHAN hadde sluket inn .

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Krystyna! Dersom det oppstår en feil i innskuddsmaskinen, hvor beløpet du setter inn ikke registreres riktig, så vil du bli kreditert kontoen din etter noen dager. Håper denne henvendelsen har løst seg, men om ikke så kan du ringe oss på 915 04800 slik at vi får opprettet sak for deg. Ha en fortsatt fin dag! :) /Ann-Kristin

Like greit å ha penger i madrassen

Omtale av  Bjørn

DnB vinner en del ved å praktisk talt ha et monopol i Norge. Servicen er dårlig, informasjonen er verre og oppfølging er håpløs. Dersom DnB hadde vært en farge, så hadde de vært beige. Til DnBs gunst kan sies at dersom man aldri får problemer, ja da er de helt kapable. Trenger man hjelp, råd eller bare skal melde seg ut - ja, da er det krise. Kort oppsummert må man si at ens fornøydhet som kunde hos DnB avhenger av hvor mye man må ha med dem å gjøre - desto mer kontakt, desto verre blir det. I det minste kan man si at penger i ens egen madrass ikke er like ille, rentene er til og med nesten det samme som å ha sine penger hos DnB.

Svar fra DNB Bank
17.08.2021 15:16

Hei Bjørn og takk for tilbakemelding. Det er trist å lese at du ikke er fornøyd med vår service. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Hvis du har en sak du mener er behandlet feil eller dårlig setter vi pris på om du vil sende oss en nettbankmelding og forklarer hva som er skjedd, så kan vi se nærmere på det. Håper du får en fin dag videre. /Betina

Brukte trettifire minutter i kø for å nå en kunderådgiver som ikke kunne svare på spørsmålet.

Omtale av  Kalle

Dere kan vel ansette kompetente personer ved kundeservice. Dere har milliardoverskudd, og burde ansatt og betalt folk som har peiling. Dette er svakt i 2021!

Svar fra DNB Bank
16.08.2021 09:28

Hei Kalle! Forstår at det er frustrerende å sitte i kø, og beklager for at du ikke fikk den hjelpen du trengte da du var i kontakt med oss angående ditt kundeforhold. Noen ganger er det mange som ønsker å prate med oss samtidig, og dette fører til lengre ventetid enn normalt. Har du mulighet for å logge inn i nettbanken din så er det også mulig å chatte med oss derfra. Her er det ofte kortere ventetid og vi har dyktige rådgivere som sitter klar for å hjelpe deg :) /Ann-Kristin

Dårlig kundeservice

Omtale av  Ole

Veldig dårlig kundeservice hos DNB. Jeg sendte inn en lånesøknad angående huslån. Tok da nesten en uke før jeg ble oppringt av en sikkelig frekk kundebehandler. Jeg opplevde det slik at kundebehandleren gjorde narr av meg, samt kverulerte og vridde på alle ord og setninger jeg sa. Dette medførte at jeg nå har fått huslån i en annen bank. Styr unna DNB.

Svar fra DNB Bank
09.08.2021 07:50

Hei Ole! Det er veldig leit å høre at du opplevde dette slik hos oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være på noen som helst vis! Jeg anbefaler deg å skrive til oss i nettbanken under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, eller kontakte oss på 915 04800 eller chat via nettbanken, så vi kan få undersøkt dette nærmere og eventuelt få tatt en prat med rådgiver det gjelder. Jeg kan love deg at dette ikke er hva vi ønsker å representere, og vi gjør det vi kan for å forhindre at våre nåværende, og fremtidige kunder ikke opplever slik behandling igjen hos oss når de søker hjelp av oss! /Vinjar

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Overholder ikke åpningstid!

Omtale av  Myls

Overholder ikke åpningstiden! Vi venter utenfor banken , vi står helt foran men har mange kunder som står bak oss. Vi er neste som skulle komme inn, men de tok ikke oss imot selv om før stengetid som er kl 15.00. Det var to kunder som kom ut før kl 15.00 og da vi som egentlig skulle komme inn, men fikk ikke lov å komme inn! Klokke er ikke en gang 15.00. Hva er grunnen til å ikke ta kunde inn i banken før åpningstiden og når man har stått lenge og venter, bruker tiden sin men får ikke noe ut av det! Hvem som gir ordre at nå tar vi ikke imot flere kunder inn før 15.00. Må overholde åpningstid! Behandle bedre kundene sine!

Svar fra DNB Bank
09.08.2021 07:50

Hei Myls! Det er vanskelig å si akkurat hvorfor dette skjedde med dere, men om dere kontakter vårt kundesenter på 915 04800 eller via chat i nettbanken, kan vi se nærmere på dette! Vi vil eventuelt kontakte kontoret det gjelder for å høre om hva, eller hvorfor dette skjedde! Vi beklager for at du fikk denne opplevelsen hos oss! /Vinjar

Utilgjengelige og omstendelig

Omtale av  Anonym

Har heldigvis byttet bank fra DNB for mange år siden, den gang på grunnlag av at de ble for store og mistet fokus på personkunder. Denne anmeldelsen er basert på en midlertidig depositumskonto. Veldig omstendelig prosess å få avsluttet kontoen, beløpet er ikke synlig i nettbanken og det er behandlingstid på prosessen. Mail utsendt etter utleier har frigitt depositumet er uoversiktlig og med hyperlink til nettbank uten synlig tilgang på det nødvendige skjema. Det tok meg lang tid å finne frem selv via chatboten. Kundeservice er utilgjengelige. Per telefon er det kontinuerlig lang kø. For en lei opplevelse. Har særlig sympati for lojale seniorkunder.

Svar fra DNB Bank
09.08.2021 07:50

Hei! Det er beklagelig å høre at du føler slikt som oss, vi hadde satt veldig pris på om du kunne skrive til oss fra nettbanken under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så vi kan få sett nærmere på saken din og tatt det med videre så vi kan internt jobbe med å finne bedre løsninger i fremtiden! /Vinjar

DNB Bank har 1 293 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR