Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
146
av 148 innen
bank
19%
anbefaler
DNB Bank

"Like greit å ha penger i madrassen"

Omtale om DNB Bank skrevet av Bjørn for 13.08.2021 22:17

DNB Bank har totalt 621 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Like greit å ha penger i madrassen"

DnB vinner en del ved å praktisk talt ha et monopol i Norge. Servicen er dårlig, informasjonen er verre og oppfølging er håpløs. Dersom DnB hadde vært en farge, så hadde de vært beige. Til DnBs gunst kan sies at dersom man aldri får problemer, ja da er de helt kapable. Trenger man hjelp, råd eller bare skal melde seg ut - ja, da er det krise. Kort oppsummert må man si at ens fornøydhet som kunde hos DnB avhenger av hvor mye man må ha med dem å gjøre - desto mer kontakt, desto verre blir det. I det minste kan man si at penger i ens egen madrass ikke er like ille, rentene er til og med nesten det samme som å ha sine penger hos DnB.

Svar fra DNB Bank
17.08.2021 15:16
Hei Bjørn og takk for tilbakemelding. Det er trist å lese at du ikke er fornøyd med vår service. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Hvis du har en sak du mener er behandlet feil eller dårlig setter vi pris på om du vil sende oss en nettbankmelding og forklarer hva som er skjedd, så kan vi se nærmere på det. Håper du får en fin dag videre. /Betina
Bytt.no
"Like greit å ha penger i madrassen" skrev Bjørn om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Bjørn og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Brukte trettifire minutter i kø for å nå en kunderådgiver som ikke kunne svare på spørsmålet."
2 syns denne omtalen er nyttig

Dere kan vel ansette kompetente personer ved kundeservice. Dere har milliardoverskudd, og burde ansatt og betalt folk som har peiling. Dette er svakt i 2021!

Svar fra DNB Bank
16.08.2021 09:28
Hei Kalle! Forstår at det er frustrerende å sitte i kø, og beklager for at du ikke fikk den hjelpen du trengte da du var i kontakt med oss angående ditt kundeforhold. Noen ganger er det mange som ønsker å prate med oss samtidig, og dette fører til lengre ventetid enn normalt. Har du mulighet for å logge inn i nettbanken din så er det også mulig å chatte med oss derfra. Her er det ofte kortere ventetid og vi har dyktige rådgivere som sitter klar for å hjelpe deg :) /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig kundeservice hos DNB. Jeg sendte inn en lånesøknad angående huslån. Tok da nesten en uke før jeg ble oppringt av en sikkelig frekk kundebehandler. Jeg opplevde det slik at kundebehandleren gjorde narr av meg, samt kverulerte og vridde på alle ord og setninger jeg sa. Dette medførte at jeg nå har fått huslån i en annen bank. Styr unna DNB.

Svar fra DNB Bank
09.08.2021 07:50
Hei Ole! Det er veldig leit å høre at du opplevde dette slik hos oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være på noen som helst vis! Jeg anbefaler deg å skrive til oss i nettbanken under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, eller kontakte oss på 915 04800 eller chat via nettbanken, så vi kan få undersøkt dette nærmere og eventuelt få tatt en prat med rådgiver det gjelder. Jeg kan love deg at dette ikke er hva vi ønsker å representere, og vi gjør det vi kan for å forhindre at våre nåværende, og fremtidige kunder ikke opplever slik behandling igjen hos oss når de søker hjelp av oss! /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Overholder ikke åpningstid!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overholder ikke åpningstiden! Vi venter utenfor banken , vi står helt foran men har mange kunder som står bak oss. Vi er neste som skulle komme inn, men de tok ikke oss imot selv om før stengetid som er kl 15.00. Det var to kunder som kom ut før kl 15.00 og da vi som egentlig skulle komme inn, men fikk ikke lov å komme inn! Klokke er ikke en gang 15.00. Hva er grunnen til å ikke ta kunde inn i banken før åpningstiden og når man har stått lenge og venter, bruker tiden sin men får ikke noe ut av det! Hvem som gir ordre at nå tar vi ikke imot flere kunder inn før 15.00. Må overholde åpningstid! Behandle bedre kundene sine!

Svar fra DNB Bank
09.08.2021 07:50
Hei Myls! Det er vanskelig å si akkurat hvorfor dette skjedde med dere, men om dere kontakter vårt kundesenter på 915 04800 eller via chat i nettbanken, kan vi se nærmere på dette! Vi vil eventuelt kontakte kontoret det gjelder for å høre om hva, eller hvorfor dette skjedde! Vi beklager for at du fikk denne opplevelsen hos oss! /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Utilgjengelige og omstendelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har heldigvis byttet bank fra DNB for mange år siden, den gang på grunnlag av at de ble for store og mistet fokus på personkunder. Denne anmeldelsen er basert på en midlertidig depositumskonto. Veldig omstendelig prosess å få avsluttet kontoen, beløpet er ikke synlig i nettbanken og det er behandlingstid på prosessen. Mail utsendt etter utleier har frigitt depositumet er uoversiktlig og med hyperlink til nettbank uten synlig tilgang på det nødvendige skjema. Det tok meg lang tid å finne frem selv via chatboten. Kundeservice er utilgjengelige. Per telefon er det kontinuerlig lang kø. For en lei opplevelse. Har særlig sympati for lojale seniorkunder.

Svar fra DNB Bank
09.08.2021 07:50
Hei! Det er beklagelig å høre at du føler slikt som oss, vi hadde satt veldig pris på om du kunne skrive til oss fra nettbanken under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så vi kan få sett nærmere på saken din og tatt det med videre så vi kan internt jobbe med å finne bedre løsninger i fremtiden! /Vinjar
DNB Bank har totalt 621 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR