Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Strålende!

Omtale av  E

Svært godt fornøyd med kundeservice både personlig (dvs ansikt-til-ansikt) og på telefon, brukervennlighet på nettsider, informasjon, rådgivning etc. Kanskje ikke den billigste banken, men verdt «ekstrakostnaden»!

Svar fra DNB Bank
01.12.2022 15:02

Tusen takk for fin tilbakemelding! :) /Maren

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hjerterått

Omtale av  Mia

Opphold på sykehus, gjorde at konto ble sperret, da pass ankom i mellomtiden. Null forståelse for at jeg trengte bank-id for medisiner og rask åpning. Null empati over hele linja. Den ene opererte med 3 til 4 virkedager. Den andre med mange uker. Verste jeg har opplevd!

Svar fra DNB Bank
01.12.2022 15:01

Hei! Det er leit å høre. Alle kunder som må legitimere seg har fått beskjed fra oss flere gange og vi har vært behjelpelig med utsettelse for de som har trengt det. Ta kontakt med kundesenteret så kan vi se om vi finner en løsning. God dag! /Maren

Legitimering

Omtale av  Adam

Fikk ikkje beskjed om legitimering Har ikkje tilgang til konto eller benken, de stengte alt jeg her pga jeg legitimerte meg ikkje. Siden jeg fikk ikkje beskjed om noe. Kan ikkje betale for bilen, regningene eller mat til meg selv siden de klarer ikkje hjelpe meg. Så nå blir det 2 måneder med sulting. Tussen takk DnB. 🙁

Svar fra DNB Bank
22.11.2022 09:28

Hei Adam. Alle kunder som må legitimere seg har fått beskjed fra oss flere ganger. Hvis man oppdaterer legitimasjonen sin med en gang, så vil alle eventuelle sperrer på konto fjernes. Ønsker deg en fin dag. /Thomas

Verste kundeservice

Omtale av  Oscar

De bare legger på midt i samtalen fordi at ansatte har ikke kapasitet for å oppfatte problemet .

Svar fra DNB Bank
21.11.2022 14:01

Hei, Dette var leit å høre. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på Bytt, men send oss gjerne en melding fra innlogget nettbank (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så får vi sett på saken for deg. Håper du får en god dag! /Lene

Rotete og dysfunksjonelle nettsider

Omtale av  Terje L

Nettsidene er rotete, og når alt er rett gjort så får jeg likevel feilmelding uten at det er noe rødt som viser hvor jeg har gjort feil. I sommer, siste dagen før fellesferien, møtte jeg personlig opp ved en filial og viste førerkortet for å legitimere meg. De tok bilde av det, og likevel fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde legitimert meg

Svar fra DNB Bank
21.11.2022 13:53

Hei! Dette var leit å høre. Om du har noe du ønsker skulle vært annerledes i nettbanken, send oss gjerne en tilbakemelding på det fra postkassen i nettbanken (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så kan vi ta det videre til utviklerne våre. Og ta kontakt med oss på chat fra nettbanken, eller på 91504800 mellom 07 og 23, så får vi sett hva som har skjedd med legitimasjonen din. Håper du får en fin dag videre! /Lene

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Styr unna DNB - Grådighetskulturen i banken er verre enn noen sinne

Omtale av  Tor

Min kone og jeg har vært totalkunde i DNB i årevis. I tillegg er vi totalkunder i skadeforsikringsselkapet Fremtind AS, som er eid av Sparebank 1 og DNB. Dette kundeforholdet er ikke nok til å bli satt pris på som kunde. Ved siste rentejustering, der Norges Bank satte opp styringsrenten med 0,25%, økte DNB vår lånerente med 0,45%. Det hører med til historien at banken aldri har vært villige til å forhandle med oss om vår lånerente. Dette til tross for at vi aldri har hatt betalingsanmerkninger og/eller på noen måte har misligholdt våre lån. Nå er nok nok for vår del. Vi bytter bank!! Dessverre går det ikke an å gi DNB mindre en èn stjerne i vår kunde tilfredshetsomtale. Hvis så var ville vi gitt dem 0. Vi håper imidlertid at bankens ledelse har oppdaget hvor lavt de scorer her på bytt.no, og hvor elendig omtale de får på bytt.no av det norske folk. Styr unna denne banken folkens !! DNB fortjener ikke vanlige folk som kunder

Svar fra DNB Bank
18.11.2022 13:02

Hei Tor! Takk for tilbakemelding og leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis du har mulighet til å ta kontakt med låneavdelingen vår ser vi gjerne nærmere på saken. /Marthe

Oppsagt konto

Omtale av  Birthe E

Ventet på pass,havnet på sykehus og kom ut til oppsagt konto.Takk til Dnb. Er nå uten tilgang til pengene mine og dermed mat.

Svar fra DNB Bank
15.11.2022 15:35

Hei. Dette var kjedelig å lese. Vi har hatt mulighet for å få utsettelse av fristen når en venter på pass. Da må man kontakte kundesenteret for å gi en tilbakemelding om det, men jeg skjønner at det ikke er enkelt når du har vært på sykehus. Gjerne ta kontakt med avdelingen for relegitimering på telefon 23 02 10 48 (betjent 08:00-20:00 hverdager) slik at de kan se hva som kan gjøres her. /Elisabeth

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR