Sammenling. Bytt. Spar.
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert oktober 2023
DNB Bank
1.6
1 118 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

1.6
Dårlig
1 118 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 117 dagligbanker
17%
Dårlig
17% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på boliglån
Få tilbud på boliglån
Sammenlign tilbud på boliglån fra flere banker - Sjekk om du kan få en lavere rente!
Eksempelrente: Eff. rente 5,72 %, lånebeløp 4 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 3 422 122 kr, totalt: 7 422 122 kr

Utforsk 1 118 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
113
49
57
125
774
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 118 verifiserte omtaler på Bytt.no

Boliglån

Omtale av  Nina

Fikk ikke lån på 700 000,- har bolig takst på 2,5 aldri hatt inkasso eller betalingsanmerkninger.. må bytte bank til nordea som innvilget lånet på 5 min...

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Nina! Vi får dessverre ikke gått inn på selve lånesøknaden her, men ta gjerne kontakt med oss på nytt dersom du ønsker mer informasjon om avgjørelsen rundt søknad om lån :) /Ann-Kristin

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt

En god og allsidig bank for vanlig forbruker

Omtale av  Jon R. H

DnB har alltid vært en troverdig bank. Dessverre har filialene blitt borte, og alt går over nett og telefon, men ellers er det lett og navigere, raskt og få overført mellom konto, god oversikt over bruk, og lett og bruke dagligdags. Produktet DnB for barn er veldig bra, det er trygt og godt, og kortene de utsteder til barn er de tryggeste barnekortene man kan få. Dette er en bank som jeg absolutt vil fortsette og bruke i fremtiden.

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Jon! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og kjekt at vi når opp til forventinger du har av oss som bank :) /Ann-Kristin

Dnb nor i KARL JOHANS GT , HAR IKKE VELFUNGERENDE INNEDØRS MINIBANK

Omtale av  Krystyna S

Jeg brukte innskud automaten i Karl Johans gt kl 14 .30 - i bankens sin åpningstider for publikum . Den minbanksautomaten slukket in 30 000 NOK , men det ble registrert en innskud på bare 20 000 NOK . Et sak ble åpnet , etter at jeg hadde ringt KUNDESERVICE I DNB . De som jobbet den dagen , inni på kontoret har ikke reagert på mine henvndelser , da jeg ba om å få sjekket baksiden av minibanken , i samme øyeblikket pengene ble slukket . Venter fortsatt for de 10 000 NOK som.DNB nor i KARL JOHAN hadde sluket inn .

Svar fra DNB Bank
01.09.2021 09:05

Hei Krystyna! Dersom det oppstår en feil i innskuddsmaskinen, hvor beløpet du setter inn ikke registreres riktig, så vil du bli kreditert kontoen din etter noen dager. Håper denne henvendelsen har løst seg, men om ikke så kan du ringe oss på 915 04800 slik at vi får opprettet sak for deg. Ha en fortsatt fin dag! :) /Ann-Kristin

Like greit å ha penger i madrassen

Omtale av  Bjørn

DnB vinner en del ved å praktisk talt ha et monopol i Norge. Servicen er dårlig, informasjonen er verre og oppfølging er håpløs. Dersom DnB hadde vært en farge, så hadde de vært beige. Til DnBs gunst kan sies at dersom man aldri får problemer, ja da er de helt kapable. Trenger man hjelp, råd eller bare skal melde seg ut - ja, da er det krise. Kort oppsummert må man si at ens fornøydhet som kunde hos DnB avhenger av hvor mye man må ha med dem å gjøre - desto mer kontakt, desto verre blir det. I det minste kan man si at penger i ens egen madrass ikke er like ille, rentene er til og med nesten det samme som å ha sine penger hos DnB.

Svar fra DNB Bank
17.08.2021 15:16

Hei Bjørn og takk for tilbakemelding. Det er trist å lese at du ikke er fornøyd med vår service. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Hvis du har en sak du mener er behandlet feil eller dårlig setter vi pris på om du vil sende oss en nettbankmelding og forklarer hva som er skjedd, så kan vi se nærmere på det. Håper du får en fin dag videre. /Betina

Brukte trettifire minutter i kø for å nå en kunderådgiver som ikke kunne svare på spørsmålet.

Omtale av  Kalle

Dere kan vel ansette kompetente personer ved kundeservice. Dere har milliardoverskudd, og burde ansatt og betalt folk som har peiling. Dette er svakt i 2021!

Svar fra DNB Bank
16.08.2021 09:28

Hei Kalle! Forstår at det er frustrerende å sitte i kø, og beklager for at du ikke fikk den hjelpen du trengte da du var i kontakt med oss angående ditt kundeforhold. Noen ganger er det mange som ønsker å prate med oss samtidig, og dette fører til lengre ventetid enn normalt. Har du mulighet for å logge inn i nettbanken din så er det også mulig å chatte med oss derfra. Her er det ofte kortere ventetid og vi har dyktige rådgivere som sitter klar for å hjelpe deg :) /Ann-Kristin

Få tilbud på boliglån
Få tilbud på boliglån
La bankene konkurrere om å gi deg den beste renten. Få personlige tilbud tilpasset din situasjon fra flere banker
Eksempelrente: Eff. rente 5,72 %, lånebeløp 4 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 3 422 122 kr, totalt: 7 422 122 kr
Få tilbud
Få personlig tilbud Sammenlign renter

Dårlig kundeservice

Omtale av  Ole

Veldig dårlig kundeservice hos DNB. Jeg sendte inn en lånesøknad angående huslån. Tok da nesten en uke før jeg ble oppringt av en sikkelig frekk kundebehandler. Jeg opplevde det slik at kundebehandleren gjorde narr av meg, samt kverulerte og vridde på alle ord og setninger jeg sa. Dette medførte at jeg nå har fått huslån i en annen bank. Styr unna DNB.

Svar fra DNB Bank
09.08.2021 07:50

Hei Ole! Det er veldig leit å høre at du opplevde dette slik hos oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være på noen som helst vis! Jeg anbefaler deg å skrive til oss i nettbanken under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, eller kontakte oss på 915 04800 eller chat via nettbanken, så vi kan få undersøkt dette nærmere og eventuelt få tatt en prat med rådgiver det gjelder. Jeg kan love deg at dette ikke er hva vi ønsker å representere, og vi gjør det vi kan for å forhindre at våre nåværende, og fremtidige kunder ikke opplever slik behandling igjen hos oss når de søker hjelp av oss! /Vinjar

Overholder ikke åpningstid!

Omtale av  Myls

Overholder ikke åpningstiden! Vi venter utenfor banken , vi står helt foran men har mange kunder som står bak oss. Vi er neste som skulle komme inn, men de tok ikke oss imot selv om før stengetid som er kl 15.00. Det var to kunder som kom ut før kl 15.00 og da vi som egentlig skulle komme inn, men fikk ikke lov å komme inn! Klokke er ikke en gang 15.00. Hva er grunnen til å ikke ta kunde inn i banken før åpningstiden og når man har stått lenge og venter, bruker tiden sin men får ikke noe ut av det! Hvem som gir ordre at nå tar vi ikke imot flere kunder inn før 15.00. Må overholde åpningstid! Behandle bedre kundene sine!

Svar fra DNB Bank
09.08.2021 07:50

Hei Myls! Det er vanskelig å si akkurat hvorfor dette skjedde med dere, men om dere kontakter vårt kundesenter på 915 04800 eller via chat i nettbanken, kan vi se nærmere på dette! Vi vil eventuelt kontakte kontoret det gjelder for å høre om hva, eller hvorfor dette skjedde! Vi beklager for at du fikk denne opplevelsen hos oss! /Vinjar

DNB Bank har 1 118 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR