Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke mye hjelp å få

Omtale av  Pelle

Jeg er en godt voksen mann, totalkunde og brukt banken alltid. For få år siden skilte kona og jeg lag, vi var da halvveis ferdige restaurering av gården - kona ville vekk fra gården og kjøpe noe ferdig. Vi ble enige om at jeg løser henne ut av eiendommen og at jeg fullfører resten av arbeidet, slik at vi ikke mister alt vi har kostet på. Jeg ringer Dnb og blir satt over til en saksbehandler for lån i Ski. Til min store forskrekkelse var svaret på lån, nei. Jeg er over 60, fast jobb i Staten, ingen anmerkninger. Eiendommen hadde en takst på 7,5 millioner, jeg tjente da 600,000 i året, lånebehovet var 2.9 millioner. Det var ingen heftelser på eiendommen. Heldigvis stilte en konkurrerende bank opp slik at eiendommen ikke forsvant ut av familien.

Svar fra DNB Bank
11.08.2023 15:35

Hei, Pelle! Dette var en ordentlig kjedelig historie å høre om. Siden jeg ikke kjenner til vurderingene som ligger til grunn for avslaget så er selve saken vanskelig å kommentere på, men jeg er uansett glad for at du fikk ordnet med lån. :-) /Hilsen Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skeptisk

Omtale av  Margrethe

Egentlig gjennomført fornøyd med banken. Greie lånebetingelse, fondsparingtips m.m. Har også hatt god hjelp av kundeservice, når jeg har benyttet meg av de. Bortsett fra i dag. Ganske ugrei opplevelse. Hadde heller ikke mulighet til å gi tilbakemelding på samtalen, noe kundeservice alltid sender ut som et ønske etter endt samtale, ellers.

Svar fra DNB Bank
10.08.2023 21:16

Hei! Kjekt å se at du vanligvis er fornøyd med oss. Om du i dag har hatt en dårlig opplevelse vil jeg anbefale å sende oss en melding om det fra postkassen i nettbanken, så kan vi få sett på det, og gitt tilbakemelding der det trengs. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her, så håper jeg du i fremtiden blir enda mer fornøyd med oss! /Lene

Dårlig kundeservice .

Omtale av  Berioska A

Dritt dårlig !! Meg og morfar ringte nettopp for å bestille nytt kort for det gikk ikke gjennom nettet . Jeg ringer alltid med han ved siden av i tilfelle han ikke forstår så mye av det de sier . Han er ikke så flink i norsk. Dette har vi alltid gjort og aldri hatt noe problem med det. Men no hadde hun kjerringen veldig mye problemer med at jeg måtte hjelpe han. Hun hørtes ut som en liten dritt unge som ba oss gi oss med å oversette og ta av høytaleren for det var ikke lov å gjøre. Da kunne ikke han å nytt kort . Og ba han ta av høytaleren fler ganger . Endte bare med at jeg la på. Dritt dårlig kundeservice !

Svar fra DNB Bank
02.08.2023 11:54

Hei, det er leit å høre du hadde denne opplevelsen hos oss. Vi tar personvern svært alvorlig, og hvis rådgiver ikke får informasjonen de trenger for å få bekreftet at vi snakker med kunden det gjelder har de ikke lov å kunne hjelpe deg. Jeg vil anbefale å forsøke å ringe oss på ny, eller dra til et av våre kontorer så en rådgiver der kan hjelpe dere /Vinjar

Elendig kundeservice og rådgivning

Omtale av  Anne

Jeg måtte selv purre flere ganger for å tilbakemelding på lånesøknad. Ingenting ble fulgt opp av seg selv. Da jeg endelig fikk kontakt med rådgiver, fikk jeg ingen konstruktive råd. Har prøvd flere ganger å bruke chatroboten for å få ny rådgiver, men får ikke noe svar. Kommer definitivt til å bytte bank.

Svar fra DNB Bank
31.07.2023 16:41

Hei, det var leit å høre! Når du snakker med chatboten vår skal den gi deg alternativene til å snakke med en rådgiver om den ikke forstår spørsmålet ditt, eller du ber om det. Her hadde vi satt pris på å få sett nærmere på dette for forbedring, om du kan ta kontakte med oss på 915 04800 eller skrive til oss under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så skal vi få sett nærmere på dette! /Vinjar

Dårlig på rente men har de beste bankløsningene

Omtale av  Isabel

Har flyttet mye mellom ulike banker, har valgt å ha boliglånet i annen bank på grunn av rente men som daglibank, nettbank o.l er DNB overlegne så vi flytter tilbake.

Svar fra DNB Bank
31.07.2023 16:39

Hei! Så koselig å se! Tusen takk for flott tilbakemelding! /Vinjar

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Vipps

Omtale av  Shujac M

Klarer ikke å Vippse til privatkontoer kunne dere ha fielder det 41573

Svar fra DNB Bank
25.07.2023 20:51

Hei! Om du har problemer med Vipps vil jeg anbefale å kontakte Vipps kundeservice på telefon 22 48 28 00. Om du tror det er feil med konto kan du kontakte kundesenteret her i DNB på telefon 915 04800, eller via chat i nettbank, så kan vi se nærmere på det. /Frida

Ingnorerer kundenes ønsker

Omtale av  Arne

DNBs motvilje mot ApplePay, skyldes selvsagt deres sterke interesser i Vips, som delvis er en konkurrent til ApplePay. Men når kundene ønsker begge deler, er det både uhøflig og arrogant å holde seg for ørene og se bort. Man vinner ikke fram med å lage egne monopol. Så skaff konto i feks. Nordea, eller bytt bank du også, så de får kjenne på forbrukerkravet, og kanskje lytter.

Svar fra DNB Bank
22.07.2023 22:49

Hei og takk for tilbakemelding. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Betina

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR