Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
116
av 116 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank

"2010 ringte, de vil ha nettbanken sin tilbake"

Omtale om DNB Bank skrevet av Stian for 03.05.2022 20:39

DNB Bank har totalt 884 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"2010 ringte, de vil ha nettbanken sin tilbake"

Har vært kunde hos DNB i mange år, helt siden jeg fikk mitt første bankkort og den røde tråden alle disse årene er den helt elendige nettbanken deres. Knotete, forvirrende design og løsninger som er gjemt på de merkeligste steder gjør det her til en skikkelig dårlig brukeropplevelse. Rett og slett utrolig at en så stor bank som DNB kan stå inne for en så ubrukelig løsning. Blir nesten flau på deres vegne. Synes synd på eldre og andre med mindre teknologisk innsikt som må prøve å navigere det rottereiret de kaller nettbanken. Appen på Android fungerer greit, liker spesielt godt at man kan skanne regninger, men utenom å få en oversikt, betale og overføre mellom egne konti så må du inne på den tragiske nettbanken igjen.

Svar fra DNB Bank
04.05.2022 10:41
Hei, takk for tilbakemelding. Vi jobber med å forbdre våre digitale løsninger og håper at vi kan vise til løsninger i nær fremtid som vil forandre ditt syn på våre digitale løsninger! /Vinjar
Bytt.no
"2010 ringte, de vil ha nettbanken sin tilbake" skrev Stian om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Stian og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen Apple pay = bytte bank"

Ja, man kan jo spørre seg om det ikke er drastisk, men faktum er at så lenge google pay har virket har jeg brukt dette, og nå så vant til friheten med å ikke ha med lommebok etc noe sted at jeg er avhengig av dette... og ja, vil faktisk gå så langt at jeg bytter bank (inkl lån etc) for å få dette.. Skjerp dere DNB, dere henger etter, og de unge idag gidder ikke velge dere om ikke dette er på plass (og det MEGET fort), vipps er fint, men LANGT flere butikker har kontakløs/tæpping enn de som har vipps... vipps er et supplement.. IKKE en erstattning... dessuten funker IKKE vipps i utlandet... Jeg skal gå en runde med meg selv, men ender antagelig opp med å bytte bank....

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:35
Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Norges værste bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det skulle ikke vært lov til å få kjøpe Sbanken, av en eksisterende elendig bank. En bank som prøver å få mest mulig penger fra kunder med sine usynlige tjenester i tillegg til og ikke få lov/ mulighet til å avslutte kundeforhold.

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:40
Hei Miriam! Leit å høre at du er misfornøyd med oss, slik skal det ikke være. Vi spesifiserer kostnaden for våre ulike produkter og tjenester her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Vi forhindrer ikke at man kan avslutte kundeforhold om det er noe man ønsker å gjøre. Om man tar kontakt via innlogget chat i nettbanken, via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 så vil en rådgiver kunne bistå med å avslutte kundeforhold. Ønsker deg en fin dag! /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Nå er jeg lei"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i DNB siden oppkjøp av postbanken. Hver henvendelse har tatt lang tid, og du må selv følge opp for å få svar. Mangler de informasjon for å komme videre i saken, må du selv følge opp dette også. Rente er ikke best, søke boliglån er vanskelig og nettbanken utdatert. SAGA-fordelsprogrammet er OK, men ikke verdt å bli bare pga. dette.

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:53
Hei Joachim! Leit å høre at du er misfornøyd med oss, slik skal det ikke være. Vi forsøker etter beste evne å løse henvendelser vi får i første dialog vi har med våre kunder, men ikke alle henvendelser vil være mulig å løse uten at det blir undersøkt av annen avdeling. I det siste har vi hatt en del mer ventetid inn til oss grunnet relegitimeringsprosessen som foregår akkurat nå, hvor det er veldig mange som tar kontakt med oss i alle våre kanaler (chat, nettbankmeldinger, telefon). Vi anbefaler derfor, med mindre det er noe som haster, å ta kontakt med oss på morgenen eller på ettermiddagen etter kl. 17 - da er det normalt en del mindre trafikk inn til oss. Man kan søke lån i nettbanken ved å gå til Dagligbank og lån - Søk om lån og kredittkort, etter man har lagt inn søknad der så vil det bli fulgt opp av en lånerådgiver hos oss. Vi jobber kontinuerlig med å vurdere funksjoner for mobil- og nettbanken for hvordan de kan bli bedre, send oss gjerne et innspill om hva du tenker kunne vært forbedret i nettbanken her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Værste bank"

Rakk ikke å bruke den uprofisjonelle syk banken før jeg ombestemte meg, rak ikke få bank kort før jeg avbestilte på det raskaste tempoet i mitt liv! Jeg vil på det sterkeste ikke anbefale dnb til noen ikke engong til min verste fiende fortjene denne RÆG banken! Må uttrykke meg akkurat slik det er, aldri møtt noe så Ufyselig, uproft og dårlig service! Vært 20 år hos en annen bank og tror nok jeg forblir der om så jeg skulle ha en ekstra bank konto hos en annen bank! Man leve og lære! :)

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:34
Hei! Leit å høre at du har opplevd å være misfornøyd med servicen fra oss. Vi forsøker å være tilgjengelig for kunder store deler av døgnet (07-23 hver dag, inkludert lørdager og søndager) i flere kanaler (chat, telefon, nettbankmelding), og vi ønsker alltid å bistå kundene våre med å løse eventuelle utfordringer man måtte ha i første dialogen man har med oss. Send oss gjerne innspill til hva du tenker vi kan bli bedre på her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Lars
DNB Bank har totalt 884 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR