Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Respektløs og uprofesjonell kundebehandling

Omtale av  Andreas

Styr unna! Forferdelige renter og ingen høflig tone ved forespørsel Og enda verre med flere ukers behandlingstid på enkle forespørsler hvor alle fakta ligger på bordet. Og som om det var nok er det kunderådgivere som lyver og ikke overholder flere frister de skriftlig lover å overholde. En skandale av en bank. Skal bytte vekk fra DnB og aldri tilbake!

Svar fra DNB Bank
20.09.2023 21:48

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med DNB. Vi ønsker gjerne en mulighet til å ordne opp, så fint om du kan ta kontakt med oss på chat i nettbanken eller på telefon 915 04800, så får vi sett på saken :-) /Frida

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bondefanget

Omtale av  Einar

Fra jeg fikk min egen konto i lokal bank har jeg hatt denne banken. DNB kjøpte opp Sparebanken Nor. Er DNB greie..?? Vel de er grådige og lite medgjørlige. En kompis som også har hatt samme bank siden fødsel, nå 60 år trengte 500.000kr og banken visste jo hva han hadde av eiendom, en gård som har en verdi på ca 12 millioner. De forlangte full takst av gården, han byttet tvert og fikk spørsmål om hvor mange millioner han trengte... Da jeg dessverre er uføretrygdet, men i alle år har holdt mine forpliktelser hos DNB skulle søke om litt ekstra, nope. Sorry var svaret. Du tjener for lite. Ingen fast person å forholde seg til, upersonlig så det holder. Nei jeg anbefaler ikke DNB.

Svar fra DNB Bank
13.09.2023 12:41

Hei, det er leit å høre at dette er måten dette ble formidlet på og det vil vi gjerne se nærmere på. Kan du kontakte vårt kundesenter på 915 04800 så vi kan formidle dette videre og få det undersøkt nærmere /Vinjar

DNB Bank

Omtale av  Marlen

DNB har stadig tekniske problemer. Da jeg bodde i innlandet forsvant det plutselig over 5000,- fra kontoen; men dette ble senere tilbake betalt av Banken. Appen fungerer ikke som den skal og slil har det vært de siste årene. Jeg vurderer og bytte bank, men vet ikke hvem jeg skal bytte til ennå.

Svar fra DNB Bank
04.09.2023 13:37

Hei! Leit å høre at du vurderer å bytte bank. Det var dessverre litt tekniske problemer med nettbanken i forrige uke, men det skal være løst nå. Når det kommer til mobilbank-appen har det ikke vært meldt om noen problemer, så her anbefaler jeg at du tar kontakt med kundeservice slik at vi får undersøkt nærmere. /Marthe

Ubrukelig nettbank

Omtale av  Stian

Ikke tilgang på innboks eller siste transaksjoner i nettbanken med mobil. Å få logget seg inn på fullversjonen fra mobilen er utrolig krøkkete og dårlig merket. Ingen info om dette på kundeservicesiden. Alt i alt en dårlig og useriøs opplevelse fra en bank man forventer mer av. En nettbank som fungerer på mobil er tydeligvis for mye å forvente.

Svar fra DNB Bank
30.08.2023 13:45

Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med nettbank på mobil. Mobilbank-appen vår er stadig under utvikling og postkasse er en av tingene det jobbes med nå. Når det kommer til siste transaksjoner, så skal både det og andre betalinger kunne sjekkes i appen. Hvis ikke er det fint om du kan ta kontakt med kundeservice slik at vi får undersøkt nærmere. /Marthe

VET INGENTING

Omtale av  Gunnar

Betaling utland er stengt i helgene og kundeservice vet ingenting. Lang ventetid i tlf. Først må vi ringe kundeservice der du er nr. 12 i køen så setter de over til betaling utland, ny ventetid, vet ingenting må snakke med noen andre som kjenner til saken, ringer tilbake etter flere timer.

Svar fra DNB Bank
30.08.2023 13:42

Hei! Først og fremst, beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Rådgiverne på kundeservice har begrenset innsyn når det kommer til internasjonale betalinger, så man blir derfor satt over til avdelingen som driver med det. Det er mulig man kommer til en rådgiver som ikke får løst saken med en gang (kanskje det var en nyansatt), men da vil vedkommende undersøke og komme tilbake til deg. Det er forresten også mulig å nå denne avdelingen ved å sende melding fra postkassen i nettbanken. /Marthe

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Ingen kommentar

Omtale av  Erling B

Ikke Apple pay . Bytter bank . Hadde s banken og var fornøyd med den i 20 år og nå blir alt forandret og dyrere .

Svar fra DNB Bank
28.08.2023 10:19

Hei! Så leit å høre at du byttet bank. Håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden, og at vi da vil kunne tilby det du ønsker i banken. /Frida

Ubrukelig kundeservice og forståelse

Omtale av  Håvard

Dnb sperret kontoene mine uten å gi meg hverken en forvarsel eller å sende meg en melding i etterkant om hvorfor de har gjort det. Isteden presser de meg gjennom mange dager med kundeservice og prøving for å i det hele tatt finne ut årsaken til dette. Og dette førte til at jeg ble sittende i over 8 timer på en bensinstasjon uten å få fylt bensin eller kjøpt meg mat. Prøvde å forklare alt sammen til de over chat og telefon, men null empati eller hjelp å få. Isteden bare småfrekke kommentarer og dårlig hjelp

Svar fra DNB Bank
28.08.2023 10:14

Hei! Så leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse. Håper det har ordnet seg nå. Siden vi ikke har innsyn i kundesystemer eller saker her på bytt får jeg ikke kommentert saken din her, men ta gjerne kontakt med oss på nytt på chatten om du fortsatt opplever problemer. /Frida

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR