Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

worst of the worst

Omtale av  Leo

3 months ago my card has been stolen at a DNB atm I have contacted my bank to block my card they have told me yes don't worry it is done 2 weeks after I saw that 31000nok were missing and they have not blocked the card they agreed on the mistake that they have done and then advised me to raise a claim picking random transaction for 31000 NOK and I will get a refund 1 month after with no news from they are telling me they will not refund me as some of the transaction look weird I have re-explained the situation and for the past 2 months they keep hanging up on me when I call or laugh at me when I tell them I'm left with no money I never had an issue with the bank before but being a consumer of DNB for 1 year and had 2 other issues (minor to this one) so they have not blocked my card then told me to do wrong things that they knew will block my claim and not refund me congratulation after living in 9 different countries around the world DNB definitely the worst of the worst bank you can find

Svar fra DNB Bank
26.08.2022 19:12

Hi, Leo. I am sorry to hear about this situation, but we would definitely like you to send us a message through your online banking so that we can have a look. Hopefully we will be able to find a satisying solution.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nå må de snart våkne.

Omtale av  Kjetil

Jeg saga kunde og får mange flotte fordeler i banken! Men manglende støtte for Apple Pay gjør at jeg nå vurdere å bytte. Da må jeg også bytte på bedriften min selvsagt. Jeg hadde håpet å unngå dette. Men nå ser det ut til at DnB støtter alle former for trådløs betaling unntatt Apple Pay. Så da er det vel lite trolig at det noen gang kommer.

Svar fra DNB Bank
25.08.2022 15:00

Hei Kjetil, per dags dato velger vi å fokusere på Vipps over Apple Pay. Årsaken en måten Apple velger å styre tjenesten sin på, om de skulle endre holdningene sine vil vi raskt være ute med å støtte tjenesten! :) /Vinjar

Kunde i 24 år dem avslutter meg uten varsel mitt i min reise skikkelig leit

Omtale av  Hussein A

Skulle reise 2 timer før jeg fikk melding hei kundeforholde er avsluttet gå til ny bank stengte kodebrikke skulle selge min bil også skulle mota penger nå jeg sitter uten kontonummer og kodebrikke hvorfor dem vet ikke dem sier bare du er ikke her i systemet hade bra det er leit er fast kunde

Svar fra DNB Bank
22.08.2022 09:50

Hei Hussein! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss etter 24 år som trofast kunde. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt årsaken og eventuelt hjulpet deg med å opprette nytt kundeforhold hvis det er ønskelig. /Marthe

Not even worth one star

Omtale av  Martine

I’m new in Norway, having a proper income but DNB has no option for giving me a mortgage. Not willing to talk about my situation, not willing to think in options. DNB is not including foreigners into society. Horrible organisation.

Svar fra DNB Bank
19.08.2022 16:37

Hi. We are sorry if we could not give you the loan that you wanted. You are free to apply for a loan again at a later time. It can be various reasons that we could not solve this this time if you recently came to Norway. /Elisabeth

Håpløs kundeservice

Omtale av  Magnus B

Kundebehandlere oppleves som hyggelige og hjelpsomme. Dessverre er alt annet håpløst. Verdens mest ubrukelige chatbot gjøre det den kan for å irritere brukere. Evig lang ventetid på tlf og det tar latterlig lang tid før man får valg om å bli oppringt. Alt går tregt!

Svar fra DNB Bank
19.08.2022 10:50

Hei! Takk for positiv tilbakemelding til oss som jobber her, det var kjekt å lese, men veldig trist at du synes resten er håpløst. Chatboten er under kontinuerlig utvikling, så om du har tilbakemeldinger i forbindelse med samtaler du har hatt med den, er det supert om du sier i fra når du kommer inn til kundebehandler, slik at vi kan ta det videre. Ventetiden på telefon har vært veldig lang i det siste, mye på grunn av at vi har vært gjennom en stor relegitimerings-runde med kundene våre. Forhåpentligvis vil det snart være tilbake til normalen. Håper du får en fin dag, og takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her. /Lene

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Uetisk ledelse og dårlig kundebehandling

Omtale av  Esp

Umulig å få kontakt. Attraktive lokaler og filialer på gateplan er blitt stengt for publikum. Blir møtt med automatiske roboter som ikke fungerer. Svarer ikke på henvendelser, automatisk stemme forteller at "linjen ble brutt, prøv igjen senere" når man prøver å få kontakt. Den bankansatte som ledet DNBs kontor i Luxembourg og hjalp kundene med å opprette postboksselskaper i et skatteparadis, DNBs hovedmann i Panama Papers, har blitt belønnet med en plass i konsernledelsen.

Svar fra DNB Bank
18.08.2022 21:43

Trist å høre at du føler det er vanskelig å få tak i oss. Du kan bestille time her: https://www.dnb.no/privat/kundeservice/webform/avtalemote.html /Maren

DnB mangler en fullgod digital alternativ til bankkort

Omtale av  Digital H

De vil ikke ha Apple Pay. De vil heller ikke utvikle Vipps eller digitalisere kortene slik som Revolut. I en digital hverdag må vi fortsatt ha vår fysiske kort med oss. Det skaper masse hodebry når vi skal opprette ymse kontoer på apper lastet ned på tlf hvor enn vi er. Er dette virkelig noe som er så vanskelig å forstå? For en med DNBs kaliber vet jeg at det ikke er det tekniske, og kan unntatt Apple Pay argumentet ikke skjønne hva slags økonomiske forhold som styrer. Oppretter brukskonto hos en annen bank.

Svar fra DNB Bank
17.08.2022 17:27

Hei! Takk for tilbakemelding og engasjement. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Marthe

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR