Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Not even worth one star

Omtale av  Martine

I’m new in Norway, having a proper income but DNB has no option for giving me a mortgage. Not willing to talk about my situation, not willing to think in options. DNB is not including foreigners into society. Horrible organisation.

Svar fra DNB Bank
19.08.2022 16:37

Hi. We are sorry if we could not give you the loan that you wanted. You are free to apply for a loan again at a later time. It can be various reasons that we could not solve this this time if you recently came to Norway. /Elisabeth

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Håpløs kundeservice

Omtale av  Magnus B

Kundebehandlere oppleves som hyggelige og hjelpsomme. Dessverre er alt annet håpløst. Verdens mest ubrukelige chatbot gjøre det den kan for å irritere brukere. Evig lang ventetid på tlf og det tar latterlig lang tid før man får valg om å bli oppringt. Alt går tregt!

Svar fra DNB Bank
19.08.2022 10:50

Hei! Takk for positiv tilbakemelding til oss som jobber her, det var kjekt å lese, men veldig trist at du synes resten er håpløst. Chatboten er under kontinuerlig utvikling, så om du har tilbakemeldinger i forbindelse med samtaler du har hatt med den, er det supert om du sier i fra når du kommer inn til kundebehandler, slik at vi kan ta det videre. Ventetiden på telefon har vært veldig lang i det siste, mye på grunn av at vi har vært gjennom en stor relegitimerings-runde med kundene våre. Forhåpentligvis vil det snart være tilbake til normalen. Håper du får en fin dag, og takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her. /Lene

Uetisk ledelse og dårlig kundebehandling

Omtale av  Esp

Umulig å få kontakt. Attraktive lokaler og filialer på gateplan er blitt stengt for publikum. Blir møtt med automatiske roboter som ikke fungerer. Svarer ikke på henvendelser, automatisk stemme forteller at "linjen ble brutt, prøv igjen senere" når man prøver å få kontakt. Den bankansatte som ledet DNBs kontor i Luxembourg og hjalp kundene med å opprette postboksselskaper i et skatteparadis, DNBs hovedmann i Panama Papers, har blitt belønnet med en plass i konsernledelsen.

Svar fra DNB Bank
18.08.2022 21:43

Trist å høre at du føler det er vanskelig å få tak i oss. Du kan bestille time her: https://www.dnb.no/privat/kundeservice/webform/avtalemote.html /Maren

DnB mangler en fullgod digital alternativ til bankkort

Omtale av  Digital H

De vil ikke ha Apple Pay. De vil heller ikke utvikle Vipps eller digitalisere kortene slik som Revolut. I en digital hverdag må vi fortsatt ha vår fysiske kort med oss. Det skaper masse hodebry når vi skal opprette ymse kontoer på apper lastet ned på tlf hvor enn vi er. Er dette virkelig noe som er så vanskelig å forstå? For en med DNBs kaliber vet jeg at det ikke er det tekniske, og kan unntatt Apple Pay argumentet ikke skjønne hva slags økonomiske forhold som styrer. Oppretter brukskonto hos en annen bank.

Svar fra DNB Bank
17.08.2022 17:27

Hei! Takk for tilbakemelding og engasjement. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Marthe

DNB er ikke en bank for noen å benytte

Omtale av  Morten

Hold dere unna denne banken. De gjør som de vil med kontoene dine uten noe form for samtykke.

Svar fra DNB Bank
12.08.2022 21:12

Hei Morten! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik skal det ikke være. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 eller via innlogget chat i nettbanken så vil en rådgiver få sett nærmere på dette og kontoene dine /Lars

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Banken er i ferd med å bli en folkefiende

Omtale av  Frank H

Jeg har hatt ett 15+ år langt kundeforhold til Dnb. I begynnelsen kjente jeg personlig mange av de ansatte -og det var en god relasjon. Dessverre - over tid - har banken utviklet seg i særdeles negativ retning. Her er noe av det jeg har notert meg; - Dårlig(ere) kvalitet på nettbanken -og flere tjenester. Fremstår som et makkverk av flere løsninger klint sammen. Finner masse feil -og ofte virker ikke løsningen slik man forventer i 2022. - Paternalistisk holdning blant flere ansatte. - Bedriver kjønnsdiskriminering Det virker som alle de gode folka har sluttet. Mine kontaktpersoner bekjenner til meg at de er sjeleglade for at de har kommet seg ut, eller for å sitere en god venn av meg som var tidligere banksjef: "De gode tidene i bank er over". Når jeg i tillegg observerer ledelsen i Dnb med sterk tilknytning til Davos/WEF miljøet -og deres mildt sagt sjokkerende uttalelser, så har jeg inntrykk av at banken representerer overnasjonale interesser -og det kan være i folkets interesse å styre unna denne banken. Håper denne tilbakemeldingen er nyttig for flere -og lykke til i jakten på den rette banken.

Forferdelig

Omtale av  Randi

Jeg er fortalt i telefonsamtale med DNB at jeg må kjøre fra Asia til Norge for å legitimerer meg, selv om jeg opprettet konto og legitimerte meg i fjor sommer. BankID-en min er avsluttet av DNB, hvilket har omfattende konsekvenser og mangler hjemmel i hvitvaskingsloven og derfor er både lovstridig og uten rasjonell begrunnelse.

Svar fra DNB Bank
17.08.2022 17:23

Hei! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Myndighetene i Norge og EU stiller krav til oss som bank om å ha gyldig legitimasjon på alle våre kunder. Dersom man ikke responderer på våre henvendelser om å få sendt inn kopi av legitimasjon innen frist så vil dessverre kundeforhold bli avviklet. Vi har flere metoder for å gjennomføre legitimeringen. Vi har ikke mulighet til å undersøke enkeltsaker her, så fint hvis du kan ta kontakt med kundeservice slik at vi får sett nærmere på saken din. /Marthe

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR