Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert fredag 13. juni
DNB Bank
1.5
1 396 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 396 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#106
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#106 av 107 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 1 396 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
128
57
61
137
1 013
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 396 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Marianne

Har etter å ha byttet bank innsett hvor elendig kundeservicen til DnB er. Frekke nedlatende rådgivere som sier: da får du bare bytte, i et frekt toneleie når man prøver å forhandle rente, når man spør om trekk i chat som kundebehandler ikke kan begrunne legger de på samtalen når de selv ser seg ferdig, mens man sitter med flere spørsmål, de gangene man i det hele tatt får tak i en rådgiver. Norges dyreste bank, men den dårligste servicen.

Svar fra DNB Bank
07.05.2025 14:04

Hei! Så leit å høre at du har dette inntrykket av DNB. Håper du trives i ny bank, men dersom du skulle ønske å gi oss en ny sjanse i fremtiden vil vi veldig gjerne kunne få lov til å prøve å endre inntrykket ditt :-) /Frida

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dette er en forferdelig opplevelse har penger og baken bestemmer hvordan du skal bruke pengene dine

Omtale av  Fatimata

Hei DNB! Det har aldri opplevd maken etter så mye år som kunder hos DNB. Siden 5 april til dages dato har DNB sperret kontoen /kort mitt for bakeoverføring utlandet, uten forklaring. har ringt flere ganger, men fikk ikke konkret svar hvorfor. DNB leker, men folks live. Har en elder syk far som trenger penge bistand til sykehusinnleggelse, medisin og mat. Pga dette får jeg ikke sende penger til ham. DNB har sperret kontoen. Hvis min far går bort så skal jeg holde DNB ansvarlig.

Svar fra DNB Bank
02.05.2025 15:04

Hei, det er leit å høre du har hatt denne opplevelsen hos oss. Ved situasjoner som dette har vi som regel tatt kontakt og informert deg om hvordan denne saken kan behandles raskest mulig. Vennligst følg instruksjonene du har fått fra oss, så snart vi har det vi etterspør vil vi mest sannsynlig kunne løse saken din og gi deg tilgang på dine kontoer igjen /Vinjar

Banken var bedre før.

Omtale av  Erik

Skal du ringe til kundeservice må du belage deg på å gå igjennom en talemeny du ikke ønsker å snakke med som ikke gjør annet enn å dra ut ventetiden, for så å komme til en ønsket tastemeny og når du har tatt de rette valgene så får du høre at det er lange ventetid og det kan være 24 stykker foran deg i køen. Du venter kanskje 8-10 minutter så er det bare å legge på. Nettbanken er blitt dårligere de siste årene, de sier de pusser opp osv. Skal jeg finne fram til markedsyn så må jeg google det da dette er tatt bort fra menyen (i alle fall vanskelig å finne fram), fond som du måtte ha er fjernet fra totaloversikten slik at du må inn i et såkalt "univers" for å finne fram. Fondsidene er helt håpløse, stor skrift så du får bare se litt om gangen, du må søke opp og legge til som om du var på en nettbutikk. Du kan ikke tenke selv lenger med å studere fondene. Hvem i allverden er det som handler fond som om det var smågodt ? Stakkars nye kunder, de må jo bli så frustrert at de ikke har peilng på hva de gjør. Det kan se ut som om de forsøker å gjøre ting enkelt, men de har oppnådd det motsatte. Egentlig er jeg snill som gir 3 stjerner, men har ikke noe særlig erfaring med andre banker.

Svar fra DNB Bank
30.04.2025 14:46

Hei Erik! Takk for tilbakemeldingen din. Overgang til ny spareløsning har medført noen tekniske feil, men det meste skal være rettet nå. Det har og vært lengre kø enn vanlig. Du kan og nå oss via chat fra nettbanken/ mobilbanken, eller sende en melding via nettbankens postkasse. Ta gjerne kontakt med oss så får vi hjulpet deg. /Viktoria

Selvbetjening

Omtale av  Yens

høy rente uten service, bare selvbetjening hele veien og små skrift om betingelser

Svar fra DNB Bank
22.04.2025 14:47

Hei! Så leit å høre at du ikke er fornøyd. Håper du vil ta kontakt med kundesenteret vårt dersom det er noe du ønsker hjelp med. /Lisa

OM OG OM IGJEN …

Omtale av  Gunnar

Uløste problem i DNB beskrevet her på bytt.no «løser» DNB her ved å anbefale kunden å ringe 04800, selv når det er åpenbart at det er akkurat der problemet ligger. Saken stopper ved kundebehandler, som bare bryter samtalen, eller må kontakte kollega for hjelp, men ringer aldri tilbake. Det har skjedd meg 2 ganger i samme sak.

Svar fra DNB Bank
22.04.2025 10:42

Hei! Leit å høre at du har opplevd at samtalen brytes/ikke blir ringt tilbake - slik skal det ikke være. Håper du kan ta kontakt på nytt slik at vi kan hjelpe deg med det du trenger. Du kan også kontakte oss via innlogget chat i nett- og mobilbank, eller sende oss en melding i nettbanken ved å gå til "i" - Postkasse - Skriv til oss. /Lisa

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

SPERRET KONTO UTEN FORKLARING

Omtale av  Gunnar

Min Aksjesparekonto er blitt sperret av «tekniske» årsaker for ca 3 uker siden. Jeg har ringt DnB flere ganger. Kundebehandler bryter samtalen. Klageavdelingen sier nå jeg må vente 5 uker for å behandlet klagen; ikke løsning på saken. Utsikter for løsning er uviss.

Svar fra DNB Bank
14.04.2025 15:07

Hei! Overgang til ny spareløsning har medført noen tekniske feil. Det meste skal være rettet nå. Ta gjerne kontakt med oss på 91504800, via chat fra innlogget nettbank, eller send oss en melding fra postkassen i nettbanken, så skal vi få sett på det. /Tonje

Dårligste kundeservice i landet

Omtale av  Øystein S

Ekstrem ventetid i telefon. Dårlige svar. Håpløs hjemmeside der mye tilgang ikke finnes, f.eks årsrapporter for aksjer. Kundebehandler gjør store feil. Sender helt feil dokument i epost. Styr laaaangt unna DNB

Svar fra DNB Bank
08.04.2025 15:08

Hei! Etter å ha byttet over til nytt Spareunivers opplever vi at mange flere en vanlig tar kontakt med oss for veiledning og hjelp med de nye løsningene, grunnet dette har vi lengre kø en vi hadde håpet. Vi beklager for at du har mottatt feil dokumentasjon på epost, gjerne ta kontakt med oss på chat via nett-/mobilbanken vår eller ring oss på 915 04800 så vi kan se på dette og få tilsendt riktig dokumentasjon. Du kan også hente ut dokumenter selv via nettbanken vår under i-ikonet -> arkiv :) /Vinjar

DNB Bank har 1 396 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR