Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no

Norges dårligste bank

Omtale av  Simon

Elendig kundeservice. Uorganisert og elendig nettside. Mobilbanken er en spøk, du kan kunn se hvor mye penger du har. Dersom du som dnb kunde overfører penger til en annen dnb kunde tar det 1 virkedag, i motsetning til andre banker.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig dårlig kundebehandling av de ansatte

Omtale av  Rolf

Veldig vanskelig bank, alt er så jæ#la vanskelig for de vrange kundebehandlerne. Anbefales ikke i det hele tatt, så vi har byttet bank! og vi angrer ikke!

ok kundebehandling, men bryter avtale om renter i BSU

Omtale av  Jete123

Fikk veldig god hjelp i DNB når jeg skulle kjøpe bolig under boliglån- ung/ akademiker dealen. Har også fått god veiledning/ rådgivning i forbindelse med boligkjøp nr 2, som viser seg å være mye vanskeligere enn det første. Det jeg har mest å utsette på DNB pr i dag, er at de har bestemt seg for å redusere renten på BSU fra 3,2% til 0,55% for de over 34 år for å "motivere" (les sarkasme) folk til å bruke BSUèn sin. Skjønner ikke at banken har lov til å bryte sine egne betingelser i en gjensidig avtale som ble inngått for mange år siden. Generelt er nettbanken noe uoversiktlig og har mye og unødvendig informasjon/ man må lete seg frem/ noen tjenester kan være vanskelig å vite hva heter. Har egentlig lyst å bytte bank grunnet BSU renteendring/ bryte avtale, men må være i denne banken en stund til fremover.

God kundeservice

Omtale av  Jonathan

Forstår ikke hvorfor folk klager på kundeservicen? Den er utmerket god! Kjøpte en vare på nettet og det viste seg å være "falsk", da valgte jeg å sende inn en klage til dem. 2-5 dager ble saken lukket og jeg fikk tilbake 100 prosent av det jeg hadde brukt! Mistet kortet mitt også og de sendte meg et nytt kort med A post! Jeg bruker også vipps ganske ofte og pengene kommer inn etter 5 sekunder, helt utrolig! (Jeg tror at andre kommer også til å få denne fordelen, men eyyy)

Beste bank

Omtale av  Fornøyd-Kunde

Beste bank Beste nettbank Beste rente på forbruksfinansiering Beste kredittkort til alle Beste bank på boliglån til alle Beste bedriftsløsning Beste teknologi, og brukervennlighet på nettside Beste resultatorientering for kunde på kundeservice Beste bankløsninger Hva som kan bli bedre: Større romslighet for kunder som søker midlertidig lån. Bedre markedsretting og å bredt øke målgruppen for bankens ulike finansieringstjenester, slik at den favner ABSOLUTT ALLE bankens kunder.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Kundebehandler som mangler folkeskikk

Omtale av  Lee

Kundebehandler var frekk og udannet. Jeg ble så forfjamset av samtale fikk ikke sagt et ord. Var i sjokk. Her er må noe være riv ruskende galt?

Rot med BSU

Omtale av  Inger

Jeg ble anbefalt å opprette BSU konto i forbindelse med kjøp av min første bolig gjennom DNB. Denne boligen solgte jeg etter hvert og kjøpte meg en annen. Da DNB nylig informerte om at de setter renta ned til rundt en halv prosent, bestemte jeg meg for å bruke pengene til å betale på boliglånet mitt, som er det samme jeg tok opp ved kjøp av første bolig, men som er overført til boligen jeg eier nå. Det mener DNB at jeg ikke kan, fordi jeg ikke lenger eier opprinnelige bolig, selv om lånet er overført ny bolig. Kunderådgiver fortalte meg at reglene for bruk av BSU-penger hadde blitt strengere de siste åra (åpenbart med tilbakevirkende kraft for avtaler som allerede er inngått) og at det måtte ha skjedd en glipp i informasjonsavdelingen ettersom jeg ikke hadde blitt informert om disse endringene. Han tilbød meg deretter å avslutte BSU- kontoen min med brudd på avtalen slik at jeg kunne betale tilbake skattefradraget og få tilgang på pengene. I følge avtalevilkårene for BSU i DNB som ligger på hjemmesiden deres holder det at bolig er kjøpt etter at avtale om BSU er inngått. Om dette er den første, andre eller femte bolig man har eid nevnes ikke med et ord. Det står også at lån i forbindelse med denne kan betjenes ved hjelp av BSU-penger. DNBs saksbehandlere er tydligvis ikke enige i avtalevilkårene og synes at det er rimelig å foreslå at jeg bryter BSU avtalen min og beklager for øvrig at de kan ha glemt å informere om endringer i vilkårene som ikke står i vilkårene..... Forstå det den som kan. Jeg forstår det ikke og er derfor snart en tidligere DNB-kunde.

DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR