Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
132
av 136 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"ok kundebehandling, men bryter avtale om renter i BSU"

Omtale om DNB Bank skrevet av Jete123 for 17.04.2018 21.40

DNB Bank har totalt 437 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"ok kundebehandling, men bryter avtale om renter i BSU"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk veldig god hjelp i DNB når jeg skulle kjøpe bolig under boliglån- ung/ akademiker dealen. Har også fått god veiledning/ rådgivning i forbindelse med boligkjøp nr 2, som viser seg å være mye vanskeligere enn det første. Det jeg har mest å utsette på DNB pr i dag, er at de har bestemt seg for å redusere renten på BSU fra 3,2% til 0,55% for de over 34 år for å "motivere" (les sarkasme) folk til å bruke BSUèn sin. Skjønner ikke at banken har lov til å bryte sine egne betingelser i en gjensidig avtale som ble inngått for mange år siden. Generelt er nettbanken noe uoversiktlig og har mye og unødvendig informasjon/ man må lete seg frem/ noen tjenester kan være vanskelig å vite hva heter. Har egentlig lyst å bytte bank grunnet BSU renteendring/ bryte avtale, men må være i denne banken en stund til fremover.

Bytt.no
"ok kundebehandling, men bryter avtale om renter i BSU" skrev Jete123 om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Jete123 og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Jonathan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forstår ikke hvorfor folk klager på kundeservicen? Den er utmerket god! Kjøpte en vare på nettet og det viste seg å være "falsk", da valgte jeg å sende inn en klage til dem. 2-5 dager ble saken lukket og jeg fikk tilbake 100 prosent av det jeg hadde brukt! Mistet kortet mitt også og de sendte meg et nytt kort med A post! Jeg bruker også vipps ganske ofte og pengene kommer inn etter 5 sekunder, helt utrolig! (Jeg tror at andre kommer også til å få denne fordelen, men eyyy)

Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Beste bank
Beste nettbank
Beste rente på forbruksfinansiering
Beste kredittkort til alle
Beste bank på boliglån til alle
Beste bedriftsløsning
Beste teknologi, og brukervennlighet på nettside
Beste resultatorientering for kunde på kundeservice
Beste bankløsninger

Hva som kan bli bedre:
Større romslighet for kunder som søker midlertidig lån.
Bedre markedsretting og å bredt øke målgruppen for bankens ulike finansieringstjenester, slik at den favner ABSOLUTT ALLE bankens kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundebehandler som mangler folkeskikk"
10 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandler var frekk og udannet.
Jeg ble så forfjamset av samtale fikk ikke sagt et ord.
Var i sjokk.
Her er må noe være riv ruskende galt?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rot med BSU"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble anbefalt å opprette BSU konto i forbindelse med kjøp av min første bolig gjennom DNB. Denne boligen solgte jeg etter hvert og kjøpte meg en annen. Da DNB nylig informerte om at de setter renta ned til rundt en halv prosent, bestemte jeg meg for å bruke pengene til å betale på boliglånet mitt, som er det samme jeg tok opp ved kjøp av første bolig, men som er overført til boligen jeg eier nå. Det mener DNB at jeg ikke kan, fordi jeg ikke lenger eier opprinnelige bolig, selv om lånet er overført ny bolig. Kunderådgiver fortalte meg at reglene for bruk av BSU-penger hadde blitt strengere de siste åra (åpenbart med tilbakevirkende kraft for avtaler som allerede er inngått) og at det måtte ha skjedd en glipp i informasjonsavdelingen ettersom jeg ikke hadde blitt informert om disse endringene. Han tilbød meg deretter å avslutte BSU- kontoen min med brudd på avtalen slik at jeg kunne betale tilbake skattefradraget og få tilgang på pengene. I følge avtalevilkårene for BSU i DNB som ligger på hjemmesiden deres holder det at bolig er kjøpt etter at avtale om BSU er inngått. Om dette er den første, andre eller femte bolig man har eid nevnes ikke med et ord. Det står også at lån i forbindelse med denne kan betjenes ved hjelp av BSU-penger. DNBs saksbehandlere er tydligvis ikke enige i avtalevilkårene og synes at det er rimelig å foreslå at jeg bryter BSU avtalen min og beklager for øvrig at de kan ha glemt å informere om endringer i vilkårene som ikke står i vilkårene..... Forstå det den som kan. Jeg forstår det ikke og er derfor snart en tidligere DNB-kunde.

DNB Bank har totalt 437 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR