Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ubrukelig bank

Omtale av  Akt M

Meget misfornøyd. Generelt dårlig opplevelse i sin helhet sammenliknet andre banker. Skulle gjerne gitt 0 av 5 om det var mulig.

Svar fra DNB Bank
16.11.2023 16:17

Hei, leit å høre du har dette inntrykket av oss. Hvis mulig hadde vi satt pris på mer spesifikk beskrivelse av hvor du var misfornøyd så vi kan ta dette med og forbedre på våre løsninger /Vinjar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hva er kunderservice?

Omtale av  Peter

Hva er kunderservice? Dårlig opplegg tvers igjennom. Velg annen bank som i hvert fall bryr seg en promille om kundene sine.

Svar fra DNB Bank
15.11.2023 13:43

Hei Peter! Det er veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi jobber stadig med å forbedre oss, og ønsker gjerne og se nærmere på din sak. Send det gjerne til oss her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. /Tonje

Griskhet i system

Omtale av  Kevin

Mesker seg på Ola Nordmann som er for lat til å bytte bank, ved å sette opp utlånsrenta lenge før innskuddsrenta igjen og igjen. Bruker millioner på svindyre lokaler på Barcode, men har ikke råd til å ha kundeservice på telefon som ikke har en halvtime kø. Med mindre du sier du skal søke nytt lån eller annet de tjener penger på da, da er køen plutselig kortere. Har også ufattelig dårlig erfaring med DnB på jobb, hvor de er den klart vanskeligste banken å ha med å gjøre.

Svar fra DNB Bank
14.11.2023 15:54

Hei Kevin! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Flere banker kan ha lavere boliglånsrente enn oss, men flere har også høyere rente enn oss. Hvilke banker som tilbyr den laveste renten vil variere over tid. Dersom du ønsker å forhandle boliglånsrenten din kan du gjerne ringe oss på telefon 91504800. Når det gjelder innskuddsrentene våre, så tilpasser vi oss markedet og vi opplever at prisene våre står seg godt. /Tonje

Super bank

Omtale av  Ola N

Har hatt konto hos DnB hele livet, men stort sett brukt Sparebank1 til vanlig. Nå når vi sist kjøpte bolig var det kun DnB som kunne tilby lån på det beløpet vi trengte. Det var helt i grenseland til hva vi etter de nyere reglene fikk, men de strakk seg så langt de kunne. Når renten har skutt opp har de også vært behjelpelige i forhandlinger. Ingen andre klarer å slå renten. De får dog ikke full pott grunnet Chat-robot og telefon-robot. Ellers TIPP TOPP

Svar fra DNB Bank
14.11.2023 10:37

Hei Ola! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss, og enda gøyere å høre at dere fikk lånet dere trengte for å kunne kjøpe boligen dere ønsket! /Tonje

En bank som kun bryr seg om seg selv

Omtale av  Simen E

Dårlig kundeservice. Anbefales ikke. En bank som bruker alle pengene på reklame på tv og hundrevis av filialer, og ingenting på deg som kunde

Svar fra DNB Bank
13.11.2023 14:51

Hei Simen! Leit å lese at du er misfornøyd med oss. Vi ønsker alltid å bli bedre, så setter stor pris på hvis du ønsker å utdype hva som gjør at du er misfornøyd med kundeservicen. /Marthe

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Klassisk kundefientlig filosofi

Omtale av  David M. D

DNB sin kundeservice har blitt verre og verre oppigjennom årene. Før hadde de 24/7 chat tilgjengelig. Nå er det fjernet og det finnes bare en ubrukelig chat robot. Når man ringer til kundeservice er man tvunget til å snakke med en robot før man får tak i et menneske. DNB har vanvittig med penger så jeg skjønner ikke hvorfor kundeservicen har blitt så pass dårlig. DNB bryr seg mere om å ta et oppgjør med Apple enn å faktisk tilby hva privat kundene ønsker. Ingen privat kunder har bedd om at DNB ikke skal støtte Apple Pay. Sparekonto rentene er latterlig lav og man må tydligvis ha minst 500.000 kr for å få sparekonto pluss renten. Dette reflekterer helt tydelig at DNB setter sine egne interesser forran kundene sine. Det jeg liker med DNB er at de er en bank fra A til Å som tilbyr mye tjenester. Jeg studerte i utlandet i noen år og de kunne faktisk sendte brukskortet mitt til Asia helt gratis. Jeg tviler sterkt på at andre banken kunne gjøre dette. Nettbanken fungerer også bra og appen er grei. Jeg synes at DNB er en god bank for kunder med store behov, men for de fleste "vanlige" kunder så har DNB vanvittige dårlig vilkår. Jeg likte Sbanken før, men nå har de ødelagt den med deres kundefientlige filosofi. Det gir faktisk ingen mening å ha DNB som bank i 2023. Bulder og Nordea er langt bedre

Svar fra DNB Bank
12.11.2023 20:40

Hei, David! Vi setter pris på ærlige tilbakemeldinger som denne. Vi aksepterer at det er ting du liker godt med oss, og andre ting du ikke liker fullt så godt, selv om vi selvfølgelig ønsker at alle våre kunder har en så godt bankhverdag som mulig. Angående chatbot og telerobot: Chatbot svarer på mange enkle spørsmål og hjelper kunder med standarad servvicehenvendelser. Du har alltid muligheten til å skrive "Snakke med menneske/rådgiver" og komme til en kunderådgiver som vil hjelpe deg. :) /Hilsen Even

Super kundeservice

Omtale av  Arild

Veldig fornøyd med tjenestetilbudet og ikke minst kundebehandlingen. Har stort sett alltid fått rask og god hjelp fra kundeservice. Ikke alltid like gode på å sette renten ned når markedsrenten har gått ned. Da har en telefon fått god effekt. Seriøs og god bank. Ikke av de som har lavest lånerente men har bedret dette i det senere.

Svar fra DNB Bank
12.11.2023 19:02

Hei, Arild! Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss en så fin og motiverende tilbakemelding :) /Even

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR