Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Klassisk kundefientlig filosofi

Omtale av  David M. D

DNB sin kundeservice har blitt verre og verre oppigjennom årene. Før hadde de 24/7 chat tilgjengelig. Nå er det fjernet og det finnes bare en ubrukelig chat robot. Når man ringer til kundeservice er man tvunget til å snakke med en robot før man får tak i et menneske. DNB har vanvittig med penger så jeg skjønner ikke hvorfor kundeservicen har blitt så pass dårlig. DNB bryr seg mere om å ta et oppgjør med Apple enn å faktisk tilby hva privat kundene ønsker. Ingen privat kunder har bedd om at DNB ikke skal støtte Apple Pay. Sparekonto rentene er latterlig lav og man må tydligvis ha minst 500.000 kr for å få sparekonto pluss renten. Dette reflekterer helt tydelig at DNB setter sine egne interesser forran kundene sine. Det jeg liker med DNB er at de er en bank fra A til Å som tilbyr mye tjenester. Jeg studerte i utlandet i noen år og de kunne faktisk sendte brukskortet mitt til Asia helt gratis. Jeg tviler sterkt på at andre banken kunne gjøre dette. Nettbanken fungerer også bra og appen er grei. Jeg synes at DNB er en god bank for kunder med store behov, men for de fleste "vanlige" kunder så har DNB vanvittige dårlig vilkår. Jeg likte Sbanken før, men nå har de ødelagt den med deres kundefientlige filosofi. Det gir faktisk ingen mening å ha DNB som bank i 2023. Bulder og Nordea er langt bedre

Svar fra DNB Bank
12.11.2023 20:40

Hei, David! Vi setter pris på ærlige tilbakemeldinger som denne. Vi aksepterer at det er ting du liker godt med oss, og andre ting du ikke liker fullt så godt, selv om vi selvfølgelig ønsker at alle våre kunder har en så godt bankhverdag som mulig. Angående chatbot og telerobot: Chatbot svarer på mange enkle spørsmål og hjelper kunder med standarad servvicehenvendelser. Du har alltid muligheten til å skrive "Snakke med menneske/rådgiver" og komme til en kunderådgiver som vil hjelpe deg. :) /Hilsen Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Super kundeservice

Omtale av  Arild

Veldig fornøyd med tjenestetilbudet og ikke minst kundebehandlingen. Har stort sett alltid fått rask og god hjelp fra kundeservice. Ikke alltid like gode på å sette renten ned når markedsrenten har gått ned. Da har en telefon fått god effekt. Seriøs og god bank. Ikke av de som har lavest lånerente men har bedret dette i det senere.

Svar fra DNB Bank
12.11.2023 19:02

Hei, Arild! Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss en så fin og motiverende tilbakemelding :) /Even

Alle andre banker er bedre for vanlige folk

Omtale av  Tor

Endelig har vi kommet i gang med bytteprosessen fra DNB til en annen bank. Etter mer enn 50 år som totalkunde er nok mer enn nok for min kone og meg. Denne banken har bare blitt mer og mer kundefientlig mer årene, og fortjener absolutt ikke vanlige folk som kunder. Vår anbefaling til alle dere aom er mer eller mindre misfornøyde med banken. Bytt bank. Vår påstand er at alle andre banker er bedre.

Svar fra DNB Bank
07.11.2023 22:14

Hei Tor! Det er veldig leit å høre at dere ikke har vært fornøyd med oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, men send oss gjerne en melding via denne siden: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon, så vil vi se på saken din. Vi setter stor pris på tilbakemelding. /Tonje

Aldri mer dnb

Omtale av  Michelle

Frekke saksbehandlere, fikk ikke forklart saken da hun avbrøt hele tiden og snakkt frekt og respektløst!

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 22:59

Hei. Leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss. Sånn skal det ikke være! Vi ønsker gjerne å rette opp endre inntrykket, så ta gjerne kontakt med oss igjen, slik at vi får muligheten til å hjelpe deg. :) /Even

Meget dårlig kundebehandling, om du ikke er en honningkrukke da.

Omtale av  Dyre

Kortreklamasjoner behandles lukket og inhabilt. Langt og tro kundeforhold blir ikke verdsatt. DnB behandler henvendelser fra kunder som en offentlig instans; mekanisk, setter sammen ferdig formulerte politiker type svar, kan umulig hjelpe, og bestemmer når saken stoppes. Case closed.

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 23:02

Heisann! Dette var leit å høre om. Vi prøver alltid å behandle både kunder og saker med den største respekt, men uten å kjenne til den spesifikke saken er det litt vanskelig å si hva som har skjedd i dette tilfellet. Håper og tror at du får en bedre opplevelse hos oss neste gang :) /Even

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Kynisk bank den grusomste

Omtale av  Kjell A

Får du problemer, sparker de deg mens du ligger nede. Kynisme til skyene. Har vært i dette systemet altfor lenge. Sist helg hadde de lutefiskfest for rikinger. På festen ønsket dnb å overraske en velledig organisasjon. 17000 kr. Det forteller alt om dnb

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 23:08

Hei, Kjell. Dette var da sterke karakteristikker! Jeg kan forsikre deg om at ingen som jobber hos oss har andre ønsker enn å hjelpe til i vanskelige situasjoner. Angående donasjonen til Kirkens Bymisjon: Utgangspunktet var at vi matchet summen som ble samlet inn, som da ble kr. 17 000. Etter reaksjoner på summen økte vi raskt til 100 000 kr. Det forteller vel også alt om DNB? :) /Even

DnB - En Bankopplevelse Preget av Sperrede Kontoer, Mangel på Kommunikasjon og Kundeservice

Omtale av  Chris

Jeg vil sterkt advare mot å benytte DnB som bank, da de har vist seg å være svært problematiske i min siste erfaring med dem. Etter å ha mottatt en utbetaling fra Stripe, valgte DnB uten forvarsel å sperre kontoen min. Til tross for at jeg har dokumentert alle transaksjonene og forsøkt å komme til en enighet, står jeg nå kun igjen med ønsket om å avslutte kundeforholdet og få tilbake pengene mine, noe som også virker vanskelig. De stjeler penger. Det mest frustrerende aspektet er den ekstremt vanskelige kommunikasjonen med DnB, da alt må gjøres gjennom e-post(DnB-UTV). Dette har ført til en ekstremt frustrerende opplevelse, og jeg håper at DnB kan forbedre sin kundeservice og hjelpe meg med å løse denne saken raskt og smidig. Jeg vil anbefale andre å være forsiktige med å velge DnB som sin bank.

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 10:33

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg får ikke sett saken det gjelder her, men ut fra det du skriver ser det ut til å gjelde spørsmål om transaksjoner. Banken er pålagt å innhente informasjon om innbetalinger og utbetalinger vi er usikre på. Om konto blir sperret vil denne åpnes igjen så snart vi har mottatt tilstrekkelig dokumentasjon på hva transaksjonen gjelder :-) Vi vil gjerne hjelpe deg med å løse problemet, så anbefaler å ta kontakt med kundesenteret på nytt for mer informasjon. /Frida

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR