Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
117
av 117 innen
dagligbank
17%
anbefaler
DNB Bank

"Verste kundeservicen du kan lete etter"

Omtale om DNB Bank skrevet av Arif for 12.10.2022 14:39

DNB Bank har totalt 982 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Verste kundeservicen du kan lete etter"

Har du et nødproblem hvor du må ring, glem at du får tak i noen på tlf. Alltid 30-50 foran deg i køen.

Svar fra DNB Bank
12.10.2022 20:00
Hei Arif. Det er dessverre en del kø på telefon på dagtid. Vi har også chat som er åpen 7- 23 hver dag hvor du kan få kontakt med oss. Anbefaler og å ringe inn tidligere på dagen eller utover ettermiddagen når det er mindre kø. Det er mange som ønsker å nå oss, og da blir det dessverre litt ventetid av og til. /Viktoria
Bytt.no
"Verste kundeservicen du kan lete etter" skrev Arif om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Arif og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Rådgivning
Har byttet selskap
"dritt bank.de har drevet med hvitvasking i stor skalla de fikk bot bare det de mistet ikke sine star"
1 syns denne omtalen er nyttig

jeg har vært kunde i Dnb siden 1992 og har vært mer eller mindre fornøyd så plutselig fikk jeg mail kundeforholdet er sagt opp både privat og bedriften. Bakgrunn var jeg har ikke svar på dem sin mail jeg kontaktet banken og fikk hjelp hvor jeg kan finne til sendte brevet.straks etter jeg fylte og sendte til banken.svaret var jeg er seint ute med svaret.kontaktet finansklage nemnda etter flere måned kom ikke jeg noe videre.de bruker hvitvasking paragrafen.

Svar fra DNB Bank
11.10.2022 16:07
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Det høres ut som det i dette tilfellet kan gjelde innhentning av legitimasjon og oppdatering av kundeopplysninger, som vi er lovpålagt til å gjøre. En konsekvens av å ikke svare på det er at kundeforholdet kan bli avviklet. Men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800, via innlogget chat eller via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil vårt kundesenter få undersøkt dette nærmere for kundeforholdet ditt /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig på boliglån"

I flere har ringte vi banken minst en gang i året for å kunne få en rente som var noenlunde ålreit. De var vanskelige hver gang, og et par ganger var det først når vi faktisk flyttet lånet de ga en ok rente. Med flere banker som tilbyr bedre rente uten pruting, dvs samme rente til alle kunder, er det ingen grunn til å benytte DNB. Den renten er også langt bedre enn hva DNB noen gang klarte gi meg.

Svar fra DNB Bank
11.10.2022 15:53
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om man tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 915 04800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling, feil saksbehandling, aldersdiskriminering, rasediskriminering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den 3. oktober møtte jeg og min mor opp på DNB-Karl Johan for å få opprette hennes BankID. Vi fikk tildelt en kvinnelig saksbehandler kl. 10:25 som satt på kontor Henrik Ibsen-. Min mor ble nektet bankID uten noe gode forklaring. Vi ble kastet ut av kontoret hennes og ut av lokalet av vekter fordi vi ønsket å ha dialog om saken. Jeg mener min mor er blitt utsatt for diskriminering på grunn av manglende norsk språk, høy alder, etnisitet og funksjonsnivå jf. Likestillings- og diskrimineringsloven § 6. Det var en frekk saksbehandler som viser ingen respekt, forståelse og profesjonalitet . Vi føler oss som kriminelle og vi ble ydmyket av den uhøflige oppførselen, ordbruken og formidlingsmåten til saksbehandler og vekter. Jeg har sendt klage til Diskrimineringsnemda og flere andre instanser. DNB ledelse både sentralt og Karl Johan må ta tak i bankens dårlige saksbehandling og kundeservice. Jeg skal avslutte kundeforhold hos DNB og oppfordrer kunder som har lignende opplevelse å gjøre det samme.

Svar fra DNB Bank
11.10.2022 15:57
Hei! Jeg beklager at dere har hatt denne opplevelsen på kontoret vårt på Karl Johan. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men jeg kan på generelt grunnlag informere om at det er veldig strenge retningslinjer for opprettelse og bruk av BankID som bankene må forholde seg til. Vi ønsker gjerne å se nærmere på saken hvis du tar kontakt med kundeservice på chat eller tlf 91504800. /Marthe
Ole N. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grei bank. Gebyr"

Grei bank. Er det at man må bruke dnb sine banker, minibanker ellers får man gebyr, å det blir noen kr på 1 år. 3 kr pr bruk, det burde dem kutte ut. Vurderer å bytte bank. Har man hatt problemer, f.eks etter skilsmisse og fått en anmerkning, og selv betalt alt av regninger, så er man dømt og får ikke hjelp, tillit. Alle som beviser at man har klart seg over 10 eller mer burde få 1 andre sjanse. Byttet forsikring fra dnb, tjente 250 kr i mnd. Staten drar inn kr og bryr seg ikke om fattigdom i Norge. Velferdsstaten er ødelagt, når det kommer til å få hjelp. Sier litt om Norge og at familier står i mat kø, pga Staten ikke øker støtte, det bare gjenspeiler seg åssen Dnb driver.

Svar fra DNB Bank
11.10.2022 12:49
Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Når det kommer til kortbruk så er det kun uttak/innskudd på kort som er gebyrbelagt slik som i de aller fleste banker, men varekjøp er helt gratis. /Marthe
DNB Bank har totalt 982 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR