Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundebehandling, feil saksbehandling, aldersdiskriminering, rasediskriminering

Omtale av  Binh N

Den 3. oktober møtte jeg og min mor opp på DNB-Karl Johan for å få opprette hennes BankID. Vi fikk tildelt en kvinnelig saksbehandler kl. 10:25 som satt på kontor Henrik Ibsen-. Min mor ble nektet bankID uten noe gode forklaring. Vi ble kastet ut av kontoret hennes og ut av lokalet av vekter fordi vi ønsket å ha dialog om saken. Jeg mener min mor er blitt utsatt for diskriminering på grunn av manglende norsk språk, høy alder, etnisitet og funksjonsnivå jf. Likestillings- og diskrimineringsloven § 6. Det var en frekk saksbehandler som viser ingen respekt, forståelse og profesjonalitet . Vi føler oss som kriminelle og vi ble ydmyket av den uhøflige oppførselen, ordbruken og formidlingsmåten til saksbehandler og vekter. Jeg har sendt klage til Diskrimineringsnemda og flere andre instanser. DNB ledelse både sentralt og Karl Johan må ta tak i bankens dårlige saksbehandling og kundeservice. Jeg skal avslutte kundeforhold hos DNB og oppfordrer kunder som har lignende opplevelse å gjøre det samme.

Svar fra DNB Bank
11.10.2022 15:57

Hei! Jeg beklager at dere har hatt denne opplevelsen på kontoret vårt på Karl Johan. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men jeg kan på generelt grunnlag informere om at det er veldig strenge retningslinjer for opprettelse og bruk av BankID som bankene må forholde seg til. Vi ønsker gjerne å se nærmere på saken hvis du tar kontakt med kundeservice på chat eller tlf 91504800. /Marthe

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Grei bank. Gebyr

Omtale av  Ole N. H

Grei bank. Er det at man må bruke dnb sine banker, minibanker ellers får man gebyr, å det blir noen kr på 1 år. 3 kr pr bruk, det burde dem kutte ut. Vurderer å bytte bank. Har man hatt problemer, f.eks etter skilsmisse og fått en anmerkning, og selv betalt alt av regninger, så er man dømt og får ikke hjelp, tillit. Alle som beviser at man har klart seg over 10 eller mer burde få 1 andre sjanse. Byttet forsikring fra dnb, tjente 250 kr i mnd. Staten drar inn kr og bryr seg ikke om fattigdom i Norge. Velferdsstaten er ødelagt, når det kommer til å få hjelp. Sier litt om Norge og at familier står i mat kø, pga Staten ikke øker støtte, det bare gjenspeiler seg åssen Dnb driver.

Svar fra DNB Bank
11.10.2022 12:49

Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse. Når det kommer til kortbruk så er det kun uttak/innskudd på kort som er gebyrbelagt slik som i de aller fleste banker, men varekjøp er helt gratis. /Marthe

Forferdelig kundeservice ved åpning av bedriftskonto. 1,5 mnd er gått og vi har fremdeles ikke tilga

Omtale av  Annetone

Forferdelig kundeservice ved åpning av bedriftskonto. 1,5 mnd er gått og vi har fremdeles ikke tilgang til pengene våre!!!!

Svar fra DNB Bank
06.10.2022 13:31

Hei! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Har forståelse for at dette er frustrerende. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her. Du kan ta kontakt med kundesenteret på telefon: 91504800 eller chat fra innlogget nettbank, så kan vi se på saken din igjen. /Lisa

Bra bank

Omtale av  Tommy

Er svært fornøyd med banken. God service og oppfølging

Svar fra DNB Bank
04.10.2022 22:42

Hei Tommy! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-) /Viktoria

Jeg glemmer aldri den gangen jeg ble lurt av den griske DNB-ansatte

Omtale av  Tor

Jeg synes dette er den verste bank i Norge. Store og griske og som tittelen sier så ble jeg lurt for femten år siden.

Svar fra DNB Bank
05.10.2022 10:25

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Om det er noe vi kan hjelpe med må du gjerne ta kontakt med kundesenteret på telefon 915 04800, eller via chat i nettbank. Mye kan ha skjedd på 15 år, så håper derfor du vil få en bedre opplevelse om du fortsatt er kunde, eller skulle ønske å bli det på nytt en gang. /Frida

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Dere er vel bra bank

Omtale av  Inger L. K

Jeg har ikke bruk dere på noen år jeg har litt peng på kontoen vil overfør dem til kontoen min til storebrand banken

Svar fra DNB Bank
04.10.2022 14:22

Hei. Takk for melding. Dersom du ønsker å overføre innestående beløp til en annen bank kan du gjøre dette ved å logge inn i nettbanken og gå til Dagligbank og lån - Betale til en. Ta gjerne kontakt med kundesenteret på telefon 91504800 eller på chat når du er innlogget i nettbanken dersom du trenger videre hjelp med dette. Ønsker deg en fin dag. /Elisabeth

1 Stjerne er for mye

Omtale av  Erling

Uheldigvis har jeg vært så dum å beholdt konto hos DnB siden ungdomsalder, har nå sperret kort hos de som fortsatt var blitt trukket og kontaktet de angående dette idag. Fikk svar at kortene var sperret og at det var bare å se bort i fra dette samt at jeg skulle få bekreftelse på det etter jeg snakket med de på chat. Fikk selvsagt ingen bekreftelse så jeg tok kontakt igjen, da fikk jeg ett annet svar å ingen løsning på hvordan jeg skulle løse dette med kortet. Anbefaler alle familie og venner dere også å holde dere langt unna DnB, at de er Norges største bank må være en spøk mtp hvordan de behandler kunder de har hatt i flere tiår. Jeg har nå etterspurt innsyn i mine data hos de og regner med at dette blir løst på denne måten slik at jeg får logg over samtalen jeg hadde med de om dette på chat ellers blir jeg nødt å sende klage til datatilsynet. STYR UNNA.

Svar fra DNB Bank
30.09.2022 15:05

Hei Erling! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss og at du har mottatt ulike beskjeder i kontakt med kundeservice. Det er ikke bra nok. Vi kan ikke sjekke eller gå inn på enkeltsaker her, men kan på generelt grunnlag informere om at selve kortavtalen må avsluttes hvis man ikke lenger ønsker kort i banken. /Marthe

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR