Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jeg vil tilbake

Omtale av  Gøran

Jeg var kunde i DNB gjennom mange år før jeg byttet til Sparebank 1 nå nylig. Dette gjorde jeg fordi jeg er verge der, og tenkte at det ville være mest praktisk sånn. Den tidligere lokale filialen til DNB ble dessuten dessverre nedlagt for noen år siden, så jeg tenkte det kunne være greit å ha en filial å dra til. Jeg har ikke opplevd maken til rot som i SB1, og dette toppet seg i dag, da to regninger tilhørende den jeg er verge til plutselig stod klare til forfall på min egen konto! Folk kan mene hva de vil om DNB, men i løpet av mine mange år som kunde fungerte absolutt alt, og jeg opplevde nærmest ikke noe negativt ift kundesenter. DNB er definitivt en bank jeg vil tilbake til, og bytte vurderes derfor sterkt. Fem stjerner!!! Mvh Gøran.

Svar fra DNB Bank
09.08.2022 08:28

Hei Gøran! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi pris på! :) /Ann-Kristin

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Seriøst?

Omtale av  Marius F

Ingen mulighet for Apple pay og satser for mye på vipps. Rett og slett skuffende

Svar fra DNB Bank
09.08.2022 08:25

Hei Marius! Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Ann-Kristin

Styr unna denne banken. Jeg får ikke ut pengene mine uten å fysisk gå i banken!

Omtale av  Inger

Jeg har penger i denne banken som jeg ikke får ut, uten å stille opp i banken og legitimere meg. Kan ikke forstå at dette i det hele tatt er lov, når de har sperret min bank-id, avsluttet mitt kundeforhold, og jeg har oppgitt nytt bankkonto nr. Dårlig, treg kundeservise, ingen hjelp å få, og i tillegg dyre på gebyrer.

Svar fra DNB Bank
09.08.2022 08:25

Hei Inger! Myndighetene i Norge og EU stiller krav til oss som bank om å ha gyldig legitimasjon på alle våre kunder. Dersom man ikke responderer på våre henvendelser om å få sendt inn kopi av legitimasjon innen frist så vil dessverre kundeforhold bli avviklet. Dersom dette har skjedd med deg, og kontoen din er blitt avsluttet, er løsningen da å komme innom nærmeste kontor med gyldig legitimasjon for å få beløpet overført til konto i annen bank. /Ann-Kristin

Snakke med robot er grusomt, tar lang tid å bli satt over til kundebehandler

Omtale av  Ingrid K

Å bli satt over til kundebehandler tar unødvendig lang tid pga robot stemmen , 50 minutt ventetid, ingen tilbakeringing, rett og slett dårlig kundebehandling. Både roboten i tlf og chatten er dårlig......

Svar fra DNB Bank
06.08.2022 08:27

Hei Ingrid, leit å høre at du har hatt problemer med å komme i kontakt med oss. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, både på telefon og chat, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager (inkludert lørdag og søndag). Erfaringsmessig er det enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld. /Lisa

Elendig!!

Omtale av  Sebastian H

Jeg fikk inn lønn i dag og skulle betale regninger etc etc, men banken min er nå fryst av en eller anna merkelig grund.. har nok av penger på konto, men kan hverken bruke kortet, overføre mellom egne kontoer, vippse eller betale regninger.. har ringt å snakket med dem tidligere i dag. Men ble bedt om å sende mail🙁 jeg har sendt mailen men enda ikke fått svar.. jeg trenger å få fylt drivstoff på bilen min, og betale en verkstedregning samt mobilregning og andre utgifter.. HJELP!!

Svar fra DNB Bank
06.08.2022 08:32

Hei, forstår godt at dette er en kjedelig situasjon. Vi får dessverre ikke gått inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice på nytt slik at vi kan se på saken din. /Lisa

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Det… er en bank ihvertfall

Omtale av  Anton

Det er morsomt å se kundeservicen prøve p beskytte grunnen til at selvskapet ikke gir tilgang til apple pay, det er ikke «markedsevaluering», det er penger Vipps er værre, gi oss apple pay, jeg bytter bank

Svar fra DNB Bank
06.08.2022 08:37

Hei Anton, dette var leit å høre. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Vi håper selvsagt at dette kan bli aktuelt i fremtiden, og at du da ønsker å bruke oss som bank igjen. /Lisa

Har pengene mine hos banken i 2 år.

Omtale av  Rigo R

Hadde noe penger på min konto. Jeg ble kastet ut av banken av noe relasjoner som jeg ikke klarte å svare på, ble kastet ut på dagen, fikk ikke mine penger, og venter nå i 2 år på å få noe tilbake melding.

Svar fra DNB Bank
06.08.2022 08:39

Hei, veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her - håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter så kan vi se på saken din. /Lisa

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR