Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
106
av 106 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"God bank på nett - lite personlig."

Omtale om DNB Bank skrevet av Dina for 09.01.2020 09.22

DNB Bank har totalt 397 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God bank på nett - lite personlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Konkurransedyktig bank. Har hatt fast kundebehandler der før kontoret ble lagt ned og var mer fornøyd før. De som jobber i nettbanken prøver å imøtekomme kundene, men det blir upersonlig da jeg ikke har en fast person å forholde meg til. Om man liker best kontakt via nett så er DNB en god bank. Om man ønsker et lokalkontor så fungerer det dårligere

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20.18
Hei! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med kundeservice via nettbank og telefon. Grunnen til at vi har gått bort fra ordningen med personlige kunderådgivere er at det ble veldig mange kunder per kunderådgiver. Det førte igjen til alt for lange ventetider. I stedet har vi rådgivere tilgengelige hele dagen på chat og telefon som kan hjelpe deg med alt du måtte lure på. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Bytt.no
"God bank på nett - lite personlig." skrev Dina om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Dina og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Manglende personvern"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB har oppgitt at fra september 2019 selger de persondata til "offentlige og private virksomheter", altså så godt som hvem som helst. Dette er data som demografiske opplysninger, produktopplysninger, transaksjonsopplysninger og noen tilfeller tilleggsopplysninger fra offentlige registre. De oppgir at dataen er anonym og ikke er mulig å koble opp mot personer, noe som ikke stemmer så bra (https://www.theguardian.com/technology/2019/jul/23/anonymised-data-never-be-anonymous-enough-study-finds). Uavhengig hvor anonym dataen er, er det fortsatt fare for missbruk. Vi har sett tidligere i saker som "cambridge analytica" -saken hvordan store mengder "lite detaljert" data kan misbrukes til å overbevise masser og vippe valg. Dataen DNB selger, som f.eks transaksjonsopplysninger vil gi mulighet for enda mer detaljert profilering som kan brukes til liknende kampanjer. Selv om det er mulig å reservere seg for det som enkeltperson, har denne beslutningen til DNB har gjort at jeg har valgt å bytte bank vekk fra DNB etter å ha brukt banken hele livet.

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20.17
Hei August! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette har gjort at du har valgt å bytte bank. Det er altså snakk om data på transaksjoner som skilles fra kunden og på denne måten anonymiseres før disse samles. Transaksjonene kan altså ikke spores tilbake til en enkeltkunde. Det stilles også strenge krav til hvordan data skal brukes videre og kan naturligvis ikke kjøpes av hvem som helst. Som du selv skriver er også dette selvfølgelig helt frivillig. Du kan når som helst slå av og på samtykker i nettbanken din. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig billån rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billån rente veldig høy, jeg har ringt seks måned før vi har avtalt, nå er det samme. Forsatt høy rente

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20.17
Hei! Rente på billån varierer ofte stort om man ser på effektiv eller nominell. Her er det ofte lånets omkostninger som betyr mest. Er du ikke fornøyd med renten på lånet ditt så ta gjerne kontakt med kundeservice så tar vi en nærmere kikk på det og ser om det er noe som kan gjøres der. Ønsker det en en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Anchristin B. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Anbefales"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er det bare de med negative erfaringer som skriver her? Har vært kunde siden 87 og aldri hatt noe problemer. Hyggelige og løsniningsorienterte ansatte på kundesevice og lettforståelig nettbank. Rask tilbakemelding på lånesøknader og raske til å justere rente om andre banker har gitt et bedre tilbud. Alt i alt veldig fornøyd

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20.16
Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Herlig å høre at du er fornøyd med oss! Skulle det være noe som helst vi kan bistå med så ikke nøl med å ta kontakt.

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Verste kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ikke anbefaler DnB. En ansatt i DnB på Majorstuen har vært å dytter meg og kaste meg ut fordi jeg spurte for mye og de hadde ikke lyst å forklare ikke heller å hjelpe. Jeg hadde brukket min ankel noe dager før men det hjalp ikke å stoppe henne. Etter 8 år kunde hos dem jeg er veldig glad at jeg skal bytte bank.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.29
Hei Ledja! Takk for at du skriver til oss. Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Alle er og skal føle seg velkomne på våre kontorer. Håper du har muligheten til å slå på tråden til oss, starte en chat i nettbanken eller sende en melding fra postkassen der slik at vi får muligheten til å gå dette opp med kontoret det gjelder. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
DNB Bank har totalt 397 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR