Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
142
av 147 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank

"Telefon kø"

Omtale om DNB Bank skrevet av Alan for 11.09.2020 16.13

DNB Bank har totalt 442 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Telefon kø"

Ringer DNB, får beskjed av robotten at jeg er nummer 8 i kø, forventet ventetid på 7 minutter. 31 minutter senere er jeg fortsatt nummer 8 i kø? Det her går ikke. Jeg har snakket med mange fantastiske mennesker på DNB som har vært super hjelpsomme, og opplever dette ofte. Men værsåsnill, få flere ansatte på telefon, eller gjør avtale med en god holdingselskap som kan gjøre denne jobben mer effektivt.

Bytt.no
"Telefon kø" skrev Alan om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Alan og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lynkjappe med å sette opp renta, veldig trege med å sette renta ned..."
1 syns denne omtalen er nyttig

De er veldig glade i å somle med å sette renata ned, og er blant de siste hver gang. Men når renta skal oppjusteres, da er det på ballen med en eneste gang. Jeg fulgte en venns råd om å forhandle meg fram til beste rente på huslånet mitt. Det gikk ganske greit. Etter et par mailer og en telefon fikk jeg de beste betingelsene. Til min store skuffelse varte det i hele 2 måneder. Da ble renta regulert tilbake til gammelt nivå. Ikke fordi det var generell renteoppgang, for det fikk alle. Jeg fikk generell renteoppgang + tilbakejustering av det jeg hadde forhandlet meg fram til. Har til dags dato ikke vært for sen med betaling av avdrag eller har noe mislighold av noen sort, få her så de sitt snitt til å "håve inn" noen ekstra kroner på en livslang god kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Det er rett og slett ikke mulig å beholde en alminnelig god tone med slik framferd fra bankens side."

Det er rett og slett ikke mulig å beholde en alminnelig god tone med den handlingen fra bankens side. Dette er ikke nytt, men typisk for måten jeg og andre i familien føler oss behandlet i DNB. Over flere år som kunder. En generelt vrang, negativ, kverulerende framferd overfor oss som kunder. Selv om det vi har hatt med dem å gjøre skulle være normalt saksrelaterte selvfølgeligheter å forholde seg til. Dette er helt uakseptabelt. Derfor har vi flyttet bank, men nektes, å si opp våre kontoer. Har vi ikke engang lov å si opp kontoen i gammel bank når vi flytter bank??! Jeg har ikke noen gang opplevd en så uprofesjonell, og umoden adferd noe sted som hos diverse ulike kundebehandlere i DNB. Det kan nærmest se ut til å være en "trend" blant de ansatte i konsernet. En må spørre seg, er det hos de ansatte at ansvaret ligger, eller er det EGENTLIG hos konsernledelsen? Jeg regner med at en veldig dårlig arbeidsplass skaper veldig dårlige kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig oppfølging og rådgiving"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rådgiverne i banken har gjerne for mye å gjøre, slik at individuell oppfølging blir neglisjert. Oppfølging og ivaretakelse av kunde er ikke-eksisterende så lenge det ikke gagner DNB. De er sene til å sette ned renten når styringsrenten går ned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank veldig fornøyd"

Alltid tilgjengelig chatten i nettbanken er bra, litt lang ventetid på telefon fornøyd med personalet.

DNB Bank har totalt 442 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR