Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig og arrogant bank, ødelegger for konkurrenter på urettferdig måte

Omtale av  Kjell

DNB har på kort tid ødelagt Sbanken som de har overtatt. Man må nå benytte DNB sin nettbank hvis man skal utføre betaling på PC, eller gjøre elementære endringer på kundeforholdet, som f.eks. å endre epostadresse. DNB sin nettbank er uoversiktlig og gammeldags. Transaksjoner som før gikk nærmest øyeblikkelig tar nå dagesvis. Opplever masse problemer og rare feilmeldinger ved betaling av regninger i den nye Sbank-appen, og blir tvunget over til DNB sin nettbank til stadighet. Dette er ikke noen god kundeopplevelse!

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 19:41

Hei! Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer det meste som det skal. Transaksjoner mellom DNB-kontoer og Sbanken-kontoer, samt interne overføringer, skal alltid gå på sekundet. Vi legger selvsagt merke til at ikke alle er fornøyde med endringene, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til, og da er jeg sikker på at dette blir kjempebra hvis du gir oss en sjanse :)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna, for guds skyld!

Omtale av  Hallgeir

Grusom bank, kun ute etter å flå kundene sine med masse gebyrer. Nå også ødelagt Sbanken, som var den desidert mest populære banken i Norge. Elendig nettbank og mobilapp. Nettbank ser ut som den ble utviklet på sent 90-tall, og så har man glemt å videreutvikle den. Appen er tungvindt å manøvrere i, og mangler masse trivielle funksjoner.Håpløs kundeservice. Aldri mer DNB.

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 15:28

Hei! Leit å lese at du ikke er fornøyd med verken nettbank eller app. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og oppdatere begge deler, så hvis det er noe spesifikt du savner vil vi gjerne høre om det. /Marthe

Ikke til å stole på

Omtale av  Espen

Sbankens akskje/fondsystem er ikke migrert enda over til DnBs plattform noe som har ført til flere feilaktige transaksjoner på kontoen min. Rett og slett fordi de ikke "snakker" helt bra sammen. Rett etter påske ble kontoen min feilaktig belastet for 35 000 for kjøp av fond og jeg fikk 35 000 kr i minus på konto. Disse fondstransaksjonene dukket aldri opp noe sted og forsvant i luften. Etter å ha sittet i en times kø over tre-fire dager fikk jeg endelig summen tilbakebetalt med 80kr i kompensasjon for tort og svie. (etter fratrekk for overtrekksrenter og overtrekksgebyr). Nå 14 dager senere ble et nytt uatorisert trekk gjort på konto, denne gangen er det fondshandel i en spareavtale som ble slettet for 14 dager siden. Igjen må jeg sitte timesvis i telefonen over flere dager. Hvordan kan man stole på en bank som holder på slik? Det er jo helt spinnvilt å ha så lite kontroll på hva de foretar seg. Virker som spareavtalen enda er "aktiv" i et sbank system, men ikke synlig på dnb eller i spare. Så hverken jeg eller noen andre klarer å slette den. Helt håpløst! Kundesenteret er også overbelastet pga kunder som tar kontakt pga feil. Virker også som kompetansen på første linje er veldig lav. Antagelig setter de alt som kan krype og gå på telefonen for å dra unna køen, men hva hjelper det når man må ringe tre til fire ganger over mange dager for å få løst saken sin?

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 19:43

Hei, Espen! Det er veldig leit å lese om problemene du har opplevd, og det beklager vi. Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer heldigvis det meste som det skal. Skulle ikke det være tilfellet sender du oss en melding fra nettbanken, så ser vi på det og løser saken din uten at du trenger å sitte lenge i telefonkø. Jeg kan garantere at vi tar det på største alvor. /Hilsen Even

Null kontroll eller bryr seg om kundene sine

Omtale av  Mattias

Bestillte flytting av ASK fonder i begynnelsen av Februari. Pengerne forsvant fra oversikten i Sbanken i Mars. Men de har ikke kommet til min nye bank. Prøvd kunderservice i DNB+Sbanken.Ikke noe svar. At dere fortsatt har kunder og få drive bank som dere gjør nå er under. SIkkert pga av at staten eier stor del av dere. Som dere behandlere kunderne i sbanken borde dere blit politianmeld og lagd ned. Kundebehandling kan dere ikke!! Ikke kom med det vi jobber så godt vi kan. Dere har hatt lang tid på forberede dere på overtagelse.

Svar fra DNB Bank
18.04.2024 13:43

Hei! Flytting av ASK og Fond utføres av banken man skal bytte over til, flyttingen utføres så snart vi har fått beskjed fra annen bank om at det skal flyttes. Derfra forventer vi at det er ferdigbehandlet innen 1-2 uker. Hvorfor det har tatt lengre tid enn forventet kan vi ikke svare på her, men banken du ønsker å bytte til skal ha muligheten til å kontakte oss direkte for å få undersøkt hva som kan ha skjedd, eventuelt kan du kontakte oss i DNB på 915 04800 så kan vi undersøke om vi har mottatt skjema for flytting eller ei :) /Vinjar

Forferdelig bank som ikke holder løfter!

Omtale av  Kristoffer

Styr langt unna DNB! Etter oppkjøpet av en av landets beste banker, SBanken, har de klart å rasere den fullstendig. Ved oppkjøpet lovet de så klart samme gode vilkår og at alt bare skulle bli bedre. Det var selvfølgelig løgn. SBanken hadde en fantastisk nettbank som nå er fjernet så og si over natten uten varsel. Man er nå tvunget til å benytte DNB sin lite intuitive nettbank med design som ser ut som det er fra tidlig 90-tallet. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:39

Hei Kristoffer, takk for tilbakemelding. Vi beklager å høre at du har hatt en negativ opplevelse etter oppkjøpet av Sbanken. Alt er ikke på plass i appen enda. så her kommer det mye bra fremover! /Viktoria

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Nettbank/app

Omtale av  Randi

Tenk at DNB stenger nettbanken før de har et bedre tilbud å gi kunden, feks en app som fungerer.

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:42

Hei Randi, DNB har ikke stengt nettbanken sin. Hvis det er Sbanken du mener så er det app ja. Før alt er på plass i appen vil Sbanken kunder kunne bruke nettbanken på dnb.no og utføre det som ikke er på plass i appen enda. /Viktoria

Flytting av ASK konto

Omtale av  Cato

Ønsket å flytte mine ASK kontoer til Nordnet. Flytteprosessen ble startet i begynnelsen av januar. Først medio mars ble pengene tilgjengelig igjen i Nordnet. Over to mnd behandlingstid hos DnB.....

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:31

Hei Cato, takk for tilbakemelding. Når det gjelder flytting av ASK kan dette ta lenger tid hvis det gjelder å flytte fond og aksjer også. /Viktoria

DNB Bank har 1 299 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR