Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig behandling

Omtale av  Omar

Søkte finansieringsbevis, og det tok 5-6 uker å få en endelig svar fra dem. Gjett hva det var? Avslag. Etter å ha fått meg til å løpe frem og tilbake for å skaffe forskjellig dokumenter, og når finansrådgiver i tillegg sier man har mye å gjøre osv. Så begynner man å stusse litt. Det som kan bli bedre er at servicen trengs å forbedres.

Svar fra DNB Bank
23.03.2023 18:54

Hei! Leit å høre at du er misfornøyd, men håper likevel du vil vurdere å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du tar kontakt med vår låneavdeling på telefon 915 04800 eller skriftlig via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så vil de kunne se nærmere på dette. /Elisabeth

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Treigeste Bank.

Omtale av  Peter

Jeg har begynt konto åpningsprosessen i Januar, og det har snart gått 3 måneder uten at jeg fikk kortet. Det er forferdelig å vente så lenge, skal også påpeke at jeg venta i en hel MÅNED før jeg fikk signerings dokumentene. En måned for å sende noen ark?

Svar fra DNB Bank
23.03.2023 18:53

Hei. Dersom en oppretter konto uten å benytte BankID tar det dessverre litt tid å opprette konto og få tilsendt kort på grunn av at vi må sende ut papirer som må signeres og returneres. Enig i at 1 måned var litt vel lang tid å vente på å få tilsendt papirene, men vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på Bytt. Dersom du skulle bestille andre produkter hvor det tar lang tid, anbefaler jeg å sjekke opp i dette med kundesenteret som er åpent alle dager mellom 7-23. Vi ønsker alltid å forbedre oss, så takk for at du gjør oss oppmerksom på tidsbruken her. /Elisabeth

Fullversjonen

Omtale av  Bente

Har stort sett bare positive ting og si om nettbanken, men har problemer med innlogging i fullversjonen. Dette har ikke vært noe problem tidligere då eg hadde nettbank på mobil .Eg trykket på logg inn i fullversjonen i dag også ,men kom ikke inn . Mvh Bente

Svar fra DNB Bank
19.03.2023 21:34

Hei! Tusen takk for 4 stjerner og fin anmeldelse. Kjedelig å høre at du har problemer med innlogging. Gjerne ta kontakt med oss på telefon 91504800 eller via chat i nett- eller mobilbank, slik at vi kan prøve å hjelpe deg med å finne en løsning på dette :-) /Lisa

Komentar till DNB Banken dåliga arbetare!

Omtale av  Mohamadreza

Komentar till DNB Banken dåliga arbetare! Jag har varit på DNB Banken Karl Johan 27, idag 14.03.2024 På Banken skulle jag vis min ID kort för att jag tidigare via internet öppnade ett koto hos DNB banken sedan jag fick medelande att med min passport besöka banken. Min tur hos bank tjänste man blev en kvinna runt 35-40 ålder, jag lämnde henne min ID kort men jag begrep inte vad hon sa, efteråt när jag bad henne att tala med en äldre tjänsteman hon blev agresiv och kallade vakter. Två vakter kom fram en tog min jacka och andra knuffade mig och kastade ut ur banken med väldigt agresivitet. Jag blev mycket förvånad om tjänste man kvinan dåligt uppförande även vakternas dåligt agresivt talande och uppförande. Man har inget rätt i Norge. En tjänsteman plikig är hjälpa kunder men inte behandla mänskor med förtryck. Hur kommer att man tolka det och vad ska man kalla sådana händelser som är vanliga i Norge?

Svar fra DNB Bank
03.04.2023 11:12

Hei Mohamadreza! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, slik skal det selvsagt ikke være. Vi skal ta det videre med kontoret på Karl Johan. /Tonje

Direkte umenneskelig behandling av kunder, skulle kunne gi 0 stjerner

Omtale av  Ruben A. H

DnB har fått en forkastelig holdning og behandling av sine kunder. De Holder tilbake relativt små beløp og krever dokumentasjon (det skal da vel gå an å selge et maleri til 20 - 30 tusen uten at DnB konfiskerer pengene og man må gå til advokat for å få de ut??) .. med samboeren min avsluttet de kontoen uten å informere pr tlf i forkant (jeg mener de burde kunne gitt 2-3 dagers varsel som et minimum), det var samme dagen som lønnen kom inn på konto og personen har ikke førerkort og passet var gått ut og vanskelig å få time til pass, samt at dnb sitt eget kort med bilde ikke gjelder så de pengene (over 20.000,- til husleie og mat) ble konfiskert i DnB sine systemer og for å få dem tilbake måtte personen enten opprette et nytt kundeforhold eller opprette i annen bank. Hvordan skal en person som ikke har fått time til pass og uten annen id kunne overleve når DnB holder på sånn? Hadde personen fått varsel kunne den i hvertfal fått arb.gi er til å utbetale lønna til en bekjent!! Skam dere DnB med deres spydige og hovmodige ansatte som svarer tlf og som er i skranken du blir sendt til i slike saker. Anbefaler ingen å bli kunde i DnB og er du kunde så kom deg fryktelig fort ut før de konfiskerer dine verdier også. Akkurat disse hendelsene har direkte gått ut over meg fordi personene er i nær familie og jeg har måttet hjelpe (og p.t hjelper) de ut av den økonomiske krisa DnB har satt dem i. Personlig har jeg konto der men har skaffet meg annen bank så kundeforholdet skal sies opp så fort det er mulig både for meg og familiemedlemmene dette gjelder.

Svar fra DNB Bank
16.03.2023 14:37

Hei! Først og fremst veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis det gjelder avslutning av konto i forbindelse med lovpålagt legitimering kan jeg på generelt grunnlag informere om at det sendes ut diverse varsler før vi går så langt som å avslutte en konto. /Marthe

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Godt fornøyd

Omtale av  Marit K. W

De har den beste rente nå.-), og fått god oppfølging og anbefalinger ved henvendelse før plassering av økonomiske midler.

Svar fra DNB Bank
16.03.2023 14:31

Hei Marit! Tusen takk for god anmeldelse og hyggelig tilbakemelding. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med anbefalingene og oppfølgingen du har fått. /Marthe

Dnb har holdt igjen opplysninger og slettet min uføreforsikring.

Omtale av  Hakem E. H

Jeg ble 100% arbeidsufør og hadde en uføre forsikring hos DnB. De bestemte seg en dag for å stoppe utbetalingene og si opp forsikringen min. De påsto at de hadde fått melding om at jeg var 100% arbeidsfør igjen og når jeg ba om mere info og hvem som har meldt inn dette ville de ikke opplyse meg om det. Jeg ba om å få en fortsettelsestilbud på den forsikringen men fikk den aldri. De påstår at de har sendt den til meg på brev men har pr dags dato ikke fått den og nå sier de at fristen for dette er overskredet og at det nå ikke er mulig for meg å få denne. Jeg har kompleks ptsd, lav stoffskifte og en del andre fysiske og psykiske helse problemer. I tillegg har jeg blitt en far midt oppi dette her. Skam dere DnB! Det går ikke en dag uten at jeg tenker på det dere har gjort mot meg og dette kommer nok snart ut til media!

Svar fra DNB Bank
14.03.2023 18:27

Hei Hakem! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva som har skjedd her og hvorfor din forsikring hos oss har blitt avsluttet. Vi vil gjerne se nærmere på denne saken hos oss, om du tar kontakt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 mellom kl. 08-16 på hverdager så vil DNB Liv kunne få undersøkt dette nærmere hos seg. Dersom du ønsker så er det også mulig å sende inn en klage til oss, så vil vi behandle den. Man kan sende inn reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars

DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR