Prøvd nå i 2 år å avslutte mitt kundeforhold hos DnB de sier om og om igjen at ja det skal vi fikse, har ingenting der unntatt en tom konto.

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Audun og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
De øker og øker renten, rett etter signatur. Kjenner flere som har samme lånet, men med ulik rente. Anbefales å undersøke markedet der rente og betingelser er MYE mer lønnsomt.

Uforstårlig avslag på finansieringsbevis. Dårlig kundebehandling. De bryr seg mest på å tjene mest mulig penger på alt. Kunder er null verdt.

For noen år siden søkte jeg om et lite lån på min nedbetalte leilighet, lånet var på cirka 15% av boligens verdi. Avtalen var et rammelån på kr. 400 000,- bare i tilfelle noe skulle skje. Banken tok pant i min bolig på dette beløpet kr. 400 000,-. Jeg valgte fastrentelån for å ha forutsigbare utgifter, men jeg ble aldri informert om at jeg da ikke kunne få rammelån ( hvilken vanlig bankkunde skjønner sånne ting) men de tok likevel pant i boligen på den avtalte summen av rammelånet. Et par år etter trenge jeg å øke lånet med kr. 20 000,- og fant da ut at jeg ikke hadde noe rammelån, hvilket vil si at kundebehandleren som gav meg lånet ikke kunne sine saker. Etter at fastrenteperioden var over kontaktet jeg banken for å høre om det nå kunne gjøres om til et rammelån på det beløpet banken allerede hadde som pant i min bolig. Joda, det var ingen problem, det var en enkel proforma sak som kostet kr. 750,-. Dagen etter ringte jeg igjen banken for å forhøre meg om det praktiske. Da viser det seg at kundebehandleren jeg snakket med dagen før ikke hadde gitt riktige opplysninger, igjen, dette ville nemlig være en vanlig lånesøknad som kostet kr. 2500,- på et lån som de allerede hadde behandlet og innvilget og hadde pant i min bolig på. Man må spørre seg hvilken kunnskap, for ikke å snakke om utdannelse, kundebehandlere i DnB har? I tillegg endrer de på renter, både på innskudd og på lån uten å informere meg på noen som helst måte, bortsett fra gjennom media. I tillegg snakker man med en datamaskin når man ringer og dersom datamaskinen ikke forstår hva du sier, kanskje fordi det er vanskelig å forklare helt nøyaktig, så blir samtalen bare avsluttet, selv om man kanskje har ventet i både 20 og 30 minutter på å komme gjennom på telefonen. Det er ingenting jeg vil si er bra med banken, de kan bli bedre på alt, bortsett fra utbytte til sine aksjonerer da!! Jeg har vært kunde i banken siden den gang det var Postbanken, jeg var 16 år og satte mine første penger inn på en rød bankbok. Nå er jeg 52 år og dette er mine erfaringer etter at DnB tok over det som en gang var en folkebank og ble til DnB. Jeg synes det er en stor skam, og det uten å nevne all negativ omtale i pressen om veiledning til velstående kunder om utenlanske bankkontoer for å slippe å betale sin del av det samfunnet de lever i osv osv osv.

Ingen ord kan beskrive hvor fornøyd jeg er med å ha DNB som min hovedbankforbindelse. Ingen nettbank/mobilbank kan måle seg med DNB sin(Jeg har prøvd flere). Kundeservicen er fenomenal, Akjsehandelen går på skinner og rådgiverne er utrolig hjelpsomme. Ekstremt positivt er det samfunnsansvaret DNB tar for Norges samfunn. De gjør en god jobb og gir mye tilbake til oss innbyggere i Norge. Alt i alt, ingen over og ingen ved siden av.
