Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig god kundeservice

Omtale av  David

Alltid rask behandling av saker, og føler meg godt ivaretatt. Bra webløsninger for boliglån og aksjehandel.

Svar fra DNB Bank
04.10.2021 16:57

Hei David. Så kjekt å høre! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse! /Thomas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Arogante tullinger

Omtale av  Daniel K

DNB like ikke at jeg kjøpte krypto for pengene mine og at jeg hadde tatt ut 100 000 fra paypal. Da ga de meg 2 uker på å "dokumentere" at dette ikke var hvitvasking av penger. Ellers ville de sperre kontoen min. Jeg har vært kunde der i 30 år. Jeg sendte en forklaring på alle transaksjoner, og fikk til svar at alle forklaringene måtte dokumenteres. "Du har en uke igjen bevise dette" Jeg måtte sende alle transaksjoner på alle nettsider de mente var suspekte. Og jeg måtte bevise at mine penger jeg hadde på konto hos dem var legetime. DNB, når jeg har penger hos dere, jobber dere for meg. Dere har sparken!

Svar fra DNB Bank
02.10.2021 15:57

Hei Daniel! Kryptovaluta er definert å ha meget høy risiko i DNBs iboende risikovurdering, slik som også myndighetene vurderer det til. Kunder må forvente at det stilles krav til å frembringe god dokumentasjon for at vi skal kunne akseptere overføringer fra kryptovaluta. Normale investeringer og realiseringer innen kryptovaluta vil normalt ikke generere ytterlige spørsmål fra banken. Men ved eventuelle forespørsler på initiativ fra DNB, forutsettes det at selve investeringen kan dokumenteres i tråd med hvitvaskingsloven og midlenes opprinnelse. Ytterlig informasjon finnes på skatteetatens hjemmeside. /Mariell

Bedriten kundeservice

Omtale av  Zulfeqar A

Jeg prøvde å få tak i kundeservicen over telefon, 4 av 5 gangene fikk jeg ikke svar og ble bedt om å prøve igjen senere. Greit nok, tenkte jeg siden jeg ringte i tiden der det er stor pågang. Når jeg ringte på kvelden og skulle ha hjelp til problemet mitt, fikk jeg som svar om å ringe dagen etter fra 08-16. Jeg får ikke tak i de og har nå prøvd i 6 dager. Veldig skuffende

Svar fra DNB Bank
02.10.2021 12:10

Hei Zulfeqar. Det var leit å høre. Vi ønsker at alle våre kunder skal få en god kundeopplevelse hos oss. Anbefaler deg å kontakte oss kl 08:00. Da er det som regel ikke kø. Det er ikke alle avdelinger hos oss som er åpen etter 16:00, så hvis du skal ha kontakt med en annen avdeling, må du ringe oss mellom 08-16. Ønsker deg en fin dag! /Thomas

Enkel og grei og forholde seg til, men mangler Apple pay

Omtale av  Timmy

Stort sett fornøyd med DNB. Men savner veldig Apple Pay. De støtter Google Pay, som er bra, til og med Fitbit pay og Garmin Pay. Men ikke Apple Pay. Er fornøyd med DNB, men syntes dette er latterlig at de ennu ikke har fått fingeren ut og implementert dette.

Svar fra DNB Bank
29.09.2021 14:59

Hei Timmy og takk for tilbakemelding, det setter vi pris på! DNB har pt ikke noe avtale med Apple Pay. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Betina

Serriøst ingen Apple pay?

Omtale av  Per C

DnB har ikke apple pay men har google pay, dette er bare dumt... alt får dumt

Svar fra DNB Bank
27.09.2021 14:06

Hei Per! Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Beklager for dette. /Viktoria

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Dårlig kundeservice

Omtale av  Kjell

Vanskelig tilgjengelig. Kundebehandlere synes lite interessert i å hjelpe kunden med kundens problem. Virker utilnærmelig. Bør være mer tilgjengelig, også for småsparere.

Svar fra DNB Bank
18.09.2021 17:00

Hei, Kjell! Det var leit å høre, for vi ønsker alle som tar kontakt med oss skal sitte igjen med en god opplevelse. Håper at vi klarer å rette opp inntrykket neste gang. :-) /Hilsen Even

Dårlig bank får personkunder

Omtale av  James

Jeg søkte om bolig nytt boliglån i dnb. De kunne ikke svare meg på hvorfor jeg ikke fikk nytt boliglån..! :( Hva er dette får noe tull jeg har hvert kunde i denne banken siden 2013 fram til nå...pga jeg går på uføretrygd er grunnen til jeg ikke får hjelp til kunne kjøpe meg annen bolig dette...! Jeg har god egenkapital mer en 15 % va er problemet med ikke få finansiering av dnb.! :(

Svar fra DNB Bank
16.09.2021 10:44

Hei James. I henhold til finansavtaleloven baseres kredittvurdering på en totalvurdering av betjeningsevne, betalingsvilje og tilbudt sikkerhet. Det er altså flere faktorer som spiller inn når vi gjør vurderinger av boliglånssøknader. I tillegg er det et krav fra myndighetene om at man kun kan låne 5 ganger inntekt. Alle vurderinger vi gjør er individuelle, og alle har krav på svar hvorfor vi ikke kan tilby et lån dersom man får avslag. Ta gjerne kontakt med boliglånsavdelingen vår på 915 04800 eller ved å skrive en melding fra postkassen i nettbanken din dersom du ønsker mer utdypende svar på hvorfor du fikk avslag. /Nina

DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR