Nordea Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Skulle opprinnelig bruke Nordea som min hovedbank, siden jeg har lån der, men det har endt i at jeg har beholdt lånet og bruker en annen dagligbank. Nettbanken deres koster 300 kroner i året og det er mange kostnader knyttet til kortbruk, spesielt kontanter. Har inntrykk av at banken ikke verdsetter kontantkunder like mye som kortkunder. Har fått spørsmål fra kundebehandlere om "hva jeg skal bruke kontanter på i 2022", noe jeg synes er irrelevant at de spør om. Nordea har heller ikke avtale om kontanttjenester i butikk, og ellers høye gebyrer på uttak i minibank, selv på sine egne automater. De fremmer en personlig bank, og det er jeg tilhenger av. Samtidig håper jeg at de kan redusere alle gebyrer og påslag, og tilby et produkt med et årsgebyr på kort. Mer som flere av de nye appbaserte bankene.
Hei! 😊 Først vil jeg bare takke for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det setter vi stor pris på. Det er derimot leit å høre at du ikke er fornøyd med oss, og at du opplever at vi opererer med skjulte kostnader. Vi forsøker å være så åpne som mulig med alle kostnadene våre, slik at du som kunde ikke skal få noen negative overraskelser. Derfor må jeg bare presisere at det ikke er selve nettbanken som koster 300KR/år (25KR/mnden), men Dagligbankpakken vår. Her er tilgang til brukskontoer, nett- og mobilbank og ett Visakort inkludert. Du kan med andre ord ha så mange kontoer du måtte ønske, benytte deg av både nett- og mobilbanken og ha ett Visakort tilknyttet en av kontoene - kostnaden er 25KR/mnden. Ønsker du flere Visakort, koster det 25KR/mnden pr. ekstra kort, på samme måte som tidligere. Kontantuttak i minibank koster 10KR, uavhengig av du benytter våre minibanker, eller fra andre banker. Enn så lenge er vi ikke med i samarbeidet med kontanttjenester i butikk, men en gladnyhet jeg kan dele er at dette veldig snart er på plass 🥳 Jeg forstår at du allerede har byttet bank for dine dagligbank-tjenester, men vit at du alltid er hjertelig velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt 😊 /Lasse
Har Nordea VISA debet kort men får ikke brukt dette i betalingsterminaler. En tilsendt kode kan ikke brukes. Har ikke brukt kortet som betaling i kjøpesenter etc. på lenge. Kan jeg få tilsendt ny kode? Får ingen respons på meldinger til banken. Gi beskjed hvis jeg bruker for mye av deres tid for service. Jeg kan bytte bank!
Hei Helge. Jeg kan dessverre ikke bistå deg med ditt kort eller kundeforhold via bytt.no, da jeg ikke har noen mulighet til å sjekke ditt kundeforhold. Vi skal selvsagt hjelpe deg med kortet ditt men er da avhengige av at du kontakter vår kundeservice direkte enten på telefon 232 06001 eller via chat i nettbanken din så skal vi nok få ordnet dette raskt. Vår kundeservice er åpen til kl 21:00 man-fre og vi er her også i helgene. Kontakt oss direkte så skal vi undersøke ditt kort direkte. /Cathrine
Lån kan vi ordne digitalt og få på dagen. Men å få ordna en konto med betalingskort til barnet, som allerede er kunde, det er tydeligvis kjempe vanskelig. Etter 3 ganga kontakt via kundeservice ( og småfuglene vite kor lang ventetid hver gang) og 2 ganger inn å signere digitalt på avtaler, både for mor og far. Så har barnet no fått en konto og et kort, men koda mangla. Svært vanskelig å få den, fordi barnet ikkje skal ha nettbank eller mobilbank sjølv enda. Sist eg hadde kontakt med kundeservice, vart eg lovd å få kode tilgjengelig på min egen mobilbank etter 1-2 daga. No 10 dager seinere, er det forsatt ikkje skjedd. Og i dag, etter 40min med venting så vart kontakta med kundeservice bare brutt før eg hadde fått komt igjennom. Og hver gang eg har hatt kontakt, så har eg blitt lovd at no skal alt bli ordna... skjer ikkje! No er eg lei og gutten kjempeskuffa. Så fort bindingstida vi har på lån går ut. Also i løpet av neste år, så bytter vi Bank! Dette er bare ikkje holdbart å skulle ha et kundeforhold til.
Hei Muttern. Her vanker det nok en god del misforståelser i flere samtaler eller dårlig forklaring fra vår side og det er meget beklagelig. Jeg skal forsøke å forklare deg dette slik at det blir helt klart hvordan dere skal gå frem for å enklest få tilgang til koden til kortet til din sønn. Du som forelder har ikke tilgang til barns kort eller pin kode i din egen nettbank og dette er heller ikke mulig å få. Det som da er muligheten er at barnet selv får egen mobilbank app slik at barnet selv kan finne sin kode i egen mobil/nettbank. Om det da ikke er er et alternativ (at barnet selv skal få tilgang) er det 2 muligheter for deg som forelder. 1. Du kan få tilsendt koder hvor du oppretter en ekstra bruker på barnet i din egen Nordea ID app hvor du deretter logger inn på barnets bruker i egen mobilbank, ikke din egen. 2. Vi kan sende pin koden pr post. Dette gjøres i liten grad nå ettersom den kan finnes i mobiobank app og nettbank. Veldig leit at du har opplevd at dette har tatt så lang tid for dette kunne vært løst på 5 min via telefon med oss og veiledning trinn for trinn til du hadde fått laget en bruker på din sønn via egen Nordea ID app. Jeg har stor forståelse for at det oppleves frustrerende med lang ventetid. Jeg kan garantere deg at vi jobber på spreng alle sammen på kundeservice med å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig. Vi får dessverre ikke styrt hvor mange som kontakter oss men den siste tiden har vi hatt stor pågang på våre linjer. På generelt grunnlag kan jeg si at pågangen til kundeservice som regel er aller størst på dagtid mellom 08:00-16:00. Det kan derfor lønne seg å kontakte oss senere på ettermiddag eller kveld. Du kan og kontakte oss via chat i nettbanken hvor ventetiden og normalt er kortere. Jeg håper du vil gi oss en sjanse til slik at vi kan rette opp det dette og hjelpe dere å løse dette på best mulig måte. /Cathrine
Benyttet trygt oppgjør som tilbys av Nordea. Når vi skulle signere/sende inn - var signér knappen grået ut og vi endte opp med å IKKE fullføre salget. Dette var på en søndag og kundeservice for trygt oppgjør er KUN åpent per overbelastet telefon hverdager frem til kl. 16. Svarer ikke på mail. Dersom dere skal tilby en slik løsning må dere dobbel og trippelkontrollere at alt fungerer, samt ha tilgjengelig kundeservice også i helger. Unngå denne løsningen - neste gang blir det Finn.no sin egen løsning.
Hei, Jeg hører du ikke har hatt en god opplevelse med Trygt oppgjør, og det er veldig leit å høre at du ikke fikk fullført salget. Dersom det var helgen 16-18 september du forsøkte å signere skyldtes denne feilen at e-signeringsløsningen var nede på grunn av vedlikehold mellom fredags kveld og mandags morgen. Det var derfor kun papirsignering som var mulig denne helgen. Det skal ha vært et varsel på vår hjemmeside angående vedlikeholds-arbeidet, men jeg skjønner denne informasjonen burde fremkomme mer tydelig. Jeg beklager ulempene dette medførte og jeg setter stor pris på din tilbakemelding. Mvh Nordea
Går inn på CHAT-tjenesten og ber om menneske, og får "ventetid på over 15 minutter". SÅ LOGGES MAN AUTOMATISK UT ETTER 5 MINUTTER!! Da er det bare å begynne på nytt og det samme skjer igjen....og igjen... Med andre ord umulig å bruke. Prøver å ringe kundeservice 23206001: Ventetid 62minutter. Jeg sier opp ALT som har med NORDEA å gjøre så fort jeg har ordnet opp i det jeg må. Men det er vel det alle kunder vil, og derfor er NORDEA så elendig på å hjelpe til - for å beholde gisler så lenge som mulig. Vemmelig hilsen FU. (Står for hr. FixUp eller hr. FuckyoU alt ettersom..)
Pkt.1 Når en skal kontakte banken er det alltid lang ventetid, chat fungerer ikke så lenge det er en robot som skal svare. Dere bør gjøre noe med dette, ha noen som svarer i chat som er mennesker i åpningstiden og når en er fast kunde, såkalt premiumkunde bør det være enklere å komme kontakt. Pkt.2 Ett samarbeid mellom Nordea Finans og Nordea burde gjøre det mulig å ha full oversikt i 1 app, men ser av andre innlegg at dette foreløpig ikke lar seg gjøre?
Jeg har stor forståelse for at det oppleves frustrerende med lang ventetid. Jeg kan garantere deg at vi på kundeservice jobber på spreng med å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig. Vi får dessverre ikke styrt hvor mange som kontakter oss, men den siste tiden har vi hatt stor pågang på våre linjer. Per dags dato er det ikke noe samarbeid mellom Nordea Bank og Nordea Finans, men vi jobber med forbedringer og løsninger for å få dette til.
Etter at Kredittkassen ble solgt til Nordea har det gått én vei for banken. Nedoverbakke. Det eneste som stiger er etter mitt inntrykk lederlønninger og styrehonorarer.
Hei, Ut i fra det du skriver har du hatt dårlig opplevelse med oss, noe som er veldig kjedelig å høre. Har du opplevd noe som ikke står til forventningene, så vil vi gjerne vite om det. Tilbakemeldinger fra kunder er veldig viktig for oss, og på akkurat denne måten kan vi jobbe for å bli enda bedre. Ønsker du å gi oss en mer utfyllende tilbakemelding, setter vi pris på om du vil legge inn en kommentar i linken jeg legger ved under. Mvh Nordea https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html
Har billån hos Nordea Finans og har prøvd alt mulig for å få oversikt. Etter å logge în så må în med bankid tusen ganger og dette sender deg bare til å bestille ny lån,ny pensjon eller lignende....Helt kaotisk og unødvendig komplisert
Hei, Dersom du har billån i Nordea Finans skal du finne en oversikt over betalingsplanen din ved å gå til https://nordeafinans.no. Klikk "Logg inn" øverst til høyre og velg "Min finansiering". Per i dag finner man ikke oversikt over lånet direkte i Nettbanken eller Mobilbanken, men forhåpentligvis en løsning som vil komme på sikt. Mvh Nordea
De har trekt meg 180kr siste måneden, spesifikasjoner ved månedsslutt. Dette i tilegg til årssummen jeg betaler for og være kunde der. Ekstremt dyr bank og være kunde. Går nå over til dnb istedet.
Hei, For å være kunde i Nordea med kontoer, bankkort og alle tjenestene vi tilbyr koster dette kr 25,- per måned (totalt kr 300,- per år). Dersom du har blitt trukket for kr 180,- i tillegg kan du sjekke hva det gjelder på din kontoutskrift. Eventuelt kan du gjerne ta kontakt med kundeservice på chat eller telefon 232 06001 så kan vi sjekke det opp for deg. Mvh Nordea
I går satt jeg i 213 minutter i kø, før jeg til slutt måtte legge på. Forsøkte igjen etter en stund, å fikk da mulighet til å taste inn at de skulle ringe meg tilbake når det var min tur. Dette var i går formiddag, å de har fortsatt ikke ringt tilbake. I frustrasjon forsøker jeg igjen i dag. De sier innledningsvis at køen er satt til ca 22 minutter. Jeg har nå sitter i snart en time ekstra.
Hei, Det er veldig beklagelig å høre du har ventet så lenge for å snakke med oss. Vi opplever fortiden stor pågang og jobber kontinuerlig for å betjene kundene som ønsker å snakke med oss. De siste ukene har vi opplevd ekstra pågang da det er mange som har spørsmål rundt utfasing av BankID på mobil. Jeg håper du nå har fått snakket med oss og fått den hjelpen du trengte. Mvh Nordea
E du student som mæ så kan man fort gå i minus. Står på kontoen at man blir trukket også blir man plutselig ikke det og pengene kommer magisk tilbake når man for lånn uten at man ser det og havner i minus. Brukt en hel dag med kundeservice. Står ofte at dem trekke dæ men det gjør dem ikke. Veldig my feil hele tiden. Utrolig dårlig bank ikke verd Apple pay
Hei, Det er leit å høre du ikke har hatt en god opplevelse med oss i Nordea. Vi ønsker stadig å forbedre oss så jeg setter pris på tilbakemeldingen din. Jeg håper du fikk en tilbakemelding på saken når du var i kontakt med kundeservice, men ut fra det du skriver høres det ut som du har gjennomført et «visa varekjøp». Når du bruker kortet ditt i utlandet, på nettet, i taxi og/eller via ulike apper går disse transaksjonene som regel som «Visa varekjøp». Slike transaksjoner reserveres på kortet først som en midlertidig transaksjon, og så blir reservasjonen slettet igjen, for så å bli trukket fra kontoen din på nytt som en endelig transaksjon noen dager senere. Det er derfor viktig at man følger litt ekstra med når man handler via nett, utlandet eller via apper, siden man da i kort perioder kan ha mer disponibelt enn det som er reelt. Om du ønsker vi skal se nærmere på din sak kan du gjerne ta kontakt med kundeservice på chat eller telefon 232 06001. Mvh Nordea
Vi har hatt pensjonsavtale gjennom Nordea i 4-5 år men da vi nå skal bytte til noe bedre og enklere mottar vi et flyttegebyr fra Nordea. Useriøst opplegg. Fraråder alle som trenger pensjonsavtale til bedrift å bruke Nordea. Nordea pensjon er useriøst, erfaringer om Nordea Pensjon er at de ikke anbefales.
Hei, Det er ikke hyggelig lesning at du er missfornøyd med vårt pensjonstilbudet vårt. Når det gjelder flyttegebyret, er dette noe nesten samtilige pensjonstilbydere tar ved flytting av pensjon for bedrift. Mvh Nordea
På tre renteøkninger hittil i år har Norges Bank økt renten med 1,25 prosent. På samme tidspunkt har Nordea økt billånsrenten med 1,67 prosent. Altså 0,42 prosent mer enn Norges Bank. Forklaringen fra Nordea når jeg spurte var; "Dette gjør vi for å kompensere for økte kostnader på våre innlån". Neste gang blir det billån i en annen bank fra min side!
Hei Takk for din tilbakemelding. Renten vi betaler for våre innlånskostnader (NIBOR) er direkte påvirket av rentebanen til Norges Bank. Norges Bank har hevet renten flere ganger, den neste kommer i september. Denne forventningen til økt styringsrente påvirker pengemarkedsrenten som er grunnlaget for våre innlånskostnader. For å dekke denne økte kostnaden har vi endret renten litt mer enn Norges Bank. Vi ber deg ta kontakt med oss for å få et personlig svar. Vennlig hilsen Nordea Finance
Hadde en brukskonto for å teste Google Pay som ikke er støttet av min bank. Overførte 1000kr til Nordea og glemmer dette ut i litt over et år. Når jeg i dag logger meg inn har jeg 475kr igjen, og det er trukket et beløp hver måned for: "SE SPESIFIKASJONER PÅ KONTOUTSKRIFT VED MÅNEDSLUTT" Noe jeg aldri har fått beskjed om, eller har noe nytte av. Dette er svindel, og banken bør unngås.
Hei Kjetil O. Har man en brukskonto hos oss er man automatisk en del av Dagligbankpakken som koster kr 25 per kalendermåned. Inkludert i denne prisen er det et debet-kort :) Før hadde vi årspris på kort som var på kr 300 per kort, men det ble endret i fra januar 2021 for kunder som hadde kort på konto. Når man oppretter kundeforhold med brukskonto signerer man for dette i opprettelsen. De som var kunder fra før vi tilsendt brev enten digitalt eller per post om endringen i løpet av siste kvartal i 2020. Det er selvsagt beklagelig om du ikke har fått med deg dette, men jeg kan med hånden på hjertet si at dette ikke er en kostnad vi forsøker å skjule for våre kunder. At det er merket med "SE SPESIFIKASJONER PÅ KONTOUTSKRIFT VED MÅNEDSLUTT" forstår vi at kan være forvirrende og lite selvforklarende. Det fremkommer dog på kontoutskriften hva som inngår i gebyret som er belastet. Mvh Nordea
Elendig dårlig kundeservice .. når man søker lån så står det " du vil høre fra oss INNEN 3 virkedager" som en avslutning på søknaden.. 4 dager går,og man ringer kundeservice for og høre hvorfor dem ikke har tatt kontakt.... og får tilsvar at det vil ta 3 uker og behandle lånesøknaden..
Hei Dpm. Vi må på det sterkeste beklage ventetiden vi har hatt, og har på alt av lånesøknader den siste tiden. Svartiden man får opplyst når man har fullført en søknad er, svært beklagelig, feil. Vi er smertelig klar over dette og kan ikke annet en å legge oss flate. Jeg kan love deg at det jobbes på spreng med å få endret dette. Selv om det ikke hjelper deg og din opplevelse. Mvh Nordea
I disse tider hvor dagens regjering flår folket med høye avgifter og økt prisvekst , så er ikke Nordea behjelpelig med avdragsfrihet, pga økte økonomiske utfordringer! Takk for nå Nordea!
Hei Ronny. Det er trist å høre at du ikke har opplevd oss som imøtekommende og hjelpsomme i en vanskelig situasjon, det ønsker vi selvsagt ikke at noen av våre kunder skal oppleve. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker at vi skal se på din sak igjen. Mvh Nordea