Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Meget dårlig kundeoppfølging og rådgiving

Omtale av  Torgrim A

Trenger man hjelp så er de umulige å få tak i , dårlige betingelser og rådgiving i forhold til plassering, Svar i fra bank feks. "DU MÅ GÅ INN PÅ HJEMMESIDEN OG LESE DEG OPP" Gitt dem flere muligheter til å beholde meg som kunde , Har vært trofast kunde siden 1994 men Nå er det slutt og jeg kommer aldri tilbake.

Svar fra Nordea Bank
30.01.2023 12:51

Hei Torgrim! Dette var virkelig ikke hyggelig lesning, beskrivelsen av din opplevelse med oss er virkelig ikke sånn vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Vi har i en periode hatt noe ventetid på kundeservice hos oss, dog kan jeg forsikre deg om at tiltak er gjort og ventetiden er betraktelig redusert. Hva gjelder sparing og plassering av midler er vi veldig stolte av våre sparerådgivere, de jobber hver eneste dag for å gi spesialtilpasset rådgivning til de av våre kunder som ønsker å investere penger i fond, hvor det settes opp en plan og strategi tilpasset hver enkelts økonomi. Vi ønsker veldig gjerne en ny sjanse om du vil gi oss det, ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via chat så setter vi deg i kontakt med en sparerådgiver hos oss i Nordea. /Steffen

Kundebehandlerne er hyggelige og dyktige, men bankintegrasjonen med Fiken er dårlig.

Omtale av  Anne M

Jeg har brukt nordea bedrift i mange år, og har vært fornøyd, inntil jeg opprettet fiken regnskapsrogrammet. Min sønn hjalp meg. Han har brukt fiken i flere år, og ble rystet over nordea da vi skulle opprette bankintegrasjonen. Siden har det vært mye trøbbel. Det har skapt mye usikkerhet og jeg har kastet bort utallige arbeidstimer på fiken-nordea. Kundebehandlerne er dyktige og hyggelige, men du må ha god tid, for de svarer ikke alltid den dagen du spør om hjelp.

Svar fra Nordea Bank
24.01.2023 08:23

Hei, Anne! Så kjedelig å høre at du har hatt problemer med Fiken hos oss. Dette skal normalt være relativt ukomplisert å sette opp, men det høres ut som om du har vært litt uheldig. Jeg får ikke undersøkt dette noe nærmere i denne kanalen, dessverre, og vil derfor anbefale deg å kontakte Kundeservice Bedrift på tlf. 232 06002 eller chat via nordea.no/bedrift, så får du videre hjelp. Dette må vi selvfølgelig få ordnet opp i😊 /Silje

Den beste totalbank

Omtale av  Thomas A. N

En suveren og komplett totalbank. Alt er bra. Apple Pay/Google. Byttet fra DNB hvor alt er det motsatte av bra. Tipp topp 👍🏻

Svar fra Nordea Bank
19.01.2023 08:43

Hei, Thomas! Så utrolig hyggelig å lese🥰 Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Vi skal gjøre vårt ytterste for å fortsette og innfri forventningene dine😊 /Silje

Veldig fornøyd

Omtale av  Thomas

Etter å ha vært kunde i flere forskjellige banker er jeg faktisk med fornøyd med Nordea. Jeg har personlig fått veldig god service, kort ventetid på telefon (hvis man ikke absolutt SKAL ringe rundt rushtider) og oppfølging både når jeg ble kunde og under kundeforholdet mitt :D Jeg flyttet også pensjonen min hit, og jeg må si at kunderådgivere gir kjempegode råd og tar det veldig seriøst :) De er ikke billigst eller dyrest, men oppfølging og service gjør opp for kostnader for min del :) Jeg trekker fra 1 stjerne fordi app kan være litt ustabil til tider, men jeg elsker hvor intuitiv appen er :)

Svar fra Nordea Bank
07.01.2023 08:23

Hei Thomas! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive feedback til oss! Sånne tilbakemeldinger setter vi enormt stor pris på å høre 😍 Seriøs og god rådgivning, samt god oppfølging i prosessen når du blir kunde er noe vi jobber hardt med, så det er ekstra hyggelig at du har lagt merke til dette. Så kan jeg samtidig love at vi jobber på spreng med å både ha minst mulig nedetid i appen, og i tillegg levere nye, nyttige tjenester i den 📱👌 /L

Nordea ID-app

Omtale av  Bjørn O

Etter å ha hatt vanleg bank-id på telefon i mange år, tenkte eg det var på tide å følgje meldingane om utfasing og innstallere Nordea ID app. Det gjekk jo greit. Åpner den gamle og vel Nordea som innlogging. Då kjem eg inn på den "gamle" og ser igrunnen ikkje kva som er tilpassa banken. Etter utlogging får eg varse om å åpne appen på nytt for å fullføre registrering. Har saumfart Nordea sine hjelpesider for å finne svar. Sett på videoane ein gong til, men finn ikkje noko meir. Så spm er, skal sjølve mobilbanken ha ein annan meny, eller likt som før?

Svar fra Nordea Bank
05.01.2023 09:57

Hei Bjørn, Først og fremst er det gledelig å høre at du er i gang med Nordea ID😊 Jeg er litt usikker på om jeg har forstått spørsmålet ditt, men både nett- og mobilbanken er som før, selv om du benytter Nordea ID som innlogging. Forskjellen på BankID på mobil og Nordea ID, er at du nå benytter en app, i stedet for BankID på mobil, hvor du får opp to kodeord på telefonen din som du må bekrefte med PIN-kode. Hvis du har fått aktivert Nordea ID, og det står at appen er klar til bruk, så benyttes den som følger: 1. Velg "Nordea ID" som innloggingsalternativ i nett- eller mobilbanken. 2. Skriv inn ditt personnummer 11 siffer og gå videre. 3. Åpne appen Nordea ID, og godkjenn med PIN-koden du valgte når appen ble aktivert. Skal du logge inn på en ekstern side, så velger du "BankID" som innloggingsvalg, og deretter "BankID med app". Deretter følger du stegene over på samme måte. Logger du inn med BankID på en ekstern side, så må du i tillegg skrive inn ditt personlige passord, noe du slipper når du logger inn i nett- eller mobilbanken. Er noe uklart, så vil jeg anbefale deg å kontakte vår kundeservice på tlf. 232 06001 eller chat, så vil vi veilede deg😊 /Silje

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

avslag på innvilget lån med argument om at jeg ikke er i arbeid

Omtale av  Håvard S

Jeg har fått to innvilgede søknader med avslag hadde hyggelig samtale med nordea over telefon 3/1.23 en og en halv time senere fikke jeg avsal nice

Svar fra Nordea Bank
05.01.2023 09:42

Hei Håvard, Det er kjedelig å høre at vi ikke kunne innvilge lånet du søkte om. Jeg får ikke undersøkt saken din herfra, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har lover og regler å forholde oss til, og det er flere faktorer som spiller inn når vi skal behandle en lånesøknad - deriblant inntekt. Skulle noe endre seg i fremtiden, så er du selvfølgelig velkommen til å søke på nytt. /Silje

Frekk kundeservice

Omtale av  Leo

Måtte ringe de for å få BankID, fordi det står på nettsiden deres at man må gjøre det. Forklarte problemet mitt, og kubdebehandleren svarte «så?». Snakket med de en annen gang over chat, og hadde fortsatt en følelse av å bli rakket ned på

Svar fra Nordea Bank
02.01.2023 14:44

Hei Leo, Dette var virkelig ikke hyggelig lesning - sånn skal det selvsagt ikke være. Jeg må bare beklage at du har fått en følelse av å bli rakket ned på etter kontakt med kundeservice hos oss, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Vi jobber hver eneste dag med å levere den beste kundeopplevelsen for alle våre kunder som er i kontakt med oss, uansett hvilke spørsmål og ærend en har. Vi vil veldig gjerne rette på det inntrykket vi har gitt deg, og ønsker deg velkommen til å ta kontakt med oss på telefon 232 06001, via chat eller melding i Nettbanken, her ser vi nærmere på BankID og dine muligheter for dette hos oss i Nordea. /Steffen

Følger ikke med i timen

Omtale av  Vetle

Alt går tregt. Ukentlige feilmeldinger på app og nettbank. Transaksjoner går tregt. Lite kundevennlig. Prøver etter beste evne å finne positive egenskaper i både mennesker og bedrifter, men her må jeg dessverre melde pass... Et vaskeekte Sirupselskap :)

Svar fra Nordea Bank
02.01.2023 14:39

Hei Vetle, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det har vært noe sirupstendenser og tregheter i Nett- og Mobilbank den siste tiden hos oss, dette er noe vi naturligvis beklager på det sterkeste - heldigvis er ustabilitetene noe som hører sjeldenhetene til, sett i et lengre perspektiv. /Steffen

Uoversiktlig, ny nettbank, mangler funksjoner

Omtale av  M. F. S

Originalt så åpnet jeg først en konto her for mange år siden for min eks fra Frankrike, da fant jeg ut at nesten ingenting var på mulig å få på Engelsk. Jeg satte gikk inn og satte språk til Engelsk men det ble kun 1 meny som ble oversatt og resten ikke. Etter et par år kom jeg tilbake som kunde pga jeg fikk et godt huslån hos dem, men kravet var at Nordea skulle bli min primærbank hvor jeg hadde lønnskontoen min. Jeg var positivt overrasket at nettbanken hadde blitt bedre og jeg kunne bruke den som jeg ønsket. Noen måneder senere tok jeg opp billån direkte i nettbanken, men når jeg først begynner å betale så får jeg første gang en eFaktura med informasjon om lånet og neste gang avtalegiro med null informasjon. Jeg prøver deretter å finne informasjon om lånet mitt, men får plutselig beskjed om at Nordea Finans ikke er Nordea Nettbank, så de har ingen oversikt direkte. Et tullete system at man ikke kan få oversikt over billånet man tok direkte i nettbanken, men må til nordea finans. Logger på nordea finans hvor man ikke får noe mer informasjon enn hva man mangler på lånet... 1 linje, en nettside laget av en 12-åring. Man kan ikke se hvor mye man har betalt, man kan ikke se renten man har, ingenting. Kun informasjon om hva som mangler på lånet. Deretter tar jeg kontakt og får beskjed at man kun får informasjon hvis man har faktura... Jeg har satt på ja takk til alle eFaktura og ja takk til avtalegiro, så jeg spør om jeg kan få eFaktura om jeg avslutter avtalegiro, JA det kan du... gjør det og... plutselig får jeg ingenting. Det går 2 måneder med null info om hva jeg skal betale før jeg tar kontakt igjen hvor de ber meg vente 1 måned men ingenting skjer. Til slutt sender de meg faktura beløpet jeg skal betale i en EPOST... Deretter går det måneder hvor de glemmer å sende ut fakturaer, så måneder hvor de har sendt ut dobbelt faktura.... Gleder meg til jeg kan bli kvitt billånet så jeg slipper å forholde meg til det systemet. Men nå har de skrudd av den gamle nettbanken for at alle skal bruke den nye nettbanken, men den har mindre funksjonalitet enn den gamle. Ønsker man å endre en bekreftet betaling, noe jeg gjør hver måned, så går ikke det lengre i den nye, men de har en info knapp om at dette fungerer i den gamle nettbanken de nå har fjernet tilgang til. Jeg ønsket også å teste aksjesparing hos dem for å se om jeg kunne spare litt, oppsettet gikk fort en enkelt med få valg, men etter 3 måneder ringte de meg opp for å forklare at aksjesparingen jeg hadde valgt, var ved en feiltagelse ikke den jeg hadde. Systemet hadde valgt en annen aksjesparing men at de hadde rettet det nå. Jeg er glad de tok kontakt, men hvordan greier de å gi meg feil aksjesparing? Om nettbanken hadde hatt mer informasjon om avtalene kunne jeg muligens ha sett denne feilen før, men som vanlig får man et minimum av informasjon. Personlig fraråder jeg andre å bruke banken om de skulle spørre.

Svar fra Nordea Bank
15.12.2022 13:36

Hei, Først og fremst vil jeg beklage opplevelsen du har hatt hos oss. Her har du rett og slett vært svært uheldig, og det er jeg lei meg for. Jeg vil først kommentere billånet ditt. Selv om du søker om billån i nettbanken hos oss i Nordea Bank, så er det likevel Nordea Finance (tlf. 232 06020) som behandler- og innvilger lånet, uten at vi i Nordea Bank får sett så mye av informasjonen videre. Jeg har full forståelse for at det er misvisende, og selvfølgelig veldig dumt at det ikke vises i nettbanken. Med det sagt, så vet jeg at Nordea Finance jobber med å få på plass en digital og brukervennlig løsning for billån, men når dette er på plass tør jeg ikke gi noe estimat på. Akkurat hva som har skjedd med eFaktura-avtalen med Nordea Finance er vanskelig for meg å svare på, men normalt sendes det ut en faktura på lånet ditt én gang per måned, med informasjon om restgjeld, samt renter og avdrag oppgitt i beløp. Fortsetter du å oppleve problemer med faktura på billånet ditt, så vil jeg anbefale deg å kontakte Nordea Finance direkte. Når det gjelder nettbanken, så vil jeg nevne at den er fortsatt er under utvikling, og vi er klar over at flere tjenester mangler. Selv om innloggingsknappen til den gamle nettbanken er fjernet fra nordea.no, så finner du den fortsatt under «Andre tjenester» i nettbanken din når du står i oversikts-fanen. Snarvei til den gamle nettbanken vil ligge i ny nettbank helt til 100% av tjenestene er på plass i ny versjon. Du skal i alle fall vite at dette er noe vi jobber med, og mange flere funksjoner vil komme på plass i ny nettbank etter hvert. For en stund tilbake, så oppdaget vi en feil hvor enkelte hadde fått tildelt et annet fond enn det som ble kjøpt/bestilt, og det høres ut som du ble berørt av dette. Det er selvfølgelig alt for dårlig av oss, og vi legger oss helt flate her. Heldigvis ble det oppdaget og rettet, og en sånn feil vil med all sannsynlighet ikke skje igjen. Normalt skal du få god oversikt over sparingen din i nettbanken, samt spareavtaler, men det kan være du mangler noen tilganger, uten at jeg får sjekket det herfra. Avslutningsvis vil jeg takke deg for din konstruktive tilbakemelding – dette gjør at vi bare kan bli bedre! Jeg håper også du vil ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi hjelpe deg så godt vi klarer, og forhåpentligvis gi deg en suveren kundeopplevelse videre🤞 /Silje

Forferdelig bank og kundeservice

Omtale av  Stein J

En skikkelig dårlig og hårreisende opplevelse med boliglån og kunderådgiver. Boligen hadde krysspant og oppgjøravdelingen hos Nordea avviste oppgjøret og sendte det i retur til megler med varsel om at oppgjør ikke kunne finne sted da pant var høyere enn salgsverdi. (Megler hadde ikke sjekket pant eller restsaldo lån) På ett eller annet vis så fikk megler dette igjenom hos bank og resterende saldo ble satt på interimkonto uten rente. Nordea ville ikke utbetale dette da saken ble sendt til Finansklagenemda. Tapte mye penger på dette

Svar fra Nordea Bank
02.12.2022 13:19

Hei Stein, Dette var en kjedelig melding å lese, og jeg er utrolig lei meg for at du har hatt en sånn opplevelse hos oss. Jeg skulle gjerne gitt deg en mer konkret tilbakemelding her, men det får jeg dessverre ikke gjort uten å kunne sjekke opp i den aktuelle saken. Det hadde derimot vært veldig ønskelig om du ville sende inn en tilbakemelding via linken jeg legger ved under, så vil vi se på det og forhåpentligvis finne en løsning sammen. /Silje https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Superdårlig på alt

Omtale av  Morten S

Verste banken som finnes Dårlig kundeservice, utilgjengelig Dyr, ja alt e galt

Svar fra Nordea Bank
28.11.2022 14:37

Hei Morten! Dette var ikke noe hyggelig å lese. Jeg vet ikke hva som har skjedd i ditt tilfelle, men jeg skjønner at du ikke har fått hjelpen du har etterspurt. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse, og at du da får en bedre opplevelse av kundeservicen vår. /Ole

Nordea Direct migrasjon prosessen er helt forferdelig

Omtale av  Ole T

Søkte lån hos Nordea Direct, har lån, daglig og sparing kontoer der. Fikk kjedelig beskjeden om å opprette konto hos Nordea bank helt på nytt. Jeg mener migrasjon prosessen er helt forferdelig. Siden jeg må begynne på nytt, skal jeg velge andre bank.

Svar fra Nordea Bank
28.11.2022 14:35

Hei Ole. Dette var ikke hyggelig lesning. Dessverre er ikke migrasjonen med Nordea Direct helt komplett enda, og det medfører en del ekstra steg for deg som kunde. Håper allikevel du vil prøve oss ut neste gang du skal søke lån, og forhåpentligvis føles det mye mer lettvint da. /Ole

God kundeservice

Omtale av  Bjørn R. S

Har fått god hjelp når det har oppstått div. problemer. De blir løst uten at jeg blir stresset pga.dårlige kunskaper på data, har stor tålmodighet med meg. Min personlige kontakt i banken gjør at vi er trygge på det som gjort, til beste for meg.

Svar fra Nordea Bank
21.11.2022 18:33

Hei Bjørn. Så trivelig å lese at du er fornøyd med overgangen til oss og at du har føler deg godt ivaretatt. Tusen takk for din tilbakemelding. Ønsker deg en fin uke videre. //Kristoffer

Strålende fornøyd

Omtale av  Øyvind H

Har nå vært kunde i Nordea i drøyt 4 år. Benytter banken som min primærbank (lønnskonto, nettbank og lån). Veldig fornøyd med min rådgiver og øvrige personer jeg har vært i kontakt med hos Nordea. Opplever at jeg får rask og god service de gangene jeg kontakter banken.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2022 09:29

Hei Øyvind, Vi setter veldig pris på tilbakemeldingen din. Det er kjekt å høre at du er fornøyd med oss som bank. Ønsker deg en fin dag videre og riktig god helg. 😊 /Kaja

Jeg fikk den best tenkelige servicen

Omtale av  Evot

Jeg har byttet bolig og trengte først et finansieringsbevis og deretter et lån inntil min tidligere bolig var solgt. Finansieringsbeviset ble ordnet på to dager fordi økonomien min var ukomplisert. Lån og innfrielse av lån gikk veldig greit. Hele veien møtte jeg hyggelige og serviceinnstilte ansatte. Nedenfor gir jeg litt trekk fordi banken ikke har rutine på å kontakte låntaker etter boligsalget da det var ordnet boligkreditt. Jeg trengte ikke videre lån og fikk ingen oppgave uten selv å ta kontakt og si at jeg ønsket å innfri lånet. Jeg har hatt lønnskonto der over 50 år. Etter hvert forsto jeg at det var greit å bruke annen bank til sparepengene. Det er ikke relevant å anbefale Nordea fordi det ikke er et tema - altså ikke pga dårlige erfaringer. Bakgrunnen for min omtale er at jeg tilfeldig kom over et tilbud om å gjøre det og jeg hadde helt nye erfaringer å dele.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2022 09:43

Hei Evot, Det var veldig hyggelig å lese tilbakemeldingen din. Vi er veldig stolt over rådgiverne våres, og setter veldig pris på at du har hatt en hyggelig opplevelse. Jeg vil bringe tilbakemeldingen din videre, både den positive omtalen og tilbakemelding på rutine etter salg av bolig. Ønsker deg en fin dag videre og riktig god helg!😊 /Kaja

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Nordea Direct - Nordea ?

Omtale av  Geir

Hva er dette, søkte lån hos Nordea Direct, har lån og konto der. Fikk beskjed om å opprette konto hos Nordea bank…. Bare rot…..

Svar fra Nordea Bank
15.11.2022 13:10

Hei Geir, Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Nordea Direct og Nordea Bank ble fusjonert 01.11.22, så akkurat nå er vi i en overgangsperiode, og jeg forstår godt at det kan være litt forvirrende i denne perioden. Produkter du allerede har (konto, lån, nettbank etc.) bruker du som normalt der du har disse produktene i dag, men i løpet av 2023 vil alle kunder fra Nordea Direct overføres til Nordea Bank. Mer informasjon om dette vil selvfølgelig komme når det nærmer seg, men vi skal gjøre det så smidig som mulig for deg som kunde. Det er derimot ikke mulig å søke om nye lån direkte hos Nordea Direct nå, da nye produkter blir håndtert av Nordea Bank. Det er også grunnen til at du fikk beskjed om å opprette konto hos Nordea Bank i ditt tilfelle. Jeg håper du kan være litt tålmodig akkurat i denne overgangsperioden, så har vi stor tro på at dette blir bedre for alle våre kunder på sikt, da vi selvfølgelig henter ut det beste fra begge parter😊 /Silje

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR