Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
143
av 147 innen
bank
17%
anbefaler
Nordea Bank

"Triste greier"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Lemmy for 08.10.2020 15.17

Nordea Bank har totalt 195 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Triste greier"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde billån i gjensidige bank, ingen problem. Nordea overtar. I løpet av ett år er lånet flyttet til tre forskjellige avdelinger i Nordea. Lånet har aldri vært mulig å få tilgang til. Ingen lånedokumenter, nedbetalingsplan, lånevilkår tilgjengelig i nettbank. Dette jobber de med en løsning på. Det har de sagt i 14 måneder. Lyver, svarer ikke på e-post. Viser forakt for kunde.

Svar fra Nordea Bank
09.10.2020 14.54
Hei Lemmy.

Dette var ikke hyggelig å høre. Vi ønsker selvfølgelig ikke å fremstå på denne måten.

Da lånet ditt ble flyttet fra Gjensidige ble det overført til Nordea Finans som administrerer alle billån for Nordea. For deg som tidligere hadde dette lånet i Gjensidige så er direkte kontakt info: Tlf. 232 06021. epost: bilfinans@nordea.no

Det er forståelig at du ikke er fornøyd med at det pr dags dato ikke eksisterer noen elektronisk løsning for å få en oversikt til lånet ditt, det er vi heller selvsagt ikke fornøyd med. Når det er sagt så jeg kan love deg at dette er noe vi jobber med uten at jeg har en nøyaktig dato for når det er på plass. Jeg tar uansett din tilbakemelding videre til våre utviklere, og håper du er villig til å ha litt is i magen.

Du skal selvsagt få svar på dine henvendelser vedr lånet ditt enten du ringer eller sender epost. Dersom du har opplevd å ikke få svar ved epost henvendelse må jeg bare beklage på det sterkeste, det skal ikke forekomme. Jeg tar og med denne tilbakemeldingen videre. /Cathrine
Bytt.no
"Triste greier" skrev Lemmy om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Lemmy og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever ofte problemer med innlogging , ikke oppdatert saldo etter gjennomføring en betaling heller ikke noe straksbetaling .holder me å bytte banken

Svar fra Nordea Bank
09.10.2020 08.32
Hei Fouad.
Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken vår og at du nå velger å bytte bank pga av dette, det er jo ikke noe vi ønsker. Dersom du ofte opplever problemer med innlogging I nettbanken vil jeg råde deg til at du kontakter kundeservice direkte når dette oppstår slik at vi kan finne ut hva som kan være årsaken til dette, det kan hende det er en enkel løsning til problemet ditt. Du treffer oss da på telefon 232 06001.

Betalinger i nettbanken følger faste avregningstidspunkter som er 5 ganger om dagen: 08:30, 10:30, 12:00 og 14:00 og 00:30 (påfølgende virkedag).

Dersom du ønsker at disponibelt beløp på kontoen din skal oppdateres umiddelbart etter at du har lagt inn betalinger gjør du ved å gå til "Innstillinger" og "Betalingsinnstillinger" nettbanken din. Her velger du da "Betalinger utføres umiddelbart"

/Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Uprofesjonelt. Udugelig. Grenser til svindel."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ville ikke justere renta. Skiftet bank, fikk bedre rente. Det gikk en uke etter at jeg skiftet, så ringte min "kontakt" meg og ville tilby bedre rente. Nei takk. Gebyrer og "signeringer" for den minste ting. 5 signeringer for å avslutte et kundeforhold med -en- konto med 26 øre på. Latterlig. Aldri hatt så mye problemer med noen bankforbindelse hverken før eller etter.

Svar fra Nordea Bank
08.10.2020 11.03
Hei!
Dette var ikke hyggelig å høre. Vi ønsker selvfølgelig ikke å fremstå som hverken uprofesjonelle, udugelig eller som svindlere. Jeg har full forståelse for at situasjonen du har opplevd ikke er noe som vekker tillit. Når vi kommer med rentetilbud skal det selvfølgelig være beste rente vi kan tilby i den nåværende konkurransesituasjonen, og ikke påvirkes av at du allerede har byttet bank.

For å avslutte kundeforholdet skal du bare trenge å utføre én BankID-signering, forutsatt at skjemaet på nordea.no/avslutte er benyttet. Har du blitt bedt om flere signeringer enn dette kan skjemaet enten være innsendt flere ganger, eller at hvert separate produkt er bedt om å avsluttes hver for seg. Når du benytter den nevnte linken er det kun én signering som er nødvendig for å avslutte kundeforholdet helt. /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ubrukelig nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

"Ubrukelig nettbank som er nede annenhver gang man trenger den!" Jeg hadde en fantastisk bra saksbehandler, men hun har dessverre sluttet.

Svar fra Nordea Bank
07.10.2020 13.24
Hei Peppern.
Forrige uke opplevde vi en del problemer i nettbanken vår grunnet tekniske utfordringer hos en av våre underleverandører. Dette første dessverre til mer nedetid i nettbanken enn normalt, og det er selvsagt meget beklagelig. Vi jobber hardt for å levere gode og stabile tekniske løsninger til våre kunder men noen ganger oppstår det det situasjoner som vi selvsagt skulle vært foruten.

Dersom du opplever problemer med nettbank annenhver gang du bruker den vil jeg råde deg til å kontakte vår kundeservice direkte slik at vi kan undersøke om det er andre årsaker som fører til de utfordringene du opplever. /Cathrine
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Uendelig ventetid på chat, tlf samt svartid på epost og uhyggelige ansatte!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg søkte om et enkelt finansieringsbevis og ga klar beskjed om at jeg skulle på visning om en ukes tid. Merk dere at jeg selv jobbet for denne banken i flere år og kjenner godt til rutinene. DNB, sparebank 1 samt Obos ga meg tilbud innen 2 virkedager. Først ble jeg videresendt hele 3 ganger før jeg kom frem til vedkommende som brukte over en uke på be om dokumentasjon. Hun ba gang på gang om ny dokumentasjon annenhver dag, selv etter jeg gang på gang spurte om hun hadde alt hun trengte. Først løy hun og sa at det var mye å gjøre og at svartiden var 4 dager, men så fort jeg sa at jeg måtte på visning og kunne gå for en annen bank, kunne hun plutselig få det til over dagen. De sier at de har mye å gjøre men mine gamle kollegaer i banken sier at de knapt har noen søknader for tiden... Helgen kom og jeg hadde ikke hørt noe, forsøkte meg på chat og tlf men til ingen nytte. Chat vier kø på 15 min, men etter 49 min stod det fortsatt 15 min!!! De legger opp til hindringer for å få ting gjort, men er på ingen måte kundebevisste eller behjelpelige. Det er en grunn til at dere har ligget på bånn i KTI år etter år! Elendig bank! Hadde jeg kunne gitt minus hadde jeg gjort det å!!!!

Svar fra Nordea Bank
29.09.2020 15.00
Hei Hamid! Vi har i sommer har mye pågang både hos oss på kundeservice og også på våre lånebehandlere. Nå vet jeg ikke hva som har skjedd i ditt tilfelle, men det er ikke slik vi ønsker å fremstå, så det må jeg bare beklage. Vi ønsker å bli bedre og å utvikle oss som bank, så om du har ytterligere tilbakemeldinger så setter vi pris på disse og vil gjerne ta de imot. De kan du sende til oss her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html / Andreas
Nordea Bank har totalt 195 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR