Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
73
av 87 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
150
63
42
63
578
Sorter omtaler etter
Viser av 896 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Eliska D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, dårlig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter at vi ønsket bytte navnet på betaling fra meg til datteren krever Nex gen tel en sume på 1500 kroner kun for fikse et nytt navne . Internett er fortsatt på samme adresse. Har vært kunde over fire år ,men nå er vi på jakt etter en ny leverandør .

Stian S. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Makan til lureri og dårlig TV-tjeneste skal du lete lenge etter"
3 syns denne omtalen er nyttig

En forferdelig opplevelse. Det har vært problemer med TV-tjenesten via fiber siden vi fikk den. De sender på ny ruter, TV-dekoderboks og nye oppdateringer. Noen feil forsvinner og andre dukker opp. At vi må betale 5000 kr for å si opp (bryte binding) fiber-internetten er jo helt mafia i 2020. Styr unna. Hadde ikke trodde jeg skulle skrive dette; men: jeg savner Telenor. Nå venter Altibox snart og det vet jeg at virker.

Jan H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stadige utfall og manglende internett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nå hatt en 30/10 ADSL linje i Kristiansand i 2 mnd. Den er mildt sagt ustabil. Etter mye utfordringer i oppstarten, fungerte det fint i 1 mnd. Modem er bridget (det benyttes ett TPlink Mesh system) og har fast IP. Det er fast IP mellom modem og Mesh ruter - så dette burde være en «no-brainer». MEN, uansett hva jeg gjør blir ikke dette stabilt. Har resatt både Iteno modem og nettverk utallige ganger. Har forsøkt m modem m DHCP - gir utfall det også. Styr unna om det finnes alternativer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke får man kontakt pr telefon. Tar den aldri . Finnes ikke service innstilt. Nettet er hakkete og dårlig

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Treigere enn ein snegle som henger fast"
3 syns denne omtalen er nyttig

Treigt nett og ruter som ikke tåler streaming på en enhet og høytaler koblet på nettet. Det lugger, lyd faller ut, og hvis du er modig nok til å sitte på vg mens du streamer på tven kollapser nettet helt og alt op resettes.Det skal ikke være sånn med 30mbps. Ubrukelig opplegg. Aldri igjen. Til tider har nettet vært borte i over et døgn uten av kundeservice er tilgjengelig eller kan hjelpe. Det eneste forslaget de har er å restarte ruter og å slutte å se på netttv. Og lagring på sky er det bare å glemme. Da kunne du like godt brent opp ruteren.

Veronica L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette fungerer ikke !!!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte bredbånd internet herfra. Linja fungerer ikke og jeg må skru av og slå på 100 ganger om dagen. Nå vil jeg si opp mitt abonnement, MEN de krever meg for 12 mnd bindingstid !! For et produkt som ikke fungerer. Dette er den verste services jeg har vært borti. De går imot kjøpsloven og krever penger for en vare som absolutt ikke fungerer!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Nytt lavmål."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har desverre vært nextgentel kunde i 2 år. Jeg betaler for 20mbs opp og ned men får som regel en hastighet fra 120kbs til 500kbs. det er ikke helt innafor spør du meg. når jeg skriver dette nå har jeg ukens rekord hastighet på hele 217.13 kbs. Så hvis du har lyst til å miste internett 5-8 ganger om dagen, ikke streame noe i mer en 240p med masse buffer. kjempe fan av selvpining eller få en tennåring til å bli ganske amper når han blir kobblet fra videospillene, så kan jeg anbefale nextgentel på det sterkeste. for min del bytter jeg til en annen levrandør, for det kan neppe bli like dårlig som dette. Ta dere sammen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett i 12 dager"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært uten nett i 12 dager. Kundeservice virker hyggelige men gir stadig nye frister for når det skal fikses, som ikke innfris. Får ikke datapakker til mobil eller mobilt bredbånd i mellomtiden. Leser på Google at mange har hatt samme problem. Stadig brudd på Internett og dårlig hastighet. Anbefales ikke, og er ikke billig i forhold til kvalitet.

Sissel M. A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Lynforbanna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ringt, skrevet på Chat, ringt igjen, Chat igjen. Ingen respons på noen av mine henvendelser. Blir lynforbanna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.10.2020 14:51
Hei Sissel, Ventetiden på telefon for tiden er ikke akseptabel og noe vi jobber med å bedre. Ventetiden på chat skal derimot være betraktelig kortere og vi anbefaler at du forsøker der. Alternativt har vi MinSide-appen hvor du kan gjøre mye på egen hånd, eller opprette en sak til oss. Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Varierende hastighet, og elendig kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har dessverre valgt NexGenTel som leverandør, veldig varierende hastighet. Har forsøkt å kontakte kundeservice, får beskjed om 20 minutter ventetid, men ga opp etter 95 minutter i telefon. Neste forsøk beskjed om 5 min ventetid, gav opp etter 40 minutter i telefon. Har forsøkt chat uten resultat. Hvordan kan disse ha konsesjon??

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.10.2020 08:30
Hei Tor. Det kan dessverre være litt ventetid på telefon, men chat har ofte kort ventetid. Usikker på hva som har skjedd med tanke på at du skriver forsøkt chat uten resultat. Hvis du gir det et forsøk til, så vil jeg tro at du skal få hjelp fra kundeservicen vår. Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Nextgentel i nesten 10 år med adsl, og har også samtidig hatt et dsl abonnoment nummer 2 fra andre leverandører, og samtlig har ikke vært nær like stabil som Nextgentel. Mens andre leverandører gikk ned, forble NGT oppe. Dette satt jeg stor pris på. Har aldri hatt noe problemer med kundeservice heller, skjønt har jeg hatt veldig lite behov for å kontakte kundeservice.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 14:10
Hei Jon. Takk for din tilbakemelding, veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Hilsen Christian i NextGenTel
Marius H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr så langt unna dere bare kan komme."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble vel kunde for 1 -2 år siden hos ngt, og alt gikk helt smertefritt i starten. Helt til jeg begynte å rote meg borti fasttelefon, TV, Fast-IP du kan si mer eller mindre full pakke noe de kunne tjent på. Men det tok ikke lengre enn bare noen uker etter at jeg hadde fått oppkoblet fasttelefon før den var helt død. Jeg tok kontakt med ngt sin kundeservice via facebook for å høre hva som hadde skjedd. Det ble opprettet en sak på det, men jeg hørte aldri noe tilbake fra de. Det gikk uker og dager, og jeg purret på ngt sin kundeservice stadig, men de kom hele tiden med unnskyldninger om problemer og bla bla bla! Helt til jeg begynner å klager over dårlig service osv, da kommer de opp med en løsning om at jeg må over til en annen leverandør som også eiers av de. Jeg synes sånn sett at det var en syk løsning på ett problem, siden hadde dette vært en anen leverandør, så hadde de heller fikset det. Ok ting løste seg der etter mye om og men og litt sinte klager fra meg. Så kommer vi til 2019 rett før julen velger jeg å bestille TV tjeneste fra NextGenTel. Og her vi er på'an med akkurat det samme her som sist. Jeg gikk i mnd vis å ventet på at dette skulle bli levert eller bli aktiv, men hørte aldri noe fra de. Jeg tok igjen kontakt med kundeservice på facebook for å etterlyser hvor TV tjenesten min blir av. NextGenTel kommer akkurat med like dårlige unnskyldninger her bare enda VÆRE! Denne gang var det ordre som blokkere bestillingen min, og her også ble det oppprettet en sak på problemet. Men det gikk mnd og uker og jeg hørte heller aldri noe fra de. Jeg begynte å klage, men ting ble ikke løst, og jeg ga så og si i slutten helt opp hele tv tjenesten dems. Da det hadde godt over noen (nesten 1 år) så kommer det melding om at utstyr er på vei til meg. Da viser det seg at de endelig hadde fått fikset dette med TV også. Men tenk at det tok over 1 år nesten før NextGenTel klarte å levere dette. Vel vel greit nok. Vi er nå på fast IP som jeg la inn en bestilling gjorde vel dette sammen med TV tjensten egt, men det var akkurat samme problem her også med fast-IP bare at denne ble aldri levert enda til hvor mye jeg kontaktet NextGenTel sin kundeservice. Fast-IP ble etter ett år kansellert på grunn de klarte ikke levere det. De satte opp purrestopp i systemet slik at jeg ikke får inkassovarsel,purringer eller noe som helst av dette. Jeg gadd ikke betale fordi var ikke fornøyd etter alt den elendige servicen jeg hadde fått hos de. Nå i 2020 ligger vi på ett beløp på 7500 kr som jeg ville ha en liten reduksjon etter som jeg er FERDIG MED NEXTGENTEL FOR GODT, men tror du ikke at de kom med grunnlag for å ikke gi noe reduksjon på det. Jeg mener at de bør gi noe tilbake til en kunde som venter såpass lenge på en TV tjeneste og har fått såpass dårlig service noe reduksjon i det minste når han/hun forlater NextGenTel.Reklamasjonsavdelingen til NextGenTel er noe av dårligeste jeg har vært borti noen sinne. Svarte ikke på de spørsmålene jeg ga eller ville ha svar på, skylder på at det gjelder bredbånd og TV, og dermed hadde jeg ikke rett på noe av dette. Kommer at de kan ikke behandle min oppsigelse på faktura på grunn av de aldri fikk kontakt med meg over telefon, enda til jeg forklare at det finnes e-post her i verden dersom det står oppgitt feil telefonnummer. Jeg synes i det minste jeg kunne fått noe reduksjon på beløpet ettersom jeg ikke har vært fornøyd, og kundeservice har ikke akkurat vært helt på topp heller + ventet jeg nesten ett år på en tjeneste. Og her synes jeg NextGenTel burde gitt noe reduksjon som ett plaster på såre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.09.2020 13:44
Hei Marius, Jeg kjenner til saken din og som du gjerne har fått høre flere ganger skylles feilen du har opplevd en feil i systemet vårt - og vi har naturligvis ingenting å vinne på å ikke levere IP-telefoni til avtalt tidspunkt. Jeg beklager feilen som har skjedd, jeg ser vi har kommet til en minnelig løsning etter du skrev denne anmeldelsen og jeg håper du er fornøyd med resultatet. Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Et mer uprofesjonelt firma skal man lete lenge etter."
1 syns denne omtalen er nyttig

Et mer uprofesjonelt firma skal man lete lenge etter. Nextgentel skulle komme innom oss i august - de skulle komme mellom tidsrommet kl 0800 og kl 2000 på en fredag, noe som gjorde at moren min måtte ta seg fri den dagen for å vente. De møtte aldri opp, og vi fikk ikke kontakt med de før på mandag. Da ga de oss et nytt tidspunkt i oktober - noe som vi sa var uaktuelt. Da fikk vi tidspunktet midt i september kl 1200 på en onsdag - denne gangen hadde faren min tatt seg fri. Etter 1,5 time overtid kom en telefon om at arbeider var syk. Da fikk vi ultimatumet: kommende lørdag eller en dato i november, noe som gjør at vi må avlyse hyttetur. Alle gode ting er 3? Tviler på at de kommer til å komme denne gangen. Vi er heldig hvis vi har internett og TV i 2022.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 13:55
Hei An, Vi har ikke montører selv, men vi er i en kontinuerlig dialog med montørselskapene og slik skal det ikke være. Så klart kan sykdom forekomme, men dere skal naturligvis varsles i forkant. Jeg beklager ubeleiligheten og jeg håper dere er fornøyd så snart tjenesten er levert. Hilsen Samuel i NextGenTel
Muazam A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Jeg har hatt NextGentel i 10 år++"
2 syns denne omtalen er nyttig

Der jeg bor har jeg bare valget mellom Telenor og Nextgentel. Jeg får ikke den hastigheten de nevner på nettsiden sin og har klaget, men det blir ikke gjort noe. Jeg hadde planen på 30 Mbps, men fikk bare 20 Mbps. De siste årene har prisene steget. Det verste med det er at jeg som lojal kunde får dårligere avtale enn nye kunder(pga. prisen stiger stadig). Etter å ha sett prisene på nettstedet deres, måtte jeg ringe dem og fortelle dem om det for å få samme pris som en nye kunden. Jeg har sagt opp avtalen 7. september. Samme dag som sendte jeg oppsigelsen til NextGentel bestilte jeg GET trådløs bredbånd. Idag (16. september) fikk jeg GET og bruker dem fra nå. Ble ringt opp av NextGentel også idag, de ønsket å bekrefte oppsigelsen min og jeg spør dem når abonnementet mitt avsluttes. Til min overraskelse slutter det ikke slutten av september, men oktober. Det er 54 dager etter oppsigelse. Aldri mer Nextgentel. Hadde gitt dem 2 stjerner hvis nettet var stabil, men det er den heller ikke. Så velfortjent 1 stjerne.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 13:44
Hei Muazam. Det er trist å lese at du som kunde etter 10 år ikke er hos oss lengre, hvis du ønsker å komme tilbake ved en senere anledning, er du alltid velkommen. Vi tilbyr også nå Trådløst Bredbånd slik at du kan få bedre hastighet enn du hadde på kobber dersom du har god mobil dekning i området ditt. Når det gjelder oppsigelsestid, er det slik at den gjelder fra datoen du sa opp og ut neste måned slik at den kan variere fra 60 til 30 dager. Hadde du f.eks sagt opp i dag, hadde oppsigelsestiden vært på 33 dager. Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De leverer ikke som de lover"

Ingen hjelp å få, selv om jeg har ringt uendelig mange ganger. Har venta på å få Internett tre uker. Ingen kan svare På hvorfor eller ordne opp. Da jeg ville kansellere og gå tilbake til Telenor sa de etter mye om og men at det ville koste 5000.-. Jeg har vist bundet meg til avtale uten angrerett , noe jeg ikke kan fatte, ksn ikke huske de sa noe om det på tlf da jeg bestilte i Internett. Uten nett i tre uker er ikke greit i 2020.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 13:42
Hei Fredrik Jeg vet dessverre ikke hvilken bestilling det gjelder, men om det er fiber er forventet leveringstid 4-10 uker, på kobber er forventet leveringstid 4-6 uker. Vi har ikke lov til binde deg til avtalen uten angrerett, du har alltid angrerett i 14 dager etter at ordrebekreftelsen er mottatt. Du har muligheten til å fremskynde installasjonen ved at du godtar at vi starter leveranseprosessen med en gang og kan fakturere deg for påbegynte leveransekostnader dersom du skulle benytte deg av angreretten. Vi ønsker alltid å levere internett til våre kunder raskest mulig og med en gang vi har en bekreftet installasjonsdato til deg, blir denne sendt til deg. Hilsen Christian i NextGenTel
Kristoffer S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Billig og bra!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Før jeg bestilte, sjekket jeg NextGenTel sine priser på siden dems. Månedsprisen de 6 første månedene var 523, deretter 623. ingen etableringsgebyr. dette ble en totalpris på ca. 7000 på et år. Jeg ringte så til telenor. For samme hastighet måtte jeg betale 829 kroner i måneden, PLUSS 2000kr i etablering. Dette blir dermed nesten 12 000kr det første året. For en student er 5000 kroner på et år, en no-brainer, selvom nextgentel har fått mye dritt her. Bestillingen gikk fint, og de opplyste raskt om at det ville ta 2 uker, før "ting begynte å skje". litt kjipt, men telenor hadde ikke vært noe raskere. oppkoblingsdatoen nærmet seg, men jeg hadde ikke fått utstyr. jeg sendte en melding i chatten dems rundt klokken 11 på torsdag og det viste seg at det hadde skjedd en krøll i systemet, og de skulle få sendt ruteren så fort som mulig. Klokken 11.00 på fredag, dagen etter, var ruteren klar for henting. Idag er det mandag som er oppkoblingsdagen, og nettet er oppe og går, til hastigheten jeg betaler for. Har hatt en del samtaler med kundeservice, og de har alltid vært hyggelige og behjelpelige. Rett og slett imponert og storfornøyd!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.09.2020 15:06
Hei Kristoffer! Det her var en kjekk tilbakemelding å lese. Vi ønsker å være minst like bra som Telenor, bare litt billigere. Lykke til med studietiden! Hilsen Samuel i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det mest ustabile nettet jeg noen sinne har hatt."

Iblandt funker det, men for det meste så er det opp og ned mellom 40-5000 ping hvert 5 sekund. Dette ser jeg ingen grunn til, i forhold til at jeg bor midt imellom to tettsteder med fiber og stabilt nettverk. Jeg har bredbånd, men har prøvd å få tak i fiber. Dette ønsker de ikke å legge inn veien til meg. Det er helt forståelig, siden fiber koster meget mye å få til. Det jeg reagerer på er det helt elendige nettverket jeg har fått via bredbånd som "kompensasjon". (Jeg betaler full pris, og får høyrehånda tilbake) Aldri igjen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.09.2020 11:43
Hei Tim, Med bredbånd har du litt mer begrenset opplastingshastighet, slik at dersom noe står på i bakgrunnen å laster opp som skytjenester(OneDrive, iCloud osv.) kan det medføre høy ping og ustabilt nett. Hvis du har sjekket dette og fortsatt opplever samme problemet, anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se nærmere på problemet. Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hatt de i årevis, prisen går opp hele jævla tiden."

De vet at fiber er 100 ganger bedre og 100 ganger billigere så de melker oss som ikke kan ha fiber for hver eneste krone de kan. Aldri info om pris økning det bare skjer, får de bedre linje sier de ikke fra. Flytt til fiber eller kast penger i dass.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
02.09.2020 15:52
Hei Ruben Det stemmer at fiber er en bedre og nyere teknologi, vi håper at flest mulig får muligheten til å benytte seg av denne teknologien snarest mulig. Når det gjelder prisøkning, er det noe vi alltid varsler og er pliktig til å varsle om. Hvis du ikke har mottatt informasjon om dette, kan det være at vi ikke har riktig kontaktinformasjon om deg. Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"fornøyd kunde via fiber nett / via telenor fiber kobling"
2 syns denne omtalen er nyttig

eneste største forskjelden med å ha nextgentel er at routeren har litt dorligere wifi singnal og vist du må restarte router så tar den litt lengre tid 2-3 minutter, en telenor sitt utstyr tar sirka 1 minutt, prisen er ikke til å diskutere en gang forskjeld til telenor så blir du ranet i forskjeld selve internett prisene i norge er ekstremt høye i forskjeld til alle andre land runt oss, er sykt forskjeld eksempel i danmark kan man få 1gigabit nett til en sum av 350kr, når skal vi få noe sånt eh helt latterlig få si det!! Vi må få Statsnett opp så blir prisene bedre! og monopolet går ut! routeren til Ngt funker om vil endre noe så funker det med engang, telenor not so much! appen dems er veldig bra eneste kunne hatt er endre hastighet i appen så hadde det vært helt topp! det kuleste med appen at man restarte router via mobilnett eller andre ip adresser og se at nettet er oppe å går! får lavere MS/Ping/Jitter, på online spilling/speedtester osv, er også en pluss i boka si :) alle ganger jeg har kontaktet kundeservice så har altid fått den hjelpen jeg har spurt etter, og telenor kan desvere ikke si det samme om dem, har vært kunde oss dem nesten alle år siden dem startet opp er enda ikke, alt i alt er en fornøyd kunde kommer sikkert å være kunde i mangen år til

Svar fra NextGenTel Bredbånd
02.09.2020 15:51
Hei En F.K Når det gjelder pris, prøver vi alltid å være en utfordrer, men det er dessverre begrenset hvor mye vi klarer å presse prisene i forhold til resten av markedet. Blir utrolig glad når du gir så god tilbakemelding på appen vår, den har vi jobbet mye med! Endre hastighet er noe som vi jobber med å få lagt inn ved et senere tidspunkt. Hilsen Christian i NextGenTel
Nortroll
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Nextgentel i 20 år, og naiv som jeg var trodde jeg kundetilfredshet hadde noe å si. Sitter igjen måpende etter å ha anbefalt Nextgentel for noen andre. Først fikser de ikke oppkobling på 1,5 mnd. Så lover de montør skal komme ikke bare ei gang, men 2. Til slutt ringer jeg eltel selv og får det koblet opp. Når jeg etterspør kompensasjon for rotet og dekke montør. Blir jeg møtt av den sureste medarbeider noensinne. Helt sjokkert over hvor dårlig service de utøver ovenfor en kunde der de faktisk har dummet seg ut. Jeg skal snarest bytte selv og Nextgentel anbefaler jeg aldri igjen. Skammer meg over å ha snakket varmt om så elendig kundeservice og tjeneste.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.08.2020 08:56
Hei, Det gjør vondt i NextGenTel-hjertet å lese dette. Kundetilfredshet betyr noe for oss og det samme gjør lojalitet - spesielt siden du har vært med oss siden oppstarten av NextGenTel. Utfordringer kan oppstå underveis uavhengig av lengden på kundeforhodet, men du skal ikke under noen omstendigheter oppleve å bli behandlet på en måte slik du beskriver. Dette gjelder selvsagt alle NextGenTel-kunder. Jeg håper du tar deg tid til å sende oss en epost til kundelojalitet@nextgentel.com med dine kundedetaljer så jeg kan sjekke opp i saken. Hilsen Samuel i NextGenTel
Bruker E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"OK pris. Bra hastighet. Dårlig på fakturering og annet"

Bra: Prisen er mye bedre en Telenor og fordi vi kan bare velge mellom disse selskaper for fiber, så byttet vi over til NextGentel. Ikke Bra: De lovede at eg kunne få fast IP uten at fortelle at der var pris for det. Fakturerte for fast IP selv om de ikke kunne levere fast IP. De hadde min kones navn, og eg trodde hun fikk faktura helt til de stengte for internet 5 - 6 måneder og en del ekstra kostnader senere. Vi fikk aldri noen melding om faktura. Faktura er ikke detaljert heller og man må spørre hvor ekstra kostnader kommer fra.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.08.2020 08:47
Hei Godt å høre at du er fornøyd med både pris og hastigheten. Det stemmer at vi tilbyr fast IP mot en kostnad per måned, du skal ha fått beskjed i ordre bekreftelsen når det ble lagt inn. Det er beklagelig at du ikke fikk informasjon om dette når du var i kontakt med oss. Faktura blir sendt til registrert epostadresse og purringer blir sendt per post slik at hvis du ikke har fått noe som helst informasjon, må du ta kontakt med oss slik at vi kan få lagt inn både riktig epostadresse og postadresse. Når faktura sendes, blir det lagt ved som et vedlegg (PDF-fil) og om du blar til side 2 på faktura, vil du se spesifisert informasjon om hva du blir fakturert for. Håper dette var oppklarende og at det vil hjelpe med at informasjonen kommer frem til deg. Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"

Blev kontaktet af en sælger fra nextgentel Han spurgte om jeg ville være interesseret i og få fiber og TV hos dem Jeg var meget modvillig da jeg bare havde haft tull med det andet selskab jeg var i , og tænkte bare på at nu vil de ud og have mine penge Vi sad i ca 1,5 time og snakkede frem og tilbake og da jeg er dansk insisterede jeg på at der skulle være de samme kanaler på TV som det gammel selskab Hvor de danske kanaler DR1 DR2 og dansk TV2 samt CBS reality var en del af dem Jeg forsikrede sælgeren fra nextgentel at det var de vigtigste kanaler og dem ville jeg have ellers kunne han glemme alt Han forsikrede meg om at det var den samme TV pakke og jeg kunne være ganske rolig jeg kunne se kanalerne på deres TV box og appel TV og på TV appen Og så var deres router meget Bedre da den var helt ny Alt det lød godt så jeg bestilte det han havde lovet meg + en ekstra tv box og så har jeg appel tv fra før Da jeg fik pakken var der kun en tv box Jeg måtte ringe og sidde i tlf kø for og sige at den manglede , endelig kom jeg igjennem og hende jeg snakkede med sagde at jeg ville få en tilsendt i begyndelsen af den neste uke Jeg ventede men den kom ikke I slutten af den neste uke ringede jeg igjen og igjen sad jeg i kø og ventede på at jeg skulle komme igjennem så kom jeg endelig igjennem og han jeg talte med sagde at der bare var oprettet en sak og at der ikke var nogen der havde gået videre med den Men han skulle få den sendt til meg Nå har jeg så koblet min router og den ene tv box jeg har til Og opdager at jeg ikke kan se dansk TV2 og CBS reality jeg ringer igjen nextgentel og venter igen ,og igen kommer jeg endelig igjennem . Jeg spørger damen hvorfor jeg ikke kan finde de 2 kanaler der var så vigtig at jeg ville have Hvorefter hun siger at de har ikke og kan ikke tilbyde de 2 kanaler og de andre kanaler som er dansk virker ikke i deres app så der kan jeg heller ikke se dem Mit spørgsmål er at hvordan kan man gå ud og se folk i øjene og love noget de ikke tilbyder havde jeg vidst dette havde jeg ikke skiftet Jeg kunne virkelig godt tænke meg og høre hvad den sælger vil sige til det for det var det jeg lagde som det vigtigste Så det var min start med nextgentel de sagde at de ville oprette en sak og kontakte meg mandag det er spændende op de gjør

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.08.2020 13:02
Hej Bo, Vi skal absolut ikke sælge vores produkter baseret på usandheder, her ønsker vi at undersøge sagen nærmere og tage det videre med ledelsen så det ikke sker igen. Eneste problem er at jeg ikke finder dig i systemet med den information som ligger her. Hvis du har mulighed til det må du meget gerne sende os en mail med information om dit kundeforhold til kundelojalitet@nextgentel.com så vi kan tage din sag videre. Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Leveringstid"
3 syns denne omtalen er nyttig

Merkelig at det skal ta ca 4 uker eller mere før nettet er på plass. Jeg trodde vi var i 2020 og ikke i 1814. Får nok beholde telenor. For dette blir for dumt. 🤬

Svar fra NextGenTel Bredbånd
07.08.2020 12:59
Hei Ronny Det tar dessverre litt tid å få levert internett selv om det er en aktiv linje der fra før. Det krever en del prosesser og arbeid for å få gjennom en oppkobling eller overføring til en ny leverandør. Hadde det vært 1814, ville leveringstiden vært på 176 år siden internett ikke ble tilgjengelig for privatpersoner før 1990. Hilsen Christian NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Rett og slett forferdelig på alle måter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har kjempet i flere mdr på å få wifi til å funke ved å ringe hver måned og klage. For at vi bare skal betale mer og mer fordi vi må sette opp hastigheten.. og allikevel funker det ikke! Så prøver vi å avbestille og får å vite at vi må betale 1800kr for bruddgebyr!! Så ringer vi inn og ender opp hos samme frekke dame hver gang som sier at det ikke er noen andre å snakke med enn hun og det er ikke noe å gjør.. pluss hun driver å ler av en hver gang. Vi har lagt så mange penger hos dem og det har ikke funket fra dag 1!!! Verste vi har vært bort i!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.08.2020 21:19
Hei Sasha Beklagelig å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi gjør alltid det vi kan for å hjelpe med wifi problemer, men som du sikkert vet er dette noe som ikke alltid er like lett å fikse siden det vil variere utifra eksterne forhold. Det vil medføre et bruddgebyr når du ønsker å si opp innenfor bindingstiden din, men utenom dette vil du kun betale for oppsigelsestiden. Vi skal aldri være frekk mot noen som tar kontakt med oss og beklager du opplevde det slik. Hilsen Christian NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Krise!"

Systemet fungerer ikke. De ansatte snakker ikke med hverandre. Jeg måtte løse problemene selv, i overgang fra telenor. Når alt ser ut til å være ok, og den du har snakket med burde lagt ut det vi har drøftet på telefonen globalt innad i serviceavdelingen, bringes ikke saken videre. Og plutselig får du beskjed om at abonnementet er sagt opp, routeren skal sendes inn eller noe slikt. Så må man ringe på nytt, og på nytt, og på nytt. Masse tid og stress går med og du får hele tiden snakke med en som ikke kjenner saken. Du er frustrert og de er alltid helt rolige som om ikke noe har skjedd. Du føler deg som en dritt, selv om du har rett. Det var akkurat slik for 10 år siden da jeg også hadde ngt. Kast opp dårlig service. Telenor er dyrere, men du slipper hjerte infarkt. Jeg skriver aldri anmeldelser, men nå måtte jeg bare.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.08.2020 20:59
Hei Geir, Tilbakemeldinger gjør oss bedre og vi er i gang med å fornye våre systemer for å forhindre at slikt kan skje. Jeg beklager at du opplevde kontakten med oss på denne måten og håper vi kan endre inntrykket ditt av oss i fremtiden. Hilsen Samuel i NextGenTel
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR