Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
151
65
43
65
600
Sorter omtaler etter
Viser av 924 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp min bestilling, da de måtte bruke 2-3 uker på behandling av bestillingen. Ringte Telenor som ordnet dette på 1 minutt! Sendte angrerett skjema men likevel gikk de videre med min opprinnelige bestilling og dermed slettet mitt kundeforhold hos Telenor! Ikke mulig å prate med dette selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bredband gjennom kobbernettet"

Nextgentell oppleves som et ok selskap, men utstyr som modem, / wifi ruter har for dårlig dekning og stabilitet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Greit nok at det kan være mange kunder som ringer inn, men å vente i nærmere 2 timer på å snakke med noen (skjedd opp til flere ganger), det er helt sinnsykt dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God erfaring"

Har NextGenTel 1000/1000 over fiber, får hastigheten jeg skal ha, ingen nedetid. Vært kunde i to år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og lite service"

Hastigheten på 60/60 linja er nede i 5/20 i arbeidstiden. Feiler helt av og til på kvelden Kort åpningstid på kundeservice. Umulige åfå tak i utenom kontortid. Styr unna

Kathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har ikke fått det vi har betalt for"

Har ikke fått det vi har betalt for. Service montøren klarte heller ikke å gjøre jobben sin ordentlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder tilbake informasjon om pris og leverer dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel sin markedsføring og luring av kunder ved å utelate viktig informasjon om priser burde ansees som svindel. De gir kunden inntrykk av at det er billig, velfungerende og at kundeservice er bra. Alt dette er helt feil. Jeg bestilte bredbånd til mitt nye hjem ettersom fiber installasjon fra nextgentel hadde en ventetid på 12 uker. Jeg ble lovet 40 linje, men fikk 20. Jeg ble lovet at abonnementet skulle overføres når fiberinstallasjonen så skulle komme, uten å endre på noe som helst i abonnementet. 20Mb/s ned og 1Mb/s opp, ganske ubrukelig for 643 per måned. 493 per måned var det de lovet på telefon, men de glemte å nevne linjeleie på 150 per måned og at man måtte leie ruter. I tillegg til dette har de full kontroll på ruter i huset. Wifi fungerte ikke så jeg måtte ringe inn og komme gjennom telefonkø-barrieren de har. Da skulle de bare endre på en innstilling, og det fungerte. Hvis dere først skal ha full kontroll over brukerens modem så burde dere ha innstillingene riktig. Dere burde egentlig ikke ha kontroll over modemet i utgangspunktet. Jeg lot mangelen på hastighet og andre feil være siden fiber skulle komme etter hvert. To montører kom, og etter en halvtimes inspeksjon konkluderte de med at det var manglende dokumentasjon fra forrige befaring og at de ikke kunne utføre installasjonen. Hvor lang tid ville dette ta? De kunne ikke svare annet enn at det ville ta uker. Etter feil-faktureringer, forsinket installasjon og ingen garanti på tidsramme ville jeg avbryte installasjonen av fiber. Da blir jeg kontaktet noen uker etterpå og får to alternativer. Enten betaler jeg 4990 kroner i avbestillingsgebyr, som aldri hadde blitt nevnt. Eller så installerer de fiber for 2000 kroner og fornyer bindingstiden med 12 måneder, til tross for hva som ble lovet. Disse løftene ble selvsagt gjort på telefon. Jeg var naiv og trodde på dette. Jeg ba om å få skriftlig informasjon under telefonsamtalen da jeg bestilte, noe de skulle sende. Men jeg var så uheldig å takke ja til abonnementet før de hadde sendt dette. Som dere sikkert skjønner ble aldri denne informasjonen sendt i ettertid. Nå sitter jeg igjen med en følelse av å ha blitt svindlet. Ikke har jeg fått det jeg har blitt lovet, det jeg har fått hittil er mangelfullt og prisene er over styr. De er heller ikke føyelig på noen som helst måte for å kompensere for egne feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeforhold noensinne"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har utover høsten opplevd en lang rekke med fakturafeil og feil med nettverk. Dette har resultert i mye tapt tid på eposter og lange telefonkøer. Det hele toppet seg da en halvsliten mann fra kundeservice la på telefonsamtalen etter hva jeg oppfattet som mangel på å ville ordne opp i kundeforholdet. Hold dere unna dette selskapet!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og stabilitet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap man definitivt bør styre unna. I julen går nettet i svart. Ingen informasjon, nesten umulig å komme igjennom på kundeservice og informasjonen som etterhvert legges ut på selskapes nettside lover nett tilbake i løpet av kl.20. Dette stemmer ikke. To døgn etter at vi mistet internett er det fortsatt ikke fikset. Ingen ny informsjon. Helt håpløst dårlig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Tv og nett er overbelastet og har for dårlig kvalitet og løsninger"
2 syns denne omtalen er nyttig

For mange koblet opp på samme linje. Tv dekoderen stopper opp og hakker i meny som er mer og mer brukerfientlig. Returen til forrige virker ikke mer, kan ikke lese tekst og stå i annet program mer, stopper i meny og gjør leting etter film langtekkelig. Får ikke spilt av enkelte filmer eller at filmen tar pauser. Nettet så tregt i perioder at jobb er omtrent umulig. Noen av de på brukerstøtte er kjempeflink, utrolig hyggelige og veldig hjelpsomme og løsningsorienterte. Produktet ikke så bra. Desverre eneste reelle tilbud her i Asker. Hadde telenors nett i tillegg før og da var ting bedre mhp nett og total belastning. Føles som om vi bor i utkanten av landet, noe vi kanskje gjør i Asker?

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fiber billigere enn alle andre tilbydere, og stabil båndbredde"

+ Rask og god service på bestillinga + Sparer masse i forhold til telenor sine priser på fiberlinja, dessuten mulighet til å velge lavere båndbredde enn 100/100 for dem som vil det + Stabilt, og hastighet helt som bestilt + Kan bruke eget brannmur/ruter/mesh utstyr - På tross av at man har eget utstyr MÅ man leie hjemmesentral/ruter fra Nextgentel Sum: Kjempefornøyd! Med adaptiv QOS kan en gjennomsnittsfamilie klare seg med de billigste båndbreddepakkene :-)

Ståle R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Nettet forsvinner, og ingen forklaring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har flere ganger opplevd at jeg mister nettet og det er helt umulig å komme frem til noe. Ingen driftsmeldinger og ingen forklaring. Forrige gang det forsvant skylte de på at Telenor hadde gjort noe arbeid på linjene, men vi som kunder var ikke blitt varslet. Det er for dårlig... Jeg skal bytte snarest...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

De deler ansvaret med Telenor når noe uventet skjer med internetten og det gjør at du søker dyr hjelp med lang ventetid

Erling E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Nextgentel leverer , kjempefornøyd"

Har hatt Internett fra nextgentel i over 1 år kjempefornøyd med selskapet. Bytta ut kobber ledningen inn til huset med trådløs mottaker helt fantastisk. Vurderer å bytte ut tv pakka til nextgentel

Misfornøyd M. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

De krever penger og leverer ikke for varen. Stenger gjerne nettet på en fredag og er ikke tilgjengelige før mandag, men selv da er de vanskelige å nå. Ingen imøtekommelse, og lar det gå for lang tid uten nett. Jeg har siden jeg bestilte nett i mai vært uten nett i tre uker over to omganger. De krever mer penger enn avtalt og forlanger at man betaler for dager de ikke leverer tjeneste, denne avtalen går ikke begge veier. Hvis man prøver å si opp krever de mer penger for å ha sagt opp avtale uten å innse at det er pga deres inkompetanse i å levere avtale som gjør at man ikke ønsker å være kunde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG SERVICE"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service i disse koronatider hvor veldig mange er avhengig av et velfungerende nett for å få gjort jobben sin. Timesvis i ventekø uten noen form for reaksjon. Og hvis man benytter seg av funksjonen press 9 så ringer vi deg opp igjen så får du bare en SMS på slutten av dagen som sier - dessverre så har vi ikke anledning til å ringe deg i dag.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Respektløs kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice holder sine kunder for narr og opptrer med totalt manglende respekt for kundens problemer!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hjemmekontor uten Nextgentel-nett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Uten tv/Internett hele mandag. Hjemmekontor ikke mulig.Uten tv/Internett nå onsdagskveld. Dette er ikke greit

Øyvind S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettopp fått installert NextGenTel i sameiet vårt, og har ALDRI vært med noe så ustabilt nett.... Går igjen hos alle beboerne og kundeservice finner ikke ut noen ting. Har vært slik over en måned nå. Viktig med stor datapakke på mobilen hvis man skal gå for NextGenTel 👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"På grensa til katastrofalt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har dei siste 12 månadane hatt dårlege kundeopplevingar med nextgentel. Gang på gang er nettet treigt og dett ut. Kundeservice er vanskelige å få tak i og ting tar tid før problem blir fiksa. Ikkje lat deg lokke av gode prisar, for det gjenspeglar seg i hastigheit.

Gunnar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Noen refleksjoner før jeg sier opp mitt kundeforhold til Nextgentel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Andre uke i februar i år ble vi oppsøkt av en fantastisk dyktig selger som overtalte oss ( min kone og meg og mange andre i distriktet) til å gå over til Nextgentel som leverandør av så vel bredbånd som TV-tjenester. Problemet var imidlertid at selgeren i tillegg til å være dyktig også var særdeles flink til å fortelle usannheter for å få firmaets produkter til å matche vår leverandørs produkt. Utstyret kom pr. post nesten en måned etter, noe som passet som hånd i hanske med at angrefristen med god margin var utløpt før vi fikk produktet i hende. Samme dag jeg fikk utstyret, koblet jeg det opp, og så med en gang at dette ikke fungerte som lovet; 1. lagring av opptak ble slettet etter 1 mnd, ingen adgang til NRKs tv-arkiver, og som det senere skulle vise seg, heller ikke stabilt bredbånd. En annen «morsomhet» er at alle som velger Nextgentel automatisk får Viken fylkes lokaltv i stedet for sin egen region sin lokaltv. Jeg ba om å bli løst fra kontrakten, men under henvisning til at angrefristen var utløpt fikk jeg avslag på dette. Etter å ha sittet i telefon i lange tider for å få «audiens» hos firmaets kundeservice fikk jeg som «plaster på såret» et prisavslag på kr. 150,- !! Som illustrasjon på hvordan vår tv-hverdag nå arter seg, kan jeg fortelle at jeg registrerte hvor mange avbrudd vi hadde under et halvtimes tv-program, og kom til 21 avbrudd på ca 20 sek.- til 40 sek. Varighet. Jeg har nå i to dager forsøkt å komme i kontakt med Nextgentel igjen på telefon, men dette har ikke lyktes. I går (16.11.20) forsøkte jeg å ringe ca kl. 16, og valgte at firmaet skulle ringe meg opp igjen. Nesten 5 timer senere fikk jeg en automatisk generert tekstmelding om at «kundesenteret nå er stengt» og at vi tydeligvis måtte greie oss selv så godt vi kunne. Jeg forsøkte på nytt i dag (17.11.20) fra ca. kl. 10, men etter 2 timer akkurat, ble jeg hivd ut av køen uten nærmere forklaring, og uten å få snakke med noen i firmaet. Vi ønsker ikke en slik kundebehandling, og heller ikke en slik tv-hverdag, og vil nå gå over til Telenor igjen, som vi opplever som en atskillig mer seriøs leverandør, om enn noe mer kostbar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ril tider Ustabil/treg linje."
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever ikke linje som forventet. Barna klager på at spillene går tregt. Teams møter der 2 er på samtidig går tregt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri igjen"
5 syns denne omtalen er nyttig

Holder ingenting av det de sier når de vill selge INGEN eller frekk og dårlig kundeservice Chatten blir disconnected når man kommer på plass 1 i kø epost blir ikke godtatt som oppsigelse Hastigheten er mye lavere enn det jeg betaler for

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å kontakte kundeservice på tlf siden kl 09 i dag tidlig. Har endelig kommet gjennom på kundeservice chatten der jeg måtte vente 30 minutter i kø. Når jeg da får svar kan de ikke løse problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet vårt var nede, ringte dem og sto i kø i to timer uten svar, dag to ringer jeg igjen og står i kø i 30 min, velger da at de kan ringe meg tilbake når det er min tur. Ble aldri ringt opp igjen. Dårlig nett og kundeservice.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR