Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 689 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 689 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 689 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
128
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bør leggast ned

Omtale av  Ivar S

Dette selskapet har man kranglet med i over ett år med inkassovarsler før man får vanlige fakturaen, å når man overtar etter ett dødsbo å abonnementet skal overførast på deg e da klin umulig for dei å forstå at dette går an. Styr unna så fort du har råd til å gjøre det. Vist du ikkje er ein kværulant som likar å krangle. Ustabilt nett e da også 75% garanti for at du kjem deg på stabilt nett etter klokken 5 fredag.

Bravo

Omtale av  Bjørn G

Bra jeg har ikke hatt problemer med mitt bredbånd så langt.menn prisen er høy.

Ikke god service og variabel leveranse

Omtale av  Erik S

Uakseptabel lang ventetid på kundeservice. Jeg har et abonnement på 20 på kobber. Variabel kvalitet/kapasitet ifht bestillingen. Ingenting er over forventning

Bra produkt

Omtale av  Kristoffer K

Stabil og greit nett men betydelig for høy pris. Vurderer derfor bytte!

STYR UNNA!!! Useriøst, ustabilt,

Omtale av  Tor E

Møkka firma! Useriøst! Lokker deg med tilbud med binding, under bindingstiden leverer de ikke stabil fiberlinje den hopper inn og ut, hvor du får beskjed om at det er ditt eget utstyr som er problemet. Sier du opp pga. Dårlig linje får du bruddgebyr med oppsigelsetid på 2-3 mnd hvor de også sperrer linjen din for andre leverandører. De finnes ikke ydmyke og vil ikke prøve å løse saken for deg på en ordentlig måte. For guds skyld styr unna🙄

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Unngå å bli lurt - ikke bruk NextGenTel

Omtale av  Torgil

De lover en ting på telefonen. Deretter blir du bedt om å bekrefte på en SMS med et annet innhold, så vær forsikt med hva du svarer ja på. Kundeservicen er arrongant og upålitelig.

For dyre

Omtale av  Frank

Stabilt og ok nett. De har økt prisene sine og nesten 700kr for 100Mbit linje er altfor dyrt syns jeg.

50mb/s er faktisk 10mb/s

Omtale av  Kristoffer

Jeg bor i bysentrum, signalkvaliteten er utmerket. Etter å ha gått over til "ny teknologi", som skulle garantere bedre kvalitet og hastighet på Internett (tidligere 20/30, nå 50/50) er det en katastrofe, spesielt om kveldene. Jeg anbefaler ikke til noen. Det er ikke mulig å spille, se filmer eller TV uten å lagging. Selvfølgelig hastighetstesten fra NextGenTel-applikasjonen viser nedlastinger over 40mb/s, men andre tester viser vanligvis hastigheter rundt 10mb/s og noen ganger til og med under 1mb/s, merkelig opplasting er alltid rundt 50mb/s. Kundeservice som et svar ber om å tilbakestille ruteren og hevder at alt ser bra ut fra deres side og 50mb/s fra kontrakten er ikke en garantert verdi.

Møkkaselskap

Omtale av  Nina K

Ventet en uke på å få opp nett da vi skulle bytte til dere, her sitter vi med flere tusen i regning på tlf streem, da vi ikke har nett ennå.. dritg selskap, bare lover og det skjer ikke noe!!

Elendig nett

Omtale av  Marius

Bor midt i Bergen sentrum, har betalt for ok hastighet men går nesten aldri å se en film alene uten lagging en gang. Du også glemme å game på dette nettet

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2023 09:46

Hei Marius! Kjedelig å høre om ustabiliteten. Lagging når du gamer eller streamer er det mest frustrerende som finnes 🙈 Problemet du beskriver påvirkes ofte av WiFi-utstyret inne i boligen din, og har mest sannsynlig lite med selve signalet inn til boligen din å gjøre. Jeg anbefaler deg å kontakte vår kundeservice som gjerne bidrar til at du får max ut av nettet ditt 😍 Ha en flott dag videre! /Christian

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Anbefales ikke

Omtale av  Andreas

Fikk oppkoblingsdato fra NextGenTel, men montør (Netel) kom ikke. Ringte montør og de hadde en annen dato i sitt system (ingen dukket opp denne datoen heller). Spurte om jeg kunne kansellere bestillingen, men NextGenTel ville ikke la meg gjøre det siden angrefristen har gått ut. Etter mye fram og tilbake fikk jeg beskjed om at jeg kan kansellere bestillingen hvis det går lengre enn 14 uker fra bestilling til levering. Fikk ny dato av NextGenTel og en melding om at jeg skulle kontakte montør for tidspunkt. Ringte montør, men de hadde ikke denne datoen i sitt system i det hele tatt. NextGenTel og Netel skylder på hverandre. I skrivende stund har jeg ingen informasjon om ny oppkoblingsdato. Anbefaler ikke dette selskapet da de har brutt avtalen om oppkoblingsdato fler ganger samt at kommunikasjonen mellom leverandør og montør ikke fungerer. Noe som igjen går utover kunden.

Ustabilt

Omtale av  Per

Kommer og går noen ganger har jeg 50Mbit og andre ganger bare 5 Mbit og jeg mister nettet av og til.

Angret innen angrefrist. Fikk regning på 2500kr

Omtale av  Ste

De påstår det kostet de penger den lille tiden jeg sto på listen dems. Frarådes på det sterkeste

Stabilt

Omtale av  Per C. J

Her hos meg har nettet vært stabilt og bra. Fikk ikke den hastigheten de lovet, men etter litt klabb og babb ble det bra. Om noe skulle blitt bedre er det kundeservice, nesten umulig å få svar der.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2023 09:46

Hei Per! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi pris på 🥳 Og takk for at du også peker på ting vi kan bli bedre på! Kundeservice og svartid er noe som har høyt fokus hos oss, nettopp fordi vi vet at det noen ganger kan ta i overkant lang tid å komme i kontakt med oss. Men vi blir bedre 😍 Ha en strålende dag 😊 /Christian

Useriøst selskap

Omtale av  Anna

Deres selger informerte oss ikke at vi kan bli nødt til å kjøpe eller leie bokser hos dem – tvert imot, han forsikret oss at vi trenger ikke ny ruter (untatt tv-boks). Da Telenor stengte sine bokser, og vi fikk beskjed fra NextGenTel at vi MÅ kjøpe er leie hos dem, sa vi opp avtalen. VI fikk en bot på 4900kr for det. En utrolig frekk hundebehandler (kunne skrive navnet hennes hvis jeg trodde at NextGenTel bryr seg om kunder) påstår at det ikke er deres skyld fordi ”boksene fungerte da vi signerte avtalen”... Tar det videre opp med Forbrukerrådet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.01.2023 09:46

Hei Anna, Veldig kjedelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Uten å kjenne din sak spesifikt vil jeg si at det er svært overraskende å høre at du har blitt fortalt at du MÅTTE leie av oss, og hvis så er tilfelle er det svært beklagelig. Vi er åpne i all kommunikasjon rundt at noen leverandører har lagt inn sperrer på utstyr du som kunde har kjøpt fra de tidligere, og at denne sperren blokkerer WiFi-funksjonaliteten når du får bredbånd fra andre leverandører. Vi er like åpne på at du kan leie dette utstyret av oss, eller kjøpe det på hvilken som helst elektronikkbutikk. Jeg håper du tar deg tid til å sende meg en rask e-post på [email protected], eller sender oss en chat-melding på Facebook hvor du henviser til denne dialogen, for jeg ønsker veldig gjerne å følge opp hvis det er sånn at du har fått feilaktig informasjon. Ha en fin dag videre /Christian

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hårreisende kundebehandling

Omtale av  Kjell S

Jeg angret bestillingen og ringte RiksTV om dette, det var helt i orden var svaret jeg fikk. I dag får jeg beskjed fra nex gen tell om at angrefristen er gådd ut og at jeg vil få et gebyr på kr 4990, hva gjør jeg???

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR