NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg angret bestillingen og ringte RiksTV om dette, det var helt i orden var svaret jeg fikk. I dag får jeg beskjed fra nex gen tell om at angrefristen er gådd ut og at jeg vil få et gebyr på kr 4990, hva gjør jeg???
Ble kunde hos next gentel og fikk dato med oppkobling til internett. Dato kommer og går uten internett. Ingen i kundeservice har snøring. Får 3 forskjellige beskjeder om datoer flere uker frem i tid. Avslutter pga dette kundeforhold og bytter til Telenor. Etter 2 måneder som kunde hos Telenor blir vi koblet av og byttet tilbake next gentel trass bekreftelse fra next gentel kundeservice at vi ikke er kunde hos de lenger. Telenor bekrefter at Next gentel har gått inn og byttet oss tilbake til seg som leverandør UTEN VÅRT SAMTYKKE. Kaos og Hårreisende service… Løp.
Tegnet abonnement hos NextGentel, og får beskjed at de ordner med alt. Oppsigelse av nåværende leverandør, så jeg trengte ikke tenke på noen ting. Dette viser seg ikke å stemme. Endte opp med og betale for to leverandører. Sier da opp NexGentel, men da skal de ha betalt for 6 måneder som gebyr for avtalebrudd. STYR UNNA.
Har vært uten internett i 1 døgn etter overgang fra Telenor! Elendig service!! Ikke svar på kundeservice, 27 stk. foran i kø. Har hjemmesentral (trygghetsalarm)som er netttilkoblet, denne er nå ut av funksjon. Med andre ord: en fare for liv og helse! Styr unna Nextgentel.
Har snakket med kundeservice og spurte om det er noen faktura igjen som skal betales, kundeservice informerte at alt er betalt. Så plutselig sender de regning til inkasso. De fortjener ikke en stjerne engang. Absolutt ikke anbefalt denne bedrift.
Vi har hatt nett fra nextgentel over mobilnettet siden Juni 2021 her vi bor nå. Det er meget ustabilt og alt utstyr må restartes hver dag eller annenhver dag for å få det til å gå. Etter mye meldinger frem og tilbake er det fremdeles like ille. Detter ut av forelesninger og tilkobling til spill, hastigheten derimot er bra! Men hjelper lite med hastighet når man ikke får gjort noe i mer enn et par minutter før man faller ut. Takk for meg Nextgentel, aldri mer.
Nettet varierer mye.noen ganger kobler det helt ut. du får ikke kompensasjon for det og kundeservice fungerer dårlig.ikke å anbefale
Jeg har bestilt nett før 1 og halv måned siden og den har ikke kommet til nå vi betalte 2300 kr for ruter og en person skal fikse det for oss og de sa max vente tid er 1-2 uker og det gikk mye mer tid enn de sa det plus når vi ringte og sa vi ikke vill ha den lenger de sa betal 2000kr extra for og avbryte
I mitt område leier NGT fiber av Telenor, dvs der er samme fiber hele veien inn til Oslo hvor den splittes til om det går via NGT eller Telenor sin hardware. På de 4-5 årene jeg har hatt fiber via NGT har det vært er bortfall av tjenesten på 18 timer, dette har vært varslet nedetid. Latens og hastighet er det ikke noe å utsette på. Eneste negative er at man må betale leie for router, selv om denne aldri er i bruk (har eget utstyr).
NGT 3/4 uker på overtid med levering av internett. Den såkalte 300/300 linja leverer snaut mer enn 40mps. Jeg vurderer å gå tilbake 4g.
Påtrengende selger som lovte oss ett produkt som vi endte med å måtte betale ekstra for. Hjemmekontor er det bare å se langt etter med nextgentel. Ringer du kundeservice så får du beskjed om at det beste kan være å kjøpe egen router eller å trekke ledninger på egenhånd gjennom hele huset. Hold dere langt unna om mulig.
Kjøper et produkt som de ikke kan levere på avtalt tid. Kundeservice kan ikke opplyse om hvor lenge det vil ta før produktet kan leveres. Selgere som fremstiller produktet som det beste, enkleste og det mest fornuftige. Bare tull NextGenTel kan ikke levere, men kan selge og sende faktura. Ikke velg NextGenTel
Dårlig leveranse og elendig kundeservice. Liten vilje til å ordne opp når leveransen ikke holder mål.
Blandt de dyreste i klassen, har oppgradert til 40mbps men klarer sjeldent levere mer enn ca 15/10. Merket ingen endring på målt hastighet etter oppgradering...
Nettet må restartes hele tiden for å fungere og må ofte restartes flere ganger før det det fungerer nok til å kunne se en film. Direktesendinger er nesten alltid umulig å se
Nexgentel har veldig dårlig service, hastigheten er veldig varierende, stortsett på det lavest, utstyret er utradert. Har bedt om ny ruter i 5 uker, i går fikk jeg ny, men den har akkurat det samme problemet som med den gamle, alle lysene er korrekt, men det er ingen wifi eller internett i kablene. Begge ruterene er døde.