Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 687 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 687 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 687 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
323
210
128
135
891
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fungerer ikke fra oppkoblingstidspunkt og kundeservice stengt hele helgen

Omtale av  Geir

Byttet fra fiber fra telenor til nexgentel i dag. Til nå fungerer ingenting og kundeservice er stengt hele helgen. Forferdelig start på kundeforholdet.

Takk for god service.

Omtale av  Jorunn T

Endelig ferdig med Telenor for godt!! Vi har nå 3 abonnement med NextGentel i familien og alle er 100% fornøyd. Jorunn

Veldig stabilt Internett

Omtale av  Bjørnar G

MAnge dårlige omtaler her, har ikke noe problemer med min fiberlinje, fungerer veldig bra, tommel opp fra meg

Lang leveringstid og ingen oppdatering

Omtale av  Desiree M

Bestilte fiber 100/100 på min nye adresse som allerde har fiber, og hvor nextgentel leverer. Bestilte 10.07.22 nå er det 26.09.22 og jeg har fortsatt ikke fått utstyr med åpning av linjen. Utrolig lang leveringstid og ingen informasjon om når jeg får nettet. Ble fortalt at det skulle ta 2-4 uker. Chattet med dem i dag og dem har fortsatt ikke noe svar, når oppkoblingen/utsendelsen av utstyret skal skje..

Kundeservice

Omtale av  Per Ø. S

Null kundeservice, dårlig pakke...🤬🤬🤬 Dårligere TV-tilbud, dårligere nett...

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Får Efakturaer som jeg ikke vet hva er.Dere må spesifisere hva fakt.går ut på:

Omtale av  Svein H. F

Når en kontakter dere over telefon er det umulig å få noen samtale, det bare kommer musikk,og intet skjer.Noe en blir veldig frustrert over.Så går tiden.og om ikke lenge kommer innkassokrav.

På grensa til svindel, bindingstid.

Omtale av  Anders

Videreførte bindingstid på mitt abonnement etter 12månder, når jeg sa tydlig at jeg kun skulle ha 12månder ved inngåelse av bindingstiden. Jeg sa tydlig at jeg skulle bytte til fiber fra annen leverandør neste år. Når jeg spurte om mer info fra de på minesider så bare lukket de henvendelse uten å svare. Har vært fast kunde i mange år og alltid betalt det jeg skulle og dette er takken. Anbefales ikke.

Nei og nei, ikke en god start

Omtale av  Helge

Selger fra NextGenTel kommer på døra. Er frekk og påståelig. Truer med å rapportere denne adressen til Konkurransetilsynet fordi jeg på forhånd sjekket priser hos andre leverandører. Selger visste på forhånd alt om mitt abonnement fordi det var låst til utbygger og at denne bindingstiden nå er over. Nå er jeg HELT sikker på å ikke velge NextGenTel.

Uprofesjonell nettside og forferdelig kundeservice

Omtale av  Julius

En ikke-fungerende nettside, avtalen med vilkår er full lenker til sider med viktig informasjon som ikke fungerer - hvordan skal man da kunne sette seg inn i detaljene i avtalen? "Finner ikke" chatloggen jeg hadde på nettsiden der jeg uttrykte at jeg ville benytte meg av angrerett. Jeg mottar også ikke bekreftelseskode på mail for å logge inn på nettsiden. Nettsiden virker generelt uprofesjonell og er full bugs, og er ikke tilpasset mobil i det hele tatt. Hadde også veldig lang ventetid på å installere bredbåndet.

Lover internett, ingenting skjer, men faktura sendes

Omtale av  Annchristin W

De lover per telefon at de skal installere og at det kun skal ta et par dager. Nå er det gått tre måneder, en person har vært innom leiligheten uten å få det til. Selv om det var lovet at de skulle finne en løsning. Ingen tar kontakt etter det. I dag har jeg fått en faktura, og telefonkøen er kjempelang..

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

En misforståelse - ble hele min feil

Omtale av  Louise

Ønsket å skifte internett og tv-utbyder, da ALTIBOX min nåværende leverandør, ikke kunne levere TV2-kanaler lengre. Fikk et greit tilbud. Forklarte vi har fiber og trengte 2 tv-bokser. Får levert 2 tv-boks samt antenne for trådløst bredbånd. Forklarer de i dag, at jeg ikke ønsket dette, men videreføring via vårt fiber-tilgang. Dette kunne de ikke levere. Jeg må derfor nå betale for kansellering 2.500 kr. og for avlysning av installatør 1075 kr. samt en ekstra tv-boks min. 500 kr. De var dessverre ikke klar for å tilgodese denne misforståelsen, men mente det var min feil. Skal aldri bestille via Nextgentel, når så mye er blitt misforstått.

Villedende markedsføring og elendig kundeservice

Omtale av  Glenn

NextGenTel annonserte med en pris på kr. 499,- for 300/300 med 12 mnd. binding. Etter bestillingen kom bekreftelsen på skjermen med kr. 499,- Tilfeldigheter gjorde at jeg sjekket bekreftelsen på epost, den viste kr. 699,- for 300/300 med 12 mnd. binding og fikk brukt angrefristen. Ved kontakt med kundeservice ble jeg møtt med løgn, ingen loggføring av epost og en frekkhet som ikke hører hjemme i seriøse selskaper. NextGenTel er et selskap jeg fraråder alle å bruke! Saken er sendt til forbrukerrådet.

Kjempe dårlig kundeservice.

Omtale av  Tuva

Kjempe dårlig kundeservice. Jeg bestilte fiber 300 til 499 fordi det stod på nettsiden deres, så fikk jeg faktura på 699. Ringte å forklarte at det ikke var det jeg hadde bestilt og fikk bare til svar at det var «bugs» på nettsiden. Jeg fortalte at det var de som hadde gjort en feil og midt i setningen la de på. Ettersom jeg er student og vil ha billig internett, så er NextGenTel den billigste løsningen. Ringte igjen og bestilte billigere og dårligere nett, han sa det skulle være i orden. Så ringer de meg litt senere og sier at bestillingen min er kansellert. Lite løsningsorienterte, service innstilte ansatte, ikke minst frekke.

Nextgentel fiber på Telenor sine kabler

Omtale av  Kenneth

Betaler 1099-' for 1000/1000 fiber hos NextGenTel hadde før Telenor til 1299-' så sparer 2400kr året for nøyaktig samme fart, samme fiber og i mitt tilfelle samme router. Jeg eier selv en Asus router som er bedre enn routere nettleverandører flest tilbyr.

Elendig!

Omtale av  Stig

Har vært uten nettforbindelse siden onsdag, først etter 4 henvendelser til kundeservice kommer det en reaksjon fra Inselo i går. Ingen har vist seg eller tatt kontakt i dag fredag heller. De kommer garantert ikke, tok vel helg i går? Da blir det nok en helg uten nett, så får vi håpe det skjer noe på mandag. Jeg er ferdig som kunde og anbefaler ingen andre å bruke Nextgentel .

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig 0 hastighet

Omtale av  Ramazan A

Internetten som jeg har fra NextGenTel Er alt for trekk vi kan ikke bruke Interneten på mobilen dårlig hastighet

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR