Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Bredbånd
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
15
7
6
31
219
Sorter omtaler etter
Viser av 278 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lurer kundene med skjulte gebyrer"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud om 3 mnd. gratis oppgradering av bredbåndet fra 75 til 150 Mbps. før jul i 2019. I går kom det en faktura i posten på nærmere 200 kr. Tok kontakt med Telenor kundeservice og fikk da vite at jeg måtte betale fakturaen som så skulle bli refundert siden. Fakturaen var tillagt et papirfakturagebyr på hele 79 kr. som en ikke får refundert. Da er tilbudet ikke lenger gratis samtidig som en får ekstra arbeid med å betale en faktura med et laaaangt kid-nr. for noe som ble lovet å være gratis. Lureri kaller jeg dette for. Styr unna Telenor for de er dyr og dårlig! Det er nok ikke uten grunn at de ligger på bunnplass på Bytt.no!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fikk en telefon like før jul i 2019, om at kobbernettet her skulle avsluttes rett over nyttår..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en telefon like før jul i 2019, om at kobbernettet her skulle avsluttes rett over nyttår. Hvis jeg ikke tok Telenors nye internettløsning, kunne jeg risikere å bli uten nett i jula, så da bestilte jeg mobilt bredbånd. Det innebar at jeg måtte kjøpe en ny ruter for 2800kr (!) Jeg syns det var j#%lig dyrt, så jeg bestemte meg for å benytte meg av angrefristen og si det opp. Nå har januar 2020 gått, og kobbernettet finnes fremdeles, ingen av naboene har blitt kontaktet om at kobbernettet avsluttes heller. Telenor har blitt så simple og grådige at de juger for sine kunder. Fra nå av er jeg ferdig med Telenor for alltid, svindlere holder jeg meg langt unna.

Raymond P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Søppel fra ende til ende"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er mange grunner til at jeg opplever Telenor som verstingen blant leverandører. - Gpon fiber passiv og ikke aktiv access. - Ingen mulighet for fast ip. - Multimodemet med skybasert konfigurasjon legger beslag på port 80 eller alternativt 8080, skal du bruke begge selv har du et problem Telenor ikke er villig til å løse. - Telenor er ikke villig til å dele informasjon om iptv, det er da umulig å benytte egen ruter i kombinasjon med iptv. - Elendig kundeservice. Absolutt total mangel på kompetanse på hva dem selger. - De dynamiske ipadressene Telenor bruker er det ikke mulighet for å endre PTR for og adressene er svartelistet for utgående smtp. Søppel over hele linja

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt for dyrt og får ikke den farten du betaler for. Har kobberkabel til huset.. Bare et tidsspørsmål før det legges ned.

Kolbjørn J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ran over lang tid, leverer ikke hastigheten som lovet!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter Canal Digital, ble det Telenor. Hvis du syntes Canal Digital var dårlig, så er Telenor ennå værre, kan ikke kalles moderne bredbånd da de gang på gang etter laaaaaang tid ikke klarer levere i nærheten av de hastigheter man har krav på. Har klaget og klaget og ingen som er kyndige på kundeservice, og jeg som kan data vet at utsyret mitt er 100% kompatibelt, vet hvordan jeg skal sjekke hastigheter på linjen direkt med kabel fra modem ennå så spør de fra en liste de følger som de ikke har greie på selv hva betyr! Ja ja! Sist gang viste det seg at det var montert noe feil innvendig her ennå mente de at det var jeg som hadde utstyr som ikke var godt nok, kompetansen er helt på bånn, legger skylden over på andre hver gang, tar ikke ansvar. Nå er hastigheten nede i 60 MBPS skal ha 300MBPS, håper dere som leser forstår at dere bør holde dere langt unna hvis dere kan, saken går til forbrukerrådet, får man ikke det man betaler for har man krav på prisreduksjon eller kompensasjon.! STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Når ikke opp til tærne på Appple router eller Nextgentel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den nye Telenor routeren som markedsføres massivt, klarer ikke å gi dekning i samme etasje om du er mer en 8 meter unna i åpent landskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Nedlegging av kobberlinje"

Fikk nytt mobilt bredbånd som skulle være så bra med 60mbit hastighet.. Montør var her å monterte opp å her sitter jeg med 6mbit linje.. Snakket med en på kundeservice som ikke var datakyndig uten å få noe som helst svar.. Helt forferdelig å levere ett produkt som ikke fungerer.. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bare såååå utrolig dårlig og ustabilt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det begynte med en gang vi flyttet inn i ny leilighet. På det tidspunktet, var dessverre ingen andre leverandører her, så måtte velge Telenor. Nettet Hopper opp og ned, får ikke hastigheten vi betaler for. Noen ganger helt vekk. Det har vært maaaange samtaler med kundeservice og 3-4 ganger har det vært service folk her. Enda, ikke fikset. Endelig fikk vi tilbud fra en annen leverandør, så byttet. Hvis dere kan velge noe annet enn Telenor, gjør det. Unngå Telenor for hver pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Yikes"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er ubeskrivelig hvor lenge Telenor har rana oss. Vi har ikke fått den hastigheten vi skal ha hatt på 6 mnd. er så lei av tomme løfter...

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor og OBOS - verste blanding!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv om du ikke bor i borettslag er det fare for at sameie velger OBOS Forvaltning. Da er du solgt til Telenor! Uansett om de leverer eller ikke! Du får ikke tilgang til avtale, ingen skriftlige instrukser, kun henvisning til telenors hjemmeside. Som alltid kan endres. Når Telenors webside ikke stemmer med terrenget, er det ingen mulighet til å klage. Det oppgis kundeservisenummer som henviser deg til EKSPERTHJELP til 26 NOK pr min. Den 15. oktober 2017 ble dette ulovlig i Norge takket være EU. Men Telenor og OBOS bryr seg ikke om loven!. Du kan heller ikke forbrukerrett til å klage, fordi faktura betales av styret. Som styres av Obos Forvaltning! Kun styret kan klage. Da ender du med tvungen betaling til disse to som dominerer markedet, mens Konkurransetilsynet ser på. Skal du ha sikker internett, må du finne og betale for det dobbelt. Det verste er at man ikke kan bytte. Det er heller ikke enkelt å finne bolig der man kan unngå disse verstingene.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hele opplegget er dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle overta et eldre hus i Tromsø som det ikke har vært bredbånd/kabel i tidligere. Sjekker telenor sin nettside og søker opp gateadresse og hva som tilbys, ender så opp med å velge "fiber og tv" 300mbit hastighet og t-we boks. På siden blir det opplyst 2-4 ukers tid på montering. 4 uker går og purrer så på telenor, får da opplyst at fiber har 4-8 ukers leveringstid/monteringstid og tenker ja ok selv om det ikke var dette som sto i tilbudet. Montør tar så kontakt etter ei stund til men har ikke mulighet før rundt 2 uker etter dette igjen. Montør kommer så på den avtalte dagen og opplyser så om at det er coax som skal monteres og ikke fiber (hvorfor da 10 ukers ventetid på coax?) men han må først sjekke i fordelingsboksen om det i det hele tatt er ledig nett i området?!?! Montøren gir så opp da han ikke klarer å finne fordelingsboksen, og vi får beskjed om å ta kontakt når vi finner denne.... Fant boksen i dag og må nå vente til mandag for så å ringe inn og avtale nytt møte der man må ta fri fra jobb for å møte denne montøren og vise hvor boksen er... om det i det hele tatt er ledig nett her?!?!?

Kundetilfredshet
"Misbruk av markedsposisjon/monopol"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har en 10mbit DSL og fasttelefon via kobberkabel. Det er kjent at Telenor skal fase dette ut, men hos oss er der ikke mobildekning eller andre alternativer. Smart triks å legge på prisen helt til kunden sier opp abonnementet. Dermed slipper de å måtte tilby alternativ løsning hos oss når kobberkabelen legges ned. Dette påklaget jeg til Brukerklagenemnda, men de ga Telenor medhold. Alt er etter vilkårene som vi har godtatt. Så de kan legge på prisen hvor mye de vil. Vi har ingen alternativer til hverken telefoni eller bredbånd i området. Fy søren, dette er utrolig at er lovlig. De har en lovbestemt plikt til å levere telefoni, men ingen begrensning i pris. Jo flere som går over til andre løsninger jo mer må vi gjenværende betale for å dekke vedlikehold.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Brukervennlig og stabilt!"

Brukergrensesnittet er veldig bra hos Telenor. I tillegg er de veldig hyggelig på kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Oppsigelsestid som om Telenor var kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er rart at Telenor i 2020 fortsatt driver med oppsigelsestid fra 1. i påfølgende måned. I mitt tilfelle med oppsigelsestid fra 01.januar, må betale ut februar. Det er utrolig trist ettersom i tilfelle her så var vi kunde hos de i mange år. Dette er trist og jeg anbefaler alle å se til andre bedrifter før de bruker telenor til nød. Det er kun dette som vil endre den monopol holdningen de har.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Trådløst telenor nett neste? Nedleggelse av kobber kabel?"

Telenor hadde en dør til dør runde i nærområdet for 13 mnd siden hvor mange skrev seg på ønske om fiber. Dette skulle komme på våren 2018, men ble utsatt. Fortsatt har ingen fått tilbakemelding om hva som skjer, og de gangene jeg har ringt har de ingen gode svar. Siste jeg har hørt er at noen allerede har fått den nye trådløse boksen, og at det gamle kobber nettet skal forsvinne. Har i dag 60/10 vdsl via kobber nettet (fiber til kobber), får krysse fingrene og håpe at fremtiden ikke gir oss dårligere trådløst nett som eneste alternativ.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er elendig. De forstår aldri kundene sine, i tillegg er du frekke mot oss kunder selom vi betaler mye penger i løpet av året. Jeg har bed om og få pratet med en sjef. Fikk ikke lov. Merklig at de overlever markedet i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skal være testet å funnet i orden, men er tregere en noen gang, så hva er vitsen å være Telenor kunde.

Paulanthony B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Legge ned internett linje"
7 syns denne omtalen er nyttig

Håpløs kundebehandling. Blir oppringt og fortalt at linja skal legges ned. Tjenesten vi har idag kan ikke lenger leveres. Her må det oppgraderes sier den aggressive selgeren. Ny ruter til 2900 kroner. For den vi har vil ikke fungere lenger. Det må gjøres så fort som mulig. Kunne ikke gi noe dato på når linja skal legges ned. Blir det feil på linja gidder de ikke å reparere og anser tjenesten som umiddelbart avsluttet. Håpløst. Ikke fått beskjed i forkant. Markedsføring stunt for å tjene mer penger. Og når jeg ringte opp igjen og sier jeg vil si opp da koster plutselig ruteren ikke 2900 kroner lenger. Da skulle jeg få den til special price my friend!! kun 699 kroner.. je#%a svindlere. De skulle spandere størsteparten av ruteren. Ringte Nextgentel, de sier at den linja ikke skal legges ned før i 2022. Så da fantes det visst dato likevel og det haster altså ikke. J#%la idiot firma. Vi har nå sagt opp avtalen hos Telenor og måtte de gå konkurs. Alltid på nett garanti er også håpløs og det måtte en lang e-post til kundeservice for å få det man har krav på. De turte ikke si nei da plutselig når de fikk de skriftelig. Kroken på døra for Telenor. Inkompetente ansatte der tolkningen av regler og vilkår er forskjellig fra kundebehandler til kundebehandler. Styr unna dette firmaet, hvis de fortjener å bli kalt det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte Telenor i sommer, forsinkelse, nedetid og helt elendig kundeservice fulgte de første to måndene. Neste 4 måndene med tull på faktura... Pga den veldig dårlig kundeservice har jeg nå valgt å bytte til ett annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fiber ikke på plass og bestilt i oktober"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har bestilt fiber den 13 oktober og det tok lang tid før de finner igjen huset vårt i deres system selv om alt ligger allerede klar for kobling. Montør skulle komme tidspunkt innen 6 uker eller 4 dersom alt ligger allerede klar. tidspunkt ble endret hele tiden og nå utsatt til JANUAR!!! Telenor selv mente at det ikke går an at de skal få fikse det. HELT ELENDIG!

Harald Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke, svarer ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nettet har vært nede her i over to uker, og Telenor svarer kun med tåkeprat. De nekter å gi skriftlig informasjon, hver gang jeg ber om det svarer de "ring oss". Når jeg ringer får jeg heller ikke konkret eller forpliktende informasjon, forskjellen er bare at Telenor slipper at det blir dokumentert. Alltid på nett-garantien er verdiløs, gir i praksis overhodet ingen garanti for noe annet enn at man kaster bort tiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Etablering av fiber til nytt hus"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktet Telenor sommer 2019 om at vi nærmet oss ferdigstilling av bolig(desember 19). Vi ønsket da et tilbud på fiber(rør og kabel ligger allerede til skap ute og det ligger rør inn til sikringskap), vi fikk et godt tilbud, men han sa at vi kunne vente med avtalen og ba meg ringe igjen i oktober. 10.oktober ringer jeg igjen, får samme tilbud men da finnes ikke adressen i systemet, så de må undersøke litt. To uker går uten svar, jeg ringer da å spør og får påstått at det ikke er gravd fiber til husvegg, jeg kontrer da med at jeg fysisk står å holder i røret med fiber, han tror ikke noe særlig på det men skal sende ut folk til å kontrollere. 2 nye uker går uten tilbakemelding, jeg ringe for status og da viser det seg at saken ligger hos prosjektavdelingen og da kan ikke kundeservice se fremgang og jeg får heller ikke noe telefonnummer fra den avdelingen.. Etter dette har jeg ringt ukentlig og de kommer med det samme svaret gang på gang.. Nå er det desember og 4 dager til innflytting og jeg har fremdeles ikke håp om fiber i 2019.. komisk og amatørmessig! Dessverre er Telenor eneste tilbyder av fiber her..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og ofte tregt"

Hastigheten går ned til 2-4 Mbit av og til, satses for lite på utbygging av nett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt nett"

Syns man betaler for mye for dårlig hastighet. 20/2 med alt 650-, pr mnd.

Håvard A. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dårlig Kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk selger på døra i juni 2018 og tegnet meg på fiber og fikk beskjed om at Høsten 2019 ville jeg ha fiber innlagt har siden september. Vært i kontakt med Netel/Telenor om å få ett gult rør som skal graves ned, vedkommende skulle sjekke opp men det kokte vel bort i kålen, så det blir ikke noe fiber før til Sommeren 2020. Er ingen som gidder og stå å grave ned kabel med spade i Desember og i snø og tæle, men abbonementet på det gamle internettet har økt noe voldsomt med 150 kr pr mnd så det er vel derfor de trenerer for å tjene ennå mere på oss. Spørsmålet er vel om jeg i det hele tatt gidder og grave ned røret som kabelen skal inn i.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR