Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 87 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
12
6
4
31
186
Sorter omtaler etter
Viser av 239 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Telenors Breibånd (TV og Internet)"
7 syns denne omtalen er nyttig

Telenor Breibånd (tidligere Canal Digital Breibånd) er vanskelig å kommunisere med. Selskapet er vanskelig å nå. De tar ikke ansvar for egne feil. Feilretting om de gjør det, kan du måtte vente i dagevis før noe blir gjort.

Robert L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Desverre ikke mulighet til å velge 0 stjerner"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Sitter gjerne flere timer i kø, flere ganger for å få hjelp med 1 ting. Ustabilt nett. Dyrt. Holder ikke det de lover. Lager sitt eget utstyr, dvs sine egne modem og rutere. Så ikke forvent deg noe stabil nettopplevelse. Eller ha mulighet til å endre noen innstillinger. Den nye ruteren er kun tilgjengelig via en nettside, IKKE via lokalt nett.

Hans P. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor gjør feil og null vilje til prioritere å rette opp feilen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sa opp Telenor abonnementet i juli og fikk bekreftet at de koblet ned 31 august. 23 august ringer jeg inn for å forlenge abonnementet 2 måneder. Understreker at det er viktig at abonnementer løper uavbrudt siden jeg bruker det i jobbsammenheng. Jeg blir likevel koblet ned 31 august. Velvel, shit happens så ringer inn 1 september kl 08:00 og ber om at jeg kobles opp umiddelbart. Da møter man et system like fleksibelt som en sovjetisk 5-årsplan. Ikke mulig var svaret, det tar en dag uansett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Burde ikke hatt 1 stjerne engang"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du kan unngå Telenor så bør du styre unna. Hvis du ikke har noe annet valg, styr også unna. Hvis ikke alt går knirkefritt så finnes det ikke én kompetent kundeveileder som kan fikse problemet ditt. Du blir sittende som svarteper. Forsøkt å få de til å ordne meg fiberboks 5 ganger. De har sendt meg router, TV-boks og 5. gang så får jeg beskjed at de sitter ikke på sånt utstyr. Det må en montør til, selvom jeg eksplisitt etterlyste en montør for å få fiberen på plass 2. gangen de ble kontaktet. Venter enda. Gått 5 uker siden jeg bestilte fiber.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Nå er jeg lei!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har nå ventet i over 1 år etter forventet tid av levering av fiber. Bestilte fiber i August 2018. Regnet med at vi skulle få det et par måneder etter bestilling. Fikk beskjed om at det skulle komme etter jul. Gledet meg til dette skulle komme, så får jeg beskjed om ny utsettelse. Denne gangen så får vi det til våren. Når våren kom ble det utsatt til etter sommerferien. Nå har jeg fått melding om at det ikke kommer før i Oktober. Jeg stoler ikke på Telenor for fem øre! Sitter her med rett og slett udugelig nett (fra Telenor) og kunne sårt ha trengt fiber! 150-1200 ping (en velsignelse om jeg får under 100) 1.53Mbps Download og 0,39Mbps Upload. Anbefaler ikke Telenor dersom du ikke er villig til å vente resten av livet på å få fiber!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Monopol på fiber nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ringte og bestilte Telenor fiber da de var de eneste som kunne levere på min adresse (Telenor var siste valget mitt). Da ble jeg møtt av en overivrig kar som bare ville selge meg nett raskest mulig. Han lovet meg fiber nett før innflytting (jeg ringte en måned i forveien pga dette har skjedd meg før). Da vi flyttet inn fikk vi beskjed at det var problemer med linjen og at det skulle løses innen 2 ekstra måneder. Når jeg ringte for å klage fikk jeg beskjed at det ikke var sikkert at jeg kunne få nett i det hele tatt. Ringte da på nytt en uke senere og fikk en ny beskjed om at feilen lå i kapasitet på sentralen, noe de skulle få oppgradert. Sitter fremdelen uten nett og ingen andre muligheter, de ville attpåtil prøve å utnytte situasjonen ved å selge meg et dyrt mobilt bredbånd selv når det er dårlig dekning her! Ville gledelig byttet om jeg kunne, men pga telenor er eneste leverandør her i nabolaget må jeg heller vurdere å flytte.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig tjeneste og kundeservice!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt Telenor ufrivillig fordi de var leverandør av fiber på det nye huset mitt, og jeg må si dette var like jæ%#ig som jeg har hørt fra andre. Etter Snart 2 år har de ikke ennå klart å gi meg fullverdig tilgang til T-WE tjenesten. Jeg er ganske teknisk kyndig, og har gjort alt korrekt. Etter å ha kontaktet dem minst 10 ganger om problemet, gir jeg opp. Det er ingen hos dem som klarer å løse det eller forstår hva som har skjedd. Det henger igjen noe brukerdata i systemet fra de het Canal Digital, så jeg er i limbo på tv-tjenestene. Jeg får ikke tilgang som bruker på Telenor men samtidig står det at jeg er "canal digital" bruker uten tilgang til tjenesten. Det har også vært masse rot med fakturaer. De startet å fakturere meg 3 måneder før huset mitt var bygget ferdig... Jeg har betalt 1.500 kr i mnd for 500 mbit og en helt ubrukelig tv/nett-tjeneste tilgang. Etter august er jeg over i et nytt selskap jeg har hatt god erfaring med! STYR UNNA! Det er nok av andre leverandører som leverer bedre og billigere!

Bjørn E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få hjelp når de ikke leverer lovet hastighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har forsøkt å få hjelp siden 2.7 (nå er det 21.8!) jeg har bestillt høyeste hastighet, men får langt under den hastighet som bestillt. Forsøk å få nett hos en annen leverandør! Stort sett hyggelige samtaler med kundeservice som er like fortvilet over sin underleverandør Relacom som meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service, dårlig produkt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere år med Telenor slo lynet ned i området og jeg mistet internett. Jeg ringte kundeservice for å få dette korrigert; der fikk jeg fint vite at jeg som enkeltkunde ikke kom til å få hjelp til å få internett igjen, da kobberledningene "ikke skal vedlikeholdes lenger". Da jeg er i et område uten kabel eller fiber så foreslo kundeservice "mobilt bredbånd" som har en begrenset mengde data og ut ifra det jeg ser på telenor sin side dyrere enn det jeg betalte for. Unngå Telenor for all pris, makan til griske strategier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Betaler for mye"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler over 500 kr for Internettet mitt som er levert av Telenor, men jeg får kun 4mb/s. Når jeg snakker med kundeservicen sier de at de ikke skjønner hva jeg snakker om og det ender med at de legger på. Etter denne opplevelsen med Telenor kommer jeg aldri til å bruke de til noe igjen. De ville heller ikke prøve å hjelpe meg engang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Et gjennomført søppelselskap, en skam for et sivilisert samfunn"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha ventet på installasjon av fiberkabel i 7 måneder og mer enn 30 purringer, så ble plutselig ordren bare kansellert av Canal Digital/Telenor uten begrunnelse eller tilbakemelding. Selskapet følger aldri opp henvendelser, "saksbehandlerne" lyver konsekvent og ingen tar ansvar. Hadde det ikke vært for at de har monopol og det ikke finnes alternativer, så ville et slikt selskap aldri kunne overleve.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonell selskap og uerfarne ansatte"
7 syns denne omtalen er nyttig

Om du ringer for å bli kunde så møter du på «hyggelige» ansatte som manipulerer deg til å bli medlem. Dersom du er eksisterende kunde vil de nedprioritere deg, avslutter som oftest samtaler før kunden har dekket sitt behov og hjelp er ikke å få dessverre. Er meget skuffet over servicen samt kompetansen Telenor-ansatte har. Hilsen En skuffet kunde som vil meddele sin erfaring med dere når som helst deres merke skulle dukke opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Feil ved bredbånd, dårlig hjelp å få"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skal sende inn skjema med hva som ikke fungerer og det er ikke mulig for » send inn « knappen virker ikke. Ikke mulig å få hjelp på oppgitt nr. Blir bare henvist til en nettside.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får å få inn 5 GHz båndet må du ha TV. De holder ikke avtaler. Skal du ha hjelp da må du ringe Telenor eksperten til Kr 26 i minuttet

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Internett er oftest dårlig. Har tendenser til å hoppe av ett par ganger om dagen til tross for bra dekning og alt skal tilsynelatende være i orden. Med andre ord, ubegrunnet årsak. Dette er helt forferdelig irriterende fordi du får seriøst ikke fullført noen ting. Skrur du da på data derimot fungerer alt som det skal. Dermed er Telenor lureri. Kundeservice var hyggelig i stemmen men løy om bindingstid. Jeg har alltid hatt Telenor fra jeg var lita men eneste grunnen til at jeg holder meg her etter at jeg ble 18 er fordi jeg har kun data abonnement og ikke WiFi. Yng goodie er det som passer meg best som abonnement akkurat nå, da får jeg faktisk grei menge data pluss goodie til en ok pris. Data fungerer 'overraskende' nok alltid. Jeg leier hybel ett sted hvor (bra) WiFi er inkludert, men hadde jeg måtte hatt eget WiFi hadde jeg ikke nølt med å bytte med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd så dårlig service før. Og aldri hadde jeg trodd det skulle bli så mye styr rundt det å få installert nettverk. Telenor er rett og slett ikke til å stole på. De sier du skal få gratis ditt og datt, og i neste øyeblikk kommer det en skyhøy faktura i postkassen din. De styrer fælt med fakturaer og det virker ikke som de har peiling på hva de driver med. Veldig dårlig kommunikasjon mellom Telenor og deres montører, noe som bør forbedres. Hastigheten de lovet oss holder ikke mål rett og slett. Etter mine erfaringer ville jeg holdt meg langt unna Telenor.

Markus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ufattelig tregt"
2 syns denne omtalen er nyttig

De skrur ned nettet over tid for at du skal oppgradere. Vi har kun Telenor i nabolaget. Ekstremt misfornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Selgerne lurer kundene, og kundebehandlerne lyver."
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk 3 måneder med oppgradert linje gratis, vi takket ja etter mye pågående masing og med forsikring om at dette opphørte automatisk etter 3 mnd., uten at vi behøvde å gjøre noe med det. Vi ville IKKE bli fakturert utover de 3 mnd., lovet selgeren. Etter denne perioden dukker det likevel opp en purring med en kjemperegning i posten, damen på kundeservice hevder da at det vi ble lovet av selger ikke stemmer, og at vi må betale. Det ble i tillegg hevdet at det hadde blitt sendt ut en purring tidligere, noe vi naturligvis aldri hadde sett noe til. Det er altså andre gang vi opplever at Telenor tilbyr gratis oppgradering i en periode gratis og uten binding, men at de likevel lar avtalen løpe videre mot kundens ønske og på kundens bekostning, stikk i strid med lovnader og bedyrelser om at avtalen IKKE løper utover de 3 kampanjemånedene. Jeg fraråder ALLE å bruke Telenor som leverandør, de har en policy på å lure kundene, og de benytter seg av alle tenkelige metoder få å skaffe seg mer CASH, og driter i kundene, som de lever av. STYR UNNA!

Eline T. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stengt internett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skal egentlig få regning automatisk i nettbanken. Uten at jeg merket det, kom ikke regningen en måned. Plutselig stenger Telenor internettet. Betalte regningen med en gang den kom på mail. 3 dager har gått, og internettet er fortsatt ikke tilbake!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Angrer bittert på bytte til Telenor, dårlig kvalitet og enda verre kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor har lagt fiber i gata der vi bor. Mot et års binding tok de installasjonskostnaden, dvs en full dags jobb av to menn. Over 2 mnd etter installering har vi hatt nesten daglige avbrudd, dårlig hastighet og sene svar på henvendelser til kundeservice (1-2 ukers ventetid på svar på e-post. Telefon henvendelser blir ikke fulgt opp). Utbedring venter vi fortsatt på. Veldig frustrerende for oss og trist at en av Norges største bedrifter ikke klarer bedre. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bruk Telenor!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen hjelp hos kundeservice. Legger på etter en stund uten å komme med løsning. Styr unna Telenor!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett i 1 måned."
2 syns denne omtalen er nyttig

Da har jeg fått min sjette automatiske SMS melding med samme innhold. "Vi beklager at feilretting er forsinket, og gjør det vi kan for å få rettet feilen så snart som mulig. Ny forventet rettetid er...." Det er komisk at Telenor tror at man som kunde finner en slik melding troverdig, når man har vært uten nett i en måned. Styr unna Telenor. Dårlig kundebehandling og dyrt.

Petter A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fortsatt uten Internett i 8 dager..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Uten Internett-forbindelse over ADSL på Nøtterøy i 8 dager, uten å vite noe om når det blir rettet. Telenor har to ganger oppgitt dato for utbedring, som begge er passert med klar margin.

Anonymous
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Trenger ikke oppsummere engang"
2 syns denne omtalen er nyttig

ADSL på sitt værste: https://www.speedtest.net/result/8365166971.png Resultater som viser hvor ustabilt det er: https://gyazo.com/18502f789b8ef5a4ec1168f68bf9129c

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og nada prioritering av kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte internett for over 1 måned siden (første gang). De 10 andre gangene har ordrene feilet eller blitt kansellerert helt uten videre. Får beskjed om at dette skal ta opp til 3 dager før internett er oppe å går. Men neida.. Det ligger ruter, modem og optisk fiberkabel inn i huset fra før av. Fikk også beskjed at de prioriterer vedlikehold av linjen ovenfor nye kunder. Har ikke tellingen på hvor mange chats og eller telefonsamtaler jeg har hatt med kundeservice. Og de klarer såvidt å snakke.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR