Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Codan Forsikring
3.4
506 verifiserte omtaler
Codan blir en del av Tryg Forsikring
Codan har blitt kjøpt opp av Tryg Forsikring. Eksisterende kunder vil ved hovedforfall få overført sitt kundeforhold til Tryg Forsikring. Klikk her for å gå til Tryg Forsikring.

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

Ingen trend

Codan Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
506 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
-
IKKE NOK OMTALER
Codan Forsikring trenger minimum 10 omtaler.
55%
Bra
55% anbefaler Codan Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 506 omtaler om Codan Forsikring

FILTRER OMTALER
174
95
59
42
136
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Hever prisen med over 10% andre året på rad

Omtale av  Jaffe

Dyr forsikring ved at selskapet har økt forsikringer med over 10% minst to år etter hverandre (til tross for at de forsikrede objektene synker i verdi, 3 båter, MC og bil) og begrunner det hver gang med at det har vært ekstra store utbetalinger dette året.

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09:44

Hei Jaffe. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail [email protected]. Hilsen oss i Codan

Nyttig (0)

God personilig service fra dei

Omtale av  Runar

Helt topp. Eineste grunner jeg vil skifte, er for at jeg vil ha elektronikken på bilen forsikret.

Nyttig (2)

Codan er OK, men dyrt.

Omtale av  Anton

Valgte Codan fordi eg er medlem i Norsk Familieøkonomi, men dårlig kommunikasjon/kundeservice, og alt for dyrt!

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09:40

Hei Anton. Det er kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med vår kundeservice. Slik skal det absolutt ikke være. Send oss gjerne en epost til [email protected] - så skal vi få sjekket opp saken og tatt dette videre. Hilsen oss i Codan

Nyttig (0)

Dårlig kundebehandlig

Omtale av  Woddy

Dårligste kundebehandling noen sinn eg har hatt, byttet til dem siden fekk litt billigere forsikring og måtte forskuddsbetale første året siden eg har ein betalings anmerkning fra noe gammelt. Så skulle skulle det gå fint etter det med månedlig trekk, så ringte eg dem nylig skulle ha forsikring på den nye bilen. Neidå, det hadde dem aldri sagt osv måtte betale alt forskudd om eg skulle ha forsikring.

Svar fra Codan Forsikring
12.09.2019 09:40

Hei Woddy. Leit å høre at du har hatt den opplevelsen med oss. Dessverre så er det slik at med betalingsanmerkning må man forskuddsbetale forsikring før den kan aktiveres. At du har fått beskjed om noe annet er veldig beklagelig og jeg tar dette videre. Hilsen oss i Codan

Nyttig (0)

Plutselig voldsom prisøkning etter skade

Omtale av  Erik

Alt ok med pris og opplevelse inntil jeg fikk skade på bilen. Premie økte vanvittig mye og forklaringen jeg fikk holdt ikke vann og var ikke troverdig i det hele tatt. Skuffende!

Svar fra Codan Forsikring
27.08.2019 09:14

Hei Erik. Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen, slik skal det ikke være. Vi i Codan streber alltid etter gode kundeopplevelser og ønsker å strekke oss langt for å gjøre våre forsikringstakere fornøyde. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail [email protected]. Hilsen Marthe

Nyttig (0)
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Kundeservice? Finnes ikke!

Omtale av  John H. J

Jeg har prøvd å få kontakt i over en måned, men jeg får ikke svar. Overhode ingen respons. Ikke engang kvittering på at de har mottatt mailen får jeg. De er akkurat som alle de andre billigselskapene, bare ute etter pengene dine uten å gi noe igjen for dem.

Svar fra Codan Forsikring
18.08.2019 21:09

Hei John, Slik skal det absolutt ikke være, da vår svartid på epost er 2-3 virkedager. Man skal alltid motta en sendebekreftelse. Vår epostadresse er [email protected], ta gjerne kontakt per telefon hvis problemet vedvarer. Telefon: 408 06300. Vi er også tilgjengelig på chat fra 08.00 - 16.00 hver virkedag. Hilsen oss i Codan

Nyttig (0)

Reiseforsikring

Omtale av  Waqas

Utmerket service fra reiseforsikring avdelingen deres. Meget godt fornøyd med å få dekket mistet bagasje fra Codan da Emirates ikke ville dekke alt. Stor takk til Codan og spesielt til kundebehandleren.

Svar fra Codan Forsikring
18.08.2019 21:09

Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding, Waqas. Dette setter vi stor pris på. Hilsen Codan :)

Nyttig (5)

Codan Forsikring

Omtale av  Ronny

har fått en liten vannskade på kjøkken grunnet ny breder lekket vann(+- 5-10 liter) slik at gulvet må rives opp og byttes, samt kjøre avfukting etc. ikke den største jobben...breder oso produksjonsfeil... men jeg har ikke kjøkken da den er vannskadet,hvitevarer står i min 16 kw2 stue(hele leiligheten er 47 kw2)ikke vaskemaskin/ikke varmtvannsbreder eller varmt vann...ikke noe rene klær eller varm mat fra komfyr...får ikke gjort rent da ikke det er mulig..har 1 hund med imun lidelser som er allergisk mot blant annet husmidd,etc som det florere av her nå... har vært hos veterinær og må bruke antibiotika grunnet infeksjon nå + urinprøve med dyrkning ca 1500 kr jeg må betale selv. oso som varmtvansbreder produsent er veldig hyggelige, men hjelper ikke med ny breder når gulv og alt må opp og tørkes 1-2 uker+++ 6,5 kw2 kjøkken meldt inn skade codan ca 19.06.2019 og fortsatt ikke noe som skjer uten 1 mail at skade er mottatt og takstmann var raskt innom 26.06.2019 og han sa at det sendes over samme dag han var der.. har sendt de ca 15 mail om denne saken men ikke noe skjer. i morgen må jeg leie meg inn i 1 hus på mnd basis for 10 000 kr pr mnd som jeg må selv forskuddsbetal.. samt har jeg sendt mail om time til advokat da det ikke skjer noe som er egenandel på 4000 kr som jeg må betale... er det slik det skal være å ha CODAN + FORSIKRING er dette akseptabel behandlingstid for 1 liten vannskade som jeg ikke er skyld i selv..

Svar fra Codan Forsikring
16.08.2019 15:12

Hei Ronny, Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen vedrørende din skadesak. Noen saker har lengre behandlingstid enn andre, da alle skadesaker er ulike. Vårt ønske er jo selvfølgelig at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Hvis du ønsker, kan du sende oss en epost til [email protected], så skal vi fått sett nærmere på saken. Hilsen oss i Codan

Nyttig (0)

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Hassan

Jeg Signert kontrakt med codan i 2018. Og i år starte vi byggarbeider med kjelleren, under bygg prosessen dukket opp vannlekasje i drenneringsrør systemet som forårsaket fuktighet samt skade i kjeller grunnlaget. Jeg forventet at jeg har fullforsikring hos codan, derfor når jeg kontaktet dem sa codan du betaler 10 000 kr i egendel for reparere skaden. Jeg kjenner ikke hvordan regnet de tallet. Når de ikke har noe fagelig raport på skaden?! Viktig å nevne den dårlig informert kundemottak som codan har, hvor de setter deg over fra person til person. I tillegg codan har dårlig oversikt over månedlig fakturering. Codan har kanselert min bilforsikrig uten noe forhåndsvarsel! Det er skuffende at jeg har ikke sett noe positivt utgitt av Codan forsikring.

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11:40

Hei Hassan, Litt vanskelig for meg å finne din kundeprofil ut i fra kun ditt fornavn. Når man tegner inn avtalen så velger kunde selv hva man ønsker som egenandel på bygningsskade. Send oss gjerne en epost til [email protected] eller ring inn på 408 06300, så kan vi gå gjennom egenandeler og fakturabildet ditt. Hilsen oss i Codan.

Nyttig (0)

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Tove H

Hadde et krav om en flytur som ble betalt med Cashpoints fra Norwegian.Dette pga at min kjæreste ble utsatt for en ulykke en uke før avreise og da kunne vi ikke dra da han lå på sykehus.Ble fortalt av saksbehandler at cashpoints ikke er reelle penger og ikke refunderbart enda min kjæreste fikk refundert sitt krav fra If. Heller ikke billetten for Madrugadakonserten vi skulle på fikk jeg igjen siden dette ikke var en del av en pakkereise fikk jeg vite. Hva er da poenget med å ha en reiseforsikring? Vurderer å ta dette til forbrukerombudet for å høre hva de sier om denne saken for dette er for drøyt. Styr unna dette selskapet er min anbefaling.Har allerede byttet selskap men ikke helt ferdig med denne saken

Nyttig (0)
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svarer ikke på henvendelser

Omtale av  Lars

Har sendt henvendelse om ny bilforsikring til min kontaktperson, men har ikke fått svar.

Nyttig (0)

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Merete

Vi fikk en vannskade for 1 år og 4 mnd siden. Har vært utsatt for dårlig kundebehandling. Vi har en saksbehandler som ikke følger opp. Tar ukesvis før saksbehandler svarer på henvendelser. Deler av jobben er ennå ikke utført og alt oppgjør er ennå ikke utbetalt. Jobben var estimert til å ta 4-6 uker og kostnad på ca 100 000. Lurer på hvor lang tid større jobber tar? 5 år?

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11:36

God dag Merete, Det er kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med behandlingstid på din skadesak. Send oss gjerne en epost til [email protected], så skal vi få sjekket opp status på din skdesak. Hilsen Codan.

Nyttig (1)

Ny bil

Omtale av  Elin R

Vurderer pris ved bytte av bil. Jeg har gode erfaringer med Codan, men pris er viktig.

Nyttig (2)

Meget bra kundeforhold

Omtale av  Ronny A

Ingen anmerkninger, har fått god behandling når jeg har hatt behov.

Nyttig (2)

Elendig selskap som man bør styre unna

Omtale av  Kjell

Direkte useriøst. Når du skal betale inn premie, er de særdeles ivrige etter å kreve inn penger. Når du har et skadeoppgjør, er det så vanskelige og treige at det er ikke henger på greip. De lager problemer av alle henvendelser som har med oppgjør for å spare seg for utbetalinger. Gjensidige, tidligere selskap, er dyrere, men når det kommer til skadeoppgjør er de raske og proffe. Jeg har ikke mye bra å si om Codan. De kan være så billige de vil, men hva hjelper det når de bare lager problemer med skadeoppgjør. Elendig, CODAN!

Svar fra Codan Forsikring
05.07.2019 11:36

Hei Kjell, Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt den opplevelsen med ditt skadeoppgjør. Vi gjør vårt beste for at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Ønsker du å klage, så har du mulighet til å sende epost til [email protected]. Hilsen Codan

Nyttig (1)
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Høy premieøkning

Omtale av  Jostein L

Premien øker bare for mye fra ett år til neste.. lite forutsigbart

Nyttig (2)

Codan Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR