Hello har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi er en hel familie på 5 som bruker hello, og etter at vi bytta har plutselig samtlige av oss fått økt databruk. Hadde skjønt om det var en eller to, men at absolutt alle har økt databruken når vi bytter, finner jeg besynderlig. På meg kan det virke som juks rett og slett. Jeg fikk beskjed på fredag at jeg snart hadde brukt opp datapotten. Søndag da jeg logga meg inn hadde jeg gått over med 210 mb, noe som kosta meg 313 kr. Min datter hadde siden fredag gått over med 499 mg, pris 638 kr. Hårreisende! Føler meg rett og slett lurt! Tenker at noen bør se litt nærmere på dette selskapet, for dette er ikke riktig. Etter 3 måneder som kunde velger jeg å forlate Hello.
Prisen, dekning++. Dette gjør dem til min vinner. Anbefales.
Hello har blant de laveste prisene på abbonenement, samt telenor sitt nett. 5 stjerner der, men kundetilfredsheten har forvitret med solen som har skint de siste dagene. Hadde ubevissst et lite overforbruk av data i april, og bestilte datapakke straks jeg fikk melding med varsel om at jeg nærmet meg grensen. Lykkelig uvitende, og i tro om at neste regning ville være knapt dobbelte av forrige. Når jeg sjekker tilstand mot slutten av måneden ser jeg at regning vil ende på nær 5 ganger vanlig pris, og 2,5 ganger høyere enn forventet. Årsak er databruk i tidsrom mellom overskridelse av grense og bestilling av tillegg. Sender en melding om at jeg går ut fra at dette slettes/krediteres, noe som blir kontakt avvist med begrunnelse om at datapakke gjelder fra bestillingstidspunkt og ut måneden, og viser til sine vilkår. Går grundig gjennom alt av vilkår, men finner ikke denne ordlyden. Eneste ordlyden som står er at datapakke gjelder for inneværende måned, og blir ikke videreført til neste, samt overskytende datatrafikk går under datapakken. Når dette påpekes, avfeies det med at det ikke er slik det fungerer. Hello var da raske med å endre ordlyden på sine nettsider. Saken vil følges opp fra min side, ikke for pengene sin skyld, men prinsippet. Min erfaring tilsier: Hello - Goodbye.
Appen er en vits, og sms varsling av overforbruk av data kom 2 dager etterpå. Kundeservice bruker 5 dager på å svare på mail. Byttet ut dette useriøse selskapet etter 3 mnd.
Veldig gode på pris men litt dårlige på kundeservice. Men hvor ofte må man ringe dem egentlig? Pass på at databruken ikke går over grensen da oppdatering i app og web-sider ofte er noe forsinket. Men slik er det nok alle steder. Dyre på utenlandstrafikk. Det meste kan administreres fra Mine Sider. Telenordekning. Om man har litt kontroll på databruken i slutten av måneden og ikke reiser mye utenlands vil jeg absolutt anbefale denne leverandøren. Man får utrolig mye for pengene her i Norge.
Hello sin sms varsling av brukers datatrafikk er avhenging av informasjon fra Telenor siden Hello bruker Telenor sitt nett. I mitt tilfelle gikk det 6 timer fra forbruket til Hello fikk informasjon om dette. Det ble dyrt for meg. Hello viser ingen forståelse. Deres kundeservice er : "Ha en fortsatt fin dag! " Styr unna Hello og velg en mer seriøs teleoperatør.
Fikk melding om at mobil data snart var brukt opp en dag telefonen hadde ligget hjemme og var koblet på hjemmenettverket. Bestilte en ekstra datapakke. Fikk faktura på 400 kr for overforbruk av data + 100 kr i ekstra datapakke. Jeg skifter til en mer seriøst aktør. Hold dere for all del unna dette selskapet!!!