Hello har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hvis dere har tid og følge opp data forbruk på mine sider er ikke greit nok. Har er det mulighet å stoppe gprs tjeneste men disse fungerer ikke altid, barna kan forsatt bruke 3-4G og løpet av noen minutter regning for overforbruket kan være fort 3-400kr.
Har nå et abonnement hos Hello (skifter leverandør umiddelbart etter endt periode). Jeg har et abonnement til 98 kroner, med 1 GB Data inkludert. Overforbruk koster 1,49 kr/MB. I tillegg kan man kjøpe 1 GB datapakke til 100 kroner. Det er en øvre grense på 400 kr/mnd. I overforbruk. Det som er så "fint" og som ikke presiseres noe sted er at datapakken ikke gjelder hele måneden, dvs. Hello regner forbruk over 1 GB før datapakke er kjøpt som overforbruk. Dvs. Du kan ha betalt for 2 GB, brukt under 2GB, men allikevel bli fakturert for overforbruk. Dette skjedde meg. Det som var ekstra frekt, var i tillegg til å registrere overforbruk til maksgrensen på 400 kroner fikk jeg melding om at jeg kunne kjøpe datapakken - etter at 400 kroners grensen var nådd, mao. Et tilbud om å betale 100 kroner for absolutt ingenting (hvis man tolker overforbruk som de gjør). Jeg har klagd til Hello, men har ikke fått noe medhold. Jeg trakk av det jeg mente de har fakturert meg for mye, og la til forfall det jeg mente var riktig, samt informerte dem om dette. De driver en konsept fundamentert i lureri. Håper jeg slipper å høre fra dem igjen, ellers så ender vi vel opp i klagenemda eller tingretten. Møkkafirma!
Da vi er en familie på fem, så har det vært mye ekstra data og ekstra utgifter til 4-5 sifrede nummer som vi mener er feil osv. Vi valgte derfor og kontakte Hello. Der fortalte jeg om mine erfaringer, og at vi ikke var interesserte i uforutsette utgifter. Vi ble da fortalt at alt var inkludert i abonnementet med valgt datatrafikk, og at vi kunne kjøpe mer data hvis vi ville. 4-5 sifrede nummer ol. kunne lett sperres på min side. Nå etter 1,5 uke har vi sett at datatrafikken går fortløpende, varsel kommer lenge etter at inkludert data er brukt opp. Nå etter altså 1,5 uke har Hello sine abonnement kostet mer enn vårt forrige gjorde på en mnd. Dette er lureri fra dag en, styr unna med en gang!!
Data bruk er dei flinke på, du bruker det opp før du veit ore om det. Aftale giro funker plutselig ikke, puring kommer i posten før du veit det... Eg har ikke hat ein månde der eg betalte min faste månde, tvert i mot har eg ent opp med å betale meir til og med dobelt og fem dobelt. Er du kunde eller har tenkt å bli kunde hold deg una. Etter min meining burde noen gå til sak mot dei, det er nok av folk som kommer til å støte dene saken, bare bla videre ned og les flere komentarer.
Bruker enormt lang tid på tjenester som tar en dag, drøyer ut tiden og svarer ikke på mail. Har sittet å ventet på eierskifte av et nummer, etter en uke og to dager har de enda ikke klart å gjennomføre dette tross de har alt de trenger. 3 ganger har jeg purret per telefon og 2 per mail. Ingenting skjer. Aldri Hello igjen.
Bruker sjelden mye data, men fikk regning på totalt 1300 på 2 måneder, etter å ha brukt litt over 1 GB. Fullstendig galskap, og har skiftet omgående. Anbefales bare om du har en mobil uten Internett. Farten oppleves derimot som OK.