Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 886 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 886 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 886 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 396
516
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundebehandling og lite kunnskap på kundesenter

Omtale av  Per

Telefon fungerte ikke - kun nødanrop. Tre telefoner til kundesenter, hver med en ventetid på 1 time. Fikk til svar at det var innstillinger i telefonen og meg det var feil med. To mailer som ikke re besvart. Byttet til Telia, og telefon fungerer perfekt. Billig, men ekstremt dårlig. Anbefales absolutt ikke.

Dårlig behandling og oppfølgning av nye kunder

Omtale av  Leif A. S

Det er nesten umulig å få svar når en tar kontakt med dette forma. Jeg har aldri i min tid opplevd noe som ligner dette. Jeg er nå pensjonist men har vært egen næringsdrivende siden 1972. Hvis ikke Ice.net får orden på sakene kommer de til å miste de fleste nye kundene.

Mye driftsfeil, og en eeeelendig kundeservice

Omtale av  Thomas T

Jeg har hatt Ice.net siden april i år, og har hatt problemer med brudd helt siden starten. Dekningen har vært grei, men min 4g A1 router kutter kontakten med mast mange ganger per dag. Jeg filmet 22 timer med "timelaps" funksjon, og i løpet av denne tiden kuttet det minst 74 ganger. Problemer hele døgnet, så dette har ikke noe med mange på nettet samtidig. Jeg har kjøpt panelantenne, dette gav bedre signal, men routeren kuttet like ofte. Jeg fikk ny W1 router fra ICE, denne har ikke de samme kuttene, men flere ganger får jeg ikke logget meg på, i det hele tatt. Disse problemene har vart over et døgn av gangen, og eneste måte å logge på da er via kabel. Ice.net har innrømmet at de har disse problemene i Sverige, men i neste mail sa de at det ikke var noe feil med Sverige... Elendig kundeservice med nye folk hver gang, og det ser ikke ut som om de leser tidligere saksgang. De andre med Ice.net på campingplassen i Lennartsfors har de samme problemene. De sier at 3G funket, men etter at 4g kom har det vært bare problemer. Eneste unntaket er en som har den lille mobile routeren.

Elendig

Omtale av  Jan I. J

Dette er ikke bra, dårlig support og umulig på tilgang.

Fungerer dårlig

Omtale av  Njål J

Kundeservice er elendig, tilbudene gjelder ikke hvis ikke du maser. Det mobile bredbåndet de reklamerer sterkt for er helt ubrukelig. Kan egentlig ikke komme på noe positivt å si om dette selskapet.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Feil med ALT

Omtale av  Tore A

Feil tilsendte nettdata. All datatilgang faller ut ved utenlandsreise (Sverige). Blir lovet at sms blir sendt for nye innstillinger. Det skjer ikke. Skal logge inn på Ice net side. Får ikke tilsendt riktig innlogg kode om det kommer i det hele tatt. Bytter tilbake til Chess. Vh Tore A.

Mafia!

Omtale av  Layla

Aldri hatt noe problemer med mobilabonnementer før denne forferdelige Ice.net. Først måtte jeg vente 3 måneder for SIM-kortet og når jeg har fått den da var jeg allerede i USA og kunne ikke ha INGENTING: Kunne ikke ringe noen, sende sms og enten ha mobil data. Som fikk meg i mye problem. Og hadde ikke nettverk. Så, ingen kunne ha kontakt med meg. Var 1 måned i USA og når jeg kommet tilbake 3 dager siden, da fungerte alt greit. Fikk sms, mobildata å virke alt. Og, uansett jeg tok 99,- abonnement, kom faktura på 156,-! Jeg hater dere!!!

Overkjører kunder hos andre operatører

Omtale av  Lis

Sa opp abonnementet hos Ice.net allerede 3 timer etter at jeg hadde bestilt det siden jeg fikk et bedre tilbud hos min gamle operatør. Ice.net sa de slette bestillingen. Ringt dem igjen da jeg fikk simkort i posten om at jeg ikke ønsket et kundeforhold hos Ice.net og de skulle slettet meg "igjen". Det ble enda flere telefoner pluss mail. Likevel overkjørte Ice.net min opprinnelige operatør. Som straff siden jeg ikke ville ha Ice.net fikk jeg beskjed om at jeg ikke lenger hadde rett på mitt mobilnr (som jeg har hatt i 15-20 år). Endte opp med en død mobil. Anbefaler overhode ikke Ice.net til noen. Tar også 30-40 minutt å komme gjennom til en kundeservice du ikke kan stole på.

Uten dekning i sverige

Omtale av  Agent C

Familie på ferie i sverige nå. Ingen av Ice abbo fungerer. Uten tjeneste. Ikke bra. Heldigvis hadde man med alarm kontatkort fra bilen og klokke sim fra telenor som fungerer. Ellers kunne man bare reist hjem før ferien hadde begynt. I 2016 er man gjort avhengig av mobildekning. Det er det man baserer seg på i samfunnet. Ikke bra nok av Ice å nedprioritere utprøving før slipp. En annen ting er at sim er gammeldags. Hvorfor ikke bare ringe ut via imei? Og velge selv hvem levrandør man vil benytte. Mulig jeg bytter tilbake mine 5 abbo til Telenor igjen.

Totalt ubrukelig

Omtale av  Jan

Ikke samsvar mellom reklamen og virkeligheten. Elendig dekning. Og håpløs fart... Velg annen operatør.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig, - alt!

Omtale av  Frank

GÅ IKKJE I ICE-FELLA. Før sommeren bestilte vi ICE sitt mobile bredbånd fordi dei annonserte god dekning over heile landet. "Fra brygga di og 10 mil til havs". Vi var på ein to vekers segltur langs kysten fra Stord og til Selje. Bare unntaksvis opplevde vi å få dekning på ruteren frå ICE, sjølv om dekningskartet var merka med maks dekning. Forsøket på å avslutte 12-månedersavtalen blir kontant avslått. Jeg vil herved advare alle mot å kjøpe bredbånd fra ICE dersom hensikten er å ha eit mobilt brebånd. Det held ikke det dei lover, men de meiner sjølv dei har tatt forbehold. Dei tilbyr å selge ekstra antenne sjølv om vi har kjøpt den kraftigaste ruteren. DETTE HELD IKKJE MÅL HVERKEN I LEVERANSE ELLER KUNDEBEHANDLING.

Gode priser, hastigheter og kundevennlighet

Omtale av  Leif T

Jeg har vært ICE. Net-kunde siden 2006, da het de Nordisk Mobiltelefon. Etter nå 10 år som kunde er jeg strålende fornøyd med produktet. Jeg har både mobilt bredbånd og mobilabonnoment. Jeg var nok av de kundene som fikk sim-kort som var riktig programmert, for jeg fikk både nett- og MMS-oppsett automatisk tilsendt da jeg satte inn sim-kortet i telefonen. MMS fungerte ikke helt normalt til å begynne med, men jeg foretok meg ingen ting, og etter et par dager fungerte MMS fint. Nettet (4G) har fungert flott hele tiden. Når det gjelder det mobile bredbåndet, kunne kapasiteten ha vært bedre. Men jeg vet at fremtiden bringer mye bra for ICE.net, med sine egne basestasjoner. I Drammen pågår det et pilotprosjekt, og hastigheter opp mot 200 mbit/s oppleves for både mobil- og mobilt bredbåndskunder. Så fremtiden blir spennende!

Bedrag

Omtale av  Line

Tegnet ab på mobilt bredbånd med smartrouter for å bruke på hytta. Siden dekningskartet viste sannsynlig dekning så kontaktet jeg kundeservice i forkant med spørsmål om dekningen og hva som er mulighetene dersom dette ikke virker. Fikk kjekt svar om at jo da, det er muligheter for både ekstern antenne og kansellering om det ikke virket (med bindingstid kunne man da ikke ha brukt "mye" av datamengden om kansellering skulle godkjennes). I ettertid - når det ikke er dekning i det hele tatt (ikke en eneste prikk) Så kan kundeservice plutselig opplyse at på adressen er det ikke dekning (det vet de og valgte å ikke opplyse om i forkant) Samt at for reklamasjon på 50 GB ab så kan man ikke ha brukt mer enn 1GB (dette finner du ingenting om i vilkår eller i informasjon i forkant (1GB er ikke "mye" på et 50GB ab)). Sitter nå med et ubrukelig dyrt abbonnement som jeg må betale for i et år. Kjørte rundt i store deler av ferien og fant nettet ubrukelig (faller ut hele tiden) I bilen langs E39 og E6 helt nord til Bodø samt hele helgelandskysten og over valdresflya, Filefjell og Lærdal. På campingplassene (10 stk), hadde vi dekning på 3 stk som kunne brukes til annet enn å vente 5 minutter på VG's forside. Overlegen dekning som de skryter av er helt feilaktig. I tillegg er kundebehandlingen svært dårlig når du opplever problemer (får ikke skikkelig svar/nekter å ta ansvar/sendes rundt)

Elendig

Omtale av  Kristin

Du må for alt i verden ikke gå over til ice om du trenger dekning på din telefon. Vi er en familie på 4 som 3 av oss sitter med et abonnement fra Ice. Etter 1 uke i Danmark uten dekning fikk vi vite at vi hadde fått 3 av 1000 ubrukelige sim kort (i følge ice) til bruk i utlandet. Vi skal være her i 14 dager UTEN TELEFON DEKNING det går ikke ann.... I tillegg har vi en ungdom som skulle lete etter pokemon... Lite og dårlig hjelp fra kundeservice, f. eks logg inn på nettsidene og så får du en kode på SMS... Morsomt.. Ice sender nye sim kort til oss, de ligger hjemme på postkontoret i Norge, "veldig nyttig her i Danmark det". Det ligger nye sim kort fra ett annet firma når vi kommer hjem. ALDRI MER ICE!

Mye forvirring av nettene

Omtale av  Meg

Ice net kjører vanlig mobil via telia :) Og bredbånd via eget fullstendig håpløst og sterkt overdrvet dekingskart. Veldig mye egen erfaring.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Billig, men ustabilt og tregt

Omtale av  Laila

Bytta til Ice i januar pga prisen. Har hatt perioder der det står ingen tjeneste- kan altså ikkje ringe heller. Det hjalp å slå over på 2g, men kun for å kunne vere tilgjengelig på telefon. Etter sim skiftet i juli har eg vore på ferie. Håplaust. I Norge har det vore svært tregt nett, slik ein ikkje gidd bruke det. Har også hatt perioder med ingen tjeneste så kan ikkje ringe, søke opp kart eller finne overnatting. I Sverige hadde eg ingen nett i det heile. Ringte kundeservice som såg at det var tekniske problem og skulle opprette sak og gi tilbakemelding om problemløysinga. Har ikkje høyrd noko meir. Ringte på att når eg kom til Norge, fekk beskjed om å sette sim i en anna mobil då det kunne vere mobilen som var problemet.. Bra pris, men eg har bestilt anna abonnement. Kan ikkje leve med så dårlig mobiltjeneste i 2016.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR